F1x 525D 150kw vs 160kw
- stonde73
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 17 Huhti 2011, 22:09
- Auto: Volvo S90 T8
- Paikkakunta: Helsinki
Selailin Saksassa tarjolla olevia 525 dieseleitä ikähaarukalla vm2011/2012 ja huomasin, että siitä näyttää olevan kahta eri konevarianttia: 150kw:n kolmelitrainen ja 160kw:n kaksilitrainen, joka lienee se turbolla varustettu versio. Osaako joku sanoa, onko tuo 150kw:n versio edellisen 5-sarjan peruja oleva kone vai mistä on kyse?
ex: E92 330 CxiA, F10 BMW 530dA xDrive
Molemmissa koneissa on luonnollisesti turbo, 160 kW:n N47 neloskoneessa kaksin kappalein. M57 3,0 dieseliä on ollut E39- ja E60-malleissakin eri tehoversioina.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=50" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvassa N47S:n ahtimet: nro 1 on pienempi turbo ja nro 2 suurempi. Molemmat ovat kiinteillä johdinsiivillä, toisin kuin yksi-turboisissa BMW-dieseleissä.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=50" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvassa N47S:n ahtimet: nro 1 on pienempi turbo ja nro 2 suurempi. Molemmat ovat kiinteillä johdinsiivillä, toisin kuin yksi-turboisissa BMW-dieseleissä.
Viimeksi muokannut traveller, 24 Loka 2014, 23:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Vasta 535d:ssä on 2 turboa, jos oikein tarkkoja ollaan. Twin power ei tarkoita kahta turboa.traveller kirjoitti:Molemmissa koneissa on luonnollisesti turbo, 160 kW:n koneessa kaksin kappalein. 3,0 dieseliä on ollut vanhemmissakin malleissa eri tehoversioina.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
M550d:ssä 3 turboaJuha kirjoitti:Vasta 535d:ssä on 2 turboa, jos oikein tarkkoja ollaan. Twin power ei tarkoita kahta turboa.traveller kirjoitti:Molemmissa koneissa on luonnollisesti turbo, 160 kW:n koneessa kaksin kappalein. 3,0 dieseliä on ollut vanhemmissakin malleissa eri tehoversioina.
Mutta asiaan. Minusta se 3litranen on luotettavampi vaihtoehto.
- - -
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Kone on N57, eli sama mitä käytetään edelleen 30d:ssä ja siitä ylöspäin (toki eri variantteina ja hieman vuosipäivitettynä). Wikipedian mukaan tuo 525d:n N57 tuli 2010, eli silloin kun F10 julkaistiin. Eli ei mitään vanhaa perua.stonde73 kirjoitti: Osaako joku sanoa, onko tuo 150kw:n versio edellisen 5-sarjan peruja oleva kone vai mistä on kyse?
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Höpönlöpön. Nykyisessä F1x 160kW 525d on kaksi erillistä turboahdinta. Näille molemmille on myös omat osanumeronsa.Juha kirjoitti:Vasta 535d:ssä on 2 turboa, jos oikein tarkkoja ollaan. Twin power ei tarkoita kahta turboa.traveller kirjoitti:Molemmissa koneissa on luonnollisesti turbo, 160 kW:n koneessa kaksin kappalein. 3,0 dieseliä on ollut vanhemmissakin malleissa eri tehoversioina.
Siinä olet oikeassam, että Twinpower ei tarkoita kahta turboa.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Kannattaa sitten ostaa mieluummin tuo 6-pyttyinen ettei tarvi nähdä painajaisia jakopääästä...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Paitsi tietenkin halutessaan nelivedon jää ainoaksi vaihtoehdoksi kaksilitainen.Major kirjoitti:Kannattaa sitten ostaa mieluummin tuo 6-pyttyinen ettei tarvi nähdä painajaisia jakopääästä...
Kysymys kuuluu: kannattaako ostaa 150 kW kuusipyttyinnen, kun saman vuosimallin 530d:ssä (180 kW) on jotakuinkin sama kone, hinta, kulutus ja sen myötä verot.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Aikalailla oikean oloinen päätösstonde73 kirjoitti:Noh päädyin tänään kaupoille ja mukaan tarttui 530d xDrive vm2011, joten kutoskoneella jatketaan!
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i