F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
jleinonen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 147
Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18

Etualatukivarret pitäis muka vaihtaa kun on välystä. Ilmeisesti koko osa pitää vaihtaa á 300€/kpl. Mitä muita osia puslia etc. kannattaa samalla vaihtaa?
johannes999
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Syys 2015, 10:00

Suppo78 kirjoitti:Onko kellään kokemusta rattiin kohdistuvasta mekaanisesta naksumisesta? Tätä on hankala kuvailla mutta ratissa tuntuu käsillä kiinni pitäessä välillä ihan selkeä naksuminen, ikäänkuin ohjaustehostimesta tms. Se tuntuu häipyvän kun sulkee ilmastoinnin. Muuten mitään tilannetta mistä se johtuis en tiedä mutta naksuminen tuntuu mielestäni rungossa saakka.
Vanhaan kysymykseen tässä palaan. Vähän aikaa sitten käytettynä (50t ajettu) hankittu F07:een ilmeni tänään sama ongelma. Ensimmäisen kerran ilmeni, kun olin hidastamassa liikennevaloihin. Rattiin tuntuu sellainen pieni naksuminen/naputus, joka saattaa kestää vähän aikaa, häviää ja sitten palaa taas takaisin. Ja tämä naksuminen/naputus ei ole mitenkään säännöllistä ja tapahtuu vaikka rattia ei väännä mihinkään suuntaan. Naksuminen/naputus saattaa tuntua pienessä vauhdissa, tai sitten ilmestyy paikallaan ollessa.

edt. napsuminen/naksuminen tuntuisi tulevan ratin ja tuulilasin väliseltä alueelta ja tuntuu myös ratissa. Kokeilin vielä autotallissa paikoillaan pyöritellä rattia, niin sama ilmiö tapahtuu kun ratin liikuttamisen lopettaa. Sellainen jännä napsutus, tai "ploplotus". Todella hankala kuvailla, mutta jos tällainen on jollain ollut, niin varmasti tietää äänen. Autossa on myös aktiiviohjaus, jolla tätä on ääntä on ilmeisesti selitetty.

Onkohan tätä ollut muillakin?
Rooster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Loka 2014, 15:49
Auto: "Petite Noire"
Paikkakunta: Nla

Ricracing kirjoitti:Defan lämmittimien kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Kokemusta on noin 8 Bemarin kanssa.
Kertoivat Laakkosella että liittyisi johonkin moottoripuolen päivitykseen eli sen mukana olisi ongelma tullut. Kovasti kuulemma nahkahousut testaavat löytynyttä ratkaisua, mutta vielä ei ole tullut kutsua päivitykseen ja lohkarin takaisin kytkentään. Sinänsä sama kun sisätilanlämmitin toimii ja auto on muutenkin nopeasti lämpiävä.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

BMW ja Calix ovat tehneet yhteistyösopimuksen. Sen takia Defaa dellataan Bemarilla nykyään.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Varsinkin etuakseliston tukivarret ja ns. puslat ovat Bemerissa käyttöosia, ovat aina olleet. Sen takia Bemarit ovat niin maukkauta ajettavia, kestäviä ne eivät ole.
Varsinkin kun autossa on leveät eturenkaat, niin kuluma on suurta.
Aktiiviohjaus vaan pahentaa tilannetta.
Toisaalta eihän 300 € ole kuin F20 huollon hinta.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Ricracing kirjoitti:BMW ja Calix ovat tehneet yhteistyösopimuksen. Sen takia Defaa dellataan Bemarilla nykyään.
dellata = poistaa tietokoneella

??? en oikein ole perille nykyteinien slangista niin täytyy pyytää täsmennystä ;)

Tarkoititko sanoa että dissataan? Vai mitä?
jiihaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Touko 2012, 14:19
Auto: BMW 325i E90 ja BMW 540i G30 m-sport
Paikkakunta: Köyliö

jiihaa kirjoitti:Lievä tärinä jarrutettaessa yli 60 km/h nopeudesta. Liekö syynä reaktiotangot tiensä päässä ?, levyissä en usko vian olevan.
Ajettu 75.000km. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Vastaan itselleni(jos vaikka muillakin samoja oireita).Syy selvis. Etujarrulevyt ilmeisesti kierot ja palat jo suht loppu mutta ei vielä kulumisrajassa. Tilasin uudet jäähdytetyt levyt, uudet palat ja tunnistejohdon schmiedmannilta. Tunti meni itse vaihtaessa ja nyt on tärinät poissa :thup:
Ex- bemut: BMW 316 E30 , BMW 316 E30 , BMW 318 is E30, BMW 520 i E34 BMW 323i E30, BMW 520 i touring E39, BMW 316 i E30, BMW 520i E34, BMW 520ia E60, BMW 325i E90 , BMW 525da E60 M-sport, BMW 520da M-sport F10, BMW 640 da M-sport F06, BMW 320i E91
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Ricracing kirjoitti:Varsinkin etuakseliston tukivarret ja ns. puslat ovat Bemerissa käyttöosia, ovat aina olleet. Sen takia Bemarit ovat niin maukkauta ajettavia, kestäviä ne eivät ole.
Varsinkin kun autossa on leveät eturenkaat, niin kuluma on suurta.
Aktiiviohjaus vaan pahentaa tilannetta.
Toisaalta eihän 300 € ole kuin F20 huollon hinta.
300€ oliko per kappale ja suomalainen työpäälle eli 500€/puoli (kyllä 2h a 100e/h) eli tonttu menee ja lisäksi onhan tuolla toiset tukivarret ja muita osia edessä. Takaakin myös kuluu..., mutta joo ilmaista ei ole:)
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
JeanMichell
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
Auto: Ford Ranger Wildtrak

Etulevyt kierossa (kunnolla). Joutui vaihtamaan 100000km kohdalla. 90% kilsoista tulee motarilla. Minulle ensimmäinen kerta eikä kukaan ystäväpiiristäkään tunnustanut törmänneensä omilla autoillaan moiseen...
Netin perusteella ei harvinainen ilmiö.
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
jip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 08:28

johannes999 kirjoitti: Vanhaan kysymykseen tässä palaan. Vähän aikaa sitten käytettynä (50t ajettu) hankittu F07:een ilmeni tänään sama ongelma. Ensimmäisen kerran ilmeni, kun olin hidastamassa liikennevaloihin. Rattiin tuntuu sellainen pieni naksuminen/naputus, joka saattaa kestää vähän aikaa, häviää ja sitten palaa taas takaisin. Ja tämä naksuminen/naputus ei ole mitenkään säännöllistä ja tapahtuu vaikka rattia ei väännä mihinkään suuntaan. Naksuminen/naputus saattaa tuntua pienessä vauhdissa, tai sitten ilmestyy paikallaan ollessa.

edt. napsuminen/naksuminen tuntuisi tulevan ratin ja tuulilasin väliseltä alueelta ja tuntuu myös ratissa. Kokeilin vielä autotallissa paikoillaan pyöritellä rattia, niin sama ilmiö tapahtuu kun ratin liikuttamisen lopettaa. Sellainen jännä napsutus, tai "ploplotus". Todella hankala kuvailla, mutta jos tällainen on jollain ollut, niin varmasti tietää äänen. Autossa on myös aktiiviohjaus, jolla tätä on ääntä on ilmeisesti selitetty.

Onkohan tätä ollut muillakin?
Terve,
mitä luultavimmin johtuu aktiiviohjauksesta. Käsillä on yksi F10 530d, joka kävi Laakkosella diagnosoitavana Europlus-takuuaikana, mutta eivät onnistuneet paikallistamaan vikaa. Olivat kuitenkin löytäneet huoltotiedotteen (PUMA 55396534-01) joka jälkikäteen tiedusteltuna kuvaa juuri tämän ongelman. Samaa vikaa on siis liikkeellä. Europlus ehti menemään umpeen ennen kuin Laakkonen lopulta vian löysi, joten tässä nyt sitten väännetään korjauksesta.

Minkä ikäinen F07:si on? Käsittääkseni ohjausvaihde (steering box) on väärin suunniteltu, niin että elektroninen ohjaus säätyy jatkuvasti itsekseen, mikä samalla syö hammasrattaita osan sisällä. Osaa on realoemin mukaan päivitetty vuoden välein, joten en osaa sanoa onko ongelma uusimmassa versioissa korjaantunut.

