F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
Kvee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Loka 2016, 15:29
Auto: F11 530dA xDrive -11

Ko. Expertti oli aamulla huoltanut ja testannut samanlaisen auton. Sen perusteella tuo ohjauksen palauttamattomuus olisi hydraulisen ohjaustehostuksen ja nelivedon ominaisuus.

Bimmerfest foorumilla oli myös samankaltaisia kokemuksia 2011-2012 kirjoituksissa nimenomaan nelivetoa koskien.

Kun en vieläkään meinaa uskoa, niin aion vielä konsultoida paikallista BMW liikettä, ja jos senkin jälkeen ohjaus todetaan normaliksi, nostan kädet pystyyn ja alan vaan totuttelemaan :dumb:
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

Kvee kirjoitti: Kun en vieläkään meinaa uskoa, niin aion vielä konsultoida paikallista BMW liikettä, ja jos senkin jälkeen ohjaus todetaan normaliksi, nostan kädet pystyyn ja alan vaan totuttelemaan :dumb:
Mulla on myös 4/2011 mallinen samanlainen auto, ja ohjaus on juuri sellainen kuin kuvailet. Olen itsekin tässä ensimmäisen 2000km aikana kummastellut tuota "mersumaista" ohjausta. Muistuttaa mielestäni liikaa mersun W211-ohjausta. Edellinen autoni, E61 520d oli kyllä ohjauksen puolesta selvästi tunnokkaampi ja paremman tuntuinen. Puhumattakaan nykyisen silmäteräni, kakkosautoni E39:n ohjauksesta.

Jos nyt ihan suoraan sanotaan, niin tämän nykyisen F11 x-driven ohjaus ei kyllä tunnu mielestäni enää BMW:n ohjaukselta. Enemmän tuntuu joltain mersun ja audin ristisiitokselta. Tosin täytyy muistaa että F-mallin etuakselisto on myös nykyään rakenteeltaan mersun ja audin ristisiitos. Eli täysin erilainen kuin edellisissä 5-sarjalaisissa. Tällä ratkaisulla on saatu vähennettyä BMW:n perisyntiä, uraherkkyyttä, mutta samalla on menetetty jotain BMW:lle olennaista. Toisaalta tämä on käyttöauto ja tuohon ohjaukseen kyllä voinee tottua.
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

Kvee kirjoitti:Ahaa niissäkin siis eroa vuoden mukaan. Halusin tuon toisen nelikon ajaa - vaikkakin eri koneella - koska joku arveli ohjauksen tahmeuden johtuvan nelivedosta. Jatkan asian selvittelyä. Mutta jos oikeasti on niin, että tuon hintaluokan auton ohjauksen kuuluu olla tahmea eikä palauttaa viimeistä varttikierrosta, niin sitten asia on niin, eikä minun aina kaikkea tarvitse ymmärtääkään :blink:
Kyllä toi -14 mallin F10 520xda mikä ittelläni on, ainkin palauttaa. En kyllä osaa moittia...
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
Kvee
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 13 Loka 2016, 15:29
Auto: F11 530dA xDrive -11

Joo, niin teki samoilla specseillä oleva kaverini F11 520Xda:kin. Siinä lienee sähköinen ohjaustehostin. Itsellä oli myös pari vuotta sitten -13 mallinen X3 2.0 Xda jonka ohjaus oli loistava.

JKK:n kuvailema ohjaus tuntuu samalta, ja jos/kun saamme häne kanssaan sovittua ajan niin voimme sivistää itseämme tyypittämällä autot puolin ja toisin.
jhuttunen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 19 Loka 2016, 12:30
Auto: BMW 520d F11 Touring 2013

En tiedä onko täälä ilmastoinnin asiantuntijoita tai asiasta tietäviä. Oma auto seissyt halleissa ja ulkona pidemmän aikaa (n. 9kk ja 500km). Nyt ongelmana todella pistävä haju sisällä kun laittaa ilmastoinnin päälle. Auto kävi otsonoinnissa ja haju hävisi, mutta kun ilmastoinnin laittaa päälle tulee haju takaisin. Itsellä vaikuttaa siten että haistan hajun ja autosta poistuttua nenää korventaa n. 1h verran. Avovaimolla taasen aiheuttaa saman tien pään säryn. Hajua taasen ei ole kun ilmastoinnin laittaa autossa pois päältä. Auto on menossa ilmastointilaitteen desinfiointiin, mutta tuli mieleen mille kylmäaine haisee mikäli vuotaa järjestelmään? Haju ei kuitenkaan ole ummehtunut tai astaava vaan ennemmin pistävä ja vähän ehkä makea. Auto on n. 3v vanha ja n. 80tkm ajettu.
TTE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
Auto: BMW 530d X-drive touring 2014

En tiedä liittyykö samaan asiaan, mutta oma 2014 530d kävi ilmastoinnin tarkistuksessa tuossa vähän aikaa sitten ja vaihtoivat siellä ilmastoinnin kennon uuteen, koska siellä oli vuoto.

