F1x 525D 150kw vs 160kw

F10, F11, F07
Avatar
stonde73
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 22:09
Auto: Volvo S90 T8
Paikkakunta: Helsinki

Selailin Saksassa tarjolla olevia 525 dieseleitä ikähaarukalla vm2011/2012 ja huomasin, että siitä näyttää olevan kahta eri konevarianttia: 150kw:n kolmelitrainen ja 160kw:n kaksilitrainen, joka lienee se turbolla varustettu versio. Osaako joku sanoa, onko tuo 150kw:n versio edellisen 5-sarjan peruja oleva kone vai mistä on kyse?
ex: E92 330 CxiA, F10 BMW 530dA xDrive
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Molemmissa koneissa on luonnollisesti turbo, 160 kW:n N47 neloskoneessa kaksin kappalein. M57 3,0 dieseliä on ollut E39- ja E60-malleissakin eri tehoversioina.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=11&fg=50" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuvassa N47S:n ahtimet: nro 1 on pienempi turbo ja nro 2 suurempi. Molemmat ovat kiinteillä johdinsiivillä, toisin kuin yksi-turboisissa BMW-dieseleissä.
Viimeksi muokannut traveller, 24 Loka 2014, 23:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

traveller kirjoitti:Molemmissa koneissa on luonnollisesti turbo, 160 kW:n koneessa kaksin kappalein. 3,0 dieseliä on ollut vanhemmissakin malleissa eri tehoversioina.
Vasta 535d:ssä on 2 turboa, jos oikein tarkkoja ollaan. Twin power ei tarkoita kahta turboa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Juha kirjoitti:
traveller kirjoitti:Molemmissa koneissa on luonnollisesti turbo, 160 kW:n koneessa kaksin kappalein. 3,0 dieseliä on ollut vanhemmissakin malleissa eri tehoversioina.
Vasta 535d:ssä on 2 turboa, jos oikein tarkkoja ollaan. Twin power ei tarkoita kahta turboa.
M550d:ssä 3 turboa :rolle:

Mutta asiaan. Minusta se 3litranen on luotettavampi vaihtoehto.
- - -
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

stonde73 kirjoitti: Osaako joku sanoa, onko tuo 150kw:n versio edellisen 5-sarjan peruja oleva kone vai mistä on kyse?
Kone on N57, eli sama mitä käytetään edelleen 30d:ssä ja siitä ylöspäin (toki eri variantteina ja hieman vuosipäivitettynä). Wikipedian mukaan tuo 525d:n N57 tuli 2010, eli silloin kun F10 julkaistiin. Eli ei mitään vanhaa perua.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Juha kirjoitti:
traveller kirjoitti:Molemmissa koneissa on luonnollisesti turbo, 160 kW:n koneessa kaksin kappalein. 3,0 dieseliä on ollut vanhemmissakin malleissa eri tehoversioina.
Vasta 535d:ssä on 2 turboa, jos oikein tarkkoja ollaan. Twin power ei tarkoita kahta turboa.
Höpönlöpön. Nykyisessä F1x 160kW 525d on kaksi erillistä turboahdinta. Näille molemmille on myös omat osanumeronsa.

Siinä olet oikeassam, että Twinpower ei tarkoita kahta turboa.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Kannattaa sitten ostaa mieluummin tuo 6-pyttyinen ettei tarvi nähdä painajaisia jakopääästä...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
P. Laaja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 11 Elo 2013, 11:07

Major kirjoitti:Kannattaa sitten ostaa mieluummin tuo 6-pyttyinen ettei tarvi nähdä painajaisia jakopääästä...
Paitsi tietenkin halutessaan nelivedon jää ainoaksi vaihtoehdoksi kaksilitainen.

Kysymys kuuluu: kannattaako ostaa 150 kW kuusipyttyinnen, kun saman vuosimallin 530d:ssä (180 kW) on jotakuinkin sama kone, hinta, kulutus ja sen myötä verot.
Avatar
stonde73
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 22:09
Auto: Volvo S90 T8
Paikkakunta: Helsinki

Noh päädyin tänään kaupoille ja mukaan tarttui 530d xDrive vm2011, joten kutoskoneella jatketaan! :)
ex: E92 330 CxiA, F10 BMW 530dA xDrive
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

stonde73 kirjoitti:Noh päädyin tänään kaupoille ja mukaan tarttui 530d xDrive vm2011, joten kutoskoneella jatketaan! :)
Aikalailla oikean oloinen päätös :thup:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Vastaa Viestiin