Sport-automaatti vaihteet

F10, F11, F07
Avatar
Jopemies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019

Itselle ruksasin Sporttiläpyskät mukaan, puhtaasti ulkonäkösyistä. Mutta onko kenelläkään tuota M-Sport rattia? Sekään ei hirveästi maksa tuon urheiluratin päälle jonka kaikki varmasti ottavat. Ratin paksuudessa taitaa olla selkeä ero? Nykyisessä vastaava ruori ja tuntuu jämäkältä
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
feelgood
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 31 Elo 2010, 22:05
Auto: F11 520dAS

Turbo kirjoitti:Jos haluaa, että ratin lavoista vaihtaen vaihde pysyy päällä, niin silloin keppi on siirrettävä manuaali asentoon. Muutoin ratin lavoista vaihdettuna vaihde menee jonkin ajan päästä D asentoon automaattisesti.
Tämä oli myös minulle selkeä pettymys. Olisi niin mukavaa ottaa ohjat käsiin sporttiratin läpysköillä ja jatkaa ajoa laatikon normaaliohjelmalla. Minusta on ihan käsittämätöntä, että auto palautuu D-modeen muutaman sekunnin kuluttua. Sport-mode on normaaliajossa minun makuuni aivan liian nykivä.
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

Jopemies kirjoitti:Itselle ruksasin Sporttiläpyskät mukaan, puhtaasti ulkonäkösyistä. Mutta onko kenelläkään tuota M-Sport rattia? Sekään ei hirveästi maksa tuon urheiluratin päälle jonka kaikki varmasti ottavat. Ratin paksuudessa taitaa olla selkeä ero? Nykyisessä vastaava ruori ja tuntuu jämäkältä
No per.. kun vanhassa oli ja se oli helkkarin hyvä. Ehdottomasti olisin ottanut jos olis ollu tilausvaiheessa saatavilla. M-sport ratin jälkeen noi tavalliset ei tunnu kovin kummosilta, ohuita ja kovia. Toki mulla on se perus-sport ohjauspyörä, vakiota en edes oo koskaan nähny. Se ratti vaikuttaa ajamiseen pirusti enemmän kun noi ulkopuoliset hommelit.
Edell. E92 335iA
Karvesak
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 18 Tammi 2011, 16:26
Auto: BMW-528 Sport A F10
Paikkakunta: Vantaa

Voisin omalta osaltani kyllä sanoa,että kannattaa ottaa Sport A versiona.Itsellä F10 528 Sport A ja olen todella tyytyväinen Vaihteiston toimintaan Rattiläpyköiden kera. Hintakin niin maltillinen lisä,että suosittelen ja Vaihteenvalitsin on jotenkin omasta mielestäni paremman näköinen vaikkei se käyttöön mitenkään vaikutakkaan.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Karvesak kirjoitti:Voisin omalta osaltani kyllä sanoa,että kannattaa ottaa Sport A versiona.Itsellä F10 528 Sport A ja olen todella tyytyväinen Vaihteiston toimintaan Rattiläpyköiden kera. Hintakin niin maltillinen lisä,että suosittelen ja Vaihteenvalitsin on jotenkin omasta mielestäni paremman näköinen vaikkei se käyttöön mitenkään vaikutakkaan.
Täysin samaa mieltä. Minulla ainakin jo pelkkä paremman näköinen vaihteen valitsin oli riittävä syy valintaan. Lisähinta todella maltillinen ja sai sitten myös ne rattiläpyskät.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

En ole koskaan käyttänyt (vielä) läpysköjä, enkä edes muuta kuin kokeillut sport välitystä.
(Lieneeko autoni edes ollut yli 2.000 kierroksilla koskaan?)

Sportti ratti on ihan OK enkä edes välittäisi M-Sport ratista. Sportti ratti on mielestäni paremman näköinen.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Ricracing kirjoitti:En ole koskaan käyttänyt (vielä) läpysköjä, enkä edes muuta kuin kokeillut sport välitystä.
(Lieneeko autoni edes ollut yli 2.000 kierroksilla koskaan?)

Sportti ratti on ihan OK enkä edes välittäisi M-Sport ratista. Sportti ratti on mielestäni paremman näköinen.
Iällä taisi olla paljon merkitystä. Jos olisin sinä, olisin jo kokeillut kaikki auton ominaisuuksia :)
- - -
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

masiaro kirjoitti:Iällä taisi olla paljon merkitystä. Jos olisin sinä, olisin jo kokeillut kaikki auton ominaisuuksia :)
Varmaan onkin. Ehtiihän noita renklata. Toisaalta 520dA ei ole kovin nopea auto, siksi kutsunkin sitä järkidieseliksi.
Kyllä ne näytöt on jo annettu, varsikin m-pyörillä mutta myös jääradalla - aikoinaan.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin