Voisin vaihtaa aina kaikkein liukkaimpien kelien ajaksi, muutoin ajelen kyllä mielellään tällä nykyiselläJopemies kirjoitti: Hierotaan vaihtokauppoja autoista kun oma saapuu, ei pitäisi sen jälkeen olla pito-ongelmia
F10 vika-/ongelmalista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Noi uudet softat kiinnostaa kovasti, pidä mut ajan tasalla. Vaikkei mitään onglmia vielä tai enää olekaan.Turbo kirjoitti:Ajossa en huomannut mitään erikoista, joten täytyy nyt vain seurailla tilannetta. Parin viikon päästä olen viisaampi, kun uudet softat ajettu sisään ja jos varsinaiseen vikamuistiin on jäänyt merkintöjä. Tankkasin kyllä eilen auton täyteen, joten hyvä huomio sinänsä.
Mun kolmen E60n kohdalla sain erittäin hyvää infoa E60.netin kautta, mutta siellä on nyt syystä taikka toisesta tosi hiljaista.
Tää F10 tredi tuntuu toimivan, kiitos aktiivisten käyttäjien Näyttää olevan kaikkien aktiivisin myös koko saitilla.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Juu ilmottelen sitten miten huollossa kävi ja mitä softapäivityksiä asensivat. Keltainen moottori häiriö valo palaa edelleen, mutta ajossa en ole huomannut mitään erikoista. Parin viikon päästä olen viisampi, kun auto on käynyt huollossa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 01 Tammi 2011, 21:07
- Auto: BMW 520d Sport A Business '10
Minulla syttyi moottorihäiriön valo 3 vkoa sitten. Moottori toimi nähdäkseni aivan normaalisti. Kävin huollossa, jossa ajoivat vikadiagnostiikan ja lähettivät tulokset maahantuojalle. Viaksi paljatui turbon lämpötila-anturi, joka nyt on vaihdettu. Taas pelittää.
Kiitos tiedoista, tuo taitaa sitten olla sama vika myös minulla, kun sama auto ja moottori. Tuliko sinulle softa päivityksiä ?
Minulla avain näytti softapäivityksiä kahdelle eri osa-alueelle, mutta tarkempia tietoja kone ei näyttänyt pelkän avaimen tietojen perusteella.
Minulla avain näytti softapäivityksiä kahdelle eri osa-alueelle, mutta tarkempia tietoja kone ei näyttänyt pelkän avaimen tietojen perusteella.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Minun F10:ssä on vaivannut lasinpesujärjestelmän jäätyminen tänä talvena ihan muutaman asteenkin keleissä (kuten tänä aamuna -4 asteessa), vaikka pesuneste on 50% Shellin sinistä, jonka pitäisi kestää -20 astetta. Voisikohan ongelma johtua toimimattomista suuttimien lämmittimistä ? Eilen ajon jälkeen tunnustelin suuttimien lämpötilaa konepellin alta, eikä niistä voinut huomata havaittavaa lämpötilaeroa. Miten noiden kuuluisi toimia - ovatko jatkuvasti päällä tietyn lämpötilan alapuolella ?
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Saman huomasin itsekin eli aika pienellä pakkasella oli jostain kohtaa lasinpesujärjestelmä jäätynyt. Lasinpesuneste oli puhdasta Lasolia jossa maksimi pakkaskestävyys. Suuttimien päissä ei näkynyt mitään jäätä ja koitin niitä puhdistellakin.Markku J kirjoitti:Minun F10:ssä on vaivannut lasinpesujärjestelmän jäätyminen tänä talvena ihan muutaman asteenkin keleissä (kuten tänä aamuna -4 asteessa), vaikka pesuneste on 50% Shellin sinistä, jonka pitäisi kestää -20 astetta. Voisikohan ongelma johtua toimimattomista suuttimien lämmittimistä ? Eilen ajon jälkeen tunnustelin suuttimien lämpötilaa konepellin alta, eikä niistä voinut huomata havaittavaa lämpötilaeroa. Miten noiden kuuluisi toimia - ovatko jatkuvasti päällä tietyn lämpötilan alapuolella ?
Vitutti todella huolella ajella n.400km paskaisella loskatiellä jossa tuli melkein koko ajan kuraa tuulilasille rekkojen ohituksista jne ja oli pakko vain raaputtaa tuulilasia pilalle pelkillä pyyhkimillä kun lasinpesunestettä ei suihkunnut yhtään. Meinasin jo ajaa suoraan huoltoon sen kanssa mutta kun oli sitten hetken ollut lämpmässä tallissa ja toimi sen jälkeen normaalisti niin en jaksanut. Kuitenkin näyttää herkästi siis jäätyvän eikä suuttimien lämmityskään taida auttaa aina.