Takuuseen siis meni ja siitä tuli oikein korjaus kampanja lappu kotiin.

Lähetetty minun HUAWEI NXT-L29 laitteesta Tapatalkilla
jhuttunen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 19 Loka 2016, 12:30
Auto: BMW 520d F11 Touring 2013

Kiitos viestistä. Auto on menossa bmw:n huoltoon jossa ilmastointi desinfioidaan. Tarkistavatkohan kennon tiiveyden desinfioinnin yhteydessä vai onko erikseen laskuttavaa työtä?
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Viime elokuussa tehty huolto, jossa vaihettiin myös kuluneet etujarrupalat. Auton sähköiseen huoltokirjaan merkittiin kaikki toimenpiteet, myös palojen vaihto. Nyt auto keksi kuitenkin, että hän haluaa taas uudet palat eteen ja koska tietokone näyttää nyt, että palojen vaihto on mennyt yliajalle, tulee mittaristoon ja idriveen varoitukset jarruviasta ja että autolla tulee ajaa varovasti lähimpään huoltoon. Huomenna on onneksi aika pajalle.
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

TTE kirjoitti:En tiedä liittyykö samaan asiaan, mutta oma 2014 530d kävi ilmastoinnin tarkistuksessa tuossa vähän aikaa sitten ja vaihtoivat siellä ilmastoinnin kennon uuteen, koska siellä oli vuoto.

Takuuseen siis meni ja siitä tuli oikein korjaus kampanja lappu kotiin.
Tuo kampanja kohdistuu auton keulassa olevaan jäähdytinkennoon, eli ei ilmastointilaitteen kotelon sisällä olevaan.
jhuttunen kirjoitti:Kiitos viestistä. Auto on menossa bmw:n huoltoon jossa ilmastointi desinfioidaan. Tarkistavatkohan kennon tiiveyden desinfioinnin yhteydessä vai onko erikseen laskuttavaa työtä?
R134a kylmäainekaasun käyttöauturvallisuustiedotteessa mainitaan hajuksi "mieto eetterimäinen haju", eli tuon perusteella kylmäainevuotoa ei tarvitse pelätä. Toisekseen kaasua on järjestelmässä siinä määrin vähän, että ilmastointilaite lakkaisi toimimasta lähes välittömästi, jos vuoto olisi niin suuri, että kylmäaineen pystyisi haistamaan.

Noin vähäisen ajomäärän perusteella epäilisin ensimmäisenä, että ilmastointilaitteen kennolla on jotain sienikasvustoa tai hometta. Tuo kasvusto ei ole kuollut otsonoinnissa, jos ilmanvaihto/sisäilmankierto ei ole ollut päällä tai on ollut väärin säädetty otsonoinnin aikana.
Viimeksi muokannut penttim, 07 Marras 2016, 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jhuttunen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 19 Loka 2016, 12:30
Auto: BMW 520d F11 Touring 2013

Kiitos viestistä. Näillä tiedoilla itsekkin rupean epäilemään tuota sienikasvustoa ja jospa tuo desinfiointi siihen auttaisi niin pääsisi nauttimaan ostetusta autosta :D
TTE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
Auto: BMW 530d X-drive touring 2014

Vinkkiä jatkoa ajatellen, Suosittelen ilmastoinnin sulkemista aina vähän ennen kuin sammutat moottorin. Ehtii kenno kuivahtaa, jolloin ei tule noita hajuhaittoja tai ei ole ainakaan omaani 3 vuoden aikana tullut...

