F10 vika-/ongelmalista
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Pesiiköhän muilla naarasfasaanit keulilla... yllättävän pienestä reijästä isokin yksilö satasen vauhdissa pesään uppoaa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Tuo Puma kertoo että koskee autoja joiden moottori on tuota mallia ja valmistettu Puman mukaisena / mainitsemana aikana. Myös tuo achtung kertoo että autot jotka ovat valmistuneet maaliskuussa 2011 tai sen jälkeen, sisältävät ne jo kaikki oikeat osat mitkä pitääkin eikä niitä saa (eikä tarvitse) korjata. Eli sen jälkeisissä autoissa, sinun autossasi mukaanlukien, ei tuon mukaan ole riskiä tuosta ongelmasta. Kuten ei toivon mukaan minunkaan autossani.radiaani kirjoitti:Torstaiaamuna heräsin puhelinsoittoon: "Auto on nyt pihassa", joten pitänee siirtyä tälle foorumille
Kun autossa (520d 11/2012) on vielä runsaasti takuuta jäljellä, niin mahdolliset jakoketjuongelmat eivät ole välitön ongelma itselle, mutta onko kyseessä yhä asia, jota on syytä tarkkailla varsinkin jos aikoo pitää autoa pidempään?
Saksalaiselta foorumilta löytyi tämmöinen juttu, josta pääsee katsomaan alkup puma(?)-tiedotetta. Ko. tiedotteessa todetaan uudemmista autoista näin (boldaus minun):MKV kirjoitti:Normaalisti pintakaasulla ajettaessa millä vaihteella tahansa voimansiirrosta on kuulunut vaimea rahina, joka parhaimmillaan moottorin lämpimäksi ajettua vaimenee lähes kokonaan. Lisäksi auton paikallaan käydessä moottorin takaa kuului asiaankuulumaton kahnutus.
Huollossa näiden ongelmien kanssa asioituani todettiin tänään, että ääni kuuluu jakopäästä ja autoon tehdään jakopään remontti. Autolla ajettu tällä hetkellä n. 19tkm ja käyttöönotto oli 2/2012. Kyseessä on N47 moottori.Tarkoittaako tämä sitä, että mahdolliset täystuhoa enteilevät äänet jakoketjun tienoilta eivät olisikaan enää vika vaan ominaisuus?Achtung:
Fahrzeuge nach Produktion 03/2011 und Fahrzeuge bei denen schon alle aktuellen Maßnahmen
verbaut sind, dürfen nicht nochmal repariert werden! Akustik ist momentaner Serienstand! Es besteht
kein Risiko eines Steuerkettenrisses!
Der Tausch des Motors wegen dieser Beanstandung ist nicht zulässig!
Jos tyhjäkäynti aiheuttaa jakoketjuongelmia, niin miten on start/stop-toiminnon laita? Voisi epäillä usein toistuvien sammutusten ja käynnistysten rasittavan jakoketjuja erityisen paljon.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Eipä kannata uskoa kaikkea. Kuten aiemmin kirjoitin, minulle tehtiin jakopään remontti lähes uuteen 19tkm ajettuun 2/2012 rekisteröityyn autoon joulukuussa.salmol kirjoitti:Tuo Puma kertoo että koskee autoja joiden moottori on tuota mallia ja valmistettu Puman mukaisena / mainitsemana aikana. Myös tuo achtung kertoo että autot jotka ovat valmistuneet maaliskuussa 2011 tai sen jälkeen, sisältävät ne jo kaikki oikeat osat mitkä pitääkin eikä niitä saa (eikä tarvitse) korjata. Eli sen jälkeisissä autoissa, sinun autossasi mukaanlukien, ei tuon mukaan ole riskiä tuosta ongelmasta. Kuten ei toivon mukaan minunkaan autossani.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 23:09
[quote="-V-"]Pesiiköhän muilla naarasfasaanit keulilla... yllättävän pienestä reijästä isokin yksilö satasen vauhdissa pesään uppoaa.
No kun kerta näin kysyit niin onhan sitä liikkellä
No kun kerta näin kysyit niin onhan sitä liikkellä
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Uups... selvisin näköjään vähemmällä.HeteroMeteorologi kirjoitti:No kun kerta näin kysyit niin onhan sitä liikkellä
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Sedanin takaluukun sähkoinen automatiikka on alkanut tökkimään, eli luukku ei nouse ylös vaan pitää käsin pakolla nostaa. Sähköinen sulku toimii kyllä. Oudosti sitten taas seuraavana päivänä toimii nousukin sähköllä, mutta hetken päästä taas ei. Auto on kylmässä ulkotallissa ja mitään lunta/jäätä ei ole operaatiota estämässä. Mikähän tuossa mättää ?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Takaluukkuhan aukeaa sedanissa jousien voimalla (ainakin kun ei ole sähkökoneistoa). Oliskohan nämä jouset kohmeessa esim. kondensaation takia.Turbo kirjoitti:Sedanin takaluukun sähkoinen automatiikka on alkanut tökkimään, eli luukku ei nouse ylös vaan pitää käsin pakolla nostaa. Sähköinen sulku toimii kyllä. Oudosti sitten taas seuraavana päivänä toimii nousukin sähköllä, mutta hetken päästä taas ei. Auto on kylmässä ulkotallissa ja mitään lunta/jäätä ei ole operaatiota estämässä. Mikähän tuossa mättää ?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Näyttääpä siltä, että Pumaa on päivitetty. Edellinen oli versio 3 ja täältä löytyy versio 6 samasta:MKV kirjoitti:Eipä kannata uskoa kaikkea. Kuten aiemmin kirjoitin, minulle tehtiin jakopään remontti lähes uuteen 19tkm ajettuun 2/2012 rekisteröityyn autoon joulukuussa.
Suurimpana muutoksena vanhaan:Maßnahme-Nr. 43863106-06
Thema N47, N47S, N47T, Schleifende Geräusche im Motor, Steuerkette schabt
Freigabedatum (tt.mm.jj) 08.11.12
...eli uusimpiinkin moottoreihin voi joutua uusimaan molemmat jakoketjut, korkeapainepumpun ketjupyörän ja alemman ketjun ohjaimet. Onkohan tämä edelleen moottorin irrotusta ja purkua edellyttävä remontti vai onnistuuko se paikoillaan esim. kytkinremontin yhteydessä?Fall 3:
Für Motoren N47T Produktionszeitraum ab 01.03.2011 und bereits erfolgten Reparaturen
mit Führungsschienen ohne Versteifungsstege.
Im Fall einer Kundenbeanstandung folgende Bauteile erneuern
- 11 31 8 506 652 Steuerkette unten.
- 13 52 7 797 906 Kettenrad für den Antrieb der Hochdruckpumpe.
- 11 31 8 510 014 Steuerkette oben.
- 13 52 8 572 499 Führungsschiene für Steuerkette unten.
- 13 52 8 572 500 Spannschiene für Steuerkette unten.
Kuinkahan pahasta Start/Stop-automatiikka mahtaa olla jakoketjun kannalta?
Koskeekohan tuo 20d-konetta joka on käytössä esim. 2012 F30:ssä? Eli käsittääkseni koneen tyyppi on N47D2 (N47D20O1) mutta jossain mainitaan että tuo 20d-kone on tyyppiä N47T... Eli mikä kone on tuo 2012 vuoden 184 heppainen 20d?
N47T, N47D2 vai jokin muu?
N47T, N47D2 vai jokin muu?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Kyllä se on. Ainakin tuosta minun koslasta piti moottoria käyttää irti. Siitä syystä, että jakopää on siellä "väärällä" puolella. Minulle vaihdettiin juurikin nuo molemmat ketjut sekä kaikki ohjurit/laahaimet. Moottorin tyyppi minulla on muistaakseni N47D20C. Täytyy vielä tarkistaa, en ole 100% varma. Lisäksi vaihtoivat öljypumpun sekä 2-massavauhtipyörän.radiaani kirjoitti:Onkohan tämä edelleen moottorin irrotusta ja purkua edellyttävä remontti vai onnistuuko se paikoillaan esim. kytkinremontin yhteydessä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Siis onko tämä N47T nyt uusin versio tuosta koneesta ja mahdollisesti EHKÄ jakopään kohdalta jo toimiva ja kestävä? Vai miten nuo moottoorin eri versiot nyt menee kun on N47D ja N47T jne... Omas autos näyttääs olevan N47T.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Luulenpa, että uusin versio on juurikin tuo mikä minulla on eli tuo N47D20C. Ainakin F10/F11 keulilla. Muista korimalleista en tiedä. Kävin RealOem:n sivulta katsomassa ja tuota on ruvettu valmistamaan 9/2011 alkaen. Eli remonttia voi olla tiedossa myös uusimpiin...
