Nyt kun on konsepti julkaistu niin testiautotkin ovat riisuneet naamiointiaan. Täytyy kyllä sanoa, että omaan silmään näyttää aivan hemmetin hyvältä. Varsinkin ensimmäisen kuvan keulailme on todella tuima.
Lähde: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=521457" onclick="window.open(this.href);return false;
F10 - 2012 - BMW M5 sedan
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... e517bb62c0" onclick="window.open(this.href);return false;
Edell. E92 335iA
- FusionWolf
- Valvoja
- Viestit: 720
- Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
- Auto: E90 320d
fiftyn kanssa samoilla linjoilla. Jotenkin nuo ovat tuommoisia "laivoja" olemukseltaan. Ei sytytä ei...
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
+1.
Jotenkin vain valtavan tehon ahtaminen limusiiniin on niin förbi ajatuksena. Varsinkin jos ja kun paino nousee ed. generaatiosta. Ei vaan jotenkin innosta. Ihan hieno tuo auto on ja F10 on peruskoneilla luokkansa paras, siinä ei mitään vikaa. Mutta olisko tuo jo nähty, nämä ylipumpatut sedanit? Esim. i8 on ihan eri juttu, nerokas ja ketterä laite, se saa sukat pyörimään jo pelkän tekniikan vuoksi. M5 tässä muodossa ei niin enää...seuraava M3 sentään vielä ajatuksena tuntuu potkivan, kun kehitysideologia tullenee olemaan erilainen kuin F10M5:ssä?! Jos uusi M5 olisi min. 200 kg kevyempi kuin E60M5 ja tehoa nykyiset luvatut, olisin ehkä eri ajatuksissa vielä toistaiseksi...
Jotenkin vain valtavan tehon ahtaminen limusiiniin on niin förbi ajatuksena. Varsinkin jos ja kun paino nousee ed. generaatiosta. Ei vaan jotenkin innosta. Ihan hieno tuo auto on ja F10 on peruskoneilla luokkansa paras, siinä ei mitään vikaa. Mutta olisko tuo jo nähty, nämä ylipumpatut sedanit? Esim. i8 on ihan eri juttu, nerokas ja ketterä laite, se saa sukat pyörimään jo pelkän tekniikan vuoksi. M5 tässä muodossa ei niin enää...seuraava M3 sentään vielä ajatuksena tuntuu potkivan, kun kehitysideologia tullenee olemaan erilainen kuin F10M5:ssä?! Jos uusi M5 olisi min. 200 kg kevyempi kuin E60M5 ja tehoa nykyiset luvatut, olisin ehkä eri ajatuksissa vielä toistaiseksi...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Oikein hyvä koeajovideo esisarjan autolla...
Mun mielestä kuulostaa mukavalta, kun sanotaan, että "successor for the E39 M5" Arvostan muutenkin noita Harrisin mielipiteitä suhteellisen paljon.
On muuten hieno ratkaisu tuo uusi M dynamic Mode!
On muuten hieno ratkaisu tuo uusi M dynamic Mode!
- MasterH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 158
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
- Auto: F10 528iSA
- Paikkakunta: Helsinki
Saattaa vielä löytyä sekin perheen iskä joka haluaa 4/5 ovea, isofixit ja 5½sataa heppaa. Vaihtoehdot on kuitenkin aika vähissä. Tai sit niitä autoja pitää olla hiukka enemmän. Raskaitahan nämä nykyään on, siitä huolimatta taloudellisuus parantunut ja jos jotain kiinnostaa...turvallisuus.Pitkis kirjoitti:+1.
Jotenkin vain valtavan tehon ahtaminen limusiiniin on niin förbi ajatuksena. Varsinkin jos ja kun paino nousee ed. generaatiosta. Ei vaan jotenkin innosta. Ihan hieno tuo auto on ja F10 on peruskoneilla luokkansa paras, siinä ei mitään vikaa. Mutta olisko tuo jo nähty, nämä ylipumpatut sedanit? Esim. i8 on ihan eri juttu, nerokas ja ketterä laite, se saa sukat pyörimään jo pelkän tekniikan vuoksi. M5 tässä muodossa ei niin enää...seuraava M3 sentään vielä ajatuksena tuntuu potkivan, kun kehitysideologia tullenee olemaan erilainen kuin F10M5:ssä?! Jos uusi M5 olisi min. 200 kg kevyempi kuin E60M5 ja tehoa nykyiset luvatut, olisin ehkä eri ajatuksissa vielä toistaiseksi...
