F10 vika-/ongelmalista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 19 Loka 2016, 12:30
- Auto: BMW 520d F11 Touring 2013
Nyt heitetty pidempi lenkki autolla. Onkohan normaalia ilmastoinnin desinfioinnin jälkeen että auton ilmastointi aiheuttaa nenässä kuivumisen tunteen joka kestää n. 15 min kun autosta tulee pois?
Takuuseen mennyt 12 000 km kohdalla: viallinen egr venttiili uusittu, kuljettajan oven ikkunan resonointi korjattu, kaasupolkimen narina korjattu. Nyt 16000 kohdalla vaihdelaatikko sekoillee niin että kun kaasua painaa jarrutuksen jälkeen niin lyö vaan tyhjää ja nykii hetken. Ja kaasupolkimen kitinä tuli takaisin eikä comfort access toimi kunnolla. ja sitten todella kummallinen juttu..Tuulilasin pesunesteen säiliön korkki vääntynyt kuprulle niin ettei se pysy kiinni, ihan kuin olisi kuumentunut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 04 Maalis 2016, 21:40
- Auto: BMW 525d xDrive -12
- Paikkakunta: Espoo
Ohjaus tuntuu ajoittain epätavallisen raskaalta. Suurin osa ajasta ihan normaali, mutta välillä ohjauspyörässä tuntuu olevan enemmän vastusta. F10 525d xdrive 163tkm ajettu. Kellään ideoita mistä voisi johtua?
Veikkaan ilmeisintä: ohjaustehostin hajoamassa.
Nyt F30 320dA, tulossa F36 420xdA
Nyt F30 320dA, tulossa F36 420xdA
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
- Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
- Paikkakunta: Järvenpää
Onko sulla DynamicDrive? Mikäli tällainen varuste on, niin silloin sun autossa on ns. tandem-pumppu, joka on ilmeisesti vähän huonoa laatua ensimmäisessä kehitysversiossa.
Mun autossa on nimittäin vähän samantyyppisiä ongelmia ja tullut viimeisen kuukauden aikana opiskeltua koko F11 ohjauksen sielunelämä. Huomaan joskus että nyt pakkasella ohjaus on raskaampi kuin lämpimästä hallista ulos ajettaessa, joka tietysti on ihan luonnollista. Tiedossa myös on, että pumpussakin on vikaa, koska pitää lämpimänä vonkuvaa ääntä ja satunnaisesti ohjaus "nypyttää" vastaan vasemmalle käännettäessä kun lähtee ajamaan.
Näissähän on myös tehostajan hydraulisäiliön pohjalla integroitu suodatin, joka on tukkeutuessaan tyypillinen syyllinen monenlaiseen tehostajavikaan. Saattaa tunnistaa siitä, että ohjaus on raskas tai nypyttää ensimmäiset pari kilometriä. Ei ole harvinaista, että uusitaan tehostajanpumppu, vaikka ei olla ymmärretty tarkistaa säiliön suodattimen läpivirtausta.
F10/F11 tapauksessa tehostajan nestesäiliössä on ns. "ohivirtausventtiili", jonka ansiosta tehostajan nesteen imuvirtaus ohittaa integroidun em. suodattimen, mikäli säiliön paine kasvaa yli 3bar arvon. Tästä syystä säiliön korkki on todella oltava siinä tiukkuudessa, joka siihen korkin päälle on stanssattu. Ja mielellään myös nesteen pinta niin ylhäällä sallitun rajoissa kuin mahdollista. Jos korkki on löysällä, ei tämä ohivirtausventtiili luonnollisesti pääse toimimaan. Kävin juuri ostamassa omaan autoon uuden tehostajan nesteen säiliön ja nesteet, jotka pitäisi vaihtaa ensiviikolla. Jos oireet jatkuu, menee pumppu vaihtoon
Mun autossa on nimittäin vähän samantyyppisiä ongelmia ja tullut viimeisen kuukauden aikana opiskeltua koko F11 ohjauksen sielunelämä. Huomaan joskus että nyt pakkasella ohjaus on raskaampi kuin lämpimästä hallista ulos ajettaessa, joka tietysti on ihan luonnollista. Tiedossa myös on, että pumpussakin on vikaa, koska pitää lämpimänä vonkuvaa ääntä ja satunnaisesti ohjaus "nypyttää" vastaan vasemmalle käännettäessä kun lähtee ajamaan.