Lähetetty minun HUAWEI NXT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

TTE kirjoitti:Vinkkiä jatkoa ajatellen, Suosittelen ilmastoinnin sulkemista aina vähän ennen kuin sammutat moottorin. Ehtii kenno kuivahtaa, jolloin ei tule noita hajuhaittoja tai ei ole ainakaan omaani 3 vuoden aikana tullut...
Vain muutama kuukausi sitten tämä toimintatapa lytättiin tällä foorumilla maan rakoon, kun kerroin olevani yksi niistä, jotka tekee juuri noin. :thup:
TTE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
Auto: BMW 530d X-drive touring 2014

penttim kirjoitti:
TTE kirjoitti:Vinkkiä jatkoa ajatellen, Suosittelen ilmastoinnin sulkemista aina vähän ennen kuin sammutat moottorin. Ehtii kenno kuivahtaa, jolloin ei tule noita hajuhaittoja tai ei ole ainakaan omaani 3 vuoden aikana tullut...
Vain muutama kuukausi sitten tämä toimintatapa lytättiin tällä foorumilla maan rakoon, kun kerroin olevani yksi niistä, jotka tekee juuri noin. :thup:
No just. :conf: Mikähän mahtoi olla syynä moiseen lyttäämiseen? Maalaisjärjellä ei pitäisi olla mitään haittaakaan... Eka bemu ja maalaisjärjellä tässä koittanut mennä eteenpäin. :) Lisäksi teen turbonkin jäähdytyksen ennenkuin sammutan moottorin, vanhasta tavasta vaikea luopua. :lol:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Se varmaan lytättiin siksi että iso osa ei tee tuota eikä ole ollut ongelmia. Saahan sitä ajaa vaikka rulla foliota päässä, mutta ei sitä kaikki ymmärrä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Huuska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
Auto: F11 520d sport busines -13
Paikkakunta: Rusko

Amishattu on tään foorumin useimmilla kommentoijilla päässä!
jhuttunen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 19 Loka 2016, 12:30
Auto: BMW 520d F11 Touring 2013

onkohan kukaan asentanut kassikoukkuja f11 jälkikäteen? omasta en tunnu sellaisia löytävän ja jos tuonne ruokassin laittaa, niin leviää kotimatkalla aika hyvin konttiin.
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

jhuttunen kirjoitti:onkohan kukaan asentanut kassikoukkuja f11 jälkikäteen? omasta en tunnu sellaisia löytävän ja jos tuonne ruokassin laittaa, niin leviää kotimatkalla aika hyvin konttiin.
Itse laitoin laitoin VAGin kassikoukut F10:iin. Tollaset oli aikoinaan Audissa ja tykkäsin.
Saakohan noita asennettua F11 jotenkin...

Kuva

Kuva
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

^Kuvat ei näy ...
Mutta mulla kans samat kassikoukut E92:ssa. F11:een jos nuo haluaa niin jonnekin sivuseinille ne siinä täytynee ruuvata.
jhuttunen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 19 Loka 2016, 12:30
Auto: BMW 520d F11 Touring 2013

Joo, noihin samoihin koukkuihin ite kanssa törmänny. Ilmeisesti sedan versiosta löytyy koukuille paremmat / tukevammat kiinnitys paikat. F11 sivussa olevaan kovempaan muoviin vähän hankala kiinnittää kun tavarasuoja rullautuu sitä pitkin. Kylkeen ehkä voisi kokeilla laittaa, mutta on ehkä vähän liian hentoista pahvia (pahvi tai kangas joka menee kyljessä). Meinaan jääköhän koukku käteen kun ensimmäisen muovikassin täynnä ruokaa siihen laittaa. Täytyy joku kerta valosessa vähän tutkia löytyisikö koukuille parempia paikkoja tai jos joku on kiinnitelly f11:een niin paikkoja voi ehdotella ;-)
jhuttunen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 19 Loka 2016, 12:30
Auto: BMW 520d F11 Touring 2013

jhuttunen kirjoitti:Kiitos viestistä. Näillä tiedoilla itsekkin rupean epäilemään tuota sienikasvustoa ja jospa tuo desinfiointi siihen auttaisi niin pääsisi nauttimaan ostetusta autosta :D
no nyt on auto käynyt ilmastoinnin desinfioinnissa ja joku päiväajovalo ohjainboksi/piirilevyn vaihdossa. Sisällä tuoksuu nyt sitruunainen tai jokin siihen viittaava haju. Oletan että tuo tulee tuosta desinfioinnista. Kauankohan tuollainen haju leijailee autossa ??
Vastaa Viestiin