Edell. E92 335iA
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Juu, jos nuo kriteerit, valikoima ei ole hirveän iso. Mutta pointti on justiinsa tuo useampi auto, sillä eihän M5 ole perheen ainoa auto varmaan missään taloudessa, jos varsinkin on muksuja. Ja siitä päästää siihen, että miksi ei osta vaikka F10 normina vaikka rinnalle kaikkilla härpäkkeillä 50% M5:n hinnasta ja sitten isille se leikkikalu, joka oikeasti tuo ajofiilistä. Kai sitä voi olla ilman 600 hv konetta kun perheen kanssa liikkuu....sitten omat ajot erikseen? No, jokainen saa ostaa mitä vain. Joku joskus BMW:llä sanoi, että M6 on keskimäärin 3. auto taloudessa. Näitä pitää vähän tästä näkökulmasta katsoa aina. Ei tuo uusi M5 mikään huono auto tule olemaan, todellakaan. Se ei vain herätä ainakaan tässä vaiheessa sellaista himofiilistä. Ehkä koeajon jälkeen on toinen ajatus?!MasterH kirjoitti: Saattaa vielä löytyä sekin perheen iskä joka haluaa 4/5 ovea, isofixit ja 5½sataa heppaa. Vaihtoehdot on kuitenkin aika vähissä. Tai sit niitä autoja pitää olla hiukka enemmän. Raskaitahan nämä nykyään on, siitä huolimatta taloudellisuus parantunut ja jos jotain kiinnostaa...turvallisuus.
BMWn kehitysjohtaja Klaus Draeger kertoopi,että tuleva F10 M5(vs.E60) kuluttaa 25% vähemmän polttoainetta ja päästöt alle 200g/km.jos kerta näin on,niin loistava saavutus BMW:ltä. "...Draeger: Das glaube ich nicht. Sehen sie sich den neuen M5 an. Der Achtzylinder mit BMW TwinPower Turbo gibt dem Auto den typischen Charakter eines M Modells, eines Sportwagens, ohne zu spitz zu sein. Und das bei mehr Leistung und einem Verbrauch, 25 Prozent unter dem des Vorgängers mit zehn Zylindern. Das Auto wird beim CO2 unter 200 Gramm pro Kilometer liegen".
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Jospa siinä onkin 4-sylinterinen moottorigestapo kirjoitti:BMWn kehitysjohtaja Klaus Draeger kertoopi,että tuleva F10 M5(vs.E60) kuluttaa 25% vähemmän polttoainetta ja päästöt alle 200g/km.jos kerta näin on,niin loistava saavutus BMW:ltä. "...Draeger: Das glaube ich nicht. Sehen sie sich den neuen M5 an. Der Achtzylinder mit BMW TwinPower Turbo gibt dem Auto den typischen Charakter eines M Modells, eines Sportwagens, ohne zu spitz zu sein. Und das bei mehr Leistung und einem Verbrauch, 25 Prozent unter dem des Vorgängers mit zehn Zylindern. Das Auto wird beim CO2 unter 200 Gramm pro Kilometer liegen".
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Ei taida päästöt olla alle 200g vaikka kulutus olisikin 25% pienempi kuin E60:ssä?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Lienee virhe. Noin 250 g/km on aikaisemmin ilmoitettu tasoksi. Eli siitä lähdetään. MUTTA on ollut juttuja, että kärryssä olisi joku KERS/hybridi-systeemi yms. joka voisi tuottaa superyllätyksen kulutuksen suhteen jollain virityksellä. Nämä kulutusmittaukset kun eivät kerro ihan kaikkea, vaan osan ja sen osan fiksaaminen kaikenlaisten viritysten avulla voisi olla mahdollista?? Eli jätetään sellainen 10% mahis vielä tuolle 200 g/km alle menemiselle.-V- kirjoitti:Ei taida päästöt olla alle 200g vaikka kulutus olisikin 25% pienempi kuin E60:ssä?
