M3-kuume (E9x)
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja pumafi » 08 Marras 2011, 21:39
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1059
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja Pitkis » 08 Marras 2011, 21:45
Mun auto luovutettiin 12.7.2008 ja se oli first ever asiakasauto Suomessa tietoni mukaan, missä oli BMW:n DCT-aski. Kaverini sai oman E93M3:n seuraavana päivänä niin ikään samalla askilla///Marko kirjoitti:Milloin DCT tuli M3:een? Huomasin että uuden 2011 mallin päästöt on 263g/km DCT:llä ja 295g/km manuaalina. Tuo on sen verran reilu ero että pitäisi jo näkyä verojen määrässäkin.

-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja japi2010 » 16 Marras 2011, 18:05
En ole koskaan ajanut M3 automaatilla...
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: F10 M550d Individual
Tulossa: F30 330e Individual - Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja JP-76 » 03 Joulu 2011, 10:58
M5, M6 SMG: (Sequential Manual Gearbox) on manuaalivaihteisto "robotti"- eli automaattikytkimellä, eli käytönnössä manuaaliaski yhdellä kytkimellä jossa robotti hoitaa kytkimen käytön (vaihteisto itsessään on hyvin samankaltainen kuin moottoripyörissä). Näissä vaihteistoissa tuo niiaus on ominaisuus ajettaessa automaattiasennolla. Tuon takia moni ajaa manuaali-asennolla koko ajan koska on kaasulla helpompi kontrolloida vaihtotapahtumaa. Rajussa kiihdytyksessähän tuota niiailua ei pahemmin tapahdu, toisin kuin esim. sitikoiden robottilaatikoissa jotka on aivan hanurista...japi2010 kirjoitti:Onko toi M3 E9X DCT-vaihteisto sellainen, joka "niiaa" vaihteenvaihdon yhteydessä, kevyellä kaasulla ajettaessa - vähän nk. M6 tai M5 vaihteisto?
En ole koskaan ajanut M3 automaatilla...
Esim. M3 DCT: (Dual Clutch Transmission) on kaksoiskytkinvaihteisto, jossa on tavallaan 2 vaihdelaatikkoa pultattu yhteen ja molemmilla on oma kytkimensä (parilliset vaihteet toisella kytkimellä ja parittomat toisella). Esim. kun 2-vaihde käytössä, niin rinnakkaisessa vaihteistossa on jo kolmonen sisässä ja vaihteen vaihto tapahtuu niin nopeasti että "niiausta" ei kerkeä tapahtumaan. Alaspäin vaihtaessa DCT:ssä käytetään vielä automaattista välikaasua jolloin vaihteiden vaihto alaspäin ei tunnu nykäisevältä vaikka vaihdetta joudutaan tällöin laatikossa vaihtamaan "perinteisesti". En tiedä saako tästä nyt mitään tolkkua...

Eli ei niiaa.

- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1059
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja Pitkis » 03 Joulu 2011, 14:54
2-kytkinaski ei siis ole mikään autuaaksi tekevä. Jos voisin vapaasti valita, ottaisin urheiluautoon teknisenä ratkaisu mieluiten SMG-laatikon, jos tekninen toteutus olisi moitteeton. Mutta ei oikein ole vielä nykypäivänä, eivät oikein kestä, kuluvia osia on jne. Normaaliin käyttöautoon en oikeastaan näe mitään tarvetta 2-kytkinaskille. En vain keksi, miksi se olisi parempi kuin normaali automaatti, nämä uudet 8-pykäläiset ovat todella hyviä. Urheiluautoon ei taas niistä ole lainkaan. Jos maailmassa saisi olla vain yksi vaihdelaatikkotekniikka, silloin 2-kytkin olisi paras kompromissi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja japi2010 » 04 Joulu 2011, 19:52

-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja japi2010 » 07 Maalis 2012, 18:31

- Liitteet
-
- 05032012096.jpg (613.09 KiB) Katsottu 8117 kertaa
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 750
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen » 07 Maalis 2012, 19:03

Mikäs motiivina vaihtoon?
-
- Valvoja
- Viestit: 1171
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
- Paikkakunta: Tuusula
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja Markku J » 07 Maalis 2012, 19:24
Melko roheet talvikiekot alla !
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1713
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: 530dA GT xDrive F07 lci
518i E34
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja ///Marko » 07 Maalis 2012, 19:33
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3743
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja Antinontoxic » 07 Maalis 2012, 19:40

Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja jnijni » 07 Maalis 2012, 21:27
Sipilästä?japi2010 kirjoitti:Tämmöinen kottero tuli sitten vaihdettua 1m:n tilalle. Varusteina siinä on tietty DCT, indiv.hifit, navit, nahat jne.hyvää perustasoa. Nyt vain kestävyyttä autolle ja kauniita ilmoja...
Jos, niin hemmetin hyvät varusteet. Kesävanteet heivaat vaan pois

Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja jtodt27 » 07 Maalis 2012, 22:39
Olikos tuossa kesävanteina sellaiset mustat. Kuvan vanteilla näyttää kyllä huomattavasti paremmalta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja japi2010 » 08 Maalis 2012, 07:49

Tää autoilu on ja autonvaihto on järjentöntä rahanhaaskausta mutta mitä muuta mukavaa täällä pimeässä pohjolassa olisi kuin autot ja niiden kanssa seurustelu

-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 895
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja fifty » 08 Maalis 2012, 08:53

Onnittelut, nostan hattua ja kumarran syvään.
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 212
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja -sami- » 17 Maalis 2012, 10:00

-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 19 Maalis 2011, 19:17
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja BantamGrappler » 09 Touko 2012, 21:18
-
- Valvoja
- Viestit: 1171
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
- Paikkakunta: Tuusula
Re: M3-kuume (E9x)
Viesti Kirjoittaja Markku J » 09 Touko 2012, 21:32
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut