Niissä on hiilarikatto aina, jos ei ota kattoluukkuaMarkku J kirjoitti:Tänään meni edelläni töistä palatessa valkoinen M3 (E92) jossa oli musta katto, teipattu varmaan. Mahtavan hieno ja haluttava auto !
M3-kuume (E9x)
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
OK. Kiitti tiedosta. Tuo valko-musta auto oli mahtavan hieno !
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Mulla meni kuume hetkeksi ohi, mutta kyllä se silti mielessä pyörii ja olisi jo korkea aika laittaa oikea ///M BMW seuraavaksi. Jos ei muuten niin ihan vaikka sen kunniaksi että seuraavasta tulisi järjestyksessään jo 10. BMW minulle. Toisaalta kokeilematta on vielä 6-sylinterinen dieselikin... Eli jos laittaisi ///M550d:n niin saisi molemmat kerrallaBantamGrappler kirjoitti:Nyt on se kuume päällä täälläkin. Jatkuva etsintä käynnissä ja pitäisi löytää se sopiva automaattiversio. Ja valkoinen, sillä mustalla katolla. Olen kyllä ollut enemmän kuin tyytyväinen 335i:hin, mutta jotenkin nyt on pakonomainen tarve. Menneekö ohi ilman hankintaa..
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Mitenkähän E9x M3 pelaa paljon ajettuna? Perus mobile.de-reissulla huomasin että yli 130tkm ajettuja alkaa olemaan alle 30t, jopa 27t hintaan. Tuosta kun hinnat menee jonkun ajan päästä 25t tasolle ja siihen verot reilu 15t, rupeaa M3 olemaan jo kipurajan lähistöllä.
Ei ainakaan ole hajoilevia turboja, mitenkähän sitten venttiiliosasto? Liekö näissä aikasempien m-autojen tapaan vanoksia jotka tuntuvat vanhemmiten vaativan paljon huoltoa.
Ei ainakaan ole hajoilevia turboja, mitenkähän sitten venttiiliosasto? Liekö näissä aikasempien m-autojen tapaan vanoksia jotka tuntuvat vanhemmiten vaativan paljon huoltoa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
paha mennä sanomaan, itse en ostaisi mutta toisaalta jos autolla on siististi ajeltu niin miksei se kestä. alkaahan se 130tkm näkymään osien ja sisustojen kuluneisuudessa mut en tiedä
realoem.com sivustoilta voi käydä ihailemassa oem varaosien hintoja, uusi v8 kone ilman apulaitteita maksaa 23000 taalaa jne
realoem.com sivustoilta voi käydä ihailemassa oem varaosien hintoja, uusi v8 kone ilman apulaitteita maksaa 23000 taalaa jne
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Huvikseni tsekkasin, ebayssä käytettyjä koneita n. 5-7000e. Jos siis sattuisi täydellinen moottorin posahdus käymään. +työt tai itse asennus tietenkin päälle.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Mielenkiintoista. Sitähän voisi ottaa vaikka projektikoneen, pitäisi vaparina mutta lykkäisi kaikki mahdolliset viritykset ihan tappiin asti. Aika hyvin löytyy jo osia, mitä ei tietenkään omaan myllyyn ole järkeä laittaa oikeasti. Oman koneen jättäisi varalle odottelemaan kun tuunaisi projektilaitetta...no, oma halli pitäisi olla ja toinen elämä, missä ehtisi harrastamaan.Hiace kirjoitti:Huvikseni tsekkasin, ebayssä käytettyjä koneita n. 5-7000e. Jos siis sattuisi täydellinen moottorin posahdus käymään. +työt tai itse asennus tietenkin päälle.
Tänään motarilla takaa tuli hieno Milano Beige GT, 530d. Ohittelin myöhemmin, vaivihkaa ruuvasi lasia 5 cm auki kuskin puolelta kun kaasutin ohi...ymmärsi äänien päälle, asiamiehiä.
Täälläkin on vähän E90 M3 -kuumetta päällä. Ajatuksissa voisi olla nykyisen E46 M3 -avon ja käyttö-A3:n vaihto E90 M3:seen, joka palvelisi sekä käyttö- että harrasteautona. Tavallaan surettaa säilöä tallissa tuota E46-Ämmää, kun sillä tulee ajettua niin vähän kuivalla kesäkelillä. Meillä ei tule vuosittaista ajoa käyttöautolle kuin n. 7 tkm vuodessa, joten ainakin kulutuksen puolesta E90 M3 tulisi varmaan kyseeseen. Ja vaimon toiveena olisi automaatti, joten DCT siinä pitäisi olla. Mutta onko kenelläkään kokemusta, kuinka jäykkä uudemman Ämmän alusta EDC:llä on verrattuna E46:een 19"-pyörillä? Se on ainakin paremman puoliskon, joka kärsii muutenkin selkävaivoista, mielestä käyttöautoon liian kova. Eikä se omastakaan mielestä mikään maailman mukavin ole, mutta sopii hyvin kesäleluun. Ja kaikki muutkin näkemykset DCT:llä varustetun E90 M3:n sopivuudesta arkiajoon otetaan kiitollisuudella vastaan!
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Uutena ostin ja nyt on jo yli 100 000 km mittarissa. 100% soveltuu arkiajoon ilman mitään ongelmaa, tätä asiaa ei kannata edes pohtia. Ajan tosin vain kesäisin, mutta talvihan on vain 4 kk max.Lemon kirjoitti:Ja kaikki muutkin näkemykset DCT:llä varustetun E90 M3:n sopivuudesta arkiajoon otetaan kiitollisuudella vastaan!
Alustakysymykseen en pysty vastaamaan. Mutta sen verran kuitenkin, että E9x M3:n penkit ovat erittäin hyvät, ehkä parhaat istuimet missä olen istunut sport-autossa. Niiden korkeus on huono asia, mutta itse penkissä kestää olla vaikka 1300 km päivässä ilman selkävaivoja. Eli sitä voit kotona rehellisesti markkinoida.
En ole ennen juuri automaatilla ajellut, muuten kuin vuokra-autoissa, mutta sen voin sanoa että ainakin M3 E92:n DCT toimii kuin unelma. Vaihdot ovat nopeita ja huomaamattomia ja tarvittaessa vaihtamisärhäkkyyttä pystyy säätämään. En kyllä enää manuaaliin vaihtaisi takaisin, ainakin arkiajoon DCT on täydellinen. Kuluttaakin vähemmän kuin manuaali, yleensä kai päinvastoin.Lemon kirjoitti:Ja kaikki muutkin näkemykset DCT:llä varustetun E90 M3:n sopivuudesta arkiajoon otetaan kiitollisuudella vastaan!
Itselläni ei ole EDC:tä, olisiko tuon jäykkyys sama kuin "Normaali" EDC:llä varustetussa autossa. Eihän se mikään citroen ole, mutta jos nyt ei hirveästi kuoppateitä tarvitse ajaa, niin se on ihan ok. Ehkä EDC:n comfort-asento auttaa jkv.
En osaa sanoa minkälaiset penkit E46:ssa on, mutta ei nuo E92:n tuolit selälle ainakaan huonoilta tunnu pidemmällä matkallakaan. En nyt muista pystyikö ristiselän tukea säätämään, ehkä lisävarusteena.
KIitos näistäkin kommenteista! Mitään Citroenia ei ollakaan hakemassa jousituksen suhteen, mutta olisi jo hyvä lähtökohta, jos se olisi edes vähän pehmoisempi kuin tuo E46 19"-pyörillä. Penkit ovat E46:ssakin suorastaan nojatuolimaisen mainiot. Voi hyvin olla, että EDC ei hirveästi pehmennä autoa, vaan siitä löytyy lähinnä lisäjäykkyyttä rata-ajoon tms. Mutta koeajamallahan nämä selviäisivät.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Mulla on molemmat ja vaihdan niitä lennosta usein. 19" setillä auton hallinta on parempaa, kiihtyvyys sähäkämpää ja ohjaus täsmällisempää. Ero ei ole mahdoton, mutta ihan selvä. Kärry kääntyy hieman kevyemmin niillä myös. Mukavammaksi en oikein osaa kumpaakaan kuvata puoleen tai toiseen, suurinpiirtein samanlaisia ovat.marko kirjoitti:Unohdin mainita että itselläni on 18" vakiorenkaat eli 245/265/40. Vaikuttaako merkittävästi ajomukavuuteen, jos autossa on se vaihtoehtoinen 19":n setti, en tiedä.Lemon kirjoitti:... E46 19"-pyörillä.
Viimeistä viedään!
BMW E92 M3 Coupe Drives Off Into Sunset as Last Ever Built Rolls Off the Line
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=861141" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E92 M3 Coupe Drives Off Into Sunset as Last Ever Built Rolls Off the Line
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=861141" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
M3 hinnat alkaa olemaan siedettävällä tasolla harrasteautoksi. Mikä on raadin mielipide, ilmoituksen mukaan on suomiauto kolmannelta omistajalta. Ihan Ok varusteet, joskin väri vähän huono ja mieluummin ottaisi hiilikuitukatolla.
https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9308190
Ja onkohan Pirkanmaan seudulla jotain palaa joka osaisi erityisesti näitä M-autoja huoltaa? Autokeskus ei ihan ole vakuuttanut..
https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9308190
Ja onkohan Pirkanmaan seudulla jotain palaa joka osaisi erityisesti näitä M-autoja huoltaa? Autokeskus ei ihan ole vakuuttanut..
Entisten rekisterikilpien jäljistä päätelleen tuontiauto? Tuohon kun vielä kk-laakerit vaihdattaa niin varmasti pitkäksi aikaa hyvä laite.static kirjoitti:M3 hinnat alkaa olemaan siedettävällä tasolla harrasteautoksi. Mikä on raadin mielipide, ilmoituksen mukaan on suomiauto kolmannelta omistajalta. Ihan Ok varusteet, joskin väri vähän huono ja mieluummin ottaisi hiilikuitukatolla.
https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9308190
Ja onkohan Pirkanmaan seudulla jotain palaa joka osaisi erityisesti näitä M-autoja huoltaa? Autokeskus ei ihan ole vakuuttanut..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Vin numero antaa varusteen: "S885A On-board vehicle literature Swedish" joka viittaisi kyllä suomiautoon. Uudet suomenkielisellä idrivellä tulevat mallit sisältävät koodin "S8AXA On-board vehicle literature Finnish".markusoh kirjoitti:Entisten rekisterikilpien jäljistä päätelleen tuontiauto? Tuohon kun vielä kk-laakerit vaihdattaa niin varmasti pitkäksi aikaa hyvä laite.static kirjoitti:M3 hinnat alkaa olemaan siedettävällä tasolla harrasteautoksi. Mikä on raadin mielipide, ilmoituksen mukaan on suomiauto kolmannelta omistajalta. Ihan Ok varusteet, joskin väri vähän huono ja mieluummin ottaisi hiilikuitukatolla.
https://www.nettiauto.com/bmw/m3/9308190
Ja onkohan Pirkanmaan seudulla jotain palaa joka osaisi erityisesti näitä M-autoja huoltaa? Autokeskus ei ihan ole vakuuttanut..
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Tuo on ns. Suomiauto. Oli aikoinaan Laakkosen ensimmäinen esittelyauto.
Luulen, että Nettiautossa oleviin muihinkin autoihin on saatavissa diilejä. Tuohon pitää kuitenkin tehdä laakeriremontti, joka on sen pari tonnia. Näyttäisi olevan tarjolla myös laitteita, joihin remppa on jo tehty.
Luulen, että Nettiautossa oleviin muihinkin autoihin on saatavissa diilejä. Tuohon pitää kuitenkin tehdä laakeriremontti, joka on sen pari tonnia. Näyttäisi olevan tarjolla myös laitteita, joihin remppa on jo tehty.