Mitäs mieltä ollaan, hitti vai huti? Varastaako uusi A6 bemarilta asiakkaita vai toisinpäin?
Uusi A6 tulee myyntiin alkuvuodesta 2011 ja on itseasiassa hieman lyhyempi kuin edeltäjänsä, vaikka akseliväli onkin kasvanut. Moottorivaihtoehdot lanseerauksessa (suluissa vastaava BMW):
2.0 TDI - 177hv/380Nm - 129g/km - (520d - 184hv/380Nm - 129g/km)
3.0 TDI - 204hv/400Nm - 137g/km - (525d - 204hv/450Nm - 162g/km)
3.0 TDI - 245hv/500Nm - 158g/km - (530d - 245hv/540Nm - 166g/km)
2.8 FSI - 204hv/280Nm - 172g/km - (523i - 204hv/270Nm - 178g/km)
3.0 TFSI - 300hv/440Nm - 190g/km - (535i - 306hv/400Nm - 199g/km)
Omaan silmään uusi A6 näyttää hyvältä, mutta ei kyllä perinteiseen Audi-tyyliin tarjoa mitään uutta. Keulasta auto on kuin A1. Sisustassa varsinkin BMW:n kojelautaan integroitu näyttää paljon paremman kuin Audin ratkaisu. Saa nähdä miltä auto näyttää "Suomi-varusteilla". Moottorit ovat molemmissa hyvin pitkälti samalla viivalla, mutta ehkä BMW:n dieselit vievät voiton, kun taas Audin bensat voittavat paperilla BMW:n vastaavat.
Siitä vielä paremmat vertailut.
M-SPORT
VAKIO
SISUSTA
Lähde: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=460980" onclick="window.open(this.href);return false;
Vertaillen: Uusi Audi A6 vs F10 5-sarja
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Näyttäisi että Audista edestä ja takaa olevat kuvat ovat S-Line puskureilla, sivukuvassa normipuskureilla. Se voi vaikuttaa agressiivisuuteen. Ei se F10:kään M-Sport hiluilla niin pappamaiselta näytä?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Niin muuten näyttäisi olevan. Tässä aivan perusmallina:-V- kirjoitti:Näyttäisi että Audista edestä ja takaa olevat kuvat ovat S-Line puskureilla, sivukuvassa normipuskureilla. Se voi vaikuttaa agressiivisuuteen. Ei se F10:kään M-Sport hiluilla niin pappamaiselta näytä?
Täysin samaa mieltä. Ritari Ässälläkin oli komeemmat tuikut. Audin suunnittelupuolella on selattu lasten lelukirjoja näemmä innolla ja kopsattu sieltä nuo hirvitykset. Kun on perässä niin on perässä; Bemari hiffasi Angel Eyes´t vuosia sitten ja siinähän muut yrittää matkia, tavalla jos toisella Muutoin maallikon silmään samannäköinen A6 kuin ennenkin; ei herätä mitään tuntemuksia ja muutokset edelliseen taitaa olla, niin missä??///Marko kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa että ei se Audi osaa vieläkään tehdä noita etuvaloja. Voi oksetus noita ledihässäköitä. Keulasta tulee mieleen Evo Lancer.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Jos nuo on toteutuvia lukuja, niin mielestäni Audi on ottanut ison harppauksen ja olen jopa hieman eri mieltä noiden dieseleiden paremmuudesta. Toki bemarissa hieman enemmän vääntöä, mutta Audilla yllättävän pienet co2-päästöt isommissa koneissa (erityisesti tuo laiskempi 3.0TDI). Tietenkään nuo lukemat ei kerro koneista koko totuutta, eli sitä miltä nuo padat oikeasti ajossa tuntuu.Antinontoxic kirjoitti:
2.0 TDI - 177hv/380Nm - 129g/km - (520d - 184hv/380Nm - 129g/km)
3.0 TDI - 204hv/400Nm - 137g/km - (525d - 204hv/450Nm - 162g/km)
3.0 TDI - 245hv/500Nm - 158g/km - (530d - 245hv/540Nm - 166g/km)
2.8 FSI - 204hv/280Nm - 172g/km - (523i - 204hv/270Nm - 178g/km)
3.0 TFSI - 300hv/440Nm - 190g/km - (535i - 306hv/400Nm - 199g/km)
Omaan silmään uusi A6 näyttää hyvältä, mutta ei kyllä perinteiseen Audi-tyyliin tarjoa mitään uutta. Keulasta auto on kuin A1. Sisustassa varsinkin BMW:n kojelautaan integroitu näyttää paljon paremman kuin Audin ratkaisu. Saa nähdä miltä auto näyttää "Suomi-varusteilla". Moottorit ovat molemmissa hyvin pitkälti samalla viivalla, mutta ehkä BMW:n dieselit vievät voiton, kun taas Audin bensat voittavat paperilla BMW:n vastaavat.