Näissähän on myös tehostajan hydraulisäiliön pohjalla integroitu suodatin, joka on tukkeutuessaan tyypillinen syyllinen monenlaiseen tehostajavikaan. Saattaa tunnistaa siitä, että ohjaus on raskas tai nypyttää ensimmäiset pari kilometriä. Ei ole harvinaista, että uusitaan tehostajanpumppu, vaikka ei olla ymmärretty tarkistaa säiliön suodattimen läpivirtausta.
F10/F11 tapauksessa tehostajan nestesäiliössä on ns. "ohivirtausventtiili", jonka ansiosta tehostajan nesteen imuvirtaus ohittaa integroidun em. suodattimen, mikäli säiliön paine kasvaa yli 3bar arvon. Tästä syystä säiliön korkki on todella oltava siinä tiukkuudessa, joka siihen korkin päälle on stanssattu. Ja mielellään myös nesteen pinta niin ylhäällä sallitun rajoissa kuin mahdollista. Jos korkki on löysällä, ei tämä ohivirtausventtiili luonnollisesti pääse toimimaan. Kävin juuri ostamassa omaan autoon uuden tehostajan nesteen säiliön ja nesteet, jotka pitäisi vaihtaa ensiviikolla. Jos oireet jatkuu, menee pumppu vaihtoon
Ensimmäinen pieni ongelma tullut omaan autoon. Vasen takaovi tai jostain sieltä alueelta kuuluu pieni nitinä. Onko ketään korjannut kyseistä ongelmaa ja millä myrkyllä? Kuulostaa että ääni tulee ylhäältä pilarin vierestä.
Ajattelin itse kokeilla tuossa seuraavaa: Ottaa ovipahvit irti ja voidella ovikiinnikkeet vaseliinilla (rasvatyyppinen). Tiivisteiden voiteluun en ole muuta keksinyt vielä kuin silikoni, mutta haluaisin kokeilla jotain, mikä säilyy pidempään.
Ääni on melko pieni ja esiintyy vain suuremmissa töyssyissä. Ei tuota muuten huomaisi, mutta auto on todella hiljainen muuten.
Ajattelin itse kokeilla tuossa seuraavaa: Ottaa ovipahvit irti ja voidella ovikiinnikkeet vaseliinilla (rasvatyyppinen). Tiivisteiden voiteluun en ole muuta keksinyt vielä kuin silikoni, mutta haluaisin kokeilla jotain, mikä säilyy pidempään.
Ääni on melko pieni ja esiintyy vain suuremmissa töyssyissä. Ei tuota muuten huomaisi, mutta auto on todella hiljainen muuten.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Silikonista ne nitinät juuri tuleekin. BMW gummipflege tai mitä se Shellin mössö nyt olikaan.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Itse yllätyin reilu vuosi sitten, kun tajusin ärsyttävän nitinän äänilähteen. Olin ihan varma, että nitinä tulee kuskinovesta jostain kohtaa. Koputtelin ja löin ovea ajon aikana, että saisin äänen pois. Loppujen lopuksi löysin nitinään syyn ja se tuli kuskin aurinkolipassa olevasta muovisesta pysäköintiluvasta. En ikinä olisi uskonut, että nitinä tuli sieltä päin, jotenkin se vaan kuullosti siltä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 23 Tammi 2016, 16:52
- Auto: F10 LCI 518d A Business 2013
Kellään ollut ongelmia ovien jalkalistojen kanssa? Itseltäni hyppäsi kromattu M-kirjain taivaalle, ja tarkemmalla syynillä sekä kuljettajan että pelkääjän puolen listat useasta kohtaa haljenneet/katkenneet. Ilmiselvästi siis ei iskun tai sattuman seurausta. Reilut kolme vuotta vanha auto, onkohan sama ongelma tiedossa jos listat vaihtoon?
