F11 520dA Touring koeajettu

F10, F11, F07
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kävin tänään vajaan tunnin koeajon tälläkin mallilla.

Edelleen tuo 2-litrainen diesel ihastuttaa: on hiljainen, lämmittää auton melko äkkiä 16-asteen pakkasessakin, upea vääntö ja mikä kiihtyvyys. Tuo moottori on dieseleiden ehdotonta eliittiä.

Vaihteisto: 8-vaihteinen automaatti on aivan uskomattoman mahtava ja toimii loistavasti. Pieksee 10-0 E91LCI:n 6-vaihteisen lootan vaikka sekin on jo todella hyvä. Ainoa moite oli ilmeisesti liian suuri vaihde noin 30-40km/n nopeudessa kun jurisi aina toisinaan eli tuntui kun vaihde olisi ollut liian iso kierroksiin ja nopeuteen nähden.

Ne penkit: kertakaikkiaan todella hyvät istua, napakat mutta mukavat eikä rasita selkää, tukee hyvin, sopivan leveät ja istuinosa vakionakin pidempi kuin E91 LCI:ssä. Päihittää E91:n kaikki istuinversioit 10-0. Kyseessä oli ilmeisesti Comfort-istuimet. Ne on todella loistavat ja säätöjä piisaa!

Maavara: parempi vakiona kuin E91LCI:ssä. Tosin näin pitkällä akselivälillä oleva auto ei voi olla kovin matala sillä muuten se on varmaan kokoajan mahasta kiinni.

Etupenkkien välissä oleva kynärnoja on vielä paljon parempi kuin E91LCI:n. Leveämpi ja paremmalla korkeudella yms.

Autoon kulku ja sieltä poistulo on edessä sekä takana paljon helpompaa isompien oviaukkojen ja korkeamman maavaran takia vs. E91LCI.

Poppikoneet: todella paljon parempi kuin oman autoni vakiosetti joka on päivitetty Alpinen Hifi-paketilla. Tässä oli diskantit ja joku ritilä kojelaudan päällä joten vissiin oli varustettu HiFI-paketilla.

Parkkitutkat näytöllä: todella hyvin toimivat ja havainnollistavat.

Hallintalaitteet: kevyemmin toimivat kytkimet, nappulat ja viikset kuin E91LCI:ssä.

Todella fiksu ja hyvin toimiva vakkari! Fiksua laittaa sen kytkimet rattiin, näin ne pitää olla.

Keskikonsolin keskisuuttimista ei voi ollenkaan tuoda minkäänlaista ilmaa matkustamoon ilman että alkaa se täälläkin moneen kertaan mainittu todella omituinen ja kummallinen pihinä ja vinkuna. En tajua tätä vikaa/omainaisuutta koska oma E91LCI ei ääntele moisesti jos ne suuttimet on auki-asennossa.

Hiljaisuus: pieksee vielä E91LCI:n moninkertaisesti. Autossa isommat renkaat eli 225/45R17 ja vieläpä RFT-malliset ja silti tuhottomasti hiljaisempi kuin E91LCI. Tosin aivan surkeimmilla pinnoilla tämäkin pitää ääntä mutta todella paljon vähemmän kuin E91LCI. Tavaratilan suojaverhokaan ei juuri äänellyt millään pinnalla ja sen sijaan E91LCI:ssä se on tyyppiominaisuus että suojaverho napisee ja narisee ajeltaessa melkein missä vaan.

Muuten hiljainen auto mutta tässä yksilössä esiintyi pakkasella samaa vastaavaa ääntä kuin omassa E91LCI:ssä eli kuljettajan puolen b-pilarin luona pakkasessa kuulúi napinaa joka hävisi auton sisätilojen lämmittyä vajaan puolen tunnin sisällä. Samalla lailla tapahtuu omassa E91:kin. En tiedä mikä tämän aiheuttaa mutta uskoisin että liittyy johonkin verhoilun muoveihin tuossa b-pilarissa tai sitten tiivisteisiin. Vaikuttaa kuitenkin ominaisuudelta joka vaivaa pakkasissa.
Etulasin alareuna ei kuitenkaan äännellyt kuten aikaisemmin ajamassani F10:ssä.

Laatu: todella hyvin viimeistely sisältä ja ulkoa ja laadukkaat materiaalit yms. mutta silmiinpistävää oli että listat joissa oli mukamas puuta ja metallia (ruskea puukuvio hopeanharmain reunuksin) oli kokonaan muovia eli ns. feikit eikä mikään kalliimpaa materiaalia. Se vähän halvensi vaikutelmaa. Yllätyksen koin myös siinä että esim. omassa E91LCI:ssä sisäpuolen ovenkahvat ovat oikeaa aitoa metallia (tai siltä ne ainakin tuntuu) mutta tässä ne oli ihan selvästi muovia. Omassa autossa vaihdekepin nupissa on metalllia ja nahkaa mutta tämä joystic on muovia ja pikkisen hankalampi käyttää/erikoisempi käytössä (tosin varmaan siihenkin tottuu).

Vaalea nahkaverhoilu oli tyylikäs mutta niin pirun kylmä joten jos tämmöisen auton hommaisin niin en missään tapauksessa hommaisi kokonahkapenkkejä. Istuinlämmitystä sai pitää päällä melkein koko ajolenkin ajan.
Viimeksi muokannut J1978, 18 Joulu 2010, 17:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Oikein kattava raportti :thuup: Monella tonnilla oli lyöty lisävarusteita autoon?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Antinontoxic kirjoitti:Oikein kattava raportti :thuup: Monella tonnilla oli lyöty lisävarusteita autoon?
Nämä ainakin oli:

- nahkaverhoilu (vaaleat nahat)
- metalliväri
- joku parempi audiojärjestelmä
- lisähintaiset sisälistat
- Comfort-istuimet
- automaattisesti himmenevä taustapeili (ei liene vakiovaruste)
- mihin lienee liittyvän mutta kuljettajan oven alaosassa oli useita nappuloita eli liityy johonkin lisävarusteeseen

Muuten oli sitten se perus Business-varustelu.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti: 1) Ainoa moite oli ilmeisesti liian suuri vaihde noin 30-40km/n nopeudessa kun jurisi aina toisinaan eli tuntui kun vaihde olisi ollut liian iso kierroksiin ja nopeuteen nähden.

2) Keskikonsolin keskisuuttimista ei voi ollenkaan tuoda minkäänlaista ilmaa matkustamoon ilman että alkaa se täälläkin moneen kertaan mainittu todella omituinen ja kummallinen pihinä ja vinkuna.

3 ) Muuten hiljainen auto mutta tässä yksilössä esiintyi pakkasella samaa vastaavaa ääntä kuin omassa E91LCI:ssä eli kuljettajan puolen b-pilarin luona pakkasessa kuulúi napinaa joka hävisi auton sisätilojen lämmittyä vajaan puolen tunnin sisällä. Samalla lailla tapahtuu omassa E91:kin. En tiedä mikä tämän aiheuttaa mutta uskoisin että liittyy johonkin verhoilun muoveihin tuossa b-pilarissa tai sitten tiivisteisiin. Vaikuttaa kuitenkin ominaisuudelta joka vaivaa pakkasissa.
Etulasin alareuna ei kuitenkaan äännellyt kuten aikaisemmin ajamassani F10:ssä.

4) Yllätyksen koin myös siinä että esim. omassa E91LCI:ssä sisäpuolen ovenkahvat ovat oikeaa aitoa metallia (tai siltä ne ainakin tuntuu) mutta tässä ne oli ihan selvästi muovia.
Kiitos asiallisesta ja hyvästä raportista. Olen tosin ylle jättänyt asiat joista olen erimieltä tai mielestäni vaativat kommentointia. Numeroin ne asian selventämiseksi. Vaikka ajankin F10:llä kaikki asiat koskevat myös F11:ta.

1) Mulla oli aluksi paljonkin valittamista automaattilaatikosta. Se nyki 1 -3 vaihdoissa ja kone murisi sisäänajovaiheessa lähes jokaisella tasanopedella alle 100 km/t. Sisäänajon jälkeen kaikki ongelmat katosivat.
Laatikko on oppivaa sorttia ja on sitä myös käytännössä.

2) Ei mullakaan ole ikinä ollut Bemareissani keskisuuttimien "astmaattisuutta", mutta nyt on joskus - mutta ei aina. Saa nähdä miten asia kehittyy. Myös E60:n ilmastointia pidettiin suht äänekkäänä, mutta se johtui auton hiljaisuudesta.

3) Kaikki nuo narinat ja napinat johtuvat jäästä joka jää tiivisteiden väliin. Tästä minulla on kokemusta ainakin 15 vuotta, kun jää sulaa niin kitka loppuu. E60:ssa oli alkuaikoina paha ovitiivisteongelma, joka poistui viimeistään LCI-mallin myötä.

4) Väite ei pidä ollenkaan paikkaansa. Voi olla että matriaali on alumiinia (aito metalli) mutta ei todellakaan muovia!
Tiesitkö muuten että F1x:n konepelti, etulokasuojat, kaikki neljä sivuovea ja suuri osa alustan osia ovat juuri
alumiininsta valmistettuja?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Ricracing kirjoitti:4) Väite ei pidä ollenkaan paikkaansa. Voi olla että matriaali on alumiinia (aito metalli) mutta ei todellakaan muovia!
Kyllä itsekin hieman ihmettelen tuota kahvojen muovi kommenttia, metallilta ne ainakin tuntuu. Pitäis varmaan yleismittarilla mitata, johtaako sähköä...mutta en nyt taida sitä testiä lähteä tekemään.
JukkaE60

Voi olla luulotautiakin mutta vaikuttaisi että tämä keskisuutinvaiva olis vähän helpottanu. Vaihteisto on parantunut selkeästi, ei enää jyristele 8:lla 80:n vauhdissa vaan pitää suosiolla 7:aa.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Turbo kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:4) Väite ei pidä ollenkaan paikkaansa. Voi olla että matriaali on alumiinia (aito metalli) mutta ei todellakaan muovia!
Kyllä itsekin hieman ihmettelen tuota kahvojen muovi kommenttia, metallilta ne ainakin tuntuu. Pitäis varmaan yleismittarilla mitata, johtaako sähköä...mutta en nyt taida sitä testiä lähteä tekemään.
No omassa autossa on metallisemman tuntuiset sisäkahvat ja esim. pakkasella ne on kylmät ens alkuun jos auto on ollut ulkona ilman lämmitystä (E91 LCI). Tämäkin esittelyauto oli ulkona -16 asteen pakkasella ja kahva ei tuntunut kylmältä ja muutenkin se tuntui muovisemmalta kuin E91LCI:n kahva. Molemmat voi olla muovia tai metallia vaikea sanoa mutta tuntui vaan enempi muoviselta kuin oman auton sisäkahva. Sisälistan hopeiset reunukset tuntui muovilta niitä käsin hivellessä. Voi ne tietty olla metallia mutta kun olen useaan kertaan kokeillut miltä tuntuu samassa liikkeessä olevan 3-sarjan Coupen kokonaan harmaat listat jotka on nimeltään harjattu alumiini niin ne kyllä tuntuu oikealta metallilta ja alumiinilta ja se lista tuntuu käteen kylmältä kun sitä ekaa kertaa hiplaa. Olen niitä Coupen listoja ihaillut ja kädellä hiplannut useamman kerran kun samanlaiset kiinnostaisi laittaa omaan koslaankin. Kyllä ne F11:sta listat varmaan oli metallin ja puulajikkeen yhdistelmä koska esitekin näin väittää olevan. Tuntuma ei vaan olut metalliosissa samanlainen kuin Coupen metallilistoissa ja kahvoissa.

Tuon napinan tosiaan arvelinkin johtuvan pakkasesta, jäästä ja tiivisteistä (näin tuossa ns. raportissani kerroinkin) koska se oli vastaavaa kuin omassa autossani ja tosiaan hävisi siinäkin kuten omassanikin auton sisätilojen lämmetessä tai muutamaan otteeseen ovia/ovea ees taas aukomalla ja sulkemalla. Eli en väittänytkään sitä varsinaisesti miksikään viaksi tai puutteeksi.

Penkit olikin muuten sport-penkit (tarkistin kuvista) eikä Comfort-istuimet. Tosiaan hirmu hyvä silti. Yhdessä hallissa olevassa autossa on sitten ne Comfort-penkit. Auton sai helposti koeajoon kuten edelliselläkin kerralla. Avaimet sai suoraan sihteeriltä eikä tarvinnut vääntää kättä automyyjän kanssa (kun en kuitenkaan ole vielä mitään autoa hankkimassa) mutta nihkeää oli koeajoaika jota herui tosiaan vain vajaa tunti.
Viimeksi muokannut J1978, 19 Joulu 2010, 21:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

J1978 kirjoitti:mutta nihkeää oli koeajoaika jota herui tosiaan vain vajaa tunti.
Tämä muuten ihmetyttää. Ainakin Laakkoselta on "vaikeaa" saada autoa pitkään koeajoon. Sentään taisin saada muutamaksi tunniksi viimeksi, mutta eipä sekään ole mitään siihen verrattuna, että ne kaksi muuta sakalaista ja yksi ruotsalainen merkki tarjoavat oma-alotteisesti vaikka koko viikonlopuksi.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Tiesitkö muuten että F1x:n konepelti, etulokasuojat, kaikki neljä sivuovea ja suuri osa alustan osia ovat juuri
alumiininsta valmistettuja?[/quote]

Tämän tiesinkin koska E90/E91LCI:ssä myöskin konepelti, etulokasuojat ja etuakselin kaksoisnivel-joustitukiakseli ovat alumiinia. Taka-akseli on noissa malleissa terästä mutta kuitenkin ns. kevytterästä. F10/F11:ssa joku integraali-taka-akselikin on alumiinia. Myös F10/F11 jousituksessa on käytetty alumiinia.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

altsu kirjoitti:
J1978 kirjoitti:mutta nihkeää oli koeajoaika jota herui tosiaan vain vajaa tunti.
Tämä muuten ihmetyttää. Ainakin Laakkoselta on "vaikeaa" saada autoa pitkään koeajoon. Sentään taisin saada muutamaksi tunniksi viimeksi, mutta eipä sekään ole mitään siihen verrattuna, että ne kaksi muuta sakalaista ja yksi ruotsalainen merkki tarjoavat oma-alotteisesti vaikka koko viikonlopuksi.
Ajoin siitä liikkeen ohi monta kertaa sinäkin päivänä (kun liike sattuu olemaan kotini lähellä sekä kaupunkiajomatkani varrella) niin melkeimpä aina tuo auto sekä myöskin se sedan joka kokeilin aiemmin jököttävät siellä pihalla jos ne ei olleet myyjillä ajossa. Onhan ne välillä koeajossakin mutta nuo taitaa olla kuitenkin sen hintaluokan ja muutenkin sen luokan autoja ettei niitä kehtaa oikein monetkaan huvikseen koeajaa. Eli niitä pyytää koeajoon lähinnä tosiostajat. Sen takia vähän ihmettelin että siellä sanottiin että max. tunti varmaan riittää. Edellisellä kerralla tais tosin herua vain 30min aika ja silloinkaan ei ollut ryysistä eikä sitä ollut kyllä siis nytkään. No ehkä nuo sihteerit/keskuksen tytöt ei voi luvata ihan samoja aikoja kuin automyyjä/tuotepäällikkö.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

altsu kirjoitti:
J1978 kirjoitti:mutta nihkeää oli koeajoaika jota herui tosiaan vain vajaa tunti.
Tämä muuten ihmetyttää. Ainakin Laakkoselta on "vaikeaa" saada autoa pitkään koeajoon. Sentään taisin saada muutamaksi tunniksi viimeksi, mutta eipä sekään ole mitään siihen verrattuna, että ne kaksi muuta sakalaista ja yksi ruotsalainen merkki tarjoavat oma-alotteisesti vaikka koko viikonlopuksi.
Kyllä auton voi aivan hyvin koeajamatta ja istumatta ostaa, näin olen vuosien mittaan jo useamman auton kohdalla tehnyt...

Ehkä ne meinaa liikkeessä, että 1 tunnin koeajoaika pitäisi riittää - jos on oikeasti osto mielessä - siinähän on kuitenkin jo 60 minuuttia liikaa.
Alffons
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Loka 2010, 22:59

Joulu jää kakkoseks nyt. Omani on jo saapunut maahan ja ens vuoden puolella käyn itelleni noutamassa. Pelkäsin että viivästyy ku on toi napista aukeeva takaloosteri tilattuna, mutta ei onneks mun auton toimitusaikaan vaikuttanu. Mikäli kiinnostaa ni alpine white, aluminium kattokaiteet, kiiltävän mustat ovilistat, hifi-prof, sähköpenkit, mikälieniminen sisävalaistus, sporttiratti, tummentuva taustapeili, webasto (ei BMW) lisävarusteina
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Niin no kyllähän F10/F11 esitteenkin mukaan viisi minuuttia pelkkää istumista F10/F11:sta riittää vakuuttamaan ja lumoamaan sinne istuneen aivan täysin.

Kyllä mun täytyy ainakin kosketella, katsoa, aistia, tunnustella, koeajaa, nähdä, "maistella", haistella, hypistellä, tutkia, vertailla, hiplata, kokeilla, fiilistellä jne jne.oli sitten kyse autosta, elektroniikasta tai naisesta (feministit ja muut herkät ei herneitä)...Ei puhettakaan että voisin tilata jonkin auton vertailematta sitä muihin malleihin tai merkkeihin, tutkimatta esitteitä etukäteen, ottamatta useita kylmätyyppejä tai ajamatta useita koeajoja tai vierailematta autofoorumeilla ja automerkkien omilla nettisivuilla. En usko että itse voisin koskaan toimia toisin vaikka minulla olisi ollut kaksikymmentä bemaria putkeen.
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:Niin no kyllähän F10/F11 esitteenkin mukaan viisi minuuttia pelkkää istumista F10/F11:sta riittää vakuuttamaan ja lumoamaan sinne istuneen aivan täysin.

Kyllä mun täytyy ainakin kosketella, katsoa, aistia, tunnustella, koeajaa, nähdä, "maistella", haistella, hypistellä, tutkia, vertailla, hiplata, kokeilla, fiilistellä jne jne.oli sitten kyse autosta, elektroniikasta tai naisesta (feministit ja muut herkät ei herneitä)...Ei puhettakaan että voisin tilata jonkin auton vertailematta sitä muihin malleihin tai merkkeihin, tutkimatta esitteitä etukäteen, ottamatta useita kylmätyyppejä tai ajamatta useita koeajoja tai vierailematta autofoorumeilla ja automerkkien omilla nettisivuilla. En usko että itse voisin koskaan toimia toisin vaikka minulla olisi ollut kaksikymmentä bemaria putkeen.
Olen täsmälleen samaa mieltä. Vuonna 2003 tilasin E60 530D:n pelkän esitteen perusteella, ja se oli virhe. Auto oli ajo-ominaisuuksiltaan loistava, mutta mielestäni käsittämättömän ruma, sekä ulkoa, että sisältä. Jotenkin ajattelin, että BMW ei rumaa autoa valmista, ja uskoin, että auto on luonnossa paremman näköinen kuin esitteissä. Eipä ollut, vaan päin vastoin. Olen sen verran esteetikko, että vaihdon auton pois jo runsaan vuoden jälkeen. Onneksi Chris Bangle ei enää muotoile bemareita.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

Alffons kirjoitti:Joulu jää kakkoseks nyt. Omani on jo saapunut maahan ja ens vuoden puolella käyn itelleni noutamassa. Pelkäsin että viivästyy ku on toi napista aukeeva takaloosteri tilattuna, mutta ei onneks mun auton toimitusaikaan vaikuttanu. Mikäli kiinnostaa ni alpine white, aluminium kattokaiteet, kiiltävän mustat ovilistat, hifi-prof, sähköpenkit, mikälieniminen sisävalaistus, sporttiratti, tummentuva taustapeili, webasto (ei BMW) lisävarusteina
Onnittelut! Koska tilasit autosi? Minua kiinnostaa, koska omanikin piti saapua tällä (51) viikolla, mutta juuri tuon sähköisen takaluukun avauksen vuoksi on (muka) myöhässä. Jotenkin on sellainen tunne, etten oikein luota myyjään.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

J1978 kirjoitti:Niin no kyllähän F10/F11 esitteenkin mukaan viisi minuuttia pelkkää istumista F10/F11:sta riittää vakuuttamaan ja lumoamaan sinne istuneen aivan täysin.

Kyllä mun täytyy ainakin kosketella, katsoa, aistia, tunnustella, koeajaa, nähdä, "maistella", haistella, hypistellä, tutkia, vertailla, hiplata, kokeilla, fiilistellä jne jne.oli sitten kyse autosta, elektroniikasta tai naisesta (feministit ja muut herkät ei herneitä)...Ei puhettakaan että voisin tilata jonkin auton vertailematta sitä muihin malleihin tai merkkeihin, tutkimatta esitteitä etukäteen, ottamatta useita kylmätyyppejä tai ajamatta useita koeajoja tai vierailematta autofoorumeilla ja automerkkien omilla nettisivuilla. En usko että itse voisin koskaan toimia toisin vaikka minulla olisi ollut kaksikymmentä bemaria putkeen.
Hyvät esitteet, lisävarusteluettelo ja netti on kyllä aivan riittävä vakuuttamaan onko harkinnassa oleva auto kiinnostava vai ei. Ja jos siinä vaiheessa ei omistamisen halua synny, niin ei sitä sitten myöhemminkään tule. Vertailu tapahtuu specsien perusteella, joten ei siinä mielessä sikaa säkissa osteta.
Alffons
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Loka 2010, 22:59