Tuo ledihässäkkä kyllä näyttää A6:n kokoisessa autossa (tai ylipäätänsä tuon luokan autossa) hieman liian teinithyyningiltä, mutta ledit lienee tulevaisuutta, joten minkäs teet. Olisi tuon ehkä jotenkin voinut siistimminkin toteuttaa.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 03 Huhti 2010, 21:10
- Auto: C 350CDI T 4-Matic, SLK 200K
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Ledit lienevät tulevaisuutta (osin jo nykyisyyttäkin) mutta miksi pirussa niistä pitää tuommoisia koukeroita tehdä? Tulee mieleen Bilteman valoköysi.Ironic32 kirjoitti: Tuo ledihässäkkä kyllä näyttää A6:n kokoisessa autossa (tai ylipäätänsä tuon luokan autossa) hieman liian teinithyyningiltä, mutta ledit lienee tulevaisuutta, joten minkäs teet. Olisi tuon ehkä jotenkin voinut siistimminkin toteuttaa.
Sarkastinen tuulipukukansalainen.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Eroa autojen välillä voidaan hakea myös painosta. A6 on näistä kahdesta kevyempi auto ja sikäli pidän bemarin suoritusta varsinkin pienimmässä (lue: myydyimmässä) dieselissä parempana kuin Audin. 525d uudistuu alkuvuodesta, joten katsotaan sitten tarkemmat vertailut sen osalta. Katsotaan väheneekö samalla myös pytytIronic32 kirjoitti:Jos nuo on toteutuvia lukuja, niin mielestäni Audi on ottanut ison harppauksen ja olen jopa hieman eri mieltä noiden dieseleiden paremmuudesta. Toki bemarissa hieman enemmän vääntöä, mutta Audilla yllättävän pienet co2-päästöt isommissa koneissa (erityisesti tuo laiskempi 3.0TDI). Tietenkään nuo lukemat ei kerro koneista koko totuutta, eli sitä miltä nuo padat oikeasti ajossa tuntuu.Antinontoxic kirjoitti:
2.0 TDI - 177hv/380Nm - 129g/km - (520d - 184hv/380Nm - 129g/km)
3.0 TDI - 204hv/400Nm - 137g/km - (525d - 204hv/450Nm - 162g/km)
3.0 TDI - 245hv/500Nm - 158g/km - (530d - 245hv/540Nm - 166g/km)
2.8 FSI - 204hv/280Nm - 172g/km - (523i - 204hv/270Nm - 178g/km)
3.0 TFSI - 300hv/440Nm - 190g/km - (535i - 306hv/400Nm - 199g/km)
Omaan silmään uusi A6 näyttää hyvältä, mutta ei kyllä perinteiseen Audi-tyyliin tarjoa mitään uutta. Keulasta auto on kuin A1. Sisustassa varsinkin BMW:n kojelautaan integroitu näyttää paljon paremman kuin Audin ratkaisu. Saa nähdä miltä auto näyttää "Suomi-varusteilla". Moottorit ovat molemmissa hyvin pitkälti samalla viivalla, mutta ehkä BMW:n dieselit vievät voiton, kun taas Audin bensat voittavat paperilla BMW:n vastaavat.
Tuo ledihässäkkä kyllä näyttää A6:n kokoisessa autossa (tai ylipäätänsä tuon luokan autossa) hieman liian teinithyyningiltä, mutta ledit lienee tulevaisuutta, joten minkäs teet. Olisi tuon ehkä jotenkin voinut siistimminkin toteuttaa.
A6 2.0 TDI - 1575kg
520d - 1620kg
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Minusta Audi on sivuprofiililtaan ihan jees mutta nuo "mullottavat" särjensilmätakalyhdyt on kamalat. Keula on taattua amiskamaa johon Audeissa on saanut viimeaikoina tottua. Veljekset Keskiseltä Tuurin kyläkaupasta tavikset voi ostaa Audiletkua ja laittaa gorollaansa audilyhdyt. Naurettavaa, ymmärrän jossain aaykkösessä mutta että tällaisessa?!?!?
Sisällä Audi sen sijaan on ottanut aimoharppauksen, kun on kiskonut helevettiin 1083018397438734873857 nappulaa. Toivon mukaan myös eri värejä valaistuksessa on karsittu yhtä rankasti.
Keulaansa lukuunottamatta ei lainkaan pöllömmän oloinen paketti. Etuvetoisena toki pitäisi kieltää eu-direktiivillä.