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Tyyppivika, itseltäni vaihtoivat aikoinaan takuuseen.tupauuno kirjoitti:Kellään ollut ongelmia ovien jalkalistojen kanssa? Itseltäni hyppäsi kromattu M-kirjain taivaalle, ja tarkemmalla syynillä sekä kuljettajan että pelkääjän puolen listat useasta kohtaa haljenneet/katkenneet. Ilmiselvästi siis ei iskun tai sattuman seurausta. Reilut kolme vuotta vanha auto, onkohan sama ongelma tiedossa jos listat vaihtoon?
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Etujarrulelvy/levyt lievästi kierossa F10:ssä. Aika ihme homma 67 000 kilometrissä. Ja hauskaa on se, että ajoittuu (ongelman ilmeneminen) kun Marmorilla vaihdettiin etujarruihin palat. Hyvin hennosti ravistaa vain tietyssä nopeudessa jarruattaessa, mutta ärsyttää. Ellei Marmorilta halua levyjä ostaa niin onko palstalaisilla tiedossa kotimaassa kohtuhintaan ostettavian orggis levyjä? Taidan kevään kunniaksi vaihtaa itse jos oikein hulluunnun
Marmorille (Autokeskus Hml) toki iso käsi siitä, että tarkastivat ilmaiseksi edellisen palaremontin lopputuloksen. Ts. pyörännavat puhtaat, rasvat paikallaan ja palat liikkuvat jne.
Marmorille (Autokeskus Hml) toki iso käsi siitä, että tarkastivat ilmaiseksi edellisen palaremontin lopputuloksen. Ts. pyörännavat puhtaat, rasvat paikallaan ja palat liikkuvat jne.
OT, mutta miten palat menee noin nopeasti? Minulla auto ehdottaa 110tkm etupaloille, ja paksuudesta päätellen veikkaan että kestää pidempään vielä. Takapaloille reilusti enemmän.VolvostaBemariin kirjoitti:Etujarrulelvy/levyt lievästi kierossa F10:ssä. Aika ihme homma 67 000 kilometrissä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ihmettelin itse samaa. Veikkaan aktiivivakkarin syövän palojasalmol kirjoitti:OT, mutta miten palat menee noin nopeasti? Minulla auto ehdottaa 110tkm etupaloille, ja paksuudesta päätellen veikkaan että kestää pidempään vielä. Takapaloille reilusti enemmän.VolvostaBemariin kirjoitti:Etujarrulelvy/levyt lievästi kierossa F10:ssä. Aika ihme homma 67 000 kilometrissä.
Minullakin näytti n. 70 tkm kohdalle takapaloille 100 tkm mutta sitten kulumisanturi ilmeisesti osi levyyn ja ilmoitti että 7 tkm. Palat vaihdoin vajaa 80 tkm ja etulevyt myös kun olivat kuluneet. 68 tkm ajettu tuo oli kun ostin ja ei tietoa miten edellinen omistaja on ajanut.salmol kirjoitti:OT, mutta miten palat menee noin nopeasti? Minulla auto ehdottaa 110tkm etupaloille, ja paksuudesta päätellen veikkaan että kestää pidempään vielä. Takapaloille reilusti enemmän.VolvostaBemariin kirjoitti:Etujarrulelvy/levyt lievästi kierossa F10:ssä. Aika ihme homma 67 000 kilometrissä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 150
- Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
- Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014
Ohjaus jäykistynyt minullakin pahasti, pakkasella enemmänkin. Ei palauta kunnolla ja välillä mutterimaisuutta.
Sitten ilmeisesti pakosarja vuotaa kun sisällä pelmahtaa välillä vanhan linja-auton tuoksu.
Apukuskin etuiskari kitisee sisäänjoustossa, kitisevän kumin inahdus.
Olen miettinyt jos veisi Laakkoselle huoltoon niin tulisi kuntoon kerralla. Vaan vähän pelottaa montako tonnia mahtais joutua kärsimään. Lisäksi kesärenkaat loppu ja etujarrupalojen vaihto tulossa.
Mitä sanotte, pitäskö vaan viedä vaihtoon tuo laite?
Sitten ilmeisesti pakosarja vuotaa kun sisällä pelmahtaa välillä vanhan linja-auton tuoksu.
Apukuskin etuiskari kitisee sisäänjoustossa, kitisevän kumin inahdus.
