Terve vaan kaikille!
Huomasin että täällä foorumilla on paljon F10 korisarjan omistajia. Onko teistä joku mahdollisesti löytänyt teho-ohjelmaa 3.0 litran aliviritteiselle 523ia bensakoneelle?
Suomesta olen kysynyt ilman menestystä ainakin Karalalta, Hariselta, Optimoiautosi.fi lastufirmoilta.
Ulkomailla on muutama firma jolta löytyy ohjelma.
http://www.upsolute.com/en/chiptuning/d ... w-523i-204
http://www.eliteremaps.com/tuning/bmw/5 ... 2011-204hp
http://www.br-performance.be/en-be/chip ... 2010-2011/
Jos kiinnostaa tietää mikä ecu mulla autossa on niin postaan siitä valokuvan.
F10 523ia ecu remapping "tehojen vapautus"?
Siis eikös tuo ole vapaasti hengittävä malli? Joskus kysyin vapari-i6 Volvoon ja vastaus oli että maksimissaan muutama heppa. Eli unohda koko homma ja hommaa turbopeli jos tehoa tarvitset lisää. Ei vaan onnaa järkevästi tuohon.
Joku tuollainen 61 hepan tehonousu 400 eurolla ansaitsisi paikan Ferrarin moottorin virittäjänä. Eli ei ole mahdollista. Sitä paitsi yhdessä firmassa väittivät että on sama kone kuin 25i 218 heppaa, mitä ei tietääkseni ole.
Joku tuollainen 61 hepan tehonousu 400 eurolla ansaitsisi paikan Ferrarin moottorin virittäjänä. Eli ei ole mahdollista. Sitä paitsi yhdessä firmassa väittivät että on sama kone kuin 25i 218 heppaa, mitä ei tietääkseni ole.
Viimeksi muokannut salmol, 18 Tammi 2016, 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kylläpä lupaavat rohkeita lisätehoja...
Kuten salmol sanoi, unohda koko juttu. Ei vaparista saa millään "teho-ohjelmalla" mitään mainittavaa lisäystä hummalukuun.
Kuten salmol sanoi, unohda koko juttu. Ei vaparista saa millään "teho-ohjelmalla" mitään mainittavaa lisäystä hummalukuun.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
523i ja 528i F10 on sama kone. 523i:ssa on elektronisesti (ohjelmallisesti) kuristettu tehoja jotta saatiin ns. halpismalli markkinoille. Tehojen vapautus on mahdollista jos on oikeat työkalut ja asiantuntemus. Ulkomaan foorumilla on paljon keskusteluja tästä asiasta: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=694166
"both models were delivered with the same N53 motor, albeit the 523i being detuned in HP & Torque."
"both models were delivered with the same N53 motor, albeit the 523i being detuned in HP & Torque."
Ja sekö on tuo 218 hp? No, jos haluat 14 hepasta jotain maksaa niin siitä vaan. Väitän että 220 hp enempää et tuosta saa asentamatta turboa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
523i:n saa muutettua 530i:ksi asentamalla muuttuvapituuksisen imusarjan sekä softaamalla moottorinohjaimen. Tunnen tuon maisav:n ja se on tämän modauksen tehnyt. Joutui lopulta ostamaan myös uuden moottorinohjaimen, siihen aikaan ei ollut vielä F-sarjan ecuihin pystyviä virityslaitteita olemassa. Kaikki mahdollinen kokeiltiin mutta alkuperäisen ecu:n käyttötuntilaskuria ei saatu nollattua ja tämän takia softan vaihto ei bmw:n tehdastyökaluilla onnistunut. Nykyään tuo onnistuu kyllä sopivissa viripajoissa, pelkällä softalla ei ihan mahdottoman kauas 30i:n tehoista jäädä. Tässä on kyseessä se että 23i on aliviritetty versio 30i:stä, siksi sitä tehoa tulee noin paljon.
Edit. Saattaa olla että edelleen vaatii uuden ecu:n ostamisen.
Edit. Saattaa olla että edelleen vaatii uuden ecu:n ostamisen.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 24 Elo 2015, 20:54
Hei. Onko täällä joku kuka olisi kyseisen auton softannu tai onko jotain kaveria ketä olisi? Sanomatta on selvää että auton teho ero on ku yö ja päivä mutta olisi kiva tietää onko mitään ongelmia tms ilmennyt.
No eikös tuo nyt vaadi myös ahtimen lisäämisen? F10 523i ei ahdinta, 204 hp. F10 530i ahtimella 272 hp. Vai olenko taas kahvilla?Böntti kirjoitti:523i:n saa muutettua 530i:ksi asentamalla muuttuvapituuksisen imusarjan sekä softaamalla moottorinohjaimen. Tunnen tuon maisav:n ja se on tämän modauksen tehnyt. Joutui lopulta ostamaan myös uuden moottorinohjaimen, siihen aikaan ei ollut vielä F-sarjan ecuihin pystyviä virityslaitteita olemassa. Kaikki mahdollinen kokeiltiin mutta alkuperäisen ecu:n käyttötuntilaskuria ei saatu nollattua ja tämän takia softan vaihto ei bmw:n tehdastyökaluilla onnistunut. Nykyään tuo onnistuu kyllä sopivissa viripajoissa, pelkällä softalla ei ihan mahdottoman kauas 30i:n tehoista jäädä. Tässä on kyseessä se että 23i on aliviritetty versio 30i:stä, siksi sitä tehoa tulee noin paljon.
