Omilla renkuloilla tuli testattua että en ainakaan nosta paineita 2.4/2.8 (etu/taka) paikkeilta.
Kokeilin hilata tuonne 2.9/3.3 kohdalle, mutta mitä tuli oli aavistuksen eri fiilis kääntäessä, ehkä hieman enemmän matalaa kumisevaa rengasmelua ja hieman kovempi kyyti. En huomannut urien tai vetelyn suhteen positiivista tai negatiivista. Jos jotain pitäisi arvata, niin olisiko tarttunut syviin uriin hieman enemmän ja jättänyt pientä puoltamista vähemmälle mutta tää on ihan siinä ja siinä onko mitään oikeaa eroa vai kuvitelmaa. Tarpeeksi jämäkkä jo nyt niin sitten mielummin pehmeä ja mahdollisimman hiljainen.
Kumit siis Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 245/45R18 XL 100Y (ei run flat).
F10 Vanteet ja renkaat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 17:32
- Auto: G31 530E xDrive Touring, MSport
- Paikkakunta: HELSINKI
Tarkoitus olisi ajella karkeat asfaltit alkuperäisillä runflat kesärenkailla ja sitten vaihtaa "tavallisiin".
Kesärenkaat ovat kokoa edessä 245/40R19 94Y ja takana 275/35R19 96Y.
Kiinnostuksen kohteena ovat olleet Michelin Super Sport, Goodyear Eagle Asymmetric (mutta 3:sta ei saa takarengasta kuin runflattinä tällä hetkellä) ja Continental Sport Contact 6. Ovat ilmeisesti noin samassa hinta luokassa? Conti ehkä näistä uusimpana kiinnostaa juuri nyt eniten.
Toki pykälää edullisemmat Hankook ja Falken ovat käyneet mielessä, koska antaako ko. hyvät renkaat näillä Suomen teillä oikein vastinetta omalle autolle.
Onko hyviä vertailu kokemuksia?
Niin auto on 528iA XD vm 2014
Kesärenkaat ovat kokoa edessä 245/40R19 94Y ja takana 275/35R19 96Y.
Kiinnostuksen kohteena ovat olleet Michelin Super Sport, Goodyear Eagle Asymmetric (mutta 3:sta ei saa takarengasta kuin runflattinä tällä hetkellä) ja Continental Sport Contact 6. Ovat ilmeisesti noin samassa hinta luokassa? Conti ehkä näistä uusimpana kiinnostaa juuri nyt eniten.
Toki pykälää edullisemmat Hankook ja Falken ovat käyneet mielessä, koska antaako ko. hyvät renkaat näillä Suomen teillä oikein vastinetta omalle autolle.
Onko hyviä vertailu kokemuksia?
Niin auto on 528iA XD vm 2014
ex -G31 530DA XDrive Luxury line, F10 528A XDrive, F30 320IA xDrive MSport
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Dunlopin Sport Maxx-renkaat ovat kerrassaan loistavat, varsinkin 19" ja 20" koossa.
Mutta ehdottomasti ei-RFT!
Mulla oli ne F10:ssa 20" 245/35 ja 285/30 ja E60:ssä 19" 245/35 ja 275/30. Suosittelen.
Mutta ehdottomasti ei-RFT!
Mulla oli ne F10:ssa 20" 245/35 ja 285/30 ja E60:ssä 19" 245/35 ja 275/30. Suosittelen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Sama juttu eli ei voi muuta kuin suositella Dunlop Sport Maxx 20" 245/35 ja 285/30 renkaita. Itselläni oli Breytonin vanteilla nuo edellisen F11:sen alla ja ei voi kuin kehua. Ei vetele.Ricracing kirjoitti:Dunlopin Sport Maxx-renkaat ovat kerrassaan loistavat, varsinkin 19" ja 20" koossa.
Mutta ehdottomasti ei-RFT!
Mulla oli ne F10:ssa 20" 245/35 ja 285/30 ja E60:ssä 19" 245/35 ja 275/30. Suosittelen.
- Jopemies
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 142
- Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
- Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019
Muuten samat mutta Asymmetric 3 ja laittoivat liikeessa aika kovat, eteen 2.8 ja taakse 2.9. Tuntuu meluisalta, kumina. Toki karkea motarikin tuo ääntä, mutta ajattelin tiputtaa hieman pienemmäksi ja katsotaan mikä vaikutus.lnaukkar kirjoitti:Omilla renkuloilla tuli testattua että en ainakaan nosta paineita 2.4/2.8 (etu/taka) paikkeilta.
Kokeilin hilata tuonne 2.9/3.3 kohdalle, mutta mitä tuli oli aavistuksen eri fiilis kääntäessä, ehkä hieman enemmän matalaa kumisevaa rengasmelua ja hieman kovempi kyyti. En huomannut urien tai vetelyn suhteen positiivista tai negatiivista. Jos jotain pitäisi arvata, niin olisiko tarttunut syviin uriin hieman enemmän ja jättänyt pientä puoltamista vähemmälle mutta tää on ihan siinä ja siinä onko mitään oikeaa eroa vai kuvitelmaa. Tarpeeksi jämäkkä jo nyt niin sitten mielummin pehmeä ja mahdollisimman hiljainen.
Kumit siis Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 245/45R18 XL 100Y (ei run flat).
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
- KariFi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
- Auto: F11 M550d -13
- Paikkakunta: Janakkala
Peesaan edellisiä. Kaikki muut ominaisuudet kohdallaan, kulutuskestävyyttä epäilen. Treadwear on kohtuullinen 240, mutta jostain saksalaisesta testistä luin (tilauksen tehtyäni) että nopeasti sulavat. Ja onhan tuon renkaan kuviossa enemmän tyhjää osuutta, kuin kumia.Hydrophyte kirjoitti:Sama juttu eli ei voi muuta kuin suositella Dunlop Sport Maxx 20" 245/35 ja 285/30 renkaita. Itselläni oli Breytonin vanteilla nuo edellisen F11:sen alla ja ei voi kuin kehua. Ei vetele.Ricracing kirjoitti:Dunlopin Sport Maxx-renkaat ovat kerrassaan loistavat, varsinkin 19" ja 20" koossa.
Mutta ehdottomasti ei-RFT!
Mulla oli ne F10:ssa 20" 245/35 ja 285/30 ja E60:ssä 19" 245/35 ja 275/30. Suosittelen.
Loppukesästä olen viisaampi. Tosin, ei nokialaisilla sen paremmin kuin Goodyear Excellenceillä päässyt koko kesää kitkakumikeleihin asti, joten ihme olisi jos näillä pääsisi. Ainakaan takarenkaiden osalta.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 13
- Liittynyt: 17 Helmi 2015, 14:31
- Auto: BMW 520d xdrive touring
- Paikkakunta: Pohjois-Suomi
Juttelin tuossa toisen F11:n omistajan kanssa ja hänen mukaan uraherkkyys oli kadonnut tyystin vaihdettuaan vakiona olleet Run Flatit alta pois. Pitäneekö paikkansa?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ovat käytännössä käyttökelvottomat! Satsaamalla vajaan tonnin (esim Dunlop Sport Maxx, ei-RFT) niin auto muuttuu kuin talvesta kesään.lnaukkar kirjoitti:Hyvin mahdollista. Varsinkin kuluneet run-flatit isolla vanteella voivat olla hyvin herkät urille ja äänekkäämmät varmasti myös.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 17:32
- Auto: G31 530E xDrive Touring, MSport
- Paikkakunta: HELSINKI
Tänään tuli vihdoinkin tilattua uudet ei RFT kesärenkaat kevääksi. Jäi viime kesänä vaihtaatta.
Valinta oli lopulta Contin SportContact 6:set ja koko 19" sekarengastuksella. sama koko kuin aikaisemminkin.
Kulutus kestävyys ei varmasti paras mutta mielenkiintoista kokeilla kyseinen rengas, varsinkin RFT renkaidenjälkeen.
Onko kokemuksia kyseisistä renkaista?
Valinta oli lopulta Contin SportContact 6:set ja koko 19" sekarengastuksella. sama koko kuin aikaisemminkin.
Kulutus kestävyys ei varmasti paras mutta mielenkiintoista kokeilla kyseinen rengas, varsinkin RFT renkaidenjälkeen.
Onko kokemuksia kyseisistä renkaista?
ex -G31 530DA XDrive Luxury line, F10 528A XDrive, F30 320IA xDrive MSport
- pyyn0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 04 Loka 2011, 23:44
- Auto: BMW F11 530d XDrive Individual
BMW E60 530dA
RunFlatin jälkee varmasti ihan erillainen ajaa, itse hommasin viime kesänä Contin SportContact 5 , 19 tuuman koossa ja ero on kuin yöllä ja päivällä.Triple kirjoitti:Tänään tuli vihdoinkin tilattua uudet ei RFT kesärenkaat kevääksi. Jäi viime kesänä vaihtaatta.
