F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Miguel kirjoitti:AMG akku on kuulemma niin kylmässä paikassa peräkontissa, ettei sen jännitetaso pysy tarpeeksi korkealla kovilla pakkasilla.
Voiko näihin vaihtaa semmosen akun joka toimii paremmin ?

Tänään tosin minulla ei herjannut jännitetasosta, vaikka ilma oli entistä kylmempi kuin alkuviikolla.

Joku firmahan tekee myös akunlämmittimiä (siis joku lämmitettävä eriste tms.), mitä lie hintaa sellaisella...
Avatar
axu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 256
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 19:37

http://arcticheat.fi/arcticbatteryheater.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja Motonetissa olis tommonen: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/455081/0
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

gestapo kirjoitti:PS. Onko kellään käsitystä mitä Calixin tai Defan akkulaturi asennettuna kustantaa?
Tänään kyselin X1:een defan akkulaturia:Laakkonen jkl n.390€ ja Bosch car service hieman alle 200€.Hinnat asennettuna.Ajan tilasin jälkimmäiseen maanantaiksi.Akkuherjaa näyttää myös minun Bemu,käyntiin lähtee kyllä hyvin.

Defan akkulaturi maksaa itsessään 120-170eur välillä riippuen liikkeestä ja siitä onko se neliampeerinen vai isompi. Töiden hinnoissa on eroa mutta Bosch car service on ihan ok hintainen. Tuo kyllä pitää akun latingissa mutta se ei kyllä lämmitä akkua eli sitä ongelmaa se ei korjaa. Sitten on erikseen akkulämmitin mikä maksaa n. 170,00eur+työt.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Turbo kirjoitti:
Miguel kirjoitti:AMG akku on kuulemma niin kylmässä paikassa peräkontissa, ettei sen jännitetaso pysy tarpeeksi korkealla kovilla pakkasilla.
Voiko näihin vaihtaa semmosen akun joka toimii paremmin ?

Tänään tosin minulla ei herjannut jännitetasosta, vaikka ilma oli entistä kylmempi kuin alkuviikolla.

Joku firmahan tekee myös akunlämmittimiä (siis joku lämmitettävä eriste tms.), mitä lie hintaa sellaisella...
AGM akkujen pitäisi olla akkujen eliittiä mutta ilmeisesti se takaloosteri ei ole näin talvella se paras paikka akulle.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

AD hoiti mun lohkis + sisäpistoke asennuksen varsin kohtuulliseen hintaan. Niillä oli muistaakseni joku akkulataus tarjous hintaan 180 €.
Kyllä nuo muutkin autot hyytyvät näillä pakkasilla, naapurin uusi "webasto" Transportteri vaati lisäsähköapua maanantaina.

Mulla ei ole ollut taaskaan ollut mitään ongelmia. 2100 wattinen Defa sisälämppäri lämmittää suksiluukku avattuna jopa takapoksia. Kahden tunnin lämmityksen jälkeen - 20 asteessa ei edes vaadi penkinlämmittimien tahi takalasi vastaavan käyttöä.

PS. Muistakaa diesel kuskit myös arktinen diesel!

PPS. Lukekaa se TM:n lehtiartikkeli kokonaan! Webastaon tms. käyttö lisää kulutusta todella paljon.
Toinen fakta sieltä tuli myös: diesel koneesta tulee kyllä lämpöä vaikka kuinka paljon, eiks vaan?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Ricracing kirjoitti: Mulla ei ole ollut taaskaan ollut mitään ongelmia. 2100 wattinen Defa sisälämppäri lämmittää suksiluukku avattuna jopa takapoksia. Kahden tunnin lämmityksen jälkeen - 20 asteessa ei edes vaadi penkinlämmittimien tahi takalasi vastaavan käyttöä.

PS. Muistakaa diesel kuskit myös arktinen diesel!
Toi suksiluukku oli erittäin hyvä vinkki, kiitos!

Arktista dieseliä yritinkin etsiä, mutta kele yhdellä mittarilla myytiin kesälaatua, jota epähuomiossa ehdin tankata 3 litraa ennen kuin huomasin pienen valkoisen tarran! Sitten toisesta mittarista talvilaatua 50 litraa päälle, mutta arktista sekään ei ollut.

Pitäs kieltää kokonaan noiden kesälaatujen myynti!!! Kuinkahan monta autoa sen takia jää tielle...
vaiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Touko 2010, 21:14
Auto: F10 520dA

En usko että akkuongelman perimmäinen syy on se että akku on takaboxissa. On se ollut ennen F10/11 sarjaakin ja ilman ongelmia. Olen vieläkin sitä mieltä että ohjelmistossa ongelma. Tuskinpa kellään on ollut startatessa ongelmia vaikka on herjannutkin akun alijännitteestä. Se jos jokin vie virtaa ja ilmenee kyllä heti jos akussa on alikapasiteettia.
JukkaE60

vaiska kirjoitti:En usko että akkuongelman perimmäinen syy on se että akku on takaboxissa. On se ollut ennen F10/11 sarjaakin ja ilman ongelmia. Olen vieläkin sitä mieltä että ohjelmistossa ongelma. Tuskinpa kellään on ollut startatessa ongelmia vaikka on herjannutkin akun alijännitteestä. Se jos jokin vie virtaa ja ilmenee kyllä heti jos akussa on alikapasiteettia.
Oisko akkutyypi vaihtunu, lisäksi tuo ED -konsepti on ainakin itselleni epäselvä että miten akkua ladataan; aina jos se tarvitsee vai vain silloin kun mittari on sinisellä ja akku tarvii latausta?? Ja jos akkutyyppi ei ota kylmänä latausta niin melkoinen soppa on käsissä.

Ihan muisteluna, oman autoilun alkuaikoina oli muutaman vuoden alla käytetty Toytota Corolla E30, melko lyhyttä pätkää tuli ajettua kovillakin pakkasilla kämpiltä koululle (n. 2 km) neljä vuotta, aina lähti käyntiin ilman mitään lämmitystä ja pelas kun kello, ja kyllä siellä hytissä ajastaan tarkenikin. Automaatiota ei ollu lainkaan mutta ei myöskään ongelmia, ajamisen ilo jne. on sitten kokonaan muita asioita muta Corillasta ei jääny sinänsä kulkuneuvona huonoa sanottavaa.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Tälläinen tuli mieleen:BMWn oma latausjärjestelmä pitää akun 80% täynnä.Se 20% on taas varattu moottorijarrutuksen talteenotolle.Tämä yhdistettynä kylmään talveen,tekee sitten kepposet.Jos tuo BMWn akku ei ottais kylmällä virtaa vastaan(niin kuin täälläkin on mainittu),ajohan tyssäisi äkkiä.Kun kylmällä akun jännite laskee,niin herjaahan nuo värkit ilmoittaa.Joku tais mainita,että on "webasto,säteilylämmitin päällä,eikä herjaa näytä.Mutta on myös akkulaturi".Tämä taitaa auttaa sen verran,että homma toimii.Itselläni on,kuten kerroin aikaisemmin,maanantaina tuo akkulaturin asennus.Täytyypi laitella sitten kommenttia, jos/kun akkuvaraus herja loppuisi.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

vaiska kirjoitti:En usko että akkuongelman perimmäinen syy on se että akku on takaboxissa. On se ollut ennen F10/11 sarjaakin ja ilman ongelmia. Olen vieläkin sitä mieltä että ohjelmistossa ongelma. Tuskinpa kellään on ollut startatessa ongelmia vaikka on herjannutkin akun alijännitteestä. Se jos jokin vie virtaa ja ilmenee kyllä heti jos akussa on alikapasiteettia.
Sama ongelma on ainakin E6X ja E9X-malleissa. Tosin uskoisin, että nämä ongelmat koskevat kummassakin em.mallissa LCI-versioita, joissa on tuota ED-tekniikkaa, joka taas aiheuttaa sen, että autot on varustettu AGM-akuilla.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Worm kirjoitti:
vaiska kirjoitti:En usko että akkuongelman perimmäinen syy on se että akku on takaboxissa. On se ollut ennen F10/11 sarjaakin ja ilman ongelmia. Olen vieläkin sitä mieltä että ohjelmistossa ongelma. Tuskinpa kellään on ollut startatessa ongelmia vaikka on herjannutkin akun alijännitteestä. Se jos jokin vie virtaa ja ilmenee kyllä heti jos akussa on alikapasiteettia.
Sama ongelma on ainakin E6X ja E9X-malleissa. Tosin uskoisin, että nämä ongelmat koskevat kummassakin em.mallissa LCI-versioita, joissa on tuota ED-tekniikkaa, joka taas aiheuttaa sen, että autot on varustettu AGM-akuilla.
Mulla on E91 LCI enkä kyllä usko että akku olisi AGM-akku...Ehkä jossain 6-sylinterisessä voi olla mut tuskin 318i:ssä on AGM-akkua?
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

