Tsau, ei näyttänyt E46 M3:sta olevan täällä vielä ketjua, joten tein. Vielä en ole autoa vaihtamassa, mutta M3 kuuluu kyllä luokkaan "joskus vielä omistan". Tämän korimallin autot tuntuu kohta olevan jo kohtuuhinnoissa, toisin kuin E9x M3, mikä on vielä aika tyyris.
Onko kellään ajo- tai jopa omistamiskokemuksia? Onko smg-vaihteisto nykyisin jo vanhanaikainen ja vanhetessaan pommi?
E46 M3 -kokemuksia
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
- Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.
Kyllä ehdottomasti kannattaa, kone on aivan fantastinen ja muutenkin M auton veitsenterävyys tulee hyvin esille. Minulla oli manuaalilaatikko, mutta kaverini autossa oli SMG, kivaa jälkimmäisessä on, että se antaa mukavan välikaasun alas vaihdettaessa.
Kummallakaan ei varmaan mene paljoa pieleen.
Kummallakaan ei varmaan mene paljoa pieleen.
Reilun vuoden ajan ollut nyt E46 M3 ja smg-vaihteistolla. Moottorin ja alustan toimivuus tekee minunkin mielestä M-auton, vaihteistolla ei niin väliä. SMG oli hiljaisessa ajossa aluksi hieman "tökkivä", mutta kyllä sillä pärjää...kun ei aja hiljaa!
SMG suojaa laatikkoa vääriltä vaihdoilta ja kytkimen luistattamiselta kun normaali-ajossa ei voi nostaa kierroksia liikkeelle lähdöissä, manuaali-laatikolla tulisi varmaan rällättyä enemmän. Radalla SMG onkin sitten kuningas.
SMG suojaa laatikkoa vääriltä vaihdoilta ja kytkimen luistattamiselta kun normaali-ajossa ei voi nostaa kierroksia liikkeelle lähdöissä, manuaali-laatikolla tulisi varmaan rällättyä enemmän. Radalla SMG onkin sitten kuningas.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Mitenkäs tuollainen M3 etenee arkiajossa näillä Suomen teillä, tippuuko paikat hampaista? Onko paljon eroa 18" ja 19" -vanteilla?
Vaihtoehtoisia huoltopaikkoja pk-seudulla, onko kukaan käyttänyt omaansa esim. Schmiedmannilla? Laakkosella varmasti osataan huoltaa ja korjata, mutta työstä veloittavat 100+ eur/h.
Jollain foorumilla oli puhetta SMG:n hydraulipumpun vioista, totta vai tarua? Korjaaminen ilmeisen tyyristä $$$?
Vaihtoehtoisia huoltopaikkoja pk-seudulla, onko kukaan käyttänyt omaansa esim. Schmiedmannilla? Laakkosella varmasti osataan huoltaa ja korjata, mutta työstä veloittavat 100+ eur/h.
Jollain foorumilla oli puhetta SMG:n hydraulipumpun vioista, totta vai tarua? Korjaaminen ilmeisen tyyristä $$$?
Mulla oli kolme vuotta e46 M3. Ostaessa n 30tkm, myydessä 99tkm ja päivittäisenä arkiautona. Autossa ei ole mitään negatiivista, paitsi kun sen osti pari vuotta vanhana, arvonalennus oli kolmessa vuodessa aika jyrkkä (e92 tuli markkinoille tänä aikana). Ainoa vika autossa oli pakonokan asennontunnistin, joka Laakkosella ensin diagnosoitiin vialliseksi Vanokseksi n 60tkm kohdalla. Netistä löysin "tyyppivian" tietoa anturista ja vaihdatin sen, töineen 100€. Jälleen toimi. Laakkonen olisi kai halunnut alkaa purkamaan Vanoksia, onneksi en uskonut heidän diagnoosia.
Laitoin n 70tkm kohdalla Eibachin alustan ja uudet puslat alustaan. Tulos oli positiivisen järkyttävä. Tajusin että tälläisen auton alusta kannattaa huoltaa ajoissa. Aivan kuin auto olisi kahmaissut itsensä tiehen kiinni uudella tavalla noiden puslien ja säädätyksen ansiosta.
Arkiajossa M3 toimii aivan mainiosti, tietty nyt on ollut muutama luminen talvi joilla M3sella varmaan herkästi tekee lumiauran hommia. Muuten lukkoperällä ja kunnossa olevilla renkailla etenee erittäin mallikkaasti talvikelissä.
Auton hienoimpia puolia oli monikäyttöisyys. Pääsin matka-ajossa alimmillaan 7,8l keskikulutuksella, joka on mainio suoritus, hiljaisuus ja mukavuus arkiauton tasoa. Muutama kerta Euroopassa ja rajoitin poistettuna gps:iin 286km/h. Radalla katurenkailla ja näillä käsillä samaa aikaa kuin sport2000 kilpurit. Käsittämättömän hieno auto!
Sitten alkoi vaimo olemaan pahasti paksuna ja 2-ovisuus tuli vastaan. Mulla oli vajaan viikon koeajossa e90 M3 joka vei 12-14l satasella vaikka sillä olisi miten ajanut. Ja tuntui vähän liian sivistyneeltä. Vaihtui 5-sarjan dieseliin, jota en ole katunut. Mutta en ole katunut sitäkään että oli e46 M3 vaan sellaisen perään haikailen edelleen. Meillä on kakkosauto niin vähällä käytöllä, että tekisi mieli vaihtaa se M3seen jonain päivänä.
Laitoin n 70tkm kohdalla Eibachin alustan ja uudet puslat alustaan. Tulos oli positiivisen järkyttävä. Tajusin että tälläisen auton alusta kannattaa huoltaa ajoissa. Aivan kuin auto olisi kahmaissut itsensä tiehen kiinni uudella tavalla noiden puslien ja säädätyksen ansiosta.
Arkiajossa M3 toimii aivan mainiosti, tietty nyt on ollut muutama luminen talvi joilla M3sella varmaan herkästi tekee lumiauran hommia. Muuten lukkoperällä ja kunnossa olevilla renkailla etenee erittäin mallikkaasti talvikelissä.
Auton hienoimpia puolia oli monikäyttöisyys. Pääsin matka-ajossa alimmillaan 7,8l keskikulutuksella, joka on mainio suoritus, hiljaisuus ja mukavuus arkiauton tasoa. Muutama kerta Euroopassa ja rajoitin poistettuna gps:iin 286km/h. Radalla katurenkailla ja näillä käsillä samaa aikaa kuin sport2000 kilpurit. Käsittämättömän hieno auto!
Sitten alkoi vaimo olemaan pahasti paksuna ja 2-ovisuus tuli vastaan. Mulla oli vajaan viikon koeajossa e90 M3 joka vei 12-14l satasella vaikka sillä olisi miten ajanut. Ja tuntui vähän liian sivistyneeltä. Vaihtui 5-sarjan dieseliin, jota en ole katunut. Mutta en ole katunut sitäkään että oli e46 M3 vaan sellaisen perään haikailen edelleen. Meillä on kakkosauto niin vähällä käytöllä, että tekisi mieli vaihtaa se M3seen jonain päivänä.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Jatketaas täällä E46-höpinää.
Nettiautoa huvikseni selailin, ja sieltä löytyy muutama ilmotuksen perusteella ok auto hintaluokassa 27-30ke. Kilometrit noissa on 110-140tkm. Ja sitten on noita 200tkm ajettuja "Keravatuningeja" kuten Squamish autotalliketjussa sanoi. Kolmas ryhmä oikeastaan paljon modatut, selvästi erittäin hyvin pidetyt ja huolletut yksilöt, mutta noissa on mielestäni liikaa hintaa 33-35ke, vaikka niihin on varmasti rahaa ja aikaa poltettukin paljon. Samat autot tuolla on aikalailla olleet myynnissä jo puoli vuotta, joten ei taida M3:n ostajia liiaksi olla. Liekkö tinkivaraa sitten jos oikeasti menisi ostamaan
Smg vs. manuaali-keskustelu tuntuu ulkomaan foorumeilla olevan aika 50/50, eikä selkeää suosikkia ole. Manuaali tietysti toimintavarmempi ja tuo ehkä enemmän sitä ajamisen fiilistä kun kädet ja jalat heiluu ohjaamossa. Toisaalta Smg houkuttaisi noitten rattivaihteiden ja kaupunkikruisailun helppouden vuoksi. Miinuspuolena kai on sitten pieni nykivyys hitaassa ajossa ja hydraulipumpun ongelmat. Se ei kyllä ole paha, jos tykkää pamahtaa 150tkm kohdalla ja veloitus siitä noin 5-600e.