Sisällä Audi sen sijaan on ottanut aimoharppauksen, kun on kiskonut helevettiin 1083018397438734873857 nappulaa. Toivon mukaan myös eri värejä valaistuksessa on karsittu yhtä rankasti.
Keulaansa lukuunottamatta ei lainkaan pöllömmän oloinen paketti. Etuvetoisena toki pitäisi kieltää eu-direktiivillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Onko toi Bemun keulakuva tosiaankin aidon näköinen? Auto näyttää tossa kuvassa hirmu leveältä ja matalalta. Perä näyttää vuorostaan joltakin "ooppelilta". Sori vaan 520 kuskit.
Jos noista kahdesta olisi pakko valita, niin olisi se BMW. Audeihin en vaan millään saa makua. Enkä edes tiedä miksi en
Jos noista kahdesta olisi pakko valita, niin olisi se BMW. Audeihin en vaan millään saa makua. Enkä edes tiedä miksi en
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
Audihan on noissa kuvissa varustettu isommilla (20"?) vanteilla (BMW 19"). Hinta-tehosuhteella ja takavedolla, F10 528i kuljettajana ei edelleenkään kaduta etten odottanut A6 Audia. Kaikesta huolimatta.
Edell. E92 335iA
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
non520d kuskina voin kertoa että F10 keula näyttää tosi leveältä jos valitaan sopiva kuvakulma, ihan aito kuva. Perä näyttää 3-sarjalaiselta hieman eri mittakaavassa.fifty kirjoitti:Onko toi Bemun keulakuva tosiaankin aidon näköinen? Auto näyttää tossa kuvassa hirmu leveältä ja matalalta. Perä näyttää vuorostaan joltakin "ooppelilta". Sori vaan 520 kuskit.
Jos noista kahdesta olisi pakko valita, niin olisi se BMW. Audeihin en vaan millään saa makua. Enkä edes tiedä miksi en
Ja upeita menopelejä sulla, ei yhtään 520d:tä
Edell. E92 335iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 30 Elo 2010, 00:25
Noista ostaisin ehdottomasti Audin. Miellyttää enemmän omaa silmää. Lisäksi välttyy siltä mulkun maineelta joka Bemarikuskeilla useiden mielissä on. Eikä aina ihan aiheetta.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
En nyt tiedä onko Audi-kuskeilla aivan vielä samaa mainetta kertynyt, mutta ei se enää kaukana ole...Non peeämvee kirjoitti:Lisäksi välttyy siltä mulkun maineelta joka Bemarikuskeilla useiden mielissä on. Eikä aina ihan aiheetta.
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
X6 ja Pösö, hienoja . Ja eikö siellä ollu Minikin jossain vaiheessa.fifty kirjoitti:"Ja upeita menopelejä sulla."
Nyt meni ohi hilseen. Eihän mulla ole kuin yksi auto. Tai no, vaimolla myös yks vanha Pösö suomessa.
Edell. E92 335iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Joo, kyllä MCS oli edellinen auto. Nyt se oleilee jossakin Ranskan maassa. Kiitokset vaan kehuista
Vielä tuosta 5-sarjan Bemusta... Ehkä olin vähän liian jyrkkä tuon peräpään arvostelussa. Pitää oikein käydä liikkeessä katsomassa, miltä auto näyttää livenä. Varmasti niitä myös liikenteessä aika tavalla. En vaan ole osannut kiinnittää huomiota niihin.
OT:na vielä tarina Ministä; Kun auto ostettiin, niin vaimo halusi siihen SL-7474 rek.kilven. Myyjä totesi, että ilman muuta jos vaan mahdollista. Sanoi vielä, että kilpi saattaa hyvinkin olla jo käytössä. Vaimon kanssa vähän ihmeteltiin myyjän puheita, kunnes selvisi, että Luxin ehkä suurimman bussifirman nimi on Sales-Lentz
Vielä tuosta 5-sarjan Bemusta... Ehkä olin vähän liian jyrkkä tuon peräpään arvostelussa. Pitää oikein käydä liikkeessä katsomassa, miltä auto näyttää livenä. Varmasti niitä myös liikenteessä aika tavalla. En vaan ole osannut kiinnittää huomiota niihin.
OT:na vielä tarina Ministä; Kun auto ostettiin, niin vaimo halusi siihen SL-7474 rek.kilven. Myyjä totesi, että ilman muuta jos vaan mahdollista. Sanoi vielä, että kilpi saattaa hyvinkin olla jo käytössä. Vaimon kanssa vähän ihmeteltiin myyjän puheita, kunnes selvisi, että Luxin ehkä suurimman bussifirman nimi on Sales-Lentz