Edit. Saattaa olla että edelleen vaatii uuden ecu:n ostamisen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kiitos selvennyksestä. Jos tiedät viripajan Suomesta joka kykenee virittämään moottorimallin niin ilmoittele ihmeessäBöntti kirjoitti:523i:n saa muutettua 530i:ksi asentamalla muuttuvapituuksisen imusarjan sekä softaamalla moottorinohjaimen. Tunnen tuon maisav:n ja se on tämän modauksen tehnyt. Joutui lopulta ostamaan myös uuden moottorinohjaimen, siihen aikaan ei ollut vielä F-sarjan ecuihin pystyviä virityslaitteita olemassa. Kaikki mahdollinen kokeiltiin mutta alkuperäisen ecu:n käyttötuntilaskuria ei saatu nollattua ja tämän takia softan vaihto ei bmw:n tehdastyökaluilla onnistunut. Nykyään tuo onnistuu kyllä sopivissa viripajoissa, pelkällä softalla ei ihan mahdottoman kauas 30i:n tehoista jäädä. Tässä on kyseessä se että 23i on aliviritetty versio 30i:stä, siksi sitä tehoa tulee noin paljon.
Edit. Saattaa olla että edelleen vaatii uuden ecu:n ostamisen.
Tosiaan ideana ei ole saada 530ia 272hp tehoja johon vaaditaan osien muutoksia vaan ainoastaan softapäivitys jolla irtoaa noin 258-265hp.
No eikös tuo nyt vaadi myös ahtimen lisäämisen? F10 523i ei ahdinta, 204 hp. F10 530i ahtimella 272 hp. Vai olenko taas kahvilla?[/quote]
F10 530i:ssä ei ole ahdinta. Se on vapari ja hyvä sellainen
http://www.bmwarchive.org/m-code/n53b30o0.html
F10 530i:ssä ei ole ahdinta. Se on vapari ja hyvä sellainen
http://www.bmwarchive.org/m-code/n53b30o0.html
Kysyppä tuolta: www.jw-service.fi
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Kiitos. Heiltä löytyy ohjelma 523i:lleBöntti kirjoitti:Kysyppä tuolta: http://www.jw-service.fi
http://jw-service.fi/tehonlisays/
Verkkosivujen haku ei näytä muita F1x:lle kuin turbo koneiset versiot? Saitko suullisen ilmoituksen puhelimitse?Tussu kirjoitti:Kiitos. Heiltä löytyy ohjelma 523i:lleBöntti kirjoitti:Kysyppä tuolta: http://www.jw-service.fi
http://jw-service.fi/tehonlisays/
Löytyy kyllä listasta nimellä sDRIVE 23i.Havis kirjoitti:Verkkosivujen haku ei näytä muita F1x:lle kuin turbo koneiset versiot? Saitko suullisen ilmoituksen puhelimitse?Tussu kirjoitti:Kiitos. Heiltä löytyy ohjelma 523i:lleBöntti kirjoitti:Kysyppä tuolta: http://www.jw-service.fi
http://jw-service.fi/tehonlisays/
Niinpä onkin. i28:kin on kahteen kertaan, toinen varmaan T2.0 ja toinen vapari 3.0.Tussu kirjoitti:Löytyy kyllä listasta nimellä sDRIVE 23i.Havis kirjoitti:Verkkosivujen haku ei näytä muita F1x:lle kuin turbo koneiset versiot? Saitko suullisen ilmoituksen puhelimitse?
Lähetin heille kuvan ecustani. Odottelen vielä vastausta että onnistuuko. Projekti pitäisi hoitaa vasta alkukeväästä.Aurelia kirjoitti:Kerro kokemuksia jos projekti etenee. Onko tuolla mitään vaikutuksia päästöihin/katsastusprosessiin?
En usko että vaikuttaa päästöihin koska F10 528i (suora kutonen, ei turbo) 258hp / 310nm päästöt ovat samat kuin omassani. SAMA KONE!
Ei onnistu tuollakaan, Sedoxilta olivat vastanneet että tuohon ecuun ei ole toimivaa työkalua. Vaihtoehdoksi jää ostaa uusi moottorinohjain ja ajaa siihen 30i softa. Lisäksi pitäisi olla disa-imusarja, tämän saattaa onnistua kiertämään pienellä puljauksella.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Harmi. Paljonkohan maksaa Boschin ecu? disa-imusarjaa ei tarvitse asentaa jos siihen laittaa 28i softan?Böntti kirjoitti:Ei onnistu tuollakaan, Sedoxilta olivat vastanneet että tuohon ecuun ei ole toimivaa työkalua. Vaihtoehdoksi jää ostaa uusi moottorinohjain ja ajaa siihen 30i softa. Lisäksi pitäisi olla disa-imusarja, tämän saattaa onnistua kiertämään pienellä puljauksella.
28i on kans disalla. Ecu varmaan Jotain 1500-2000e. Mulla on yks tuttu joka sano että saattaa onnistua vanhallakin eculla, kyselen huomenna tarkemmin. Ecu on Siemens msd87.1
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128