J1978 kirjoitti:
Worm kirjoitti:
vaiska kirjoitti:En usko että akkuongelman perimmäinen syy on se että akku on takaboxissa. On se ollut ennen F10/11 sarjaakin ja ilman ongelmia. Olen vieläkin sitä mieltä että ohjelmistossa ongelma. Tuskinpa kellään on ollut startatessa ongelmia vaikka on herjannutkin akun alijännitteestä. Se jos jokin vie virtaa ja ilmenee kyllä heti jos akussa on alikapasiteettia.
Sama ongelma on ainakin E6X ja E9X-malleissa. Tosin uskoisin, että nämä ongelmat koskevat kummassakin em.mallissa LCI-versioita, joissa on tuota ED-tekniikkaa, joka taas aiheuttaa sen, että autot on varustettu AGM-akuilla.
Mulla on E91 LCI enkä kyllä usko että akku olisi AGM-akku...Ehkä jossain 6-sylinterisessä voi olla mut tuskin 318i:ssä on AGM-akkua?
Mikäli autossa on jarruenergian talteenotto, niin olen aika varma, että silloin siihen on tehtaalla asennettu AGM.
Normaalilla akulla tuo järjestelmä ei nimittäin toimi. Mutta varmuden taitaa saada ainoastaan kysymällä huollosta, tosin ainakin Laakkosella saattaa tulla vaikka mitä satua vastaukseksi :lol:

Tuolla artikkeli aiheesta :

http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... =200801091" onclick="window.open(this.href);return false;
JohnB
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 21 Syys 2010, 23:57

Eilen auton käyntiääni muuttui karkeaksi erityisesti tyhjäkäynnillä. Aamulla käynnistäessä konepellin alta kuului selvä resonointi, mutta ajaessa ei ongelmia. Pikavisiitti korjaamolle tuotti tuomion: "Auto jää nyt sitten tähän". Veikkasivat "koneen tasapainoon vaikuttavia juttuja" tai vaihtoehtoisesti kiinnitystä. Rock'n roll!

Perstuntuma sanoo, että kohta pääsee kokeilemaan BMW Suomen joustavuutta laina-auton kanssa takuuajalla. Autolla ajettu kokonaiset 4tkm.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

JohnB kirjoitti:Eilen auton käyntiääni muuttui karkeaksi erityisesti tyhjäkäynnillä. Aamulla käynnistäessä konepellin alta kuului selvä resonointi, mutta ajaessa ei ongelmia. Pikavisiitti korjaamolle tuotti tuomion: "Auto jää nyt sitten tähän". Veikkasivat "koneen tasapainoon vaikuttavia juttuja" tai vaihtoehtoisesti kiinnitystä. Rock'n roll!

Perstuntuma sanoo, että kohta pääsee kokeilemaan BMW Suomen joustavuutta laina-auton kanssa takuuajalla. Autolla ajettu kokonaiset 4tkm.

Mun faijalla oli joskus 70-luvulla joku BMW:n kaksiovinen malli jossa moottori irtosi ajon aikana osittain kannakkeiltaan. Oli tehtaalla jäänyt homma puolitiehen :lol: Sorry off topic!
feelgood
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 31 Elo 2010, 22:05
Auto: F11 520dAS

Meidän firman bemun luovutus oli viime vuoden puolella joulukuussa 10-20 pakkasasteen lukemissa. Aivan alusta alkaen systeemi herjasi että 'Replace Battery'.

No, akku vaihdettiin takuuna heti kun saatiin huoltoaika sovittua. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Viimeisen viikon aikana on tehty lukuisia kylmäkäynnistyksiä 27-34 asteesta ilman mitään lämmittimiä tai akkuvahteja. Osa ajosta on ollut lyhyttä, osa pitkää. Ei ainukaistakaan 'Low Battery' -herjaa.

Olisikohan tehtaalta päässyt tuotantoon erä viallisia akkuja? Sellainen ajatus tässä väkisinkin tulee mieleen...
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

feelgood kirjoitti:Meidän firman bemun luovutus oli viime vuoden puolella joulukuussa 10-20 pakkasasteen lukemissa. Aivan alusta alkaen systeemi herjasi että 'Replace Battery'.

No, akku vaihdettiin takuuna heti kun saatiin huoltoaika sovittua. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Viimeisen viikon aikana on tehty lukuisia kylmäkäynnistyksiä 27-34 asteesta ilman mitään lämmittimiä tai akkuvahteja. Osa ajosta on ollut lyhyttä, osa pitkää. Ei ainukaistakaan 'Low Battery' -herjaa.

