520 DA 2011 2-litraisena (135KW) mietinnässä. Olen koeajanut yhtä tällaista 100 000km ajettua bemua nyt jo pari kertaa ja autossa kaikki tuntui hyvälle kokemukselle. Toki takavedoista ei ole paljoa kokemusta mutta ei se ainakaan näille keleillä haitannut.
Nyt kuitenkin hyvää kokemusta harmaantaa se että lähdin netistä katselemaan tyyppivikoja kyseisessä autossa ja joka paikassa toitotetaan jakopään ongelmia. Oikeastaan muuta shitlistaa en löytänytkään, mutta satoja postauksia tuosta aiheesta. Kukaan ei osaa sanoa on se mihin vuosimalliin saakka varmasti riski, miten riskin voi kiertää. Kukaan ei tiedä suoraan autoliikkeen vastuuta tällaisissa(tapauskohtaista), kukaan ei tiedä tuleeko maahantuoja vastaan jos näin käy(ilm. tapauskohtaista)
Tässä on ongelmana se että tietentahtoen en halua ongelmia itselleni, vaikka ne joku hoitaisi niin joudun silti stressaamaan aiheesta. Itsesuojeluvaisto on tärkeää autonvaihdossa.
Tiedän että aiheesta on jo satoja threadejä ympäri nettiä, niin suomessa kuin ulkomailla, mutta ytimekkäät faktat voisi nyt laittaa pöytään.
Eli voisiko joku asiallisesti ja ihan oikeilla faktoilla kommentoida mitä mieltä on näistä autoista ja myös auton tyyppivioista. En toki tee päätöstä foorumin perusteella mutta se auttaisi hieman eteenpäin mietinnöissä.
Kiinnostaa myös tietää hyvät kokemukset - itselläni ainakin ajettavuus, tekniikka, tilavuus tuntui tosi hyvältä. Laadukas auto.
Ja ei tarvi vastata että osta toinen merkki Niitä on meinaan ollut ja hyvä kokemus on VAG konsernin autoista mutta vaihtelu virkistäisi.
530D Xdrive alla
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Onko täysin poissuljettu, että voisit harkita 525d tai 530d hankkimista? Tuo alkupään 525:kin on 3-litrainen kutonen. Se moottori on vallan hyvän ja kestävän maineessa.
Jos kuitenkin 520d, niin kuuntele nyt tarkkaan rohiseeko käynti tyhjäkäynnillä. Toisaalta, noiden poksahtaneiden määrä on kuitenkin niin pieni, että todennäköisyys on, että hajotat moottorin esim. kolarissa kuin jakopään poksahtamisella
Jos kuitenkin 520d, niin kuuntele nyt tarkkaan rohiseeko käynti tyhjäkäynnillä. Toisaalta, noiden poksahtaneiden määrä on kuitenkin niin pieni, että todennäköisyys on, että hajotat moottorin esim. kolarissa kuin jakopään poksahtamisella
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Eivät ole poissuljettuja mutta tarjontaa ei ole juurikaan Suomessa, eli tarkoittaisi varmaan tuontiautoa.
Olen hieman skeptinen myös tuolle että moottoria parjataan noin kovaa mutta kun löysin niin paljon noita keskusteluja niin ei ne nyt varmasti tuulesta temmattujakaan ole.
Onko tuohon mitään muuta testiä tms millä voisin varmistaa ettei ongelmaa ole myöskään tulossa. Tuskin... ?
Olen hieman skeptinen myös tuolle että moottoria parjataan noin kovaa mutta kun löysin niin paljon noita keskusteluja niin ei ne nyt varmasti tuulesta temmattujakaan ole.
Onko tuohon mitään muuta testiä tms millä voisin varmistaa ettei ongelmaa ole myöskään tulossa. Tuskin... ?
530D XDrive -12 farkku - Bemuttelua vasta vuodesta 2015
Käsittääkseni 3/2011 olisi tullut muutos joka tekisi tuosta ongelmasta todella harvinaisen, Eli kannattaa katsoa tuo valmistusajankohta, ja jos ennen 3/2011 niin kuunnella tarkkaan. Kyllä sen ketjuvian kuulee, youtube on täynnä n47 ketjuviallisia videoita.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä Bemuman. Ei ole kuin yksi kokemus F10 520dA:sta, se oli valmistettu 6/10. Tosin vaihdoin sen vain 10.000 ajettuna kolmen vuoden jälkeen.
Ei siinä mitään vikaa ollut ellei lasketa ilmastoinnin vinkunaa joka korjattiin ekassa huollossa.
Mikäli mahdollinen uusi autosi on huollettu merkkikorjaamolla niin varmaankin tuo jakopään ongelma on jo korjattu.
Varmistu siitä!
Ei siinä mitään vikaa ollut ellei lasketa ilmastoinnin vinkunaa joka korjattiin ekassa huollossa.
Mikäli mahdollinen uusi autosi on huollettu merkkikorjaamolla niin varmaankin tuo jakopään ongelma on jo korjattu.
Varmistu siitä!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- k23811
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 26 Touko 2015, 05:35
- Auto: BMW 520dAT -12
- Paikkakunta: Helsinki
Ei noista varmaan millään tiedä, itse ostin kesäkuussa 101 tkm ajettuna, enkä havainnut mitään ihmeellistä ääntä nelisylinterisen dieselin normaalien kovahkojen äänten lisäksi, mutta niin se vain parin tuhannen jälkeen alkoi pitää sellaista rohinaa, että merkkihuollonkin kaverit heti sanoivat siellä olevan jotain vikaa. Itsellä siis 4/12 valmistunut F11 520da ja yhdellä aiemmalla omistajalla, merkkihuollossa vuosittain huollettu. Oli Premium selection -auto eli takuu on hoitanut kaiken, en tiedä menikö jakopään vaihto tehtaan vai takuun piikkiin. Ostaisin kyllä uudestaankin samanlaisen, mutta kyllä tuo 2v/40 tkm takuu pitäisi olla.Bemuman kirjoitti:Onko tuohon mitään muuta testiä tms millä voisin varmistaa ettei ongelmaa ole myöskään tulossa. Tuskin... ?
Tuli hankittua nyt sittenkin 530 Xdrive, reilu satkun ajettu yksilö. Kaiken tiedustelun perusteella näissä kone on eri maata kuin 520. Toki jokainen auto ja moottorihan on yksilö.
Nyt takana sellaiset 400km ja hyvältä se edelleen tuntuu.
Tuontiauto ja tosi paljon varusteita, mm. webasto, pronavi, nahat, adaptiivinen vakkari, formulavaihteet yms.
Nyt takana sellaiset 400km ja hyvältä se edelleen tuntuu.
Tuontiauto ja tosi paljon varusteita, mm. webasto, pronavi, nahat, adaptiivinen vakkari, formulavaihteet yms.
530D XDrive -12 farkku - Bemuttelua vasta vuodesta 2015