Täälläkin sama ongelma eli lasinpesuneste jäätyy heti kun on vähänkin pakkasta. Todella veemäistä, kun suolaa ja kuraa kuitenkin lentää pienessä pakkasessakin. Loppuviikosta pitäisi olla edessä lohkolämmittimen asennus ja tarkoitus olisi samalla kertaa selvittää tämä asia.
You can't get ahead while you're getting even
Eikös tähän ole aika looginen johtopäätös että aine ei ole sitä mitä luvattu jos jäätyy -4 asteessa???Markku J kirjoitti:Minun F10:ssä on vaivannut lasinpesujärjestelmän jäätyminen tänä talvena ihan muutaman asteenkin keleissä (kuten tänä aamuna -4 asteessa), vaikka pesuneste on 50% Shellin sinistä, jonka pitäisi kestää -20 astetta. Voisikohan ongelma johtua toimimattomista suuttimien lämmittimistä ? Eilen ajon jälkeen tunnustelin suuttimien lämpötilaa konepellin alta, eikä niistä voinut huomata havaittavaa lämpötilaeroa. Miten noiden kuuluisi toimia - ovatko jatkuvasti päällä tietyn lämpötilan alapuolella ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2010, 17:33
- Auto: BMW F10 520 dA sport business
- Paikkakunta: PK seutu
Eikös tähän ole aika looginen johtopäätös että aine ei ole sitä mitä luvattu jos jäätyy -4 asteessa???[/quote]
Aivan loistavaa.
Mulla bilteman sinistä, eikä minkään valtakunnan jäätymisiä/tukkeutumisia ollut koko talvena. Kop-kop ..
Aivan loistavaa.
Mulla bilteman sinistä, eikä minkään valtakunnan jäätymisiä/tukkeutumisia ollut koko talvena. Kop-kop ..
BMW F10 520 dA sport business
Kun saavuin Turun satamalle E91:n kanssa, ajoin samatien Shelliin tankkaamaan talvidieseliä ja ostin Shell-laatua pesunestettä. Helsingissä katsastusmies huomautti ettei pesurit toimi. Höh, ja kun jossain vaiheessa sain ne toimimaan, suihkutin koko nestetankin loppuun ja pistin sinne biltema-laatua ja tähän asti ei jäätynyt.
Merkkilaatu ei aina ole paras.
Merkkilaatu ei aina ole paras.
- - -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 02 Heinä 2010, 09:43
- Auto: F10 520 dA Sport Business
Sama ongelma täällä. Alkoi jo heti pakkasten tultua. On tullut käytettyä Shellin omaa ja nyt pytyssä Lasol 1:1. Tänään viimeksi alkoi keitellä, kun 0 kelillä Porvoon motarilla tuulilasi ummessa. Valoille heittelee vaan ei lasille..
Tunti tallissa ja taas toimii.
Tunti tallissa ja taas toimii.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Kyse on samasta mokasta minkä itse tein kun pakkastalvi yllätti Stadilaisen.kivi kirjoitti:Täälläkin sama ongelma eli lasinpesuneste jäätyy heti kun on vähänkin pakkasta. Todella veemäistä, kun suolaa ja kuraa kuitenkin lentää pienessä pakkasessakin. Loppuviikosta pitäisi olla edessä lohkolämmittimen asennus ja tarkoitus olisi samalla kertaa selvittää tämä asia.
Ei siitä -29 kestävästä Lasolista ole mitään iloa jos putket ovat täynnä kesävettä.
Eli etukäteen pisupoika täyteen kunnon kamaa ja sitten ruistuketaan ainakin suurin osa veke ja taas täyteen Lasolia.
Ja johan mullakin nyt toimii pisu kun auto seisoi 5 tuntia lämpimässä lohkis asennuksessa ja AD:n äijät osas työnsä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Anturivika Bemareissa ei ole mikään ennenkuulumaton vika.Turbo kirjoitti:Tänään keltainen moottorin häiriövalo lakkasi palamasta palaen sitä ennen viikon putkeen, onpas erikoista.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Tuo korjaus pitänee paikkaansa. Tuossa tällä viikolla luovutetussa F11:ssa en ole onnistunut saamaan keskisuuttimista minkäänlaista puhinaa tai pihinää aikaiseksi, joten joku korjaus tehtaalla on ilmeisesti saatu aikaiseksi.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14