Olisikohan tehtaalta päässyt tuotantoon erä viallisia akkuja? Sellainen ajatus tässä väkisinkin tulee mieleen...
Tai olisiko teidän autoonne vaihdettu erilainen akku tuon alkuperäisen agm:n tilalle?
jsl300
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Helmi 2011, 20:31

Tuli pörrättyä sedan mallin F10 520d:llä ja huomasin myös hetimiten kojelaudan keskisuuttimien vinkunan. Oli melko ärsyttävä vinkuna. Ohjaus ei ollut omaan makuun mitenkään huono, tosin selvästi jäykempi kuin omassa vuoden vanhassa E61:ssä ja samaa mieltä olen että jotenkin teennäisen oloinen tuntuma oli.
vaiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Touko 2010, 21:14
Auto: F10 520dA

jsl300 kirjoitti:Tuli pörrättyä sedan mallin F10 520d:llä ja huomasin myös hetimiten kojelaudan keskisuuttimien vinkunan. Oli melko ärsyttävä vinkuna. Ohjaus ei ollut omaan makuun mitenkään huono, tosin selvästi jäykempi kuin omassa vuoden vanhassa E61:ssä ja samaa mieltä olen että jotenkin teennäisen oloinen tuntuma oli.
Tuo keskisuuttimen vinkuna löytyy myös mutta ei haittaa kun pidän suljettuna. Ajotuntuma onkin jo sitten ihan eri juttu. Ohjaus oli aivan karmea, jopa vaarallinen ennen kuin käytin huollossa ja säätivät jousituksen esijännityksen "tappiin", näin ainakin sanoivat. Ajomukavuus kärsi eli alusta on huomattavasti kovempi kuin ennen. Ilmeisesti sain sporttialustan normaalin hinnalla :lol: Ei se vieläkään ole sellainen kuin sen pitäisi olla mutta käy paremman puutteessa. 5postin sivuilla näyttää olevan aikamoinen ongelma tämä EPS ohjaus F10/11 malleissa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Turbo kirjoitti:Arktista dieseliä yritinkin etsiä, mutta kele yhdellä mittarilla myytiin kesälaatua, jota epähuomiossa ehdin tankata 3 litraa ennen kuin huomasin pienen valkoisen tarran! Sitten toisesta mittarista talvilaatua 50 litraa päälle, mutta arktista sekään ei ollut.
Pitäs kieltää kokonaan noiden kesälaatujen myynti!!! Kuinkahan monta autoa sen takia jää tielle...
Tää on taas tätä "Neste Suomi"-meininkiä. Luin eilen txt-TV:stä että arktinen diesel on loppu, mutta hinnat kyllä nousevat!
Ja diesel autot ovat hyytyneitä ympäri suomenmaan. :curse:

Kukaan ei asiasta puhu, autothan ovat Sovijet-Finlandin punainen vaate - vieläkin, mutta nyt viherkommareiden johdolla. :de:

Lakialoite: Suomessa pitää olla tarjolla talveen soveltuvaa dieselpolttoainetta talvirengaspakko ajan kaikilla asemilla!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Jopemies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019

vaiska kirjoitti:
jsl300 kirjoitti:Tuli pörrättyä sedan mallin F10 520d:llä ja huomasin myös hetimiten kojelaudan keskisuuttimien vinkunan. Oli melko ärsyttävä vinkuna. Ohjaus ei ollut omaan makuun mitenkään huono, tosin selvästi jäykempi kuin omassa vuoden vanhassa E61:ssä ja samaa mieltä olen että jotenkin teennäisen oloinen tuntuma oli.
Tuo keskisuuttimen vinkuna löytyy myös mutta ei haittaa kun pidän suljettuna. Ajotuntuma onkin jo sitten ihan eri juttu. Ohjaus oli aivan karmea, jopa vaarallinen ennen kuin käytin huollossa ja säätivät jousituksen esijännityksen "tappiin", näin ainakin sanoivat. Ajomukavuus kärsi eli alusta on huomattavasti kovempi kuin ennen. Ilmeisesti sain sporttialustan normaalin hinnalla :lol: Ei se vieläkään ole sellainen kuin sen pitäisi olla mutta käy paremman puutteessa. 5postin sivuilla näyttää olevan aikamoinen ongelma tämä EPS ohjaus F10/11 malleissa.

Mitkä kummit sulla on alla, alkuperäiset RFT.t?
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Vastaa Viestiin