Kävin katsomassa tuolta realoem-sivulta ja näyttäisi antavan tunnisteen N47N tuolle F30 20d-koneelle. Eli pitäneekö paikkaansa?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tarkempi tieto oman auton koneesta löytynee kuskin ovipilarista, mutta muistaakseni ainakin e90/e91 malleissa nuo moottorikoodit meni niin, että N47 oli N47D20A ja N47N oli tuo N47D20C. N47 vaihtui N47N:ään jossain 2009/2010 molemmin puolin. RealOEM antaa tuon pidemmän koodin, kun menee tarkastelemaan niitä osia tarkemmin sieltä engine -osiosta.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Pelkääjän B-ovipilari kannattaa myös bongata.TKU kirjoitti:Tarkempi tieto oman auton koneesta löytynee kuskin ovipilarista, ...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
radiaani kirjoitti:Näyttääpä siltä, että Pumaa on päivitetty. Edellinen oli versio 3 ja täältä löytyy versio 6 samasta:MKV kirjoitti:Eipä kannata uskoa kaikkea. Kuten aiemmin kirjoitin, minulle tehtiin jakopään remontti lähes uuteen 19tkm ajettuun 2/2012 rekisteröityyn autoon joulukuussa.Suurimpana muutoksena vanhaan:Maßnahme-Nr. 43863106-06
Thema N47, N47S, N47T, Schleifende Geräusche im Motor, Steuerkette schabt
Freigabedatum (tt.mm.jj) 08.11.12...eli uusimpiinkin moottoreihin voi joutua uusimaan molemmat jakoketjut, korkeapainepumpun ketjupyörän ja alemman ketjun ohjaimet. Onkohan tämä edelleen moottorin irrotusta ja purkua edellyttävä remontti vai onnistuuko se paikoillaan esim. kytkinremontin yhteydessä?Fall 3:
Für Motoren N47T Produktionszeitraum ab 01.03.2011 und bereits erfolgten Reparaturen
mit Führungsschienen ohne Versteifungsstege.
Im Fall einer Kundenbeanstandung folgende Bauteile erneuern
- 11 31 8 506 652 Steuerkette unten.
- 13 52 7 797 906 Kettenrad für den Antrieb der Hochdruckpumpe.
- 11 31 8 510 014 Steuerkette oben.
- 13 52 8 572 499 Führungsschiene für Steuerkette unten.
- 13 52 8 572 500 Spannschiene für Steuerkette unten.
Kuinkahan pahasta Start/Stop-automatiikka mahtaa olla jakoketjun kannalta?
Hyvä juttu kokonaisuus!
Mulla on F10 joka on valmistettu 6/10 (kone N47N). Jäisiköhän tämä kone rauhaan?
Tosin autollani ei ole vielä ajettu kuin 9.300 km tähän mennessä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
RealOem antaa 6/2010 F10:lle moottoriksi N47D20C up to 09/2011. Minun autolle eli 2/2012 saman N47D20C mutta from 09/2011. Osanumerot näyttävät olevan myös hieman erilaiset. Olet ajanut sillä vielä niin vähän, että "ominaisuus" ei ole tullut esille... Vaikka enpä minäkään ehtinyt kuin 19tkm.Ricracing kirjoitti:Mulla on F10 joka on valmistettu 6/10 (kone N47N).
Mitään vikakoodeja ei löytynyt, luukku initialisoitu ja opetettu asennot uudelleen. Katsotaan josko auttaisi.Ricracing kirjoitti:Takaluukkuhan aukeaa sedanissa jousien voimalla (ainakin kun ei ole sähkökoneistoa). Oliskohan nämä jouset kohmeessa esim. kondensaation takia.Turbo kirjoitti:Sedanin takaluukun sähkoinen automatiikka on alkanut tökkimään, eli luukku ei nouse ylös vaan pitää käsin pakolla nostaa. Sähköinen sulku toimii kyllä. Oudosti sitten taas seuraavana päivänä toimii nousukin sähköllä, mutta hetken päästä taas ei. Auto on kylmässä ulkotallissa ja mitään lunta/jäätä ei ole operaatiota estämässä. Mikähän tuossa mättää ?
