Itselläni F11 2014 enkä hiljaisemmalla ole ajanut vaikka Audeja monta ollut, mm A6 -12. Audeissa oli melu aina ongelma.
Mutta, nythän uusi A6 facelift on eristetty paremmin kuin aiemmin, lienee jo samoilla viivoilla.
F10/11 vm. 2015 äänieristys
Oman auton saanti lähenee:) Tänään piti vielä käydä kokeilemassa eri diilerin 5-sarjaa kun lomareitille sattui. Ei helkuta kyllä näissä vaan on kova melu. Tässä oli jopa hiljaisimmasta päästä olevat goodyearin excellent? normi nakit ja melua piisas.
Todella vahvasti epäilen, että jotain säästötoimenpiteitä on tehty eristysten suhteen tähän tuoreimpaan 5-sarjaan. Koneen äänikin tulee läpi ihan eri tavalla kuin v.2014 Audissa. Varsinkin kiihdytys äänet kantautuvat paljon raaempana sisään. Vai onko nyt näin, että xdrive mallissa on kovempi alusta joka tuo ääntä kabiiniin? Aiemmat kokeilemani 5-sarjalaiset oli takapotkuja ja ne tuntuivat hiljaisemmilta kun silloiset Audit. Pystyykö joku katsomaan jostain tietokannasta tuleeko xdrive siis jäykemillä jousilla? Myyjä sanoi ettei tiedä. Hän ei itse kuulemma tunne mitään eroa alustan suhteen ajossa.
Juu on alkanut jo v....aa.
Todella vahvasti epäilen, että jotain säästötoimenpiteitä on tehty eristysten suhteen tähän tuoreimpaan 5-sarjaan. Koneen äänikin tulee läpi ihan eri tavalla kuin v.2014 Audissa. Varsinkin kiihdytys äänet kantautuvat paljon raaempana sisään. Vai onko nyt näin, että xdrive mallissa on kovempi alusta joka tuo ääntä kabiiniin? Aiemmat kokeilemani 5-sarjalaiset oli takapotkuja ja ne tuntuivat hiljaisemmilta kun silloiset Audit. Pystyykö joku katsomaan jostain tietokannasta tuleeko xdrive siis jäykemillä jousilla? Myyjä sanoi ettei tiedä. Hän ei itse kuulemma tunne mitään eroa alustan suhteen ajossa.
Juu on alkanut jo v....aa.
Facelift 520d on minun kokemukseni mukaan hyvinkin hiljaisempi kuin edelliset. Pari tuhatta on nyt takana 2015 F11 xdrivella ja edellinen oli 2013 F10 rwd. Uuden koneäänet ovat vaimeammat: tyhjäkäynti on pehmeämpi ja kiihdytyksissä kierroksilla äänimaailma on jotenkin smoothimpi. Nyt alkaa olla kohdallaan :-) Rengasäänet ovat ehkä hiukan kovemmat, mutta alusta muuten saman tuntuinen kuin ennen.
Itselle äänimaailma ja kone on ollut erinomaisen positiivinen yllätys ja ajamisesta (hiljaisuudesta) nauttii enemmän.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itselle äänimaailma ja kone on ollut erinomaisen positiivinen yllätys ja ajamisesta (hiljaisuudesta) nauttii enemmän.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kone voi olla hiljaisempi kuin 184 hv malli. Mutta lähinnä olen kritisoinnut rengasäänien kovuutta. Minkä nimimerkki Pemarikin on ilmeisesti pannnut merkille. Käyhän hupina kokeilemassa tämän vuotista facelift a6 ultraa niin yllätyt miten hiljainen se oikeasti onkaan.
Nyt olen ajellut vajaa 1000 km uudella 2015 F10 520D mallilla ja pakkoa sanoa että samat fiilikset täällä, melua on enemmän kuin vanhassa. Tietysti tämä on ihan subjektiivinen arvio ilman mitattua faktaa.
Vanha oli 2011 mallinen F11 samalla koneella, siinä oli vielä 245/45 Nokia hakka blak renkaat alla. Uudessa normi michelinit 225/55 ei runfalt mallit eli renkaiden puolesta luulisi olevan hiljaisempi kuin vanha.
[http://realoem.com/bmw/enUS/select?prod ... ngine=N47N
ko ositteessa kun vertailin 2011 vs 2015 ääniieristys osia niin en havannut niissä mitään eroa.
Uutta A6 kävin ajamassa ja se vaikutti hijaiselta. 2011 kun tein saman vertailun niin BMW oli silloin hiljaisempi.
Muuten kyllä olen tyytyväinen autoon (premium business, mediterrain blue)
Vanha oli 2011 mallinen F11 samalla koneella, siinä oli vielä 245/45 Nokia hakka blak renkaat alla. Uudessa normi michelinit 225/55 ei runfalt mallit eli renkaiden puolesta luulisi olevan hiljaisempi kuin vanha.
[http://realoem.com/bmw/enUS/select?prod ... ngine=N47N
ko ositteessa kun vertailin 2011 vs 2015 ääniieristys osia niin en havannut niissä mitään eroa.
Uutta A6 kävin ajamassa ja se vaikutti hijaiselta. 2011 kun tein saman vertailun niin BMW oli silloin hiljaisempi.
Muuten kyllä olen tyytyväinen autoon (premium business, mediterrain blue)
Tämä melu asia jäi näköjään ikuiseksi arvoitukseksi. Joko ovat huonontaneet eristystä tahi muut menneet ohi. Hiljainenhan tämä ei missään nimessä ole. Kävin ajamassa tässä välin e-mesen comfort alustalla ja se oli mielestäni reippaasti hiljaisempi kuin tämä omani. Siinä oli vielä 245/45/17 renkaat alla.
Onko kellään alla GY EGP renkaita alla 5-sarjassa. Ajattelin jospa kokeilisin vaihtaa misukat noihin GY-nakkeihin.
Onko kellään alla GY EGP renkaita alla 5-sarjassa. Ajattelin jospa kokeilisin vaihtaa misukat noihin GY-nakkeihin.
Mulla ei ole kokemusta vanhemmista F10 malleista, mutta E60 520i rengastuksella 225/55 R17 on. Nykyinen on F10 520i rengastuksella 245/45 R18. Molemmissa on/oli Hakka Black-renkaat. Tämä nykyinen on vm 2015. Vanha oli hiljainen ja niin on tämä nykyinenkin. Nykyisessä autossa eroa vanhan äänimaailmaan on se, että karkealla pinnalla melua ehkä hivenen enempi tai ainakin sävy on häiritsevämpi. Mutta missään nimessä äänekkääksi tätä nykyistä ei voi moittia. Sileällä ja semisileällä tienpinnalla auto on hiljainen.
Sen verran tämä äänieristys juttu kiinnosti että kävin likkeessä "tutkimassa" yhtä 2011 mallista F10.
Muutamia havaintoja, irto kangas matot 2011 mallissa on on selkeästi paksummat ja painavammat kuin omassa 2015 mallissa. Lattiamateriaali tuntui paksummalta kuin omassani. 2015 mallissa tuntuu laittamaton alla olevean enemmän "tyhjää" (kun sormella painelee) verratuna 2011 malliin.
Muutamia havaintoja, irto kangas matot 2011 mallissa on on selkeästi paksummat ja painavammat kuin omassa 2015 mallissa. Lattiamateriaali tuntui paksummalta kuin omassani. 2015 mallissa tuntuu laittamaton alla olevean enemmän "tyhjää" (kun sormella painelee) verratuna 2011 malliin.
Eli luultavasti olettamani piti paikkansa, että leikkuri on käynyt eristysten suhteen. Mukava olisi verrata eri vuosimalleja keskenään. Itse epäilen, että leikkuri kävi vasta MY2015 malliin. Sillä viime vuonna ajamani MY 2013 tai 2014 oli vielä hiljaisempi omasta mielestäni.