F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

ttha kirjoitti: Sen verran päivitystä, että vuosihuollossa mullakin nyt totesivat äänen eturipustuksista/iskareista päin, mutta kuulemma missään ei tunnu mitään löysää.
On BMW:lle erittäin tyypillinen ominaisuus! Mullakin ollut sama, tosin mieto ominaisuus, jo jostain E46:istä lähtien.
Ei vika vaan ominaisuus.

Sama koskee noita etuvalojen kosteita umpioita.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

gestapo kirjoitti:"Katto" näkyy olevan paikoillaan,ainakin meikäläisen silmillä katsottuna...
Samaa mieltä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Ricracing kirjoitti:Sama koskee noita etuvalojen kosteita umpioita.
Saattaa olla yleinen "ominaisuus" Bemuissa, mutta ei kylläkään ilmene jokaisessa yksilössä. Olen oman auton umpioita seurannut viime aikoina eikä kosteutta ole ollut.
Täällä sää tällä hetkellä aika sama kuin esim. Helsingissä. N. +3 ja helkkarin kosteeta.
Avatar
Rooker
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 21 Joulu 2010, 20:34
Auto: BMW 520 iA -90, 520 dA -10, Z4 28iA -12
Paikkakunta: BXL

Andy74 kirjoitti:Moi!
Reilu viikko takana uudella f kybällä ja 2700 km. Auto pelaa hyvin ja olen tyytyväinen. Sellaisen jutun tosin huomasin että etu umpiot keräävät kosteutta/höyryjä tms sisäänsä...! Onko muilla samaa? Tosin nyt Esteri on ollut aika antoisalla tuulella muttei tuo kai tän hintaluokan auton ominaisuuksiin kuulu..
Ps kulutus ollu 5,3-5,5 välillä.ei paha.ja juu 520dA on peli :thuup:
Sama ongelma, sivulla 37 AUTENTTINEN kuva omastani sateen jälkeen tallissa.
frankie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 20 Syys 2010, 09:34

Omalla F10 ajaettu nyt 30000km ja auto on vuoden vanha.

Ei ole ollut pienintäkään ongelmaa tai edes haittaa, mutta nyt pärähti kunnolla: Transmission failure...pamahti pakkovaihde päälle ja huoltoon. Ilmeisesti mitään mekaanista ei hajonnut, mutta oli pitänyt nollata "flexray" eli entinen CAN-väylä ja nollata adaptaatioarvot.

Saas nähdä alkaako sähköpeikko asustetlemaan autossa...
JukkaE60

frankie kirjoitti:Saas nähdä alkaako sähköpeikko asustetlemaan autossa...
Ei saa pelotella, perjantai ja 13 päivä oli viime viikolla :tong:
HeteroMeteorologi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 18 Touko 2011, 23:09

Takajarrupalat vaihtoon 52000 km kohdalla. Eteen levyt ja palat 55000 km kohdalla. Ei näin nopasti pitäisi kulua vaikka kuluvia osia ovatkin.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Olivatpa tosiaan lyhytikäiset. Täytyy olla paljon pelkkää kaupunkiajoa tuollaiseen? Itselläni oli vastikään myymässäni E60:ssa 70 000 ajokm takana ja järjestelmä ilmoitti etujarrupalojen vaihdon olevan edessä vasta 60 000 km:n ja takajarrupalojen 42 000 km:n päästä.
HeteroMeteorologi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 18 Touko 2011, 23:09

Kyllä tuo aika pitkälti maantieajossa on ollut. Autonihan on taksina maaseudulla. Tampereen autokeskuksella oli esittelyautona hetken aikaa z4 35is ja siihen oli paloja vaihdeltu 16 tkm kohdalla "ajonvakautus jarruttelee"... Aika asiallisesti kuitenkin olen tuolla ajellut itse. Kuskit varmaan vielä asiallisemmin.
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

HeteroMeteorologi kirjoitti:Tampereen autokeskuksella oli esittelyautona hetken aikaa z4 35is ja siihen oli paloja vaihdeltu 16 tkm kohdalla "ajonvakautus jarruttelee".
Onkohan tuo ollut maahantuojan esittelyauto tai joku vastaava, jota median edustajat ovat rankaisseet rata-ajossa ynnä muussa. Ei voi olla normaalia jarrupalojen loppuminen noilla ajokilometreillä normaalissa ajossa, vaikka kuinka olisi DSC jarrutellut.
Suppo78
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Tammi 2012, 21:10

Onko kellään kokemusta rattiin kohdistuvasta mekaanisesta naksumisesta? Tätä on hankala kuvailla mutta ratissa tuntuu käsillä kiinni pitäessä välillä ihan selkeä naksuminen, ikäänkuin ohjaustehostimesta tms. Se tuntuu häipyvän kun sulkee ilmastoinnin. Muuten mitään tilannetta mistä se johtuis en tiedä mutta naksuminen tuntuu mielestäni rungossa saakka.
Tutmos
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Maalis 2011, 22:11
Auto: BMW X4 3.0 2020
Paikkakunta: Palokka

530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

Tutmos kirjoitti:530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Sulakkeita pitäisi olla F10:ssä kahdessa eri paikkaa. Toinen paikka on tavaratilan oikean reunan "salalokerossa" kannen alla ja toinen hansikaslokeron perältä avautuvan luukun takana. Itse istuinlämmityksen sulakkeen tarkempaa sijaintia en osaa neuvoa.
Viimeksi muokannut JMV, 16 Helmi 2012, 00:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Tutmos kirjoitti:530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Laturi/akkuvika. Kun ei akku anna tarpeeksi virtaa järjestelmään, niin sähköt katkeavat mm. penkin- ja ratin- sekä takalasin lämmityksestä. Myös ilmastointi ja lämmityksen "vastus" tippuu pois päältä.

Ks. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2698" onclick="window.open(this.href);return false; vaikka sivusta 16 eteenpäin.
Tämä on nyt ns. tyyppivika F10/11 ja myös F25 autoissa.
Lisään sut listaan ja lähetän henkilökohtaisen viestin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Ricracing kirjoitti:
Tutmos kirjoitti:530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Laturi/akkuvika. Kun ei akku anna tarpeeksi virtaa järjestelmään, niin sähköt katkeavat mm. penkin- ja ratin- sekä takalasin lämmityksestä. Myös ilmastointi ja lämmityksen "vastus" tippuu pois päältä.

Ks. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2698" onclick="window.open(this.href);return false; vaikka sivusta 16 eteenpäin.
Tämä on nyt ns. tyyppivika F10/11 ja myös F25 autoissa.
Lisään sut listaan ja lähetän henkilökohtaisen viestin.
Mun on nyt pakko nillittää tästä hieman. Lähtökohtaisesti ei ole "vika" vaan järkevä "ominaisuus", että auto sulkee sähköjärjestelmiä, mikäli sähköjärjestelmän jännite laskee alle kriittisen tason.

Sama "ominaisuus" on useissa muissakin autoissa. Itse olen vastaavan kokenut esimerkiksi Volvossa ja Mersussa.

"Vika" tähän ilmiöön liittyen on se, että sähköjärjestelmän jännite tippuu alle kriittisen tason. Ja se varsinainen vika ilmeisesti on, että käytetty akkutyyppi ei vastaanota latausvirtaa kylmänä.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Tutmos
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 25 Maalis 2011, 22:11
Auto: BMW X4 3.0 2020
Paikkakunta: Palokka

Kiitos vastauksista,
itsekin ajattelin aluksi samaa mutta kun ratinlämmitys toimii kuten myös apukuskin penkinlämmitys ja kuskinkin selkänoja lämpiää mutta istuin ei. Pakkasetkin on ohi eikä auto kehota enää lataamaan akkuakaan.
Kyllä se Laakkonen taitaa kutsua, ikävääkin ikävämpää kyyhöttää odottelemassa kun vikaa selvitellään ja sitten kuitenkin tilataan uusi aika kunnes tarvittu varaosa on saapunut... onneksi tätä on vähemmän kuin Jaguarin kohdalla...
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

altsu kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:
Tutmos kirjoitti:530D ja kuskin penkin istuinosan lämmitys lakkasi toimimasta. Olisiko tuo ehkä sulakevika, tarkistaisin itse jos joku neuvoisi missä sulake? Muuten mennään Laakkoselle...
Laturi/akkuvika. Kun ei akku anna tarpeeksi virtaa järjestelmään, niin sähköt katkeavat mm. penkin- ja ratin- sekä takalasin lämmityksestä. Myös ilmastointi ja lämmityksen "vastus" tippuu pois päältä.

Ks. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2698" onclick="window.open(this.href);return false; vaikka sivusta 16 eteenpäin.
Tämä on nyt ns. tyyppivika F10/11 ja myös F25 autoissa.
Lisään sut listaan ja lähetän henkilökohtaisen viestin.
Mun on nyt pakko nillittää tästä hieman. Lähtökohtaisesti ei ole "vika" vaan järkevä "ominaisuus", että auto sulkee sähköjärjestelmiä, mikäli sähköjärjestelmän jännite laskee alle kriittisen tason.

Sama "ominaisuus" on useissa muissakin autoissa. Itse olen vastaavan kokenut esimerkiksi Volvossa ja Mersussa.

"Vika" tähän ilmiöön liittyen on se, että sähköjärjestelmän jännite tippuu alle kriittisen tason. Ja se varsinainen vika ilmeisesti on, että käytetty akkutyyppi ei vastaanota latausvirtaa kylmänä.
Olen samaa mieltä. Lisäksi vaikuttaa siltä, että järjestelmä on ohjelmoitu liian herkäksi, eli se sammuttaa sähkölaitteet vaikka jännite ei ole vielä merkittävästi laskenut.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
JukkaE60

Aamulla startatessa (lämpimästä tallista) käynnistyi vasta toisella napin painalluksella (ekalla ei tapahtunut mitään, toisella painalluksella lähti roklattamaan ihan normaalisti) ja sitten tuli ilmoitus jotain tyyliin "Ignition failure" ja kehotus olla sammuttamatta moottoria vaarana ettei se starttaa uudestaan tai voi mennä suojatilaan, ja ajaa huoltoon. No en tietenkään tehnyt näin, IDriven mukaan vikoja ei kuitenkaan ollut, sammutin ja starttasin uudestaan eikä sen jälkeen ole herjaillut mitään. Toivon mukaan tilapäistä hikottelua...
Avatar
Jopemies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019

Virtapistokkeen sulake pamahtanut kaksi kertaa puolen vuoden sisällä. Ekan hoiti Laakkonen määräaikaishuollon yhteydessä. Toisen kerran vaihdoin itse. Kohtalaisen epämiellyttävä paikka, hanskalokeron takana. Pimeää eikä meinaa koura mahtua. Onneksi löytyi pihdit takarasian yhteydessä :)
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Kuulin sivukorvalla kylillä että uusi F10 oli 300 km jälkeen jättänyt tielle kun vikaa polttoainetankissa. Tankki on kardaanin molemmin puolin ja toisella puolen pumppu ja toisella puolen anturi eli naftamittari näytti että polttoainetta on, mutta pumppu imi tyhjää. Naftaa pitäisi tietenkin olla molemmilla puolilla mutta siinä oli joitan häikkää.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
Vastaa Viestiin