Tuo 200g/km vaatisi alle 9litran kulutusta,sehän on sula mahdottumuus .Mutta pikapuolin sekin asia selviää.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Fisker Karman vakioitu kulutus taitaa olla jotain 90 g/km. Ei se 200 g/km mahdotonta mitenkään ole tiukemmissakin laitteissa, mutta se on toinen juttu, onnistuuko se teknisesti siinä hintaluokassa mitä uusi M5 edustaa. Jippo tuossa vain on se hybridi-kuvion viritys sopivaksi, niin hyväksyntäkulutustestissä x kulutus täyttyy. Sehän on sitten ihan toinen juttu, mitä kärry oikeasti kuluttaa kun sitä polkee oikein kunnolla! Mutta, kuten sanoit, käytännössä pitäisin todennäköisyyttä F10M5:n tuolle kulutukselle "lähes mahdottomana" tällä tietoa.gestapo kirjoitti:Tuo 200g/km vaatisi alle 9litran kulutusta,sehän on sula mahdottumuus .Mutta pikapuolin sekin asia selviää.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Nelivetovaihtoehto vahvistuu?
BMW has acknowledged that a four-wheel-drive version of its new M5 is being lined up.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Niinpä niin. Kysymysmerkki lauseen perässä on todellakin tarpeen. Autocarille on siis kertonut ehkä joku, joka jossain duunissa BMW:llä, että M5 voisi tulla nelivetoisena. Yhtään mitään varmistusta asialle ei ole, vaikka he sitä otsikossa vaahtovat innolla. Kunhan vaan keräävät hittejä nettisivuilleen, kun kilpailu on verinen nykypäivänä. Kaikkihan sen tietävät, että BMW on miettinyt nelivetoa johonkin M5:n varianttiin, mutta tuleeko se ulos ja milloin tulee jos tulee, se on ihan ilmassa vielä tällä erää. Päätöksenteko on suhteellisen hidas tässä muodossa, nelivetoa ei ole näkynyt missään koeajoissa ja kehittäminen vie aikaa varovaisestikin arvioiden pari vuotta. Ja senkin jälkeen pohditaan, onko kärry tarpeeksi hyvä siinä muodossa vai lyödäänkö henkselit päälle. BMW:n hallitus tekee päätökset tässä kohdin ja esim. M6 CSL laitettiin silppuriin vain muutama viikko ennen julkistusta. Auto oli täysin tuotantovalmis ja kaikki kunnossa. Kunhan vain viisaat pohtivat, että ei järkeä siinä.-V- kirjoitti:Nelivetovaihtoehto vahvistuu?BMW has acknowledged that a four-wheel-drive version of its new M5 is being lined up.
M5:n neliveto on kaikkea muuta kuin "confirmed" tällä hetkellä. Sitten, kun virallinen BMW:n statement tulee kirjallisena tiedotteena, sitten asiaan voinee luottaa. Luulen, että tiedotetta ei ihan äkkiä kuulu, vaikka toivon olevani väärässä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tämä on nyt hiukan tällaista asiasta tietämättömän höpinää, mutta kirjailen kuiteskin.Pitkis kirjoitti: Kaikkihan sen tietävät, että BMW on miettinyt nelivetoa johonkin M5:n varianttiin, mutta tuleeko se ulos ja milloin tulee jos tulee
Lueskelin tuulilasin numeroa 5 ja siellä testiltiin BMW 550iA xDrive:ä. Jos tuon xDrive:n saa toimimaan V-kasin kanssa, niin miksi sitä ei voisi tulla hiukka pienempiin ja edullisempiinkin koneisiin ja sitäkautta siihen M-sarjaan?
Olisi muuten ihan kiva laite jo tuo kyseinen peli, mutta tuo lähtöhinta (114319€) hiukka haittaa tuota haaveilua.