shoeshine kirjoitti:
Alffons kirjoitti:Joulu jää kakkoseks nyt. Omani on jo saapunut maahan ja ens vuoden puolella käyn itelleni noutamassa. Pelkäsin että viivästyy ku on toi napista aukeeva takaloosteri tilattuna, mutta ei onneks mun auton toimitusaikaan vaikuttanu. Mikäli kiinnostaa ni alpine white, aluminium kattokaiteet, kiiltävän mustat ovilistat, hifi-prof, sähköpenkit, mikälieniminen sisävalaistus, sporttiratti, tummentuva taustapeili, webasto (ei BMW) lisävarusteina
Onnittelut! Koska tilasit autosi? Minua kiinnostaa, koska omanikin piti saapua tällä (51) viikolla, mutta juuri tuon sähköisen takaluukun avauksen vuoksi on (muka) myöhässä. Jotenkin on sellainen tunne, etten oikein luota myyjään.
15.lokakuuta on tilaussopimus päivätty.
shoeshine
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Loka 2010, 19:35
Auto: BMW F30 330e iPerformance
Paikkakunta: Helsinki

Alffons kirjoitti:
shoeshine kirjoitti:
Alffons kirjoitti:Joulu jää kakkoseks nyt. Omani on jo saapunut maahan ja ens vuoden puolella käyn itelleni noutamassa. Pelkäsin että viivästyy ku on toi napista aukeeva takaloosteri tilattuna, mutta ei onneks mun auton toimitusaikaan vaikuttanu. Mikäli kiinnostaa ni alpine white, aluminium kattokaiteet, kiiltävän mustat ovilistat, hifi-prof, sähköpenkit, mikälieniminen sisävalaistus, sporttiratti, tummentuva taustapeili, webasto (ei BMW) lisävarusteina
Onnittelut! Koska tilasit autosi? Minua kiinnostaa, koska omanikin piti saapua tällä (51) viikolla, mutta juuri tuon sähköisen takaluukun avauksen vuoksi on (muka) myöhässä. Jotenkin on sellainen tunne, etten oikein luota myyjään.
15.lokakuuta on tilaussopimus päivätty.
Minun autoni tilaussopimus on päivätty 12.10. Ontuvat olivat myyjän selitykset. Kiire näköjään loppui kun paperit oli allekirjoitettu. Auto on kuulemma nyt tuotannossa, ja dealerillä viikolla 4.

No, tältä myyjältä en toista autoa osta.
Edelliset BMW:t: E34 525i 1993, E39 523iA 1996, E60 530d 2003, F11 520d Sport A Touring, F11 530dA xDrive Touring 2015
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Turbo kirjoitti:Hyvät esitteet, lisävarusteluettelo ja netti on kyllä aivan riittävä vakuuttamaan onko harkinnassa oleva auto kiinnostava vai ei. Ja jos siinä vaiheessa ei omistamisen halua synny, niin ei sitä sitten myöhemminkään tule. Vertailu tapahtuu specsien perusteella, joten ei siinä mielessä sikaa säkissa osteta.
Ymmärrän kyllä, jos Lamborghini tai Maybach pitää tilata sokkona, mutta ei se 5-bemari nyt niin ihmeellinen kapistus ole, etteikö sitä suvaittaisi siitä Laakkosen pihalta testiin antaa.

F11, jonka tilasin on ensimmäinen BMW:ni. E61 on leasing-yhtiön sijaisauto. Jos olisi pitänyt tehdä tilauspäätös bemarista pelkän esitteen perusteella, niin ajaisin tällä hetkellä E-coupe Mersulla. Ei meinaan Veholla tehnyt tiukkaa tuo viikonlopun koeajo. Kyse ei ole siitä, että autolla pitää päästä leikkimään, vaan siitä, että eri merkkiset autot ovat kovin erilaisia ja jos jollain pitää kolme vuotta ajaa, niin kyllä sen sopivuus omaan ajoon pitää päästä varmistamaan.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Jep, juuri näin :thuup:
Vastaa Viestiin