Avaan tässä vielä uuden aiheen.
Mulla on Bmw F10 520d Automaatti.
Moottorilla ajettu 72tkm ja korilla 240tkm.
Miten usein vai pitääkö vaihtaa automaattiöljyjä? jos pitää niin mitä öljyä ja paljon?
Sama kysymys peräöljyyn, mitä öljyä ja kuinka usein ?
Vaihteisto- ja peräöljyt.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Automaattiöljyn kannattaa vaihdattaa liikkeessä, koska tarvitset vaihteiston lämpötilatietoa oikean täyttömäärän varmistamiseksi(muistaakseni 35 C). Aika pitkäksi on öljyt menneet, suodatin vaihtoon myös!
Peräöljyn voi vaihtaa itse ja laadun ja määrän saa googlettamalla, mutta jos ei kuvan palaa mitä tehdää, jätä tekemättä! Vaihdata molemmat liikkeessä, niin saat jonkinmoisen takuun työlle.
Peräöljyn voi vaihtaa itse ja laadun ja määrän saa googlettamalla, mutta jos ei kuvan palaa mitä tehdää, jätä tekemättä! Vaihdata molemmat liikkeessä, niin saat jonkinmoisen takuun työlle.
Huuska kirjoitti:Automaattiöljyn kannattaa vaihdattaa liikkeessä, koska tarvitset vaihteiston lämpötilatietoa oikean täyttömäärän varmistamiseksi(muistaakseni 35 C). Aika pitkäksi on öljyt menneet, suodatin vaihtoon myös!
Peräöljyn voi vaihtaa itse ja laadun ja määrän saa googlettamalla, mutta jos ei kuvan palaa mitä tehdää, jätä tekemättä! Vaihdata molemmat liikkeessä, niin saat jonkinmoisen takuun työlle.
Kiitos Huuska vastauksesta. Mutta kyselin autokeskuksesta niin sanoivat että laatikossa on lifetime öljyt?
No jos sun 240 000 km ajettuun autoon on 170 000 km:n kohdalla vaihdettu uusi kone, niin siinähän se on se lifetime, 170 000 km.maijas kirjoitti:kyselin autokeskuksesta niin sanoivat että laatikossa on lifetime öljyt?
Vakavasti ottaen, ehkä kannattaa vaihtaa jos autoaan pitää kauemmin kuin vuoden per auto.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
On Autokeskukselle kannattavampaa vaihtaa laatikko, kuin öljyt. Markkinamiesten juttuja nuo lifetime öljyt, toki lifetime on lyhyempi ilman vaihtoa kuin vaihdetuilla öljyillä.maijas kirjoitti:Huuska kirjoitti:Automaattiöljyn kannattaa vaihdattaa liikkeessä, koska tarvitset vaihteiston lämpötilatietoa oikean täyttömäärän varmistamiseksi(muistaakseni 35 C). Aika pitkäksi on öljyt menneet, suodatin vaihtoon myös!
Peräöljyn voi vaihtaa itse ja laadun ja määrän saa googlettamalla, mutta jos ei kuvan palaa mitä tehdää, jätä tekemättä! Vaihdata molemmat liikkeessä, niin saat jonkinmoisen takuun työlle.
Kiitos Huuska vastauksesta. Mutta kyselin autokeskuksesta niin sanoivat että laatikossa on lifetime öljyt?
Perustuuko mielipiteesi johonkin ihan konkreettiseen faktaan vai "mutuun"?Huuska kirjoitti:toki lifetime on lyhyempi ilman vaihtoa kuin vaihdetuilla öljyillä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Perustuuko oma epäilevä kantasi kattavaan ja todistettuun tilastointiin ikiöljyjen erinomaisuudesta?salmol kirjoitti:Perustuuko mielipiteesi johonkin ihan konkreettiseen faktaan vai "mutuun"?Huuska kirjoitti:toki lifetime on lyhyempi ilman vaihtoa kuin vaihdetuilla öljyillä.
Joo, perustuu. Nimittäin autonvalmistajan ja heidän edustajien ohjeistuksiin. Onko sulla todisteita että joku tietää heidän valmistamistaan autoista enemmän kuin he itse?Havis kirjoitti:Perustuuko oma epäilevä kantasi kattavaan ja todistettuun tilastointiin ikiöljyjen erinomaisuudesta?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Perustuu kokemukseen arktisissa olosuhteissa ja veden kondensoitumiseen ko. olosuhteissa kaikkiin suurissa lämpötilaeroissa oleviin öljytäytteisiin tiloihin.
Ja ZF vaihteistoöljy ohjeeseen.
http://www.zf.com/brands/content/en/zf_ ... e-oil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja ZF vaihteistoöljy ohjeeseen.
http://www.zf.com/brands/content/en/zf_ ... e-oil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo ohje sanoo että suositellaan kovan ajotyylin ollessa kyseessä vaihtoa 80-120 tkm jälkeen, muutoin viimeistään 8 vuoden kohdalla.
ZF automatic transmissions are filled with specially developed oils. At very high operating temperatures, the oil ages faster than under normal conditions. Depending on the driving style (e.g., many trips at high speeds or sporty driving), ZF recommends a transmission oil change every 80 000 to 120 000 km, or after 8 years at the latest.
Vähän epäselvästi sanottu, mutta noin sen ymmärsin.
ZF automatic transmissions are filled with specially developed oils. At very high operating temperatures, the oil ages faster than under normal conditions. Depending on the driving style (e.g., many trips at high speeds or sporty driving), ZF recommends a transmission oil change every 80 000 to 120 000 km, or after 8 years at the latest.
Vähän epäselvästi sanottu, mutta noin sen ymmärsin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 12 Maalis 2012, 22:59
- Auto: G31 520dA Sportline 2017
Moi,
Jatkeeksi tähän viestiin, jos joku on selvitellyt.
- Missä onnistuisi vaihto siten, että voi olla varma vaihdon onnistumisesta? Merkkihuolto voisi olla yksi, mutta sielläkin vaihtelu suurta auton hoivaajan valinnassa...haluisin jokun mekaanikon nimen joka todella osaa tehdä vaihdon oikein.
- Mitä vaihdosta kannattaa maksaa?
EDIT:
vaihteisto: ZF 8 HP 45
öljy: ZF LifeGuardFluid 8 (voiko korvata jollain?)
Jatkeeksi tähän viestiin, jos joku on selvitellyt.
- Missä onnistuisi vaihto siten, että voi olla varma vaihdon onnistumisesta? Merkkihuolto voisi olla yksi, mutta sielläkin vaihtelu suurta auton hoivaajan valinnassa...haluisin jokun mekaanikon nimen joka todella osaa tehdä vaihdon oikein.
- Mitä vaihdosta kannattaa maksaa?
EDIT:
vaihteisto: ZF 8 HP 45
öljy: ZF LifeGuardFluid 8 (voiko korvata jollain?)
Ihan mielenkiinnosta:Onko tuossa vaihto edes tehty huuhtelemalla,vai pelkkä laatikon tyhjennys/täyttö+suodatin?Paikallisesta kerran uteliaisuuttani huuhteluvaihdon hintaa kysäisin,niin heittivät noin tonnin arvion.ts636 kirjoitti:Laakkosella vaihteiston öljynvaihto 724,25€
Kannattaako maksaa siihen en ota kantaa mutta tuon verran kuitenkin Laakkosella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
tjvv kirjoitti:Moi,
Jatkeeksi tähän viestiin, jos joku on selvitellyt.
- Missä onnistuisi vaihto siten, että voi olla varma vaihdon onnistumisesta? Merkkihuolto voisi olla yksi, mutta sielläkin vaihtelu suurta auton hoivaajan valinnassa...haluisin jokun mekaanikon nimen joka todella osaa tehdä vaihdon oikein.
- Mitä vaihdosta kannattaa maksaa?
Wetteri Rovaniemi Miikka-Pekka Karppinen
EDIT:
vaihteisto: ZF 8 HP 45
öljy: ZF LifeGuardFluid 8 (voiko korvata jollain?)
Muutama seikka tähän keskusteluun. Miettikääpä millä muulla automerkillä on ns ikiöljyt automaattilaatikoissaan? Taitaapa olla aika harvassa. Tästä syystä ainakin minä suosittelen laatikon öljynvaihtoa. Mutta sitten jokaisen on arvioitava itse seuraava fakta, kannattaako enää omassa autossaan tehdä....
Olen itse todennut seuraavaa käytännössä sekä kuullut hyvin monelta taholta. Mikäli autolla on ajettu jo yli 200tkm alkuperäisillä laatikkoöljyillä kannattaa harkita vakavasti onko vaihdossa järkeä syystä että:
Kaikki se metallipuru ja epäpuhtaudet joita öljyn sekaan on irronnut tuon 200tkm: aikana lähtee liikkeelle laatikon pohjasta/seinämistä etc öljynvaihdon yhteydessä, mikä puolestaan saattaa jopa huonontaa laatikon toimintaa entistä pahemmaksi. Tästä on faktuaalisia todisteita käytännössä!