Nettiautoa huvikseni selailin, ja sieltä löytyy muutama ilmotuksen perusteella ok auto hintaluokassa 27-30ke. Kilometrit noissa on 110-140tkm. Ja sitten on noita 200tkm ajettuja "Keravatuningeja" kuten Squamish autotalliketjussa sanoi. Kolmas ryhmä oikeastaan paljon modatut, selvästi erittäin hyvin pidetyt ja huolletut yksilöt, mutta noissa on mielestäni liikaa hintaa 33-35ke, vaikka niihin on varmasti rahaa ja aikaa poltettukin paljon. Samat autot tuolla on aikalailla olleet myynnissä jo puoli vuotta, joten ei taida M3:n ostajia liiaksi olla. Liekkö tinkivaraa sitten jos oikeasti menisi ostamaan
Smg vs. manuaali-keskustelu tuntuu ulkomaan foorumeilla olevan aika 50/50, eikä selkeää suosikkia ole. Manuaali tietysti toimintavarmempi ja tuo ehkä enemmän sitä ajamisen fiilistä kun kädet ja jalat heiluu ohjaamossa. Toisaalta Smg houkuttaisi noitten rattivaihteiden ja kaupunkikruisailun helppouden vuoksi. Miinuspuolena kai on sitten pieni nykivyys hitaassa ajossa ja hydraulipumpun ongelmat. Se ei kyllä ole paha, jos tykkää pamahtaa 150tkm kohdalla ja veloitus siitä noin 5-600e.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Tinkivaraa on ihan varmasti - cash is king, ostajan markkinat jne. Riippuu sitten myyjästä, että miten paljon hinta alenee. Jos tarve myydä on todellinen, niin suoralla kaupalla hinnat ovat varmasti jotain muuta kuin pyyntihinnat. E46:t ovat siinä iässä, että moni vaihtoautoliike ei niitä valikoimiinsa enää ota, ja ne jotka ottavat, tarjoavat reilusti alakanttiin (myyjän kannalta katsottuna). Eli mitä teet myyjänä: joko pidät auton itselläsi tai olet avoinna kaikille tarjouksille. Tällaisista marginaaliautoista niitä tarjouksiakaan tuskin satelee.Hiace kirjoitti:Jatketaas täällä E46-höpinää.
Nettiautoa huvikseni selailin, ja sieltä löytyy muutama ilmotuksen perusteella ok auto hintaluokassa 27-30ke. Kilometrit noissa on 110-140tkm. Ja sitten on noita 200tkm ajettuja "Keravatuningeja" kuten Squamish autotalliketjussa sanoi. Kolmas ryhmä oikeastaan paljon modatut, selvästi erittäin hyvin pidetyt ja huolletut yksilöt, mutta noissa on mielestäni liikaa hintaa 33-35ke, vaikka niihin on varmasti rahaa ja aikaa poltettukin paljon. Samat autot tuolla on aikalailla olleet myynnissä jo puoli vuotta, joten ei taida M3:n ostajia liiaksi olla. Liekkö tinkivaraa sitten jos oikeasti menisi ostamaan
Samaan aikaan taas ostajan kannalta Suomen hintataso (ainakin halvempien yksilöiden kohdalla) on sellainen, että muualta tuonti ei ihan helposti kannata. Käteisostajalla on siis hyvät ajat, jos mieleinen auto vaan löytyy. Ja näinhän se on aina tällaisten "erikoisautojen" kanssa, joita on kuitenkin markkinoilla melko paljon.
Itsekin olisin M3-kaupoilla, ellei olisi tuota nykyistä autoa ensin hukattavana. Ja kun nettiauton kautta myyntiin ei oikein jaksaisi lähteä, niin M on vielä jäänyt suunnitelman asteelle. Viime syksynä kävin tosin puolitosissani yhdessä Helsinkiläisessä autoliikkeessä kyselemässä vaihtoa 330i -> M3 ja käteishintaa. Ämmän hintalappu oli 32,xxx euroa, ja ehdotin hinnaksi "jotain 28ke". Myyjä soitteli pari tuntia myöhemmin perään ja sanoi, että "nyt ollaan tosi lähellä kauppoja". Noh, olin jo liikkeessä päättänyt jatkaa etsintää, kun ko. auto oli turhan kulahtaneessa kunnossa. Vaikka tuo olikin yksittäistapaus, niin antaa se kuitenkin jotain osviittaa siitä, miten hintaneuvotteluja käydään. Sama kaava pätee varmasti yksityiseltäkin ostettaessa.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Ostajia taitaa tosiaan olla aika niukasti tällaisilla erikoisautoilla. Yllättävän paljon olisi tuossa sinun tapauksessa tippunut hinta, jos 32k -> jopa 28k olisi mennyt. Tuo hinta oli siis ilmeisesti käteiskaupalla ilman vaihtoautoa?
En tiedä kuinka halukkaita ovat ottamaan vaihtoautoja liikkeeseen tänäpäivänä, ilmeisesti vaihtoautovarastot keskimäärin on aika runsaita ja liikkeet täynnä autoja.
En tiedä kuinka halukkaita ovat ottamaan vaihtoautoja liikkeeseen tänäpäivänä, ilmeisesti vaihtoautovarastot keskimäärin on aika runsaita ja liikkeet täynnä autoja.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Tuossa ihan ok testiajo käytetyllä E46 M3:lla http://www.youtube.com/watch?v=bLCa67RngWs
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä, tuo oli käteisellä ilman vaihtoautoa.Hiace kirjoitti:Ostajia taitaa tosiaan olla aika niukasti tällaisilla erikoisautoilla. Yllättävän paljon olisi tuossa sinun tapauksessa tippunut hinta, jos 32k -> jopa 28k olisi mennyt. Tuo hinta oli siis ilmeisesti käteiskaupalla ilman vaihtoautoa?
Kesäkuu on ollut hiljaista autoliikkeissä:Hiace kirjoitