Re: F10 vika-/ongelmalista
Lähetetty: 03 Maalis 2016, 16:07
Eihän tuota sulakerasioiden kaaviota tulkitse Erkkikään. Mikä / mitkä noisa ikoneista / kuvista indikoivat iDriveä ja siihen liityvää?
VolvostaBemariin kirjoitti:Keskuyksikkö sökönä. Jos ehti tänään lentokoneeseen niin huomenna auto kunnossa.
Sijaisuatona alla 2-sarjan Grand Tourer. Herraisä, että luistonesto raksuttaa. Ei ole tottunut vajaavetoiseen
On juu. Ja sitten nuo RF-renkaat ovta kyllä hirveät. Saavat alustan kolisemaan 3000 Km ajetussa autossa. Muutenhan tuo olisi kyllä oiva perhekuljetin nelivedolla ja varusteltuna.GranC kirjoitti:vMitä mieltä rengasmelusta? Itsellä oli Grand Tourer huollon sijaisautona, ja olihan valtava ero rengasäänissä verrattuna F1x.
Mullakin on puolen vuoden aikana tullut 2 krt tuo herja. Potilas on 184 tkm ajettu F11 525 xd.tun_keijo kirjoitti:Eilen ajaessa tuli ilmoitus: drivetrain malfunction ja kehoitus ajaa rauhallisesti, sekä ottaa huoltoon yhteys. Ajoin kotiin, auto tuntui toimivan ihan normaalisti. Kotiin päästyäni sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Ilmoitusta ei enää tullut. Soitin huoltoon ja sanoivat että ei tarvitse tehdä mitään tässä vaiheessa ja mietitään asiaa uudestaan jos jatkossa vielä noita ilmoituksia tulee. Muilla kokemusta tällaisesta?
Mulla oli EGR venttiili rikki samoilla oireilla. Tuon drivetrain ilmoituksen lisäksi auto heitti noin 100 km ajon jälkeen limp home moodin päälle (mm. vain yksi vaihde käytössä) ja tulikohan yhteensä 4 vikailmoitusta ("auto ei lähde käyntiin, jos sen nyt sammutat"). Kaikki oireet ja ilmoituksen kuitenkin hävisivät sammutuksen jälkeen eivätkä tulleet uudelleen.tun_keijo kirjoitti:Eilen ajaessa tuli ilmoitus: drivetrain malfunction ja kehoitus ajaa rauhallisesti, sekä ottaa huoltoon yhteys. Ajoin kotiin, auto tuntui toimivan ihan normaalisti. Kotiin päästyäni sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Ilmoitusta ei enää tullut. Soitin huoltoon ja sanoivat että ei tarvitse tehdä mitään tässä vaiheessa ja mietitään asiaa uudestaan jos jatkossa vielä noita ilmoituksia tulee. Muilla kokemusta tällaisesta?
No niin. Nyt sopivasti työmatkalla noin 350km päässä kotoa tuli kahden päivän sisään kaksi kertaa engine malfunction ilmoitus. Menin paikalliseen huoltoliikkeeseen käymään ja diagnoosiksi saatiin nopeasti EGR-venttiilin vika. Lisäksi joku anturi oli rikki. Kustannusarvio +400e. Ostin auton käytettynä liikkeestä alle 2kk sitten, joten oletan että maksaja löytyy sieltä. Katsoivat liikkeessä myös, että tuo engine malfunction ilmoitus on tullut ensimmäisen kerran jo edellisen omistajan aikana. Oulun Wetteri ei nyt tällä erää hirveästi ansaitse kiitosta, koska eivät tulloin kuukausi sitten jaksaneet edes tutkia tuota vikailmoitusta. Toki asiaan varmasti vaikuttaa se, että nuo ovat suht yleisiä ilmoituksia ja läheskään aina ei mitään vikaa löydy, vaikka kuinka etsitään. Hyvin tuntui Seinäjoen autokaarella homma pelaavan! Perjantaina saisivat auton työn alle.Huivei kirjoitti:Mulla oli EGR venttiili rikki samoilla oireilla. Tuon drivetrain ilmoituksen lisäksi auto heitti noin 100 km ajon jälkeen limp home moodin päälle (mm. vain yksi vaihde käytössä) ja tulikohan yhteensä 4 vikailmoitusta ("auto ei lähde käyntiin, jos sen nyt sammutat"). Kaikki oireet ja ilmoituksen kuitenkin hävisivät sammutuksen jälkeen eivätkä tulleet uudelleen.tun_keijo kirjoitti:Eilen ajaessa tuli ilmoitus: drivetrain malfunction ja kehoitus ajaa rauhallisesti, sekä ottaa huoltoon yhteys. Ajoin kotiin, auto tuntui toimivan ihan normaalisti. Kotiin päästyäni sammutin auton ja käynnistin uudestaan. Ilmoitusta ei enää tullut. Soitin huoltoon ja sanoivat että ei tarvitse tehdä mitään tässä vaiheessa ja mietitään asiaa uudestaan jos jatkossa vielä noita ilmoituksia tulee. Muilla kokemusta tällaisesta?
BMW:n ohjeiden mukaan vaihteisto on huoltovapaa, eli sinne ei tarvitse vaihtaa öljyjä missään vaiheessa.Huuska kirjoitti:Ikiöljyä ei edelleenkään ole olemassa, öljyt vaihdettava zf: n mukaan noin 100tkm tai 8 vuoden välein ja lisäksi tietenkin suodatin joka on vaihteiston muovinen pohja, öljynä zf oma öljy.
Joopa joo!salmol kirjoitti:BMW:n ohjeiden mukaan vaihteisto on huoltovapaa, eli sinne ei tarvitse vaihtaa öljyjä missään vaiheessa.Huuska kirjoitti:Ikiöljyä ei edelleenkään ole olemassa, öljyt vaihdettava zf: n mukaan noin 100tkm tai 8 vuoden välein ja lisäksi tietenkin suodatin joka on vaihteiston muovinen pohja, öljynä zf oma öljy.
Kyllä minä tuon tiedän, se että ZF suosittelee ei tarkoita että sitä pitäisi tehdä. BMW ei suosittele ja BMW sanoo että vaihteisto on huoltovapaa. Tästä on väännetty ennenkin, en mene muidenkaan alihankkijoiden sivuilta katsomaan tietoa eri komponenteista joista auto on kasattu, vaan katson tietoa auton valmistajan tietolähteestä. Muut saavat tehdä niinkuin haluavat.Huuska kirjoitti:Joopa joo! http://www.zf.com/corporate/en_de/after ... _kits.htmlsalmol kirjoitti:BMW:n ohjeiden mukaan vaihteisto on huoltovapaa, eli sinne ei tarvitse vaihtaa öljyjä missään vaiheessa.Huuska kirjoitti:Ikiöljyä ei edelleenkään ole olemassa, öljyt vaihdettava zf: n mukaan noin 100tkm tai 8 vuoden välein ja lisäksi tietenkin suodatin joka on vaihteiston muovinen pohja, öljynä zf oma öljy.
Ei jaksa edes kommentoida noin uunoon viestiinHuuska kirjoitti:Bmw näyttää olevan sulle uskonto kun oot kerrankin sellaisen saannut ostettua toki vaan 3-sarjalaisen.