ttha kirjoitti: Sen verran päivitystä, että vuosihuollossa mullakin nyt totesivat äänen eturipustuksista/iskareista päin, mutta kuulemma missään ei tunnu mitään löysää.
On BMW:lle erittäin tyypillinen ominaisuus! Mullakin ollut sama, tosin mieto ominaisuus, jo jostain E46:istä lähtien.
Ei vika vaan ominaisuus.
Ricracing kirjoitti:Sama koskee noita etuvalojen kosteita umpioita.
Saattaa olla yleinen "ominaisuus" Bemuissa, mutta ei kylläkään ilmene jokaisessa yksilössä. Olen oman auton umpioita seurannut viime aikoina eikä kosteutta ole ollut.
Täällä sää tällä hetkellä aika sama kuin esim. Helsingissä. N. +3 ja helkkarin kosteeta.
Andy74 kirjoitti:Moi!
Reilu viikko takana uudella f kybällä ja 2700 km. Auto pelaa hyvin ja olen tyytyväinen. Sellaisen jutun tosin huomasin että etu umpiot keräävät kosteutta/höyryjä tms sisäänsä...! Onko muilla samaa? Tosin nyt Esteri on ollut aika antoisalla tuulella muttei tuo kai tän hintaluokan auton ominaisuuksiin kuulu..
Ps kulutus ollu 5,3-5,5 välillä.ei paha.ja juu 520dA on peli
Sama ongelma, sivulla 37 AUTENTTINEN kuva omastani sateen jälkeen tallissa.
Omalla F10 ajaettu nyt 30000km ja auto on vuoden vanha.
Ei ole ollut pienintäkään ongelmaa tai edes haittaa, mutta nyt pärähti kunnolla: Transmission failure...pamahti pakkovaihde päälle ja huoltoon. Ilmeisesti mitään mekaanista ei hajonnut, mutta oli pitänyt nollata "flexray" eli entinen CAN-väylä ja nollata adaptaatioarvot.
Saas nähdä alkaako sähköpeikko asustetlemaan autossa...
Olivatpa tosiaan lyhytikäiset. Täytyy olla paljon pelkkää kaupunkiajoa tuollaiseen? Itselläni oli vastikään myymässäni E60:ssa 70 000 ajokm takana ja järjestelmä ilmoitti etujarrupalojen vaihdon olevan edessä vasta 60 000 km:n ja takajarrupalojen 42 000 km:n päästä.
Kyllä tuo aika pitkälti maantieajossa on ollut. Autonihan on taksina maaseudulla. Tampereen autokeskuksella oli esittelyautona hetken aikaa z4 35is ja siihen oli paloja vaihdeltu 16 tkm kohdalla "ajonvakautus jarruttelee"... Aika asiallisesti kuitenkin olen tuolla ajellut itse. Kuskit varmaan vielä asiallisemmin.
HeteroMeteorologi kirjoitti:Tampereen autokeskuksella oli esittelyautona hetken aikaa z4 35is ja siihen oli paloja vaihdeltu 16 tkm kohdalla "ajonvakautus jarruttelee".
Onkohan tuo ollut maahantuojan esittelyauto tai joku vastaava, jota median edustajat ovat rankaisseet rata-ajossa ynnä muussa. Ei voi olla normaalia jarrupalojen loppuminen noilla ajokilometreillä normaalissa ajossa, vaikka kuinka olisi DSC jarrutellut.
Onko kellään kokemusta rattiin kohdistuvasta mekaanisesta naksumisesta? Tätä on hankala kuvailla mutta ratissa tuntuu käsillä kiinni pitäessä välillä ihan selkeä naksuminen, ikäänkuin ohjaustehostimesta tms. Se tuntuu häipyvän kun sulkee ilmastoinnin. Muuten mitään tilannetta mistä se johtuis en tiedä mutta naksuminen tuntuu mielestäni rungossa saakka.
530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Tutmos kirjoitti:530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Sulakkeita pitäisi olla F10:ssä kahdessa eri paikkaa. Toinen paikka on tavaratilan oikean reunan "salalokerossa" kannen alla ja toinen hansikaslokeron perältä avautuvan luukun takana. Itse istuinlämmityksen sulakkeen tarkempaa sijaintia en osaa neuvoa.
Viimeksi muokannut JMV, 16 Helmi 2012, 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tutmos kirjoitti:530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Laturi/akkuvika. Kun ei akku anna tarpeeksi virtaa järjestelmään, niin sähköt katkeavat mm. penkin- ja ratin- sekä takalasin lämmityksestä. Myös ilmastointi ja lämmityksen "vastus" tippuu pois päältä.
Ks. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2698" onclick="window.open(this.href);return false; vaikka sivusta 16 eteenpäin.
Tämä on nyt ns. tyyppivika F10/11 ja myös F25 autoissa.
Lisään sut listaan ja lähetän henkilökohtaisen viestin.
