F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Juuri tuon valosensorin epäpätevyyden vuoksi ajan aina aamuisin/päivisin 0-asennolla. Xenoneita on turha polttaa kun ei siihen ole tarvetta ja säästyy siinä muutama tippa polttoainettakin, kun on vähemmän sähkökuormaa. Auto-asentoon vasta kun oikeasti valoja tarvitsee.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

JukkaE60 kirjoitti: Tuli samalla mieleen että mitähän pissapojan suuttimien suuntaus ja piuhoitukset tykkää kun vähän ronskimmin poistelee jäätä lumiharjan varrella, ne on aika "irrallaan" heti konepellin alareunassa... Vaikuttaa suunnittelu hiukan keskeneräiseltä tuolta kohtaa...
E60:ssä itse suuttimet olivat konepellillä ja kiinteällä suuntauksella. En tiedä voiko F10 suuttimia säätää mutta ainakin
mun auton kuskin puolinen (ja niistä se vasemman puolinen) suutin auttaa lähinnä valoissa vasemmalla puolella seisovaa naapuria. Noin 100 kilsan nopeudessa ym. mainittu suihku rupee osumaan lasiin.

Ei kaikissa maissa sada puolimetriä lunta parissa viikossa ulkonaseisovien F10:ien päälle... :thdw:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
JukkaE60

Ricracing kirjoitti:E60:ssä itse suuttimet olivat konepellillä ja kiinteällä suuntauksella. En tiedä voiko F10 suuttimia säätää mutta ainakin
mun auton kuskin puolinen (ja niistä se vasemman puolinen) suutin auttaa lähinnä valoissa vasemmalla puolella seisovaa naapuria. Noin 100 kilsan nopeudessa ym. mainittu suihku rupee osumaan lasiin.

Ei kaikissa maissa sada puolimetriä lunta parissa viikossa ulkonaseisovien F10:ien päälle... :thdw:
Suuttimia sinänsä ei voi suunnata mutta ajattelin kun nuo on semmosia "legopalikoita" niin äkkiäkös ne vähän heilahtelee jos eivät ole tukevasti kiinni. Ainakaan noin kuten sulla ei pitäis pissata. Eikös tv:ssä mainosteta ajoittain jotain lääkettä suihkutusongelmiin :mus:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Kyllä ainakin minulla kuskin puoleinen (vasemman puoleinen) suutin suihkuttaa alemmas kuin oikean puoleinen. Kuskin puolelle sitä suihkua juuri tarvittaisiin ylemmäs, nyt se menee aivan liian alas ja kuskin kohdalla lasi ei tule helpolla puhtaaksi.
vaiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 02 Touko 2010, 21:14
Auto: F10 520dA

Turbo kirjoitti:Kyllä ainakin minulla kuskin puoleinen (vasemman puoleinen) suutin suihkuttaa alemmas kuin oikean puoleinen. Kuskin puolelle sitä suihkua juuri tarvittaisiin ylemmäs, nyt se menee aivan liian alas ja kuskin kohdalla lasi ei tule helpolla puhtaaksi.
Sama täällä, kuskinpuoleinen suihku jää liian alas. En ole kokeillut sitä sokeripalan säätämistä. Napsahtaa varmaan poikki näillä pakkasilla jos yrittää vääntää ylöspäin. Onkohan itse suuttimet säädettävissä kuten ennenvanhaan nuppineulalla suuttimen reiästä?
JukkaE60

vaiska kirjoitti: Onkohan itse suuttimet säädettävissä kuten ennenvanhaan nuppineulalla suuttimen reiästä?
Kuten edellä kirjoitin niin eivät ole.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

vaiska kirjoitti:Sama täällä, kuskinpuoleinen suihku jää liian alas. En ole kokeillut sitä sokeripalan säätämistä. Napsahtaa varmaan poikki näillä pakkasilla jos yrittää vääntää ylöspäin. Onkohan itse suuttimet säädettävissä kuten ennenvanhaan nuppineulalla suuttimen reiästä?
Suuttimia on kaksi mutta niistä tulee kaksi eri suihkua, suihkuja on siis yhteensä neljä!

Kubisal ei auta tähän eikä muutenkaan mutta itse viittasin kuskinpuolen vasemmanpuoliseen
suuttimen vasemman puoliseen suihkuun, huh, joka siis mun autossa heittää vedet ohi ruudun
pienissä nopeuksissa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
JukkaE60

Ricracing kirjoitti:Suuttimia on kaksi mutta niistä tulee kaksi eri suihkua, suihkuja on siis yhteensä neljä!

Kubisal ei auta tähän eikä muutenkaan mutta itse viittasin kuskinpuolen vasemmanpuoliseen
suuttimen vasemman puoliseen suihkuun, huh, joka siis mun autossa heittää vedet ohi ruudun
pienissä nopeuksissa.
Jos ei ulkonäön lisäksi muukin näkö ole mennyt muistin ohella niin yhteensä kuusi suihkua tulee kolmesta eri "potikasta" (joita eo. postauksessa nimitin legopalikoiksi) kuuden suuttimen voimin, potikoiden sijoittelu on vähän epäsymmetrinen eli keskimmäinen ei ole ihan keskellä peltiä vaan olikos se vähän kuskin puolella enemmän.

...hyvä tietää ettei Kubisalista ole apua mihinkään... :thup:
JukkaE60

Itse itseäni korjaten, se keskimokkula onkin vähän enemmän vänkärin puolella. Läheltä nähtynä.
feelgood
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 31 Elo 2010, 22:05
Auto: F11 520dAS

Tällainen probleema tuli vastaan. iDrive-näytössä on tallennetut FM-asemat näkyvissä ja valittu asema on ruksattuna. Vaihdan Sport-ratin datapyörästä sellaisen uuden aseman, joka ei mahdu iDriven näytölle. Mittaristossa oleva näyttö toimii ongelmitta, mutta iDrive-näyttö ei seuraa ratin tapahtumia. Eli iDrive ei vaihda sivua näyttääkseen uuden aseman nimen vaan jää itsepintaisesti paikalleen näyttämään ei valittuja asemia.

Bugi vai ominaisuus?
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

^Vika sanon minä, olen saman huomannut. Taidettiin asiaa joku kuukaisi sitten myös täällä käsitellä. Mittariston keskusnäyttö ja iDrive eivät seuraa mukana.

Olen myös havainnut, että ensimmäisellä kerralla kun ratin rullaa käyttää, niin mittariston näytössä on ylin vaihtoehto näkyvillä. Kun odottaa hetken, että palautuu norminäytöksi ja kiertää rullaa uudelleen, niin mittariston pikkunäyttö onkin siirtynyt oikealle kohdalle=sama mikä iDrivessa.
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Eilen noin 20min ajon jälkeen kun sammutin auton ilmoitti akun olevan latauksen tarpeessa ja taas muutaman minuutin jälkeen kun lähdin niin itki samaa, ja taas kun kotiin saavuin 20 min jälkeen. Olihan tietysti pakkasta lähes -30 astetta joten ei ihme että valitti. Korjaantuukohan ongelma itsestään kun tässä ilmat lämpiää tai ajelen pidenpään että ehtii kunnolla latautua?
JukkaE60

tmikki kirjoitti:Eilen noin 20min ajon jälkeen kun sammutin auton ilmoitti akun olevan latauksen tarpeessa ja taas muutaman minuutin jälkeen kun lähdin niin itki samaa, ja taas kun kotiin saavuin 20 min jälkeen. Olihan tietysti pakkasta lähes -30 astetta joten ei ihme että valitti. Korjaantuukohan ongelma itsestään kun tässä ilmat lämpiää tai ajelen pidenpään että ehtii kunnolla latautua?
Samaa herjailee nyt täälläkin. Yritin ladata CTEKin laturilla vaan eipä tunnu onnistuvan, laturi on vaan valmiustilassa eikä kait edes tunnista akkua.... :de:

Päivitystä, n. 50 km lenkin jälkeen ei enää herjaillut. Mutta, mistähän johtuu tuo ettei lataus ulkoisella laturilla tuntuisi onnistuvan? Menee prkl liian "viisaiksi" nää kulkineet....
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

JukkaE60 kirjoitti:
tmikki kirjoitti:Eilen noin 20min ajon jälkeen kun sammutin auton ilmoitti akun olevan latauksen tarpeessa ja taas muutaman minuutin jälkeen kun lähdin niin itki samaa, ja taas kun kotiin saavuin 20 min jälkeen. Olihan tietysti pakkasta lähes -30 astetta joten ei ihme että valitti. Korjaantuukohan ongelma itsestään kun tässä ilmat lämpiää tai ajelen pidenpään että ehtii kunnolla latautua?
Samaa herjailee nyt täälläkin. Yritin ladata CTEKin laturilla vaan eipä tunnu onnistuvan, laturi on vaan valmiustilassa eikä kait edes tunnista akkua.... :de:

Päivitystä, n. 50 km lenkin jälkeen ei enää herjaillut. Mutta, mistähän johtuu tuo ettei lataus ulkoisella laturilla tuntuisi onnistuvan? Menee prkl liian "viisaiksi" nää kulkineet....
Ilmeisesti F1X:n kanssa sama kuin E6X:n eli akku pitäisi ladata moottoritilassa olevan plus-kaapelin kautta.
Ainakin E6X:ssä on IBS-kaapeli, joka tarkkailee latausta ja akun tilaa. Jos akkua lataa suoraan navoista,
tuo kaapeli ohitetaan ja näin ollen järjestelmä ei tajua, että akkuun on virtaa mennytkään.
JukkaE60

