Re: F10 vika-/ongelmalista
Lähetetty: 04 Marras 2019, 08:14
Olikos sulla muuten originaali vannestus ja rengastus siinä autossa? Meinaten tuota uravetelyä, kummasti vaikuttaa siihen myös rengas- ja vannesarja.
Kesärenkaat on 275/35/20 takana ja 245/40/20 edessä. Talvirenkaat 245/45/18 ja alkuperäisvanteilla.
Pesuvedet nimenomaan valuvat takaovien alareunasta norona eli vettä on ovien sisällä. Kyseisestä viasta on kirjoiteltu esim täällä:Havis kirjoitti: ↑02 Marras 2019, 06:37Ne vedet tuskin on oven sisällä, vaan oven ja korin väliin jäävässä tilassa tiivisteiden välissä kynnyskotelon päällä. Sinnehän vesi pääsee pesussa ikkunareunojen kohdalta valumalla, koska siellä ei ole tiivistettä oven ulkopinnassa toisin kuin oven alareunassa.bmwautoilija kirjoitti: ↑23 Loka 2019, 15:51 Oma käyttökokemukseni viiden vuoden ajalta 520da F11:
...
- Pesuvedet pääsevät takaovien sisään. Valuu ulos kun pesun jälkeen avaa oven.
...
Vai onko oikeasti myös oviverhoilun alareuna märkä?
Alareunan tiivisteessä pitäisi tätä varten olla pieni rako jossain takakulmassa valumavesien poistumiseksi
Harmi jos tällaisen ns. normaaliksi luettavan ominaisuuden takia ihmiset repii oviverhoilujaan auki, kun oikea ratkaisu olisi tehdä tiivisteen valumaraosta hiukan reilumpi.
Itse hoidan asian pois päiväjärjestyksestä niin, että pesun päätyttyä pidän kutakin ovea auki kunnes veden valuminen kynnyskotelon päältä loppuu. Vedet varmaan poistuu oviraosta myös ajon aikana pikkuhiljaa itsekseen.
Mulla originaali vakioalusta ja rengastus 225/55/17 koossa. Alla Michelin Primacy 3 *-merkityt renkaat. Säädetty on eikä vaan kulje suoraan.ville8711 kirjoitti: ↑04 Marras 2019, 08:19Kesärenkaat on 275/35/20 takana ja 245/40/20 edessä. Talvirenkaat 245/45/18 ja alkuperäisvanteilla.
Eibach-madallusjouset on alla. Talvirenkailla vetelee vähemmän, vaikka lappujen mukaan on säädetty sport-alustalle ja 20" vanteille. Silmämääräisesti ainakin takana on reilusti negatiivista camberia ja kesärenkaat on takaa kulunut paljon enemmän sisäkanteista kuin muualta.
Eikö jarrusatula liiku siellä vähän, eli jos painat jarrua, niin jarrusatula liikkuu ja kun päästät, niin se saattaa liikkua sen verran että tulee väljää seuraavaan jarrutukseen?ddt kirjoitti: ↑03 Joulu 2019, 19:02 Yritin käyttää hakua, mutta eipä oikein mikään osunut omaan ongelmaan.
Onko ideaa mistä voisi johtua tömähtely jarrutuksessa F11ssa?
Eli lyhyt, mutta terävä polkaisu jarrupolkimesta aiheuttaa suht. kovaäänisen tömähdyksen (yksittäisen per jarrutus) ja ääneen liittyvän nykäisyn (noh, tietysti, jos jarruja painaa... ) jostain, luultavasti auton etupäästä ja jos jarrupoljinta pikkasen pumppaa kokonaan pois ja heti perään suht. vähän painaen, mutta silti terävästi, niin tömähdys tulee joka painalluksella. Sellainen tosi varovainen ja pehmeä jarrutuksen aloitus niin tömähdystä ei tule. Ei ravista, pysähtymismatkat on mitä pitääkin ja muutenkin auto tuntuu toimivan ihan normaalisti. Tapahtuu niin 80km/h nopeudessa kuin 10km/h nopeudessa ja jälkimmäisessä kokeilin vielä vaihteisto N-asennossa ja silloinkin tömähti.
Eisalmol kirjoitti: ↑03 Joulu 2019, 19:18Eikö jarrusatula liiku siellä vähän, eli jos painat jarrua, niin jarrusatula liikkuu ja kun päästät, niin se saattaa liikkua sen verran että tulee väljää seuraavaan jarrutukseen?ddt kirjoitti: ↑03 Joulu 2019, 19:02 Yritin käyttää hakua, mutta eipä oikein mikään osunut omaan ongelmaan.
Onko ideaa mistä voisi johtua tömähtely jarrutuksessa F11ssa?
Eli lyhyt, mutta terävä polkaisu jarrupolkimesta aiheuttaa suht. kovaäänisen tömähdyksen (yksittäisen per jarrutus) ja ääneen liittyvän nykäisyn (noh, tietysti, jos jarruja painaa... ) jostain, luultavasti auton etupäästä ja jos jarrupoljinta pikkasen pumppaa kokonaan pois ja heti perään suht. vähän painaen, mutta silti terävästi, niin tömähdys tulee joka painalluksella. Sellainen tosi varovainen ja pehmeä jarrutuksen aloitus niin tömähdystä ei tule. Ei ravista, pysähtymismatkat on mitä pitääkin ja muutenkin auto tuntuu toimivan ihan normaalisti. Tapahtuu niin 80km/h nopeudessa kuin 10km/h nopeudessa ja jälkimmäisessä kokeilin vielä vaihteisto N-asennossa ja silloinkin tömähti.
