Irrotettava koukku F10 (Westfalia tms.)

F10, F11, F07
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Ja tässä sitä ollaan. F10 ilman koukkua, vaikka tarpeen olisi.....

Tyhmä kysymys: esim. tuo Westfalian irrotettava koukku. Se lienee niin, että koko mekanismi tulee helman taaksen piiloon? Eli ei mitään typeriä reikiä / näkyvuiä osia kun koukku on irti?
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Itselleni vastaten.. Noinhan se ainakin Youtube videoiden perusteella on
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Mulla on Westfalian jälkiasennettu koukku Westfalian johtosarjalla, ja koko mekanismi on piilossa eikä reikiä/näkyviä osia. Toimii myös hyvin ja esim peruutustutka disabloituu kun on kärry perässä
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Kiitoksia tiedosta! Onko suosituksia asennuspaikasta Etelä-Suomesssa? Koukkupaja?
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Minä laitoin koukkupajalla Helsingissä, eikä asennuksesta ole huomauttamista.

Hieman tulin kuitenkin jäi huono maku suuhun asioinnista hintojen suhteen. He tarjosivat koukkua sähköpostiin "alkuperäisenä" ja "parasta saatavilla olevana", mutta yllättäen tarjous sisälsikin sitten tarvikejohtosarjan, minkä onneksi huomasin erikseen kysyä kun olin asennusaikaa sopimassa. Tarvikejohtosarjasta olin jostain lukenut, että kaikki eivät olleet saaneet koukkua toimimaan hyvin peruutustutkan kanssa kun taas westfalian sarjalla kaikki piti toimia ilman koodauksia tms.

Tilasivat sitten kuitenkin westfalian johtosarjan, mutta nostivat hintaa aika paljon. Olisihan sen koukun voinut tässä vaiheessa jättää tilaamattakin, mutta kun piti saada koukku ennen lomaa asennettua niin jäi vaihtoehdot vähiin.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

[quote="Huivei"]He tarjosivat koukkua sähköpostiin "alkuperäisenä" ja "parasta saatavilla olevana", quote]

Samaa luvattiin minulle puhelimessa :)
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Eipä ole asuntovelallisella vaikea valita, missä koukun asennuttaa. Marmorilla irrotettava (ei siis sähköinen) n. 2700 ja Kokukkupajalla 770. taitaa molemmilla vielä olla sama Westfalian koukku. Toukokuussa menee asennukseen.
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

VolvostaBemariin kirjoitti:Eipä ole asuntovelallisella vaikea valita, missä koukun asennuttaa. Marmorilla irrotettava (ei siis sähköinen) n. 2700 ja Kokukkupajalla 770. taitaa molemmilla vielä olla sama Westfalian koukku. Toukokuussa menee asennukseen.
Se on juurikin näin. Hienoa, että Koukkupajan 770 erkkiä tuntus pitävän paikasta riippumatta edelleenkin. Itse laitatin uuteen autoon reilu pari vuotta sitten, nyt 140tkm jo lasissa ja erilaisia kärryjä on vedetty joitakin kymppitonneja. Pelaa hienosti ja irrotus ja asennus toimii ku junan vessa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Koukku ollut nyt pari viikkoa autossa ja Koukkupajan asennus oli tosi nopea - eli propsit siitä. Muuten jäi lievästi hapan maku koska:

- Tyhjennetty takakontti oli laitettu takaisin ihan sikin sokin sotkuun
- Osa tavaroista unohtui liikkeeseen ja piti hakea jälkeenpäin
- Sovitun 7-napaisen liittimen sijaan tuli 13-napainen
- Takakyynernoja oli runnottu sisään ottamatta välissä oevaa tavaraa pois
- Asentaja oli ollut autos likaisilla vaatteilla

Siis asennus oli ilahduttavan nopea, mutta hieman juosten kustun oloista työtä.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

VolvostaBemariin kirjoitti:Koukku ollut nyt pari viikkoa autossa ja Koukkupajan asennus oli tosi nopea - eli propsit siitä. Muuten jäi lievästi hapan maku koska:

- Tyhjennetty takakontti oli laitettu takaisin ihan sikin sokin sotkuun
- Osa tavaroista unohtui liikkeeseen ja piti hakea jälkeenpäin

- Sovitun 7-napaisen liittimen sijaan tuli 13-napainen
- Takakyynernoja oli runnottu sisään ottamatta välissä oevaa tavaraa pois
- Asentaja oli ollut autos likaisilla vaatteilla

Siis asennus oli ilahduttavan nopea, mutta hieman juosten kustun oloista työtä.
Se on aina niin mukava alkaa asentamaan jotain kun asiakas tuo auto takakontti ja -penkki täynnä tavaraa. Koukkuhommassakin joutuu kuitenkin purkamaan vähintäänkin kontin pohjan auki, farkussa riittää pohjalevyn irroitus ja sedanissa joutuu purkamaan kaikki verhoilut.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Böntti kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti:Koukku ollut nyt pari viikkoa autossa ja Koukkupajan asennus oli tosi nopea - eli propsit siitä. Muuten jäi lievästi hapan maku koska:

- Tyhjennetty takakontti oli laitettu takaisin ihan sikin sokin sotkuun
- Osa tavaroista unohtui liikkeeseen ja piti hakea jälkeenpäin

- Sovitun 7-napaisen liittimen sijaan tuli 13-napainen
- Takakyynernoja oli runnottu sisään ottamatta välissä oevaa tavaraa pois
- Asentaja oli ollut autos likaisilla vaatteilla

Siis asennus oli ilahduttavan nopea, mutta hieman juosten kustun oloista työtä.
Se on aina niin mukava alkaa asentamaan jotain kun asiakas tuo auto takakontti ja -penkki täynnä tavaraa. Koukkuhommassakin joutuu kuitenkin purkamaan vähintäänkin kontin pohjan auki, farkussa riittää pohjalevyn irroitus ja sedanissa joutuu purkamaan kaikki verhoilut.
Takapenkillä oli BMW Weltistä ostettu BMW-lippis, joka oli rytätty kyynärnojan sisään ja takaontissa oli tavarat näitsti BMW-kuljetuslaatikossa ja toiset lattiamatot siististi pinossa. Toisin oli haettaessa.

Plus sitten siivoan auton viikoittain, joten ne likaläikät tosiaan pistää silmään ja nenään.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

VolvostaBemariin kirjoitti:Koukku ollut nyt pari viikkoa autossa ja Koukkupajan asennus oli tosi nopea - eli propsit siitä. Muuten jäi lievästi hapan maku koska:

- Tyhjennetty takakontti oli laitettu takaisin ihan sikin sokin sotkuun
- Osa tavaroista unohtui liikkeeseen ja piti hakea jälkeenpäin
- Sovitun 7-napaisen liittimen sijaan tuli 13-napainen
- Takakyynernoja oli runnottu sisään ottamatta välissä oevaa tavaraa pois
- Asentaja oli ollut autos likaisilla vaatteilla

Siis asennus oli ilahduttavan nopea, mutta hieman juosten kustun oloista työtä.
No voi prkl, ei mulle sanottu että liittimen voisi valita myös 7 -napaisen. Ärsyttävä kikkailla sen typerän adapterin kanssa jonka vielä joutuu kääntämään niin että puskurin alareuna on mutkalla koska on niin ahdas väli. Onkohan adaptereita sellaisia joita ei tarvi kääntää lukitusta varten?
X3 30e M-Sport 2022
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

LuZiaN0 kirjoitti:
No voi prkl, ei mulle sanottu että liittimen voisi valita myös 7 -napaisen. Ärsyttävä kikkailla sen typerän adapterin kanssa jonka vielä joutuu kääntämään niin että puskurin alareuna on mutkalla koska on niin ahdas väli. Onkohan adaptereita sellaisia joita ei tarvi kääntää lukitusta varten?
Koukkupaja vaihtaa liittimen 50 eukalla. Sis. liitin ja työt. Ei kannata kauaa takuta sillä adapterilla...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Pieni update. Huomasin kesän tehosiivousta tehdessäni, että esille otetut johtoniput on sullottu ihan miten tahansa takaisin penkin rakoihin. Oikein soma tuo keltainen johtonippu, joka pilkistää punaruskeiden Dakota-nahkojen seassa (ja ovilistojen...). Toki saan itse korjattua, mutta paska maku nyt tosiaan jäi Koukkupajasta tällä kertaa. Halpa hinta näkyy.
Hesemonni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 14:31
Auto: BMW 520d xdrive touring
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

VolvostaBemariin kirjoitti: Oikein soma tuo keltainen johtonippu, joka pilkistää punaruskeiden Dakota-nahkojen seassa (ja ovilistojen...). Toki saan itse korjattua, mutta paska maku nyt tosiaan jäi Koukkupajasta tällä kertaa. Halpa hinta näkyy.
No hyissaatana.
Vastaa Viestiin