F10 vika-/ongelmalista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Eihän tuota sulakerasioiden kaaviota tulkitse Erkkikään. Mikä / mitkä noisa ikoneista / kuvista indikoivat iDriveä ja siihen liityvää?
Jos kaikki on ehjiä niin ei väliä. Mutta sulake 142 30A on yksi. Idrive on se neliö näytön näköinen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Keskuyksikkö sökönä. Jos ehti tänään lentokoneeseen niin huomenna auto kunnossa.
Sijaisuatona alla 2-sarjan Grand Tourer. Herraisä, että luistonesto raksuttaa. Ei ole tottunut vajaavetoiseen
Sijaisuatona alla 2-sarjan Grand Tourer. Herraisä, että luistonesto raksuttaa. Ei ole tottunut vajaavetoiseen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
- Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu
VolvostaBemariin kirjoitti:Keskuyksikkö sökönä. Jos ehti tänään lentokoneeseen niin huomenna auto kunnossa.
Sijaisuatona alla 2-sarjan Grand Tourer. Herraisä, että luistonesto raksuttaa. Ei ole tottunut vajaavetoiseen
Mitä mieltä rengasmelusta? Itsellä oli Grand Tourer huollon sijaisautona, ja olihan valtava ero rengasäänissä verrattuna F1x.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
On juu. Ja sitten nuo RF-renkaat ovta kyllä hirveät. Saavat alustan kolisemaan 3000 Km ajetussa autossa. Muutenhan tuo olisi kyllä oiva perhekuljetin nelivedolla ja varusteltuna.GranC kirjoitti:vMitä mieltä rengasmelusta? Itsellä oli Grand Tourer huollon sijaisautona, ja olihan valtava ero rengasäänissä verrattuna F1x.
Itse havahduin tuohonn oman F10:n hiljaisuuteen nyt kun radio on mykkä Ainoa oleellinen äänen lähde on nokivasaran mölinä tyhjäkäynnillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Näitä keskusykikköjen laukeamisia on ilmeisesti enemmänkin ja tehdas toimittaa korjattuja yksikköjä tehdasuusien sijaan. Oma auto nyt kunnossa ja rahallista korvausta vastaan myös Navin kartat päivetty.
Sielu lepää taas kun ajelaa täysivetoisella autolla loskan keskellä.
Sielu lepää taas kun ajelaa täysivetoisella autolla loskan keskellä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 150
- Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
- Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014
Tammikuussa pamahti adblue -linjasto. Nyt odotellaan GW-vastausta, pitäisi kai mennä.
Eli linjastoa varmasti vaihtoon menee monilla myöhemmilläkin kilsoilla, itsellähän meni vasta 130tkm kohdalla.
Eli linjastoa varmasti vaihtoon menee monilla myöhemmilläkin kilsoilla, itsellähän meni vasta 130tkm kohdalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 04 Maalis 2016, 21:40
- Auto: BMW 525d xDrive -12
- Paikkakunta: Espoo
Eilen ajaessa tuli ilmoitus: drivetrain malfunction ja kehoitus ajaa rauhallisesti, sekä ottaa huoltoon yhteys. Ajoin kotiin, auto tuntui toimivan ihan normaalisti. Kotiin päästyäni sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Ilmoitusta ei enää tullut. Soitin huoltoon ja sanoivat että ei tarvitse tehdä mitään tässä vaiheessa ja mietitään asiaa uudestaan jos jatkossa vielä noita ilmoituksia tulee. Muilla kokemusta tällaisesta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 125
- Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
- Auto: G31 540i xDrive Msport
Mulla taisi F30:en kanssa tulla kolmen vuoden aikana kymmenisen kertaa tommonen ilmoitus, milloin missäkin. Välillä motarilla, välillä autopesulasta poistumista yrittäessä, kesähelle tai pakkanen, ei siihen mitään järkevää selitystä huollossakaan ikinä löytynyt.
Mulle tuli tuo ilmoitus kun oli railipaineen anturin johto huonosti. Otin liittimen auki ja kiinni uudestaan eikä tullut enää. Muovikuori pois, silikonimaton alla koneen päällä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Mullakin on puolen vuoden aikana tullut 2 krt tuo herja. Potilas on 184 tkm ajettu F11 525 xd.tun_keijo kirjoitti:Eilen ajaessa tuli ilmoitus: drivetrain malfunction ja kehoitus ajaa rauhallisesti, sekä ottaa huoltoon yhteys. Ajoin kotiin, auto tuntui toimivan ihan normaalisti. Kotiin päästyäni sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Ilmoitusta ei enää tullut. Soitin huoltoon ja sanoivat että ei tarvitse tehdä mitään tässä vaiheessa ja mietitään asiaa uudestaan jos jatkossa vielä noita ilmoituksia tulee. Muilla kokemusta tällaisesta?