Samaa ilmiötä on ollut Saksan kuskeilla, tässä 30 sivua juttua ongelmasta sekä kuvat ohjausvaihteen sisältä: http://www.motor-talk.de/forum/klopfen- ... 76550.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Onko kellään uusittu F10/11-autoon moottorin kannatinkumeja?

Talven mittaan alkoi tyhjäkäynnillä vähitellen värinä/jyrinä, joka on jo yltynyt aikamoiseksi.
Auto on -14, 520xda F11, 124tkm ajettu.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

jusape kirjoitti:Onko kellään uusittu F10/11-autoon moottorin kannatinkumeja? Talven mittaan alkoi tyhjäkäynnillä vähitellen värinä/jyrinä, joka on jo yltynyt aikamoiseksi.
Auto on -14, 520xda F11, 124tkm ajettu.
Eikös noissa ole mennyt kaksoismassavauhtipyöriä jotka oireilisivat tärinänä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Edelleenkään automaatissa ei ole kaksoismassavauhtipyörää.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Böntti kirjoitti:Edelleenkään automaatissa ei ole kaksoismassavauhtipyörää.
Niinhän se olikin, loota hoitelee. :thuup:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Selvinnee maanantaina, kun menee määräaikaishuoltoon.

Tehdastakuu päättyi 2 vkoa sitten, mielenkiinnolla odotan...
TTE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
Auto: BMW 530d X-drive touring 2014

jusape kirjoitti:Onko kellään uusittu F10/11-autoon moottorin kannatinkumeja?

Talven mittaan alkoi tyhjäkäynnillä vähitellen värinä/jyrinä, joka on jo yltynyt aikamoiseksi.
Auto on -14, 520xda F11, 124tkm ajettu.
Ootko kovasti start/stoppia käytellyt? Se voisi olla hyvinkin syynä moiseen. Jatkuva sammuminen ja käynnistyminen meinaan...
heifetz
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09

Kuudensuora kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Varsinkin etuakseliston tukivarret ja ns. puslat ovat Bemerissa käyttöosia, ovat aina olleet. Sen takia Bemarit ovat niin maukkauta ajettavia, kestäviä ne eivät ole.
Varsinkin kun autossa on leveät eturenkaat, niin kuluma on suurta.
Aktiiviohjaus vaan pahentaa tilannetta.
Toisaalta eihän 300 € ole kuin F20 huollon hinta.
300€ oliko per kappale ja suomalainen työpäälle eli 500€/puoli (kyllä 2h a 100e/h) eli tonttu menee ja lisäksi onhan tuolla toiset tukivarret ja muita osia edessä. Takaakin myös kuluu..., mutta joo ilmaista ei ole:)
Reilut 300€ mullakin maksoi kun puslat vaihdettiin uusiin (osat+työt, auto tosin E61). Kyseessä siis reaktiotankojen puslat. Tukivarret nyt tuskin niin kulutustavaraa ovat, vai?
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Eipä löytynyt koneen värinöihin huollosta apua. Toisaalta kun lauhtui, niin eipä tuo enää kolise. Liekö ollut niin jäässä masiina ja kannatinkumit.

Sen sijaan adblue-systeemi herjaa taasen kerran heti huollon jälkeenkin. Soitin sinne, ja pitäisi kuulemma ohjelmoida. Ja ikävä kyllä kun tehdastakuu ohi nyt pian kolmella viikolla, niin ohjelmointi maksaa 150e kun on tuntien työ!? On se kumma kun ei ohjelmoitu aikanaan?

Saattaapi olla viimeinen kusilitkuauto minun(kin) kohdalla tänä.
JeanMichell
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
Auto: Ford Ranger Wildtrak

Missä malleissa on ureakäyttö? Itselläni 2016 f11 520dA ja luulin että siinä olisi urinaali. Hämmästyksekseni ei ollutkaan, mikä sopii vallan hyvin.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
bemmiavvi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 04 Helmi 2016, 13:11

JeanMichell kirjoitti:Missä malleissa on ureakäyttö? Itselläni 2016 f11 520dA ja luulin että siinä olisi urinaali. Hämmästyksekseni ei ollutkaan, mikä sopii vallan hyvin.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Tilasin f10 520xd:n ja siinä on ureatäyttö. Eli ylittyykö päästöt pahimmoilteen nelivedon kanssa ja se vaatii?!
Vastaa Viestiin