Valinta oli lopulta Contin SportContact 6:set ja koko 19" sekarengastuksella. sama koko kuin aikaisemminkin.
Kulutus kestävyys ei varmasti paras mutta mielenkiintoista kokeilla kyseinen rengas, varsinkin RFT renkaidenjälkeen.
Onko kokemuksia kyseisistä renkaista?
- BMW F11 530d XDrive Individual
- BMW E60 530dA
- BMW E60 530dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Itse olen tässä odotellut josko nuo michelin pilot sport 4 s:t olisivat kohta jo saatavissa myöskin etupäähän (245/40/19") koossa, ettei tarvitsisi "tyytyä" pelkkiin sport 4:iin. Jotenkin sellainen käsitys että nuo 4 s:t saattaisivat olla kulutuskestävyydeltään paremmat kuin pelkät sport 4:t.
Nykyisin alla olevat Bridgestonen Turanza ER300:t eivät paljoa kehuja ansaitse, mutta seuraavaksi jos pääsisi eroon runflateistä niin pääsee kokeilemaan kuinka suuri tuo ero on normaalirenkaisiin verrattuna.
Nykyisin alla olevat Bridgestonen Turanza ER300:t eivät paljoa kehuja ansaitse, mutta seuraavaksi jos pääsisi eroon runflateistä niin pääsee kokeilemaan kuinka suuri tuo ero on normaalirenkaisiin verrattuna.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Tuli vaihdettua jo reilu viikko sitten uudet hankook ventus prime 3 alle. Ihan hyviltä tuntuu mutta mistä johtuu että keskikulutus on noussut reilulla puolella litralla!? Onko nämä raskaammin pyörivät kuin vanhat michelin primacyt...? Muuten kyllä hyvät kummit ja tuntuu jopa hiljaisemmalta kuin ensiasennus micheliinit.
Voineeko se "helposti" olla kuitenkaan jos samasta rengaskoosta puhutaan? TM testissähän nuo vierinvastukset oli muistaakseni käännetty kulutukseksi eri renkaiden välillä mutta lehti unohtui lentokoneeseen niin en voi kurkata mikä oli huonoimman ja parhaimman ero.lnaukkar kirjoitti:Vierintävastus voi olla helposti tuon verran erilainen kahden eri merkin/mallin välillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Ihan vakiokoko kyseessä 225/55/17. Ainut ero kantavuudessa, alkuperäiset micheliinit kantavuusluokka 97 ja hankookis 101. Tuskin tuo nyt mitään ratkaisee... eu merkintänä oli hankookis taloudellisuus C ja micheliinis B. Voiko olla käytännön kulutukses nuon iso ero kahden luokan välillä. Tuskin...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Vertaat nyt loppuun ajettua rengasta uuteen renkaaseen? Onko kaikki muut olosuhteet täysin samat ja vakioitu? En mä vaan pidä puolen litran eroa outona reaalimaailmassa. Varsinkaan kun tuo Hankook on saanut monessa rengastestissä miinusta vierintävastuksesta ja Michelin taas kehuja. Eli havaittu ero vaikuttaisi olevan myös oikean suuntainen. Lisäksi näissä leveämmissä ja isommissa renkaissa erot ovat oikeastaan vain suurempia kuin Tekniikan maailman 205/55R16 testeissä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Vertaan koko siihen elinkaareen mitä michelin mulla oli. Toki eikös loppuun ajettu rengas rullaa kevyimmin kuin vastaava uusi?
Suurelta vaan tuntuu tuo ero kulutuksessa. Sen näkee mihinkä se asettuu kun kelit lämpenee ja rengas kuluu. Kaikenlaisia ja merkkisiä renkaita on vuosien aikana ollut ja ei ole kulutuksessa tuollaista kasvua ikinä ollut. Varmaan sitten täs hankookis on suuri vierinvastus. Muuten hyvä rengas mutta paska taloudellisuus
Suurelta vaan tuntuu tuo ero kulutuksessa. Sen näkee mihinkä se asettuu kun kelit lämpenee ja rengas kuluu. Kaikenlaisia ja merkkisiä renkaita on vuosien aikana ollut ja ei ole kulutuksessa tuollaista kasvua ikinä ollut. Varmaan sitten täs hankookis on suuri vierinvastus. Muuten hyvä rengas mutta paska taloudellisuus