Olen miettinyt jos veisi Laakkoselle huoltoon niin tulisi kuntoon kerralla. Vaan vähän pelottaa montako tonnia mahtais joutua kärsimään. Lisäksi kesärenkaat loppu ja etujarrupalojen vaihto tulossa.
Mitä sanotte, pitäskö vaan viedä vaihtoon tuo laite?
Veikkaan että tuo etuiskarin kitinä onkin tuo ratin läpiviennin kumin kitinä, itselläni rasvattiin läpivienti ja kitinä hävisi. Voisiko ratin jäykkyys johtua samasta? Voisi ehkä. Eli lubea vessan peilikaapista esiin ja ratin läpiviennin kumiin.jusape kirjoitti:Ohjaus jäykistynyt minullakin pahasti, pakkasella enemmänkin. Ei palauta kunnolla ja välillä mutterimaisuutta. Sitten ilmeisesti pakosarja vuotaa kun sisällä pelmahtaa välillä vanhan linja-auton tuoksu. Apukuskin etuiskari kitisee sisäänjoustossa, kitisevän kumin inahdus.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ei kannata laakkoselle..mitään vikoja eivät löydä. Haju tulee egr:n jäähdytyksen osista, tiivisteet vuotaa eikä korjauksesta ole apua,koska uusi osa on samanlainen. Vikaa eivät tietenkään löydä, koska haju ei tule silloin kun tutkivat. Myös turbon jäähdytyksen putket menee tukkoon, ei auta edes tiheämpi öljynvaihto, vaan öljyt palaa kiinni ja loppujen lopuksi turbolle menevät öljykanavat tukossa. Johonkin sen öljyn pitää päästä, niin roiskii öljyä tiivisteiden läpi pitkin konehuonetta ja hajua alkaa tulemaan.. Öljyvuoto vaatii perusteellisen tarkastuksen koska sitä ei tavis näe päältä katsoessa..Tämä ongelma voi alkaa jo ihan uutenakin, jos ei malta ajella rauhallisesti kylmäkäynnistyksen jälkeen. Loppujen lopuksi ne jäähdytyskanavat tukkeutuvat jokatapauksessa ja konehuone öljyssä ja haisee.. öljyä tihkuu niin vähän ettei näy öljynkulutuksessa. Tuo ongelma on ihan yleinen ja bemmien moottorit voi tuntua vähän tukkoisilta 50 tkm jälkeen jos tuo ongelma on päällä, eikä korjauksenkaan jälkeen tehot enään palaudu uudenveroisiksi ikinä. Voimaa on kuitenkin niin paljon ettei tietämätön huomaa että tehopakkaus onkin vajaatehoinen..jusape kirjoitti:Ohjaus jäykistynyt minullakin pahasti, pakkasella enemmänkin. Ei palauta kunnolla ja välillä mutterimaisuutta.
Sitten ilmeisesti pakosarja vuotaa kun sisällä pelmahtaa välillä vanhan linja-auton tuoksu.
Apukuskin etuiskari kitisee sisäänjoustossa, kitisevän kumin inahdus.
Olen miettinyt jos veisi Laakkoselle huoltoon niin tulisi kuntoon kerralla. Vaan vähän pelottaa montako tonnia mahtais joutua kärsimään. Lisäksi kesärenkaat loppu ja etujarrupalojen vaihto tulossa.
Mitä sanotte, pitäskö vaan viedä vaihtoon tuo laite?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 14 Marras 2013, 12:43
- Auto: BMW X1,F48 2016
Moi
520XD -14 , 163 tkm tuli myös pakokaasun hajua ohjaamoon. Paikallinen huolto paikallisti EGR:ään. Oli lauhdutin haljennut kahdesta kohtaa, tiivisteet oli ok. Vaihtoivat uuden lauduttimen, joka on uusittu ja eri varaosanumerolla. Kahden vuoden takuu. BMW osallistui kustannuksiin 50%.
T:Jussi
520XD -14 , 163 tkm tuli myös pakokaasun hajua ohjaamoon. Paikallinen huolto paikallisti EGR:ään. Oli lauhdutin haljennut kahdesta kohtaa, tiivisteet oli ok. Vaihtoivat uuden lauduttimen, joka on uusittu ja eri varaosanumerolla. Kahden vuoden takuu. BMW osallistui kustannuksiin 50%.
T:Jussi