Taidan kuulua vähemmistöön kun tykkään enemmän E60 muotoilusta kuin F10 muotoilusta.
F10 korista/muotoilusta tulee aina jotenkin konservatiivinen ja pappamainen fiilis. Puhun nyt korin perusmuotoilusta. M5 on toki asia erikseen.
F10 keulasta tulee mieleen kantikas saippuapala. Sorry, F10 kuskit. Oli pakko sanoa
Verrattuna E60 muotoiluun, joka näyttää nuorekkaalta ja sporttiselta autolta. Varsinkin keulastaan. Olen alkanut vuosien myötä pitämään paljon tuosta E60 mallin "irvistyksestä".
Mielipiteitä, tykkäätkö muotoilullisesti enemmän F10 vai E60?
F10 vs E60 muotoilu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 12 Heinä 2014, 10:13
- Auto: Reihen-Vierzylinder
- Paikkakunta: Finnland
Taidat kuulua joo. Katso nyt tätä e60:stä, aivan kamala.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080515.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän tuo F10:n keula hyvältä näytä F30 omistajalle, mutta parempi kuitenkin.
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 367421.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 080515.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eihän tuo F10:n keula hyvältä näytä F30 omistajalle, mutta parempi kuitenkin.
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 367421.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
- Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09
E60/E61 on mielestäni paljon mielenkiintoisempi muotoilultaan kuin pappamainen F10/F11. Bangle on aikansa muotoilunero joka ei pyllistellyt mihinkään suuntaan. Itseasiassa pidän Banglen aikakauden bemareista paljon enemmän kuin sen nykyisen tyypin mikäsennimiolikaan. Esim. E9x sarja on edelleen täysin relevantti muotoilultaan. Samaa ei voi sanoa kovin monesta muusta saman ajan autosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 12 Heinä 2014, 10:13
- Auto: Reihen-Vierzylinder
- Paikkakunta: Finnland
Näinpä.heifetz kirjoitti:E60/E61 on mielestäni paljon mielenkiintoisempi muotoilultaan kuin pappamainen F10/F11. Bangle on aikansa muotoilunero joka ei pyllistellyt mihinkään suuntaan. Itseasiassa pidän Banglen aikakauden bemareista paljon enemmän kuin sen nykyisen tyypin mikäsennimiolikaan. Esim. E9x sarja on edelleen täysin relevantti muotoilultaan. Samaa ei voi sanoa kovin monesta muusta saman ajan autosta.
Itselläni jakautuu aika voimakkaasti mistä Bangle malleista pidän ja mistä en.
Tykkään E60/E61 - jotenkin niin häpeilemätön ja rohkea.
Tykkään E90/E91 varsinkin Facelift.
Tykkään E63 - eipä uskoisi, että v.2003 esitelty auto näyttää tuoreelta vielä 2015.
En tykkää E65 siebener.
Toiset hakee muodoista mielenkiintoisuutta, erottuvuutta ja eksotiikkaa, jolla erottua rahvaasta hinnalla millä hyvänsä. Muille, minä mukaanluettuna, riittää että muotoilu on omaa silmää miellyttävää ilman ärsyttäviä muodollisia ristiriitoja. Ei kaikki halua julistaa mitään statementiä omilla valinnoillaan, niinkuin nämä surullisenkuuluisat bangle-sötökset yrittivät.heifetz kirjoitti:E60/E61 on mielestäni paljon mielenkiintoisempi muotoilultaan kuin pappamainen F10/F11. Bangle on aikansa muotoilunero joka ei pyllistellyt mihinkään suuntaan. Itseasiassa pidän Banglen aikakauden bemareista paljon enemmän kuin sen nykyisen tyypin mikäsennimiolikaan. Esim. E9x sarja on edelleen täysin relevantti muotoilultaan. Samaa ei voi sanoa kovin monesta muusta saman ajan autosta.
Onhan toki esim. Anna Hermunen tai joku Hantta Krause jonkun mielestä varmasti mielenkiintoisen näköinen, mutta onko hyvännäköinen...
E60 ihme sötös, linjakkaat etupään muodot sotkettu tyystin toisen muotomaailman särmikkäällä perällä ja väliin lyöty jos vaikka minkälaista kylkipokkausta. E61 aavistuksen parempi ilman muotovikasta perää.karl-jurgen kirjoitti:...Itselläni jakautuu aika voimakkaasti mistä Bangle malleista pidän ja mistä en.
Tykkään E60/E61 - jotenkin niin häpeilemätön ja rohkea.
Tykkään E90/E91 varsinkin Facelift.
Tykkään E63 - eipä uskoisi, että v.2003 esitelty auto näyttää tuoreelta vielä 2015.
En tykkää E65 siebener.
En tiedä millä sanalla tuota parhaiten kuvaisi, ei ainakaan sopusuhtainen eikä harmoninen kokonaisuus. Mikä lie...
E9x on ihan hyvän näköinen, mutta sepä ei olekaan mikään bangle-tyyppinen muotojen sekasikiö vaan lähinnä sopusuhtainen ja onnistunut korimalli, lukuunottamatta 1. korimallin yksityiskohtien virheitä jotka korjatiin LCI-malliin.
E65 ja E63 perä, mitä se bangle-parka lie vetänyt kun noin pahasti hallusinaation puolelle on heittänyt. On kuin Vesku Loiri syyläisine naamoineen (kaikki kunnia kyseiselle artistille saavutuksistaan).
Kauhean näköinen lopputulos, mutta tehdessä on varmaan ollut hauskaa
Lisäisin noihin epäonnistuneisiin vielä ensimmäisen sarjan Z4 (E85). Aivan hirveä. Tämä uudempi E89 on jo ihan eri luokkaa.
Mitä Itse otsikon asiaan tulee, niin minun makuuni F1x on ehkä liian kookas, ja ainoa muotojuttu joka häiritsee, on sedanin takaapäin katsottuna takavalojen linjaus. Ne ikäänkuin roikkuvat.
Jos saisin päättää, kääntäisin niitä niin, että valaisimien alareuna tulisi vaakasuoraan. Nyt kun valaisimien sekä ala- että yläreuna laskee keskelle päin mennessä, tulee vaikutelma autosta, jonka muovimuotti on otettu uunista ulos liian kuumana ja valot on valahtaneet tarkoitettua alemmas.
Mielenkiintoisia nämä makuasiat, vaikkei kaikkien perusteluita aina ymmärtäisikään.
E60 on ruma auto. F10 on hieno, mutta liian iso laiva. E60 vaatii M-sport korisarjan, F10 taas menee jo osin pilalle siitä (keulan sivuprofiili on ruma). F10 ei oikeastaan vaadi kuin sopivan värin, pienen madalluksen ja isot vanteet (tietysti hopeiset).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Tykkään molemmista. E60 mulla oli ennen tätä nykyistä. F10:tä tykkään kuitenkin enemmän. Sen ulkonäkö on vain mielestäni onnistuneempi keulan, sivuprofiilin ja perän osalta. Eli kokonaisuus selkeästi parempi. Olipa sitten m-sport tai ei, niin kyllä toimii. Meikäläisen maku on ehkä sitten hieman pappamainen kun tykkään tästä. kookas ja mukava auton tulee olla, vaikka lähes aina yksin ajelenkin. Eikä se f10 nyt mikään hirveän kookas maantieristeilijä ole. Mulle sopiva. Seiskakaan ei olis mulle liian iso
Makuasioitahan nämä
Makuasioitahan nämä
Joo F10 kylkilinja ylä/alapokkauksineen hivelee silmää, sekä pystyyn nostettu keula joka taitaa jopa vähän "kaatua" eteenpäin - luo dynaamisen vaikutelman. Takakonttiakin nostettu hieman pystyyn spoilerimaisesti. Alaosan ilmanottoaukko tuossa on turhan pelkistetty, mutta siihen saisi sitten M-sport -palaa halutessaan. Ja onhan tuo F10 loppupeleissä iso lotja, 520d omapainokin 1700kg vaikka alumiinikuori ja muuta kevennystä, vaikea siitä on sporttimuotoja tuon enempää loitsia esiin.
Ja jos katsoo mitä volkkari (audi) ja muut julkaisivat juuri frankfurtissa, niin kulmikkuutta ja suoria linjoja on tulossa vain lisää. Pyöreät munamuodot jäävät auttamattomasti vanhannäköisiksi. Ainostaan 911 on hyvännäköinen muna
Ja jos katsoo mitä volkkari (audi) ja muut julkaisivat juuri frankfurtissa, niin kulmikkuutta ja suoria linjoja on tulossa vain lisää. Pyöreät munamuodot jäävät auttamattomasti vanhannäköisiksi. Ainostaan 911 on hyvännäköinen muna
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 12 Heinä 2014, 10:13
- Auto: Reihen-Vierzylinder
- Paikkakunta: Finnland
F10/11 kori näyttää modernisoidulta E34/E39 korilta. Tästä syystä tulee sellainen fiilis, että auto on konservatiivinen ja monta kertaa nähty. Vaikkakin tykkään kyllä paljon E39.
E60 /E61 oli tosi mullistava aikoinaan muotoilultaan. Sen jälkeen F10 on jotenkin laimea ja siksi ei ihastuta itseä niin paljon kuin E60/E61.
Sisämateriaaleista plussaa kuitenkin F10 korille.
E60 /E61 oli tosi mullistava aikoinaan muotoilultaan. Sen jälkeen F10 on jotenkin laimea ja siksi ei ihastuta itseä niin paljon kuin E60/E61.
Sisämateriaaleista plussaa kuitenkin F10 korille.
"Taidan kuulua vähemmistöön kun tykkään enemmän E60 muotoilusta kuin F10 muotoilusta."
Kuulun samaan vähemmistöön , mielestäni E60 on kestänyt aikaa hyvin sekä sisältä että ulkoa. Esittelyaikanaan se oli varsinkin sisä ilmeeltään valovuosia edellä aikalaisistaan. Ei F10 paha ole , mutta korimittojen kasvattaminen teki siistä allekirjoittaneelle mahdoltoman hankinnan , koska pakollista kaupunkiajoakin on. Toivottavasti tuleva malli on hieman lyhyempi , koska klassinen sedan houkuttelee aina.
Kuulun samaan vähemmistöön , mielestäni E60 on kestänyt aikaa hyvin sekä sisältä että ulkoa. Esittelyaikanaan se oli varsinkin sisä ilmeeltään valovuosia edellä aikalaisistaan. Ei F10 paha ole , mutta korimittojen kasvattaminen teki siistä allekirjoittaneelle mahdoltoman hankinnan , koska pakollista kaupunkiajoakin on. Toivottavasti tuleva malli on hieman lyhyempi , koska klassinen sedan houkuttelee aina.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Parikymmentä senttiä sinne tai tänne ei kyl meinaa auton ulkomitoissa mitään. Ajelee ne kuorma-autotkin kaupungissa...
Mulla on ollut e39 pappana ja m-sporttina, e60 pappa ja e61 m-sporttina. Ja nyt F10 m-sporttina. Kaikki ne ovat oman aikakautensa moderneja ilmestyksiä. Pidän edelleen e39 klassisesta muotoilusta, mutta e60 pre-facelift on kyl rumin tuosta porukasta.
Itse pidän tuota nykyistä kivana kompaktin kokoisena autona, mut kyllä seuraavaksi tulee taas F01 jo tilojenkin puolesta...
Mulla on ollut e39 pappana ja m-sporttina, e60 pappa ja e61 m-sporttina. Ja nyt F10 m-sporttina. Kaikki ne ovat oman aikakautensa moderneja ilmestyksiä. Pidän edelleen e39 klassisesta muotoilusta, mutta e60 pre-facelift on kyl rumin tuosta porukasta.
Itse pidän tuota nykyistä kivana kompaktin kokoisena autona, mut kyllä seuraavaksi tulee taas F01 jo tilojenkin puolesta...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
"Parikymmentä senttiä sinne tai tänne ei kyl meinaa auton ulkomitoissa mitään. Ajelee ne kuorma-autotkin kaupungissa..."
Meikäläisen pujottelutaidoilla jo 10cm on aivan ratkaiseva lisä mittoihin. Ajan päivittäin ahtaasta ja jyrkkä mutkaisesta parkkihallin rampista , ja aivan täysillä saa keskittyä joka kerta nykyisellä 485cm pituudella , ettei raavi autoa. On niitä tietysti sellaisia jätkiä , joille riittää parin sentin marginaali molemmin puolin , ja menevät heittämällä läpi , mutta itse tarvitsen kyllä tuon 15-20cm marginaalin molemmin puolin.
Meikäläisen pujottelutaidoilla jo 10cm on aivan ratkaiseva lisä mittoihin. Ajan päivittäin ahtaasta ja jyrkkä mutkaisesta parkkihallin rampista , ja aivan täysillä saa keskittyä joka kerta nykyisellä 485cm pituudella , ettei raavi autoa. On niitä tietysti sellaisia jätkiä , joille riittää parin sentin marginaali molemmin puolin , ja menevät heittämällä läpi , mutta itse tarvitsen kyllä tuon 15-20cm marginaalin molemmin puolin.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Itse pidän selvästi enemmän F10:n muotoilusta, vaikka itse auto onkin liian iso ja painava verrattuna kompaktimpaan E60:iin.
Bangle-malleista omaa silmää miellyttää erityisesti E9x (kaikki mallit, varsinkin LCI), 1-Coupe ja makea, kurvikas Z4 Coupe (nam!). Muut 1-sarjan mallit ovat "ihan ok" kuten myös E60/1, mutta en tykkää E63-E66 ja X5:sta.
Bangle-malleista omaa silmää miellyttää erityisesti E9x (kaikki mallit, varsinkin LCI), 1-Coupe ja makea, kurvikas Z4 Coupe (nam!). Muut 1-sarjan mallit ovat "ihan ok" kuten myös E60/1, mutta en tykkää E63-E66 ja X5:sta.