F10 BMW M5 julkistettu
INFO, KUVAT, VIDEOT
F10 BMW M5
- V8 Twin Scroll Twin Turbo
- 4,395cc
- 1870kg / 1945kg
- 560hv / 680Nm
- Maksimiteho: 560hv @ 6,000 - 7,000 rpm (E60 M5 507hv @ 7750rpm)
- Maksimivääntö: 680Nm @ 1500rpm (E60 M5 maksimivääntö 507Nm)
- 7-vaihteinen DCT vaihteisto (manuaalivaihteisto myös todennäköinen)
- Keskikulutus: 9.9 l/100 km
- Co2: 232 g/km
0-100km - 4.4 sek (E60 M5 - 4.7 sek)
0-200km - 13 sek
Huippunopeus mahdollista nostaa 250km/h -> 305km/h
Renkaat - 265/35 ZR 20" ja 295/30 ZR 20"
Auto on lähes identtinen jo aiemmin julkistettuun konseptiversioon nähden. Ainoa muutokset ovat virtaviivaisemmat peilit ja aggressiivisemmat sivuhelmat. Alla olevissa kuvissa värinä Monte Carlo Blue.
F10 BMW M5
F10 BMW M5 sisusta
F10 BMW M5 julkistettu (info, kuvat, videot)
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Virallisesti M5:n tiedot on julkaistu BMWn omilla pressi sivuilla: https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... _item=node_" onclick="window.open(this.href);return false;
Auton paino lähes kaksi tonnia:1945kg ja kulutuslukemat ällistyttävän pienet:Kaupunki 14l/maantie 7,6l/yhd.9,9l!!
Jotenkin olisi vaan toivonut noiden tehojen alkavan kutosella...nythän heppoja on vaan viisi enemmän kuin M-maastureissa...
Auton paino lähes kaksi tonnia:1945kg ja kulutuslukemat ällistyttävän pienet:Kaupunki 14l/maantie 7,6l/yhd.9,9l!!
Jotenkin olisi vaan toivonut noiden tehojen alkavan kutosella...nythän heppoja on vaan viisi enemmän kuin M-maastureissa...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Jarrulevytkin komian kokoiset jos vanteet 20'.Antinontoxic kirjoitti:
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
No tulihan ne odotetut peilitkin siihen
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Sisusta komea ja ulkoa myös! but..560hv @ 6,000rpm
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Yhteensä 152 kuvaa virallisesta lehdistötiedotteesta lisätty.
Tuo väri on todella hieno lanseeraukseen
Tuo väri on todella hieno lanseeraukseen
Missä lienee punaraja... samat tehot jatkuvat tiedotteen mukaan ainakin 7000 kierrokseen asti, joten ei tuota nyt ihan dieseliksi voi kierroksiltaan sanoaKuudensuora kirjoitti:Sisusta komea ja ulkoa myös! but..560hv @ 6,000rpm
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hieno on ja vanteet ovat nyt kunnossa, eikä ollenkaan niin rumat kuten M Sportissa. Muistuttavat kovasti E63:sen M 167 vanteita.
Toinen mielenkiintoinen juttu on että munuaiset ovat nyt mustat sisältä.
Toinen mielenkiintoinen juttu on että munuaiset ovat nyt mustat sisältä.
Viimeksi muokannut Ricracing, 15 Kesä 2011, 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Tuosta tulikin lopulta todella hieno paketti. Varsinainen ekoteko tuo alkaa olla jo alle 10 litran kulutuksella! Ainakin paperilla näyttää siltä, että olisi E39 M5:n ja E60 M5:n parhaat puolet on yhdistetty. E39 M5 oli maukas jo alhaisilla kierroksilla kaupunkipyörittelyssä ja E60 M5 kun kierroksia oli reippasti yli 6000. Vielä kun kuulisi, että onko äänet kunnossa vai kuulostaako hiustenkuivaajalta niin kuin jotkut tehokkaat turbopirssit (esim. 997 Turbo).
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Myös 680 Nm 1.500 - 5.750 rpm on todella kova luku ja kun vääntö hiipuu vähän niin 560 hv kyllä riittää.
Ja jos kortti ei tolla lähde niin M5:seen on saatavana vielä M Driver's Package jolla huiput nousee yli 305 km/h...
http://www.automotorsport.se/bigpix/2011/bmw_m5_f10.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Joka muuten kertoo vakio rengas/vanne kooksi...
Tyres, front/rear 265/40 R19 102Y 295/35 R19 104Y
Rims, front/rear 9J x 19 LM 10J x 19 LM
Kuvien auto on toki varustettu 20" vanteilla ja rengaskoko 265/35 - 295/30.
Katsokaa vaan tarkkaan kuvia.
Eli kyllä 100.000 Egen hintaan saa Saksassakin ruveta ruksaamaan lisää, arvio on 30 - 50 k€ ei liene vaikaa saavuttaa.
Ja jos kortti ei tolla lähde niin M5:seen on saatavana vielä M Driver's Package jolla huiput nousee yli 305 km/h...
http://www.automotorsport.se/bigpix/2011/bmw_m5_f10.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Joka muuten kertoo vakio rengas/vanne kooksi...
Tyres, front/rear 265/40 R19 102Y 295/35 R19 104Y
Rims, front/rear 9J x 19 LM 10J x 19 LM
Kuvien auto on toki varustettu 20" vanteilla ja rengaskoko 265/35 - 295/30.
Katsokaa vaan tarkkaan kuvia.
Eli kyllä 100.000 Egen hintaan saa Saksassakin ruveta ruksaamaan lisää, arvio on 30 - 50 k€ ei liene vaikaa saavuttaa.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
On tuo kyllä komea.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ensimmäinen virallinen video F10 M5 tuotantomallista...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Hinnat alkaen Saksassa 102 700eur. Hinta noussut E60 M5:stä 8,5%...
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Niin, joo, mutta toisaalta kun tuolla ei hirveästi radalle kai mennä, ei se paha noinkaan ole. Kyllä kun kataloogia selaa, sukat pyörii jalassa. Kuten Autoblog sanoi, pankkitilit taas vaarassa ympäri maailman. Tekee vaan mieli niin pirusti, mutta ei viitsi alkaa tässä taloustilanteessa uusimaan autoa, kun mitään todellista tarvetta ei ole. Hajottaa, jos keväällä maksetaan markoilla ja homma ihan sekaisin, kun autoa ottaa vastaan Pitää nyt mennä sukkasillaan jonkin aikaa.tapsa70 kirjoitti:Hieno auto kaikin puolin ja varmaan paras luokassaan mutta olisivat saaneet vähän painoa pudottaa.
Vaikkapa edes 100~150 kg.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tuohan on perheauto, eikä mitenkään hidas. Varsinkin kun auto ei ole vielä edes myynnissä.tapsa70 kirjoitti:Hieno auto kaikin puolin ja varmaan paras luokassaan mutta olisivat saaneet vähän painoa pudottaa. Vaikkapa edes 100~150 kg.
Seisemäskymmenes, ajalla 7.55 ei ole paha aika Nürburgringillä.
http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä linkki! Sijoitus hieman pudonnut mutta ton 1. sijan kanssa herää lievä epäluuloRicracing kirjoitti:Tuohan on perheauto, eikä mitenkään hidas. Varsinkin kun auto ei ole vielä edes myynnissä.tapsa70 kirjoitti:Hieno auto kaikin puolin ja varmaan paras luokassaan mutta olisivat saaneet vähän painoa pudottaa. Vaikkapa edes 100~150 kg.
Seisemäskymmenes, ajalla 7.55 ei ole paha aika Nürburgringillä.
http://www.fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(1. Porsche 911 Carrera S PDK 0:07.40 10022 '11 406 / 0)
Ja löytyyhän M5 jo Suomen hinnastostakin. MIlloin lie ensimäiset toimitetaan.
Edell. E92 335iA
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kun hinta on nyt 155 000e niin alkaa olla jo samoissa tasoissa kuin ennen autoverouudistusta. Silloin viimeisimmät myyntihinnat taisivat olla jotain 136-140ke E60M5:lle ja kun uusi auto olisi aina jonkin tonnin kalliimpi, eipä tuossa enää autoverokorotustappiota ole kuin kymppitonni. Sen jo sietää, toisin kuin 50 000e korotuksen ed. mallisarjan kärryssä kertalaakista...