En ole jaksanut vaivata päätäni moisella...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Mulla oli EGR venttiili rikki samoilla oireilla. Tuon drivetrain ilmoituksen lisäksi auto heitti noin 100 km ajon jälkeen limp home moodin päälle (mm. vain yksi vaihde käytössä) ja tulikohan yhteensä 4 vikailmoitusta ("auto ei lähde käyntiin, jos sen nyt sammutat"). Kaikki oireet ja ilmoituksen kuitenkin hävisivät sammutuksen jälkeen eivätkä tulleet uudelleen.tun_keijo kirjoitti:Eilen ajaessa tuli ilmoitus: drivetrain malfunction ja kehoitus ajaa rauhallisesti, sekä ottaa huoltoon yhteys. Ajoin kotiin, auto tuntui toimivan ihan normaalisti. Kotiin päästyäni sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Ilmoitusta ei enää tullut. Soitin huoltoon ja sanoivat että ei tarvitse tehdä mitään tässä vaiheessa ja mietitään asiaa uudestaan jos jatkossa vielä noita ilmoituksia tulee. Muilla kokemusta tällaisesta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 04 Maalis 2016, 21:40
- Auto: BMW 525d xDrive -12
- Paikkakunta: Espoo
No niin. Nyt sopivasti työmatkalla noin 350km päässä kotoa tuli kahden päivän sisään kaksi kertaa engine malfunction ilmoitus. Menin paikalliseen huoltoliikkeeseen käymään ja diagnoosiksi saatiin nopeasti EGR-venttiilin vika. Lisäksi joku anturi oli rikki. Kustannusarvio +400e. Ostin auton käytettynä liikkeestä alle 2kk sitten, joten oletan että maksaja löytyy sieltä. Katsoivat liikkeessä myös, että tuo engine malfunction ilmoitus on tullut ensimmäisen kerran jo edellisen omistajan aikana. Oulun Wetteri ei nyt tällä erää hirveästi ansaitse kiitosta, koska eivät tulloin kuukausi sitten jaksaneet edes tutkia tuota vikailmoitusta. Toki asiaan varmasti vaikuttaa se, että nuo ovat suht yleisiä ilmoituksia ja läheskään aina ei mitään vikaa löydy, vaikka kuinka etsitään. Hyvin tuntui Seinäjoen autokaarella homma pelaavan! Perjantaina saisivat auton työn alle.Huivei kirjoitti:Mulla oli EGR venttiili rikki samoilla oireilla. Tuon drivetrain ilmoituksen lisäksi auto heitti noin 100 km ajon jälkeen limp home moodin päälle (mm. vain yksi vaihde käytössä) ja tulikohan yhteensä 4 vikailmoitusta ("auto ei lähde käyntiin, jos sen nyt sammutat"). Kaikki oireet ja ilmoituksen kuitenkin hävisivät sammutuksen jälkeen eivätkä tulleet uudelleen.tun_keijo kirjoitti:Eilen ajaessa tuli ilmoitus: drivetrain malfunction ja kehoitus ajaa rauhallisesti, sekä ottaa huoltoon yhteys. Ajoin kotiin, auto tuntui toimivan ihan normaalisti. Kotiin päästyäni sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Ilmoitusta ei enää tullut. Soitin huoltoon ja sanoivat että ei tarvitse tehdä mitään tässä vaiheessa ja mietitään asiaa uudestaan jos jatkossa vielä noita ilmoituksia tulee. Muilla kokemusta tällaisesta?
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Vähän yritin selailla, mutta en löytänyt vastaus kuinka luotettavia nämä zf:n 8-pykäläiset automaatit ovat olleet isommilla kilometreilla? Onko noissa ikiöljyt? Onko jotain tunnistettavia oireita n. 200-300tkm ajetuissa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Ikiöljyä ei edelleenkään ole olemassa, öljyt vaihdettava zf: n mukaan noin 100tkm tai 8 vuoden välein ja lisäksi tietenkin suodatin joka on vaihteiston muovinen pohja, öljynä zf oma öljy. Tuosta tilaamaan http://www.ebay.de/itm/Original-ZF-GETR ... 1305618112
Viimeksi muokannut Huuska, 19 Loka 2016, 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW:n ohjeiden mukaan vaihteisto on huoltovapaa, eli sinne ei tarvitse vaihtaa öljyjä missään vaiheessa.Huuska kirjoitti:Ikiöljyä ei edelleenkään ole olemassa, öljyt vaihdettava zf: n mukaan noin 100tkm tai 8 vuoden välein ja lisäksi tietenkin suodatin joka on vaihteiston muovinen pohja, öljynä zf oma öljy.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Joopa joo!salmol kirjoitti:BMW:n ohjeiden mukaan vaihteisto on huoltovapaa, eli sinne ei tarvitse vaihtaa öljyjä missään vaiheessa.Huuska kirjoitti:Ikiöljyä ei edelleenkään ole olemassa, öljyt vaihdettava zf: n mukaan noin 100tkm tai 8 vuoden välein ja lisäksi tietenkin suodatin joka on vaihteiston muovinen pohja, öljynä zf oma öljy.
http://www.zf.com/corporate/en_de/after ... _kits.html
Kyllä minä tuon tiedän, se että ZF suosittelee ei tarkoita että sitä pitäisi tehdä. BMW ei suosittele ja BMW sanoo että vaihteisto on huoltovapaa. Tästä on väännetty ennenkin, en mene muidenkaan alihankkijoiden sivuilta katsomaan tietoa eri komponenteista joista auto on kasattu, vaan katson tietoa auton valmistajan tietolähteestä. Muut saavat tehdä niinkuin haluavat.Huuska kirjoitti:Joopa joo! http://www.zf.com/corporate/en_de/after ... _kits.htmlsalmol kirjoitti:BMW:n ohjeiden mukaan vaihteisto on huoltovapaa, eli sinne ei tarvitse vaihtaa öljyjä missään vaiheessa.Huuska kirjoitti:Ikiöljyä ei edelleenkään ole olemassa, öljyt vaihdettava zf: n mukaan noin 100tkm tai 8 vuoden välein ja lisäksi tietenkin suodatin joka on vaihteiston muovinen pohja, öljynä zf oma öljy.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ei jaksa edes kommentoida noin uunoon viestiinHuuska kirjoitti:Bmw näyttää olevan sulle uskonto kun oot kerrankin sellaisen saannut ostettua toki vaan 3-sarjalaisen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6