Onko ohjekirjan paineet? Liian korkeat paineet tekee autosta hakevan.bmwautoilija kirjoitti: ↑09 Marras 2019, 11:32Mulla originaali vakioalusta ja rengastus 225/55/17 koossa. Alla Michelin Primacy 3 *-merkityt renkaat. Säädetty on eikä vaan kulje suoraan.ville8711 kirjoitti: ↑04 Marras 2019, 08:19Kesärenkaat on 275/35/20 takana ja 245/40/20 edessä. Talvirenkaat 245/45/18 ja alkuperäisvanteilla.
Eibach-madallusjouset on alla. Talvirenkailla vetelee vähemmän, vaikka lappujen mukaan on säädetty sport-alustalle ja 20" vanteille. Silmämääräisesti ainakin takana on reilusti negatiivista camberia ja kesärenkaat on takaa kulunut paljon enemmän sisäkanteista kuin muualta.
Olisiko tuota autoa paikkailtu muilla kuin OEM osilla tai kyse kolari tms autosta? Ei kuulosta tavalliselta, että koneen kannatinkumeja uusittaisiin 25 tkm välein, ja aika kummalliselta kuulostaa tuo pyöränkulmien jatkuva säätökin.ville8711 kirjoitti: ↑04 Marras 2019, 08:02Pyöränkulmia on tosiaan säädelty tosi usein (edellisen omistajan toimesta) mutta ei ole vieläkään oikein hyvä. Pitänee ostaa camber-säädettävät tukivarret ja käyttää sitten jossain BMW:istä ymmärtävällä suuntaajalla.
Koneen tärinä ilmeisesti johtuu kuitenkin hajonneista koneen kumeista, se kone kun heiluu helposti ihan käsivoimin (en aluksi tajunnut edes tarkistaa tätä, kannakkeet kun on vaihdettu 25 tkm sitten).
Oikea vastaus näihin kolinoihin oli reaktiotankojen puslat, jotka väljät.ddt kirjoitti: ↑04 Joulu 2019, 17:36 Sen verran ehdin tuota tänään testailla, että jos peruuttaa ja "nylpyttää" jarrua samalla tavalla kuin yllä kuvattu, niin silloin ei lähde tömähdystä, eli joku siellä alustassa nyt on pielessä jos kulkusuunta vaikuttaa. Visuaalisesti jarrukengät, palat (ja klipsit) yms näyttää kaikki olevan paikoillaan ja mikään ei heilu, kun renkaat paikoillaan (ja auto maassa) kokeilin.
Ei ole kolaroitu ja OEM-osilla on pidetty. Edellinen käyttänyt usein suuntauksessa, mutta ei ole silti saanut mieleisekseen. Itse ajattelin kevääseen asti yrittää ajaa noin, talvirenkailla ei hae niin paljoa mutta rattia pitää vängätä koko ajan vasemmalle että auto menee suoraan..Huivei kirjoitti: ↑06 Joulu 2019, 09:16Olisiko tuota autoa paikkailtu muilla kuin OEM osilla tai kyse kolari tms autosta? Ei kuulosta tavalliselta, että koneen kannatinkumeja uusittaisiin 25 tkm välein, ja aika kummalliselta kuulostaa tuo pyöränkulmien jatkuva säätökin.ville8711 kirjoitti: ↑04 Marras 2019, 08:02Pyöränkulmia on tosiaan säädelty tosi usein (edellisen omistajan toimesta) mutta ei ole vieläkään oikein hyvä. Pitänee ostaa camber-säädettävät tukivarret ja käyttää sitten jossain BMW:istä ymmärtävällä suuntaajalla.
Koneen tärinä ilmeisesti johtuu kuitenkin hajonneista koneen kumeista, se kone kun heiluu helposti ihan käsivoimin (en aluksi tajunnut edes tarkistaa tätä, kannakkeet kun on vaihdettu 25 tkm sitten).
Taispa tämäkin vika osua kohalle myös itellä. Kiitti vinkistä. Nappasin liittimen irti. Onkos mitään tietoa mikä ton harnessin ok resistanssi on?mikse kirjoitti: ↑15 Joulu 2019, 12:27 Mulla on nyt toisessa F11:ssa peräkkäin pissapojan tuulilasin suutinlinjan oikeanpuolimmaisimman suuttimen lämmitys jotenkin oikarissa. Ensimmäisessä autossa haisi ensin hieman palanut muovi, kunnes virtojen ollessa päällä nousi jo savukin. Piuha irti konepellinreunasta ja linja vaihtoon. Sama homma on nyt taas eli välillä haisee palanut muovi juuri suuttimen kohdalta eli nappasin taas piuhan irti ja osa vaihtoon, kun ehtii.
En tutkinut osaa sen kummemmin, kun bemarihuolto.fi vaihtoi molemmilla kerroilla uuden osan tilalle muiden huoltojen yhteydessä pelkän osan hinnalla.Janilind kirjoitti: ↑22 Maalis 2020, 22:30Taispa tämäkin vika osua kohalle myös itellä. Kiitti vinkistä. Nappasin liittimen irti. Onkos mitään tietoa mikä ton harnessin ok resistanssi on?mikse kirjoitti: ↑15 Joulu 2019, 12:27 Mulla on nyt toisessa F11:ssa peräkkäin pissapojan tuulilasin suutinlinjan oikeanpuolimmaisimman suuttimen lämmitys jotenkin oikarissa. Ensimmäisessä autossa haisi ensin hieman palanut muovi, kunnes virtojen ollessa päällä nousi jo savukin. Piuha irti konepellinreunasta ja linja vaihtoon. Sama homma on nyt taas eli välillä haisee palanut muovi juuri suuttimen kohdalta eli nappasin taas piuhan irti ja osa vaihtoon, kun ehtii.