5-sarjan F11 xdrive vanteissa hankausjälkiä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tässä vaiheessa näin uteliaana sivustaseuraajana kehtaan rohkeasti kysyä, olisiko jollakulla kuvia noista hankausjäljistä?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- HIRVIPURO OY
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 10 Touko 2014, 10:45
Siis tarkoitat kai "jarru peltiin" ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Vanteet toimivat autossasi (eivät ole liian pienet,tuuma koko sekä ET OK?) Varmasti 17" F1X:ssä (jopa 520)on tiukka sovitus,jolloin jarrulevyn kilven tai jarrusatulan ja vanteen väliin jää vähemmän tilaa kuin esim. 18" vanteessa.Suomen talvisissa olosuhteissa ja jopa kesäisissä voi vanteen sisäpuolelle jäädä pyörimään "väliainetta" (hiekkaa/kiviä) jotka aiheuttavat pientä kosmeettisista vauriota vanteen sisäpinnalla (joka ei edes näy ulospäin) sekä mahdollisesti myös ulkopuolelle.
Ymmärsinkö oikein.Liike hyvittää kokonaisuudessaan 17" vanteiden hinnan ja maksat vain erotuksen mikä tulee 17" vs 18" vanteet.Saat uudet orgis vanteet,jotka tuumaa isommat (Tottakai maksaa saman verran enemmän,kun silloin kun ruksasit lisävarusteita listaan 17" vs 18") mikä tässä ongelma?Jos näin,niin minun mielestä ihan reilu diili diileriltä.
Ymmärsinkö oikein.Liike hyvittää kokonaisuudessaan 17" vanteiden hinnan ja maksat vain erotuksen mikä tulee 17" vs 18" vanteet.Saat uudet orgis vanteet,jotka tuumaa isommat (Tottakai maksaa saman verran enemmän,kun silloin kun ruksasit lisävarusteita listaan 17" vs 18") mikä tässä ongelma?Jos näin,niin minun mielestä ihan reilu diili diileriltä.
Olen täysin samaa mieltä tuosta ryhmäkanteesta... olen myös tehnyt valituksen kuluttajariitalautakuntaan asian tiimoilta! Laitoin liitteeksi kuvat "sorvatuista" viallisista talvirenkaiden vanteista!
Olen keskustellut kaikkien itseäni vastaantulleiden F10/F11 BMW kuskien kanssa ja kaikilla sama ongelma... Porukkaa olisi niin paljon kuin ko. autoja on myyty, mutta miten kaikki saisi kasaan ryhmäkannetta varten? Jonkun bittinikkarin pitäisi luoda nettiin sivusto jonne voisi käydä kirjoittamassa nimensä ja tietonsa ryhmäkanteeseen...
Olen keskustellut kaikkien itseäni vastaantulleiden F10/F11 BMW kuskien kanssa ja kaikilla sama ongelma... Porukkaa olisi niin paljon kuin ko. autoja on myyty, mutta miten kaikki saisi kasaan ryhmäkannetta varten? Jonkun bittinikkarin pitäisi luoda nettiin sivusto jonne voisi käydä kirjoittamassa nimensä ja tietonsa ryhmäkanteeseen...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
a202389,Jukpitka,Joni,TSL
Onko kaikilla rekisteröitynyt tämä ongelma tässä kuussa
Oikein,ryhmäkanne vetämään ym. Kuluttasuojalautakunta/komiteat ja sirkukset pystyyn
Kirjoitelkaa kuinka käy
Onko kaikilla rekisteröitynyt tämä ongelma tässä kuussa
Oikein,ryhmäkanne vetämään ym. Kuluttasuojalautakunta/komiteat ja sirkukset pystyyn
Kirjoitelkaa kuinka käy
Eikä tuo koske pelkästään F1X-mallisarjaa, F3X:ssä sama juttu. Minulla myös pikkurenkaissa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Virhe tuotteessa? Enpä usko. Turhan tarkka sovitus meidän olosuhteisiin ehkä, mutta ei se tee tuotteesta käyttökelvotonta.Bemmisti kirjoitti:Tänne on näköjään jo maahantuojan edustajakin aktivoitunut puolustelemaan. Olen aivan varma, että kuluttaja on tässä jutussa voittaja. Eli selkeä virhe tuotteessa.
Virhe vanteissa olisi silloin jos pinta alkais irrota tai hiseillä, normaaliajolla vanteet alkais murtua tai mennä kieroon ilman eri syytä. Silloin kyse olisi jo ihan oikea tuotevika.
Voittaja? Ehkä moraalinen sellainen kyllä. Mutta ei sen enempää.