Worm kirjoitti:Ilmeisesti F1X:n kanssa sama kuin E6X:n eli akku pitäisi ladata moottoritilassa olevan plus-kaapelin kautta.
Ainakin E6X:ssä on IBS-kaapeli, joka tarkkailee latausta ja akun tilaa. Jos akkua lataa suoraan navoista,
tuo kaapeli ohitetaan ja näin ollen järjestelmä ei tajua, että akkuun on virtaa mennytkään.
Juuri tuolta konehuoneen puolelta yritin muttei wörkkiny....
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Worm kirjoitti:
JukkaE60 kirjoitti:
tmikki kirjoitti:Eilen noin 20min ajon jälkeen kun sammutin auton ilmoitti akun olevan latauksen tarpeessa ja taas muutaman minuutin jälkeen kun lähdin niin itki samaa, ja taas kun kotiin saavuin 20 min jälkeen. Olihan tietysti pakkasta lähes -30 astetta joten ei ihme että valitti. Korjaantuukohan ongelma itsestään kun tässä ilmat lämpiää tai ajelen pidenpään että ehtii kunnolla latautua?
Samaa herjailee nyt täälläkin. Yritin ladata CTEKin laturilla vaan eipä tunnu onnistuvan, laturi on vaan valmiustilassa eikä kait edes tunnista akkua.... :de:

Päivitystä, n. 50 km lenkin jälkeen ei enää herjaillut. Mutta, mistähän johtuu tuo ettei lataus ulkoisella laturilla tuntuisi onnistuvan? Menee prkl liian "viisaiksi" nää kulkineet....
Ilmeisesti F1X:n kanssa sama kuin E6X:n eli akku pitäisi ladata moottoritilassa olevan plus-kaapelin kautta.
Ainakin E6X:ssä on IBS-kaapeli, joka tarkkailee latausta ja akun tilaa. Jos akkua lataa suoraan navoista,
tuo kaapeli ohitetaan ja näin ollen järjestelmä ei tajua, että akkuun on virtaa mennytkään.
Minä laitoin lataamaan tuolta moottoritilasta ja sieltä ainakin näyttäisi lataavan normaalisti, pitää huomenna ajella kanssa pitempi lenkki jos alkaisi toimimaan taas.
JukkaE60

tmikki kirjoitti:Minä laitoin lataamaan tuolta moottoritilasta ja sieltä ainakin näyttäisi lataavan normaalisti, pitää huomenna ajella kanssa pitempi lenkki jos alkaisi toimimaan taas.
Millainen laturi?
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

JukkaE60 kirjoitti:
tmikki kirjoitti:Minä laitoin lataamaan tuolta moottoritilasta ja sieltä ainakin näyttäisi lataavan normaalisti, pitää huomenna ajella kanssa pitempi lenkki jos alkaisi toimimaan taas.
Millainen laturi?
Mikälie aivan tavallinen laturi autotarvikeliikkeestä ostettu.
nk_user
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 59
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 16:04
Auto: 4-sarjan Coupé

Pakkasten myötä ongelmat lisääntyvät. Nyt sekoilee lämmityslaite eli puhalsi tuossa 25 asteen pakkasella vain viileää ilmaa matkustajan puolen jalkatilaan (ei auttanut manuaalisäätökään eikä lämpötilan säätö). Kuskin puolella varpaat hikoili ja matkustajalla paleli. Samoin tuulilasi meni ajoittain keskeltä umpeen (sivu- ja takalasi aivan kirkkaina). Alkaa olla kohta merkin vaihto edessä :curse:
JukkaE60

JukkaE60 kirjoitti:...Samaa herjailee nyt täälläkin. Yritin ladata CTEKin laturilla vaan eipä tunnu onnistuvan, laturi on vaan valmiustilassa eikä kait edes tunnista akkua.... :de:

Päivitystä, n. 50 km lenkin jälkeen ei enää herjaillut. Mutta, mistähän johtuu tuo ettei lataus ulkoisella laturilla tuntuisi onnistuvan? Menee prkl liian "viisaiksi" nää kulkineet....
Näyttäs olevan laturi (CTEK XS 3600) rikki, ei ladannut pyörän akkua sen kummemmin... Ja takuu 2 vuotta, ollut nelisen kuukautta yli takuuajan ja muistaakseni kerran käytetty aiemmin. Eli kulutuselektroniikkaa :de:

No, autokaan ei enää herjaa virran vähyydestä, se vähän helpottaa ketutusta.
Vastaa Viestiin