Sähköluukun sekoamisen syystä heräsi pieni epäilys, kun softaa päivitettiin juuri 2vk sitten koukun asennuksen yhteydessä, jonka jälkeen luukkukin alkoi temppuilemaan...erikoinen yhtensattuma ainakin.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Vähän samaa sarjaa kun mun "ilmastointi korjaus". Eli sun autoon on voinut hyvinkin voinut jäädä "viimeistely ohjelmointi" tekemättä. Sehän ei olisi mikään yllätys.Turbo kirjoitti: Mitään vikakoodeja ei löytynyt, luukku initialisoitu ja opetettu asennot uudelleen. Katsotaan josko auttaisi.
Sähköluukun sekoamisen syystä heräsi pieni epäilys, kun softaa päivitettiin juuri 2vk sitten koukun asennuksen yhteydessä, jonka jälkeen luukkukin alkoi temppuilemaan...erikoinen yhtensattuma ainakin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 42
- Liittynyt: 01 Loka 2011, 16:07
- Auto: BMW F15 X5 xDrive30 M-sport
BMW F20LCI 118ia bus
Kaipa tämän voi tänne F10 listalle laittaa vaikka F11 520dA:sta onkin kyse.
Joskus täälläkin mainitsin että pieniä asioita on ollut murheena, mutta olen ollut hyshys kannalla... kerrotaan nyt muillekin. Kärry siis F11 520dA, rek. 01/2011, menty nyt n.57000km.
- perus akkuherjaa ja jumppaa talvella reilummalla pakkasella, kuten niin monella muullakin
- taka-akseliston luota, jostain tulee helkkarinmoista resonointi ääntä välillä, ei merkitystä oletko liikenteessä, paikoillaan tms. epäilty "persauksen" tasonsäätöä, kompuraa, että jotkin suojapahvit ottaa lumisena/jäätyneenä runkoon kiinni.. en tiä..
- tuulilasin pesujärjestelmä ei toimi kun tullaan pakkasesta lähelle nollaa tai plussalle.. sinällään harmittava piirre kun en tarvii ruikkia -20C kelillä ikkunaa, mutta -2 - +5 C kylläkin. Ja ei, neste ei ole jäässä, koska takalasi ja lampunpesu toimii kyllä. Molemmat pumput on kertaalleen vaihdettu.. Olisko jotain kosketushäikkää
- hienoa on että kaikista ongelmista pääsee eroon kun pitää autoa lämpimässä tallissa ( ei tosin onnistu aina kun siellä on toinen BMW)
- vielä bonuksena että Autokeskus HMl on kyllä hoitanut homman hienosti, sinne minkäs mahtaa jos esim. akku ei ole ongelma vaan ominaisuus.
Joskus täälläkin mainitsin että pieniä asioita on ollut murheena, mutta olen ollut hyshys kannalla... kerrotaan nyt muillekin. Kärry siis F11 520dA, rek. 01/2011, menty nyt n.57000km.
- perus akkuherjaa ja jumppaa talvella reilummalla pakkasella, kuten niin monella muullakin
- taka-akseliston luota, jostain tulee helkkarinmoista resonointi ääntä välillä, ei merkitystä oletko liikenteessä, paikoillaan tms. epäilty "persauksen" tasonsäätöä, kompuraa, että jotkin suojapahvit ottaa lumisena/jäätyneenä runkoon kiinni.. en tiä..
- tuulilasin pesujärjestelmä ei toimi kun tullaan pakkasesta lähelle nollaa tai plussalle.. sinällään harmittava piirre kun en tarvii ruikkia -20C kelillä ikkunaa, mutta -2 - +5 C kylläkin. Ja ei, neste ei ole jäässä, koska takalasi ja lampunpesu toimii kyllä. Molemmat pumput on kertaalleen vaihdettu.. Olisko jotain kosketushäikkää
- hienoa on että kaikista ongelmista pääsee eroon kun pitää autoa lämpimässä tallissa ( ei tosin onnistu aina kun siellä on toinen BMW)
- vielä bonuksena että Autokeskus HMl on kyllä hoitanut homman hienosti, sinne minkäs mahtaa jos esim. akku ei ole ongelma vaan ominaisuus.