Toiseksi olen keskustellut useamman BMW asiantuntija mekaanikon kanssa ja he tunnistavat ongelman! Aikanaan jopa puhuttiin että E39 5-sarjan Bemuissa laatikon öljynvaihto ensimmäisen kerran 200tkm:n jälkeen saattoi jopa rikkoa lootan kun kaikki vanha skeida lähti liikkeelle ja tukki öljykanavat!!
Laatikon öljyt kannattaa vaihtaa mutta se pitäisi aloittaa kohtuukilometreillä.
Olen itse todennut seuraavaa käytännössä sekä kuullut hyvin monelta taholta. Mikäli autolla on ajettu jo yli 200tkm alkuperäisillä laatikkoöljyillä kannattaa harkita vakavasti onko vaihdossa järkeä syystä että:
Kaikki se metallipuru ja epäpuhtaudet joita öljyn sekaan on irronnut tuon 200tkm: aikana lähtee liikkeelle laatikon pohjasta/seinämistä etc öljynvaihdon yhteydessä, mikä puolestaan saattaa jopa huonontaa laatikon toimintaa entistä pahemmaksi. Tästä on faktuaalisia todisteita käytännössä!
Toiseksi olen keskustellut useamman BMW asiantuntija mekaanikon kanssa ja he tunnistavat ongelman! Aikanaan jopa puhuttiin että E39 5-sarjan Bemuissa laatikon öljynvaihto ensimmäisen kerran 200tkm:n jälkeen saattoi jopa rikkoa lootan kun kaikki vanha skeida lähti liikkeelle ja tukki öljykanavat!!
Laatikon öljyt kannattaa vaihtaa mutta se pitäisi aloittaa kohtuukilometreillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Zf 8 HP45 laatikossa on onne
ZF 8HP 45 laatikossa on onneksi suodatin johon suurin osa irtopartikkeleista jää. Sama kuin moottoriöljyn kanssa, longlifet markkinmiesten höpötyksiä, arktisissa olosuhteissa kannattaa öljyjä vaihtaa tihennetysti. Esimerkiksi viime päivien läpötilamuutokset härmistivät vettä öljyjen sekaan.Noname kirjoitti:Muutama seikka tähän keskusteluun. Miettikääpä millä muulla automerkillä on ns ikiöljyt automaattilaatikoissaan? Taitaapa olla aika harvassa. Tästä syystä ainakin minä suosittelen laatikon öljynvaihtoa. Mutta sitten jokaisen on arvioitava itse seuraava fakta, kannattaako enää omassa autossaan tehdä....
Olen itse todennut seuraavaa käytännössä sekä kuullut hyvin monelta taholta. Mikäli autolla on ajettu jo yli 200tkm alkuperäisillä laatikkoöljyillä kannattaa harkita vakavasti onko vaihdossa järkeä syystä että:
Kaikki se metallipuru ja epäpuhtaudet joita öljyn sekaan on irronnut tuon 200tkm: aikana lähtee liikkeelle laatikon pohjasta/seinämistä etc öljynvaihdon yhteydessä, mikä puolestaan saattaa jopa huonontaa laatikon toimintaa entistä pahemmaksi. Tästä on faktuaalisia todisteita käytännössä!
Toiseksi olen keskustellut useamman BMW asiantuntija mekaanikon kanssa ja he tunnistavat ongelman! Aikanaan jopa puhuttiin että E39 5-sarjan Bemuissa laatikon öljynvaihto ensimmäisen kerran 200tkm:n jälkeen saattoi jopa rikkoa lootan kun kaikki vanha skeida lähti liikkeelle ja tukki öljykanavat!!
Laatikon öljyt kannattaa vaihtaa mutta se pitäisi aloittaa kohtuukilometreillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Aina on parempi ajaa kuitenkin uusilla öljyillä kuin vanhalla kuralla. Aika turhaa pelottelua tuo paskojen liikkeelle lähteminen suodattimella varustetussa laatikossa, toisin kuin esim AW 55 laatikossa jossa ei ole suodatinta. Ja ZF on jo laittanut myyntiin 8Hp sarjan öljyhuoltokitin.
http://www.incarmotorfactors.co.uk/en/o ... 98006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.incarmotorfactors.co.uk/en/o ... 98006.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 12 Maalis 2012, 22:59
- Auto: G31 520dA Sportline 2017
Ilmeisesti porukka täällä ei oo vaihtanut öljyjä.....ainakaan hyvällä kokemuksella ja kohtuuhintaan kun vinkkejä ei ala kuulumaan. .
Pk-seutu kiinnostaa allekirjoittanutta....Turun seudullakin tulee liikuttua.
Pk-seutu kiinnostaa allekirjoittanutta....Turun seudullakin tulee liikuttua.