Tässä yksi aamu hoksasin takaajousien vajunen alas. Laitettua auton käyntiin perä nousi ylös. Työpäivän jouset pysyy ylhäällä, mutta ei yötä.
Aiemmin auton takaa kuului satunnaisesti pörinää ajon jälkeen.
Onko tietoa missä vika?
F11 Sport ilmajousien vajuminen
Jousipussi ilmajousituksesta mennyt puhki ja vuotaa, tyyppivika. Tai voihan se jokin liitoskin falskata. Kannattaa korjauttaa kun perä vielä nousee ja jo senkin takia että kuormittaa kompressoria. Pörinä varmaan tuli juurikin kompressorista tai sitten poistuvan ilman ääntä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- vilkes
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 29 Huhti 2010, 15:49
- Auto: F11 525dA xDrive '12
Morris Mini Clubman '70 - Paikkakunta: Keski-Suomi
Moi,
Mulla oli samat oireet syksyllä ja orggisten tilalle asennettiin nämä:
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... _1761_1764
Huoltoliikkeen (ei merkkihuolto) mukaan laadultaan paremmat kuin OEM jouset. Tiedäpä sitten siitä, hyvin kuitenkin on toimineet.
-vv-
Mulla oli samat oireet syksyllä ja orggisten tilalle asennettiin nämä:
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... _1761_1764
Huoltoliikkeen (ei merkkihuolto) mukaan laadultaan paremmat kuin OEM jouset. Tiedäpä sitten siitä, hyvin kuitenkin on toimineet.
-vv-
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla oli joskus aikoinaan firma autona Sitikka BX. Täysi ilmajoustius oli jo silloin valttia mutta varsinkin Sitikassa todella vikaherkkä.
Sen jousitus laski aina ajon jälkeen. Heräsi sitten henkiin kun auton sai käyntiin. Mukava ja hiljainen auto mutta ei minkään näköisiä ajo-ominaisuuksia.
Nyt ilmajousitus on tulossa myös uuteen G30(?) eli 5-sarjaan ensi vuoden alusta.
Toivottavasti siinä se kestää. Noissa F11 farkuissa tuntuu takapumpuissa olevan vikaa lähes joka autossa.
Sen jousitus laski aina ajon jälkeen. Heräsi sitten henkiin kun auton sai käyntiin. Mukava ja hiljainen auto mutta ei minkään näköisiä ajo-ominaisuuksia.
Nyt ilmajousitus on tulossa myös uuteen G30(?) eli 5-sarjaan ensi vuoden alusta.
Toivottavasti siinä se kestää. Noissa F11 farkuissa tuntuu takapumpuissa olevan vikaa lähes joka autossa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Sitikan kaasunestepallojousitus ja penarin ilmajousitus ovat teknisesti aika kaukana toisistaan...Ricracing kirjoitti:Mulla oli joskus aikoinaan firma autona Sitikka BX. Täysi ilmajoustius oli jo silloin valttia mutta varsinkin Sitikassa todella vikaherkkä.
Sen jousitus laski aina ajon jälkeen. Heräsi sitten henkiin kun auton sai käyntiin. Mukava ja hiljainen auto mutta ei minkään näköisiä ajo-ominaisuuksia.
Nyt ilmajousitus on tulossa myös uuteen G30(?) eli 5-sarjaan ensi vuoden alusta.
Toivottavasti siinä se kestää. Noissa F11 farkuissa tuntuu takapumpuissa olevan vikaa lähes joka autossa.
Sikäli kyllä aiheellinen huoli, miten tuollainen systeemi toimii vuodesta toiseen vaikkapa täällä pohjolan oloissa. Uskaltaako koskaan ostaa 100tkm ajettua, käytettyä seiskaa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Itsellä alkoi valuminen viime (kuskin puoli) ja tänä talvena kun pakkaset kiristyivät.Nyt kun taas -10 asteen pinnassa,niin valumista ei esiinny.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Touko 2014, 19:13
Samat kuin (vilkes) itselle viime talvena vaihdettu, toimii ja puoleen hintaan vs maahantuoja. Vasen puoli itsellä alkoi vajuta, kumpikin lienee järkevintä vaihtaa samalla kerralla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 27 Tammi 2016, 10:02
- Auto: F11 520d 2011
- Paikkakunta: Helsinki
Itsellä myös alkoi vajuminen koko perällä jo ennen pakkasia. Kun kovat pakkaset iski niin alkoi myös kompressori pörisee. Nyt kun tuli plussakelit niin pörinä lakannut. Soittelin eilen jmtech:ille ja taidan vaihdattaa siellä. Löysin myös tämän saitin mistä edullisesti jos vaihtaa itse:
http://www.air-suspension-shop.com/BMW- ... 7106781844
http://www.air-suspension-shop.com/BMW- ... 7106781844
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 147
- Liittynyt: 30 Kesä 2011, 08:18
- Auto: F20 116i Sportline -11 + G31 520d M-Sport -18
Niin, kannattaako noita vaihella jos plussakeleillä ei perä valu?
Toinen puoli vain yli -10 asteen pakkasella oli alhaalla, mutta nyt plusssakeleillä ei mitään vaikka auto on seissyt yli viikonlopun. Tilasin kyllä jo pari varastoon valmiiksi jos inspiraatio vaihtamiseen iskee. Jossain muistaakseni oli tee-se-itse vaihto-ohjetta? Virallisessa huollossa 160€ on vaihtotyön hinta molemmille puolille ja 115€ vain toiselle ja pari tuntia varaavat aikaa.
Toinen puoli vain yli -10 asteen pakkasella oli alhaalla, mutta nyt plusssakeleillä ei mitään vaikka auto on seissyt yli viikonlopun. Tilasin kyllä jo pari varastoon valmiiksi jos inspiraatio vaihtamiseen iskee. Jossain muistaakseni oli tee-se-itse vaihto-ohjetta? Virallisessa huollossa 160€ on vaihtotyön hinta molemmille puolille ja 115€ vain toiselle ja pari tuntia varaavat aikaa.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Maaliskuussa oma F11 oli eräänä aamuna pihalla perä maassa. Pussiremppaan varasin ajan Laakkoselle seuraavalle viikolle kun kuvittelin niistä johtuvan. Auto nosti perän ylös käynnistyksen jälkeen joten hinuria ei tarvittu. Perä pysyi ylhäällä tuon yhden pudotuksen jälkeen korjausaikaan saakka. Tutkivat auton ja totesivat pussit ehjiksi mutta kompura ei jaksanut nostaa aivan ylös saakka -> kompura vaihtoon.
Nyt vappuna auto oli jälleen aamulla perä maassa. Käynnistyksen jälkeen nosti perän ylös, eikä enää uudelleen vajonnut. Oireet täysin samat kuin maaliskuussa jolloin aiheuttajaksi todettiin kompura. Mitä lie tällä kertaa, pussit, kompura vai jotain muuta. Kyselin Laakkoselta ajatuksia ja eipä siihen muuta tietysti voi vastata kuin että pitää varata aika ja tutkia taas.
Minulla ei ole tapana ollut autossa samaa vikaa korjauttaa kahteen kertaan koska vain kerta annetaan anteeksi. Tuskin teen sitä nytkään. Selvitelkööt liikkeessä jos haluavat. Oli muutenkin jo taas "kevättä rinnassa" eli autonvaihteluhaluja...
Nyt vappuna auto oli jälleen aamulla perä maassa. Käynnistyksen jälkeen nosti perän ylös, eikä enää uudelleen vajonnut. Oireet täysin samat kuin maaliskuussa jolloin aiheuttajaksi todettiin kompura. Mitä lie tällä kertaa, pussit, kompura vai jotain muuta. Kyselin Laakkoselta ajatuksia ja eipä siihen muuta tietysti voi vastata kuin että pitää varata aika ja tutkia taas.
Minulla ei ole tapana ollut autossa samaa vikaa korjauttaa kahteen kertaan koska vain kerta annetaan anteeksi. Tuskin teen sitä nytkään. Selvitelkööt liikkeessä jos haluavat. Oli muutenkin jo taas "kevättä rinnassa" eli autonvaihteluhaluja...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Tonnia ei kannata remontista maksaa jos samalla ei vaihdeta molempia pusseja ja kompuraa... Originaali pussit on kuraa joten sama sinne on laittaa tarvikepussit, hintaa töineen n. 300€/puoli.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Itselläni perä on alkanut vajoamaan säännöllisen epäsäännöllisesti.Major kirjoitti:Tonnia ei kannata remontista maksaa jos samalla ei vaihdeta molempia pusseja ja kompuraa... Originaali pussit on kuraa joten sama sinne on laittaa tarvikepussit, hintaa töineen n. 300€/puoli.
Edellisen huollon yhteydessä, viime viikolla, todettiin ilmapussit ehjiksi.
Kompura menossa vaihtoon? Mitähän kompuran yksikköhinta on ja onko hankala vaihtaa?
Lähetetty minun SM-T815 laitteesta Tapatalkilla