Tutmos kirjoitti:530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Laturi/akkuvika. Kun ei akku anna tarpeeksi virtaa järjestelmään, niin sähköt katkeavat mm. penkin- ja ratin- sekä takalasin lämmityksestä. Myös ilmastointi ja lämmityksen "vastus" tippuu pois päältä.
Ks. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2698" onclick="window.open(this.href);return false; vaikka sivusta 16 eteenpäin.
Tämä on nyt ns. tyyppivika F10/11 ja myös F25 autoissa.
Lisään sut listaan ja lähetän henkilökohtaisen viestin.
Mun on nyt pakko nillittää tästä hieman. Lähtökohtaisesti ei ole "vika" vaan järkevä "ominaisuus", että auto sulkee sähköjärjestelmiä, mikäli sähköjärjestelmän jännite laskee alle kriittisen tason.
Sama "ominaisuus" on useissa muissakin autoissa. Itse olen vastaavan kokenut esimerkiksi Volvossa ja Mersussa.
"Vika" tähän ilmiöön liittyen on se, että sähköjärjestelmän jännite tippuu alle kriittisen tason. Ja se varsinainen vika ilmeisesti on, että käytetty akkutyyppi ei vastaanota latausvirtaa kylmänä.
Kiitos vastauksista,
itsekin ajattelin aluksi samaa mutta kun ratinlämmitys toimii kuten myös apukuskin penkinlämmitys ja kuskinkin selkänoja lämpiää mutta istuin ei. Pakkasetkin on ohi eikä auto kehota enää lataamaan akkuakaan.
Kyllä se Laakkonen taitaa kutsua, ikävääkin ikävämpää kyyhöttää odottelemassa kun vikaa selvitellään ja sitten kuitenkin tilataan uusi aika kunnes tarvittu varaosa on saapunut... onneksi tätä on vähemmän kuin Jaguarin kohdalla...
Tutmos kirjoitti:530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Laturi/akkuvika. Kun ei akku anna tarpeeksi virtaa järjestelmään, niin sähköt katkeavat mm. penkin- ja ratin- sekä takalasin lämmityksestä. Myös ilmastointi ja lämmityksen "vastus" tippuu pois päältä.
Ks. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2698" onclick="window.open(this.href);return false; vaikka sivusta 16 eteenpäin.
Tämä on nyt ns. tyyppivika F10/11 ja myös F25 autoissa.
Lisään sut listaan ja lähetän henkilökohtaisen viestin.
Mun on nyt pakko nillittää tästä hieman. Lähtökohtaisesti ei ole "vika" vaan järkevä "ominaisuus", että auto sulkee sähköjärjestelmiä, mikäli sähköjärjestelmän jännite laskee alle kriittisen tason.
Sama "ominaisuus" on useissa muissakin autoissa. Itse olen vastaavan kokenut esimerkiksi Volvossa ja Mersussa.
"Vika" tähän ilmiöön liittyen on se, että sähköjärjestelmän jännite tippuu alle kriittisen tason. Ja se varsinainen vika ilmeisesti on, että käytetty akkutyyppi ei vastaanota latausvirtaa kylmänä.
Olen samaa mieltä. Lisäksi vaikuttaa siltä, että järjestelmä on ohjelmoitu liian herkäksi, eli se sammuttaa sähkölaitteet vaikka jännite ei ole vielä merkittävästi laskenut.
Aamulla startatessa (lämpimästä tallista) käynnistyi vasta toisella napin painalluksella (ekalla ei tapahtunut mitään, toisella painalluksella lähti roklattamaan ihan normaalisti) ja sitten tuli ilmoitus jotain tyyliin "Ignition failure" ja kehotus olla sammuttamatta moottoria vaarana ettei se starttaa uudestaan tai voi mennä suojatilaan, ja ajaa huoltoon. No en tietenkään tehnyt näin, IDriven mukaan vikoja ei kuitenkaan ollut, sammutin ja starttasin uudestaan eikä sen jälkeen ole herjaillut mitään. Toivon mukaan tilapäistä hikottelua...
Virtapistokkeen sulake pamahtanut kaksi kertaa puolen vuoden sisällä. Ekan hoiti Laakkonen määräaikaishuollon yhteydessä. Toisen kerran vaihdoin itse. Kohtalaisen epämiellyttävä paikka, hanskalokeron takana. Pimeää eikä meinaa koura mahtua. Onneksi löytyi pihdit takarasian yhteydessä
Kuulin sivukorvalla kylillä että uusi F10 oli 300 km jälkeen jättänyt tielle kun vikaa polttoainetankissa. Tankki on kardaanin molemmin puolin ja toisella puolen pumppu ja toisella puolen anturi eli naftamittari näytti että polttoainetta on, mutta pumppu imi tyhjää. Naftaa pitäisi tietenkin olla molemmilla puolilla mutta siinä oli joitan häikkää.