Mutta millaiseen kompensaatioon kuluttaja on oikeutettu onkin mielenkiintoinen asia. Saako kuluttuja itse päättää vapaasti missä muodossa korvauksen saa? Enpä usko. Yleensä nämä menee niin, että kuluttajan suoja täyttyy jos myyjä esittää jotain kohtuullista korvausta haitasta, kuten esim suuremmat ja kalliimman hintaluokan vanteet alennuksella (=korvaa entisten hinnan). Jos tuo ei kelpaa niin aika heikossa asemassa lähdetään asiasta riitelemään.
Samantapaisia jälkiä löytyy varmaan muiltakin kuin BMW:n tuotteista kun oikein pihisti vanteen koko on valittu.
Mutta toki jokainen voi alkaa taistella mein kampf kamppailua jos asian niin tärkeäksi kokevat. Ajanhukkaa minusta mutta kukin tavallaan.
P.S.
Onhan se nyt aika pikkumaista että porukat ostaa n.50000,- egen pirssin ja sitten tappelee tonni- parin arvosta kun hinnat alkaen vanne ei pysykään 100% alkuperäisessä kunnossa...
Olen samaa mieltä että ehkä tuotteessa on suunnittelumoga meidän olosuhteita ajatellen, mutta ei niitä kokonaan viallisina voi pitää mutta ei myöskään täysin sellaisina kuin mitä ostajat ovat kuvitelleet saavansa. Ei ole normaalia että vanteisiin hankautuu minkään syyn takia iso ura.Havis kirjoitti:Virhe tuotteessa? Enpä usko. Turhan tarkka sovitus meidän olosuhteisiin ehkä, mutta ei se tee tuotteesta käyttökelvotonta.
Virhe vanteissa olisi silloin jos pinta alkais irrota tai hiseillä, normaaliajolla vanteet alkais murtua tai mennä kieroon ilman eri syytä. Silloin kyse olisi jo ihan oikea tuotevika.
No, se että laitan 50 ke autoon ei oikeuta valmistajaa suunnitelemaan pirssin osia miten sattuu. Sitä suuremmalla syyllä kaiken pitäisi olla kunnossa. Mielestäni 1-2 ke raha ei ole pikkumaista, mutta ehkä veli Haviksella on sitten paalua enemmänkin.Havis kirjoitti:P.S. Onhan se nyt aika pikkumaista että porukat ostaa n.50000,- egen pirssin ja sitten tappelee tonni- parin arvosta kun hinnat alkaen vanne ei pysykään 100% alkuperäisessä kunnossa...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Vetäkää muuten siihen kanteeseen vielä nuo RFL renkaat,koska varmasti uusi auto toimitettiin niillä (ainakin minulla) Toimivat Euroopan teillä erittäin hyvin,mutta Suomessa aivan hirveät ajettavat jopa vaaralliset
En minäkään ymmärrä mikä virhe tuotteessa on.
Ottaisit lusikan kauniisti käteen ja menisit diilerille,latoisit tarvittavan välirahan tiskiin ja saisit uudet orgis 18" vanteet alle.Kyllä jos lähtökohta on se,että pitää vaan saada uudet isommat vanteet,kun tullut kivestä naarmu vanteeseen,maksamatta mitään,kun aikanaan palttia rallaa pihistellyt 1,5k€ kanssa,niin oma asemasi on todella heikko.Varsinkin kun Diileri jo tarjoutui hyvittämään sinulle kokonaisuudessaan 17" vanteet?
En minäkään ymmärrä mikä virhe tuotteessa on.
Ottaisit lusikan kauniisti käteen ja menisit diilerille,latoisit tarvittavan välirahan tiskiin ja saisit uudet orgis 18" vanteet alle.Kyllä jos lähtökohta on se,että pitää vaan saada uudet isommat vanteet,kun tullut kivestä naarmu vanteeseen,maksamatta mitään,kun aikanaan palttia rallaa pihistellyt 1,5k€ kanssa,niin oma asemasi on todella heikko.Varsinkin kun Diileri jo tarjoutui hyvittämään sinulle kokonaisuudessaan 17" vanteet?
Ehkä olet vähän hidas. Onhan siinä virhe jos normaali käyttö aiheuttaa sen että siihen tulee syvä ura josta se mahdollisesti lähtee ruostumaan yms. Eihän tuo olisi ongelma jos kyseessä olisi yksittäistapaus kun isompi kivi olisi mennyt tuonne väliin, mutta kun tuo on ihan johdonmukaisesti niin silloin siinä on suunnitteluvirhe.Bimmerfanc kirjoitti:En minäkään ymmärrä mikä virhe tuotteessa on.
Minulla on 16" ja 17" vanteet enkä todellakaan ala laittamaan omia rahojani mihinkään kun Bemari on tehnyt suunnitteluvirheen. En halua maksaa siitä että saan 18" vanteet, enkä vian korjaamiseksi ole halukas laittamaan 1700e kankkulan kaivoon. Jos Bemari tulee niin paljon vastaan että vaihtaa epäsopivat vanteet maksutta sopiviin, niin voin harkita.Bimmerfanc kirjoitti:Ottaisit lusikan kauniisti käteen ja menisit diilerille,latoisit tarvittavan välirahan tiskiin ja saisit uudet orgis 18" vanteet alle.Kyllä jos lähtökohta on se,että pitää vaan saada uudet isommat vanteet,kun tullut kivestä naarmu vanteeseen,maksamatta mitään,kun aikanaan palttia rallaa pihistellyt 1,5k€ kanssa,niin oma asemasi on todella heikko.Varsinkin kun Diileri jo tarjoutui hyvittämään sinulle kokonaisuudessaan 17" vanteet?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Ootko tosissasi!Haukut mua hitaaksi ja toi on sun argumentti,heikolla hangilla oot.Miten vitussa se se voi lähteä ruostumaan,jos kyseessä normaali aluvanne.Meinaatko että kanttariosumankin jälkeen aluvanne lähtee RUOSTUMAAN?Korkeintaan jos rosterilippaa ulkopuolella ja saa osumaa,niin epäpuhtaudet ajan kanssa aiheuttavat siihen väriä pintaan.salmol kirjoitti:Bimmerfanc kirjoitti:Ehkä olet vähän hidas. Onhan siinä virhe jos normaali käyttö aiheuttaa sen että siihen tulee syvä ura josta se mahdollisesti lähtee ruostumaan yms.
No, ei, en halua siihen edes väriä pintaan. Otetaan helpompi esimerkki sinulle: Jos Bemari tekee auton jossa alumiinistä ovet ja kääntyvät peilit. Jos peilit automaattisesti kääntyessään vetävät helkutinmoiset skraadut siihen oven maaliin niin että alumiini paistaa ja värjääntyy siitä ajan saatossa, niin onko se sinun mielestäsi ihan ok että bemari sanoo että laita 2 000e rahaa ja saat pidempivartiset peilit ja uuden oven. Onko? No ei minunkaan mielestäni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aika epäsopiva vertaus. Ulkopeltiin tulevat jäljet on aivan eri juttu kuin vanteiden sisäpinnan ulkonäkövirheet. Tilanteet vaikuttavat vaikkapa arvon alenemaan tai korjauskuluihin hiukan eri tavalla.salmol kirjoitti:...Jos Bemari tekee auton jossa alumiinistä ovet ja kääntyvät peilit. Jos peilit automaattisesti kääntyessään vetävät helkutinmoiset skraadut siihen oven maaliin niin että alumiini paistaa ja värjääntyy siitä ajan saatossa, niin onko se sinun mielestäsi ihan ok että bemari sanoo että laita 2 000e rahaa ja saat pidempivartiset peilit ja uuden oven. Onko? No ei minunkaan mielestäni.
Jos johonkin pitäisi verrata, niin esim jos vaikka oikea apumiehen puoleinen pyyhkijän sulka on vaikkapa 2 cm liian pitkä, ja lepoasennossa lepää tuulilasin tiivisteen päällä eikä suinkaan kokonaan lasilla niinkuin hyvä olis. Tästähän aiheutuu sulkaan sitä käytettäessä aina ylimääräistä rasitusta ja sen elinikä lyhenee ratkaisevasti.
Onko tässä tapauksessa tehdas velvollinen uusimaan sulan joka kerta aina kun se kuluu, kun se kerran selvästi on virheellinen ja väärin suunniteltu? tai antamaan toisenlaisen rakenteen ilmaiseksi.
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Tätä samaa mietin. Kohta saadaan 4 kuvaa, kaikki eri nurkasta autoa. Kukaan ei laita saman nurkan kuvaa...Bimmerfanc kirjoitti:a202389,Jukpitka,Joni,TSL
Onko kaikilla rekisteröitynyt tämä ongelma tässä kuussa
Oikein,ryhmäkanne vetämään ym. Kuluttasuojalautakunta/komiteat ja sirkukset pystyyn
Kirjoitelkaa kuinka käy
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 05 Helmi 2015, 21:27
- Auto: BMW 520 x-drive sedan valkoinen
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Minulla on taksina xdrive ja olen ihmetellyt kanssa hankausjälkiä. Ja muutenkin eka bemmi alla niin on ollu pikkuvikoja. Vaihdelaatikon pohja vaihdettu takuuseen, kuulemma tullu tehtaalta kierona. Polttoaineletku haljennut , noi kun autolla ajettu 45tkm. 70tkm kohdalla vetoakselin kumi rikki ja nyt 90tkm epäillään egr venttilin rikkimenoa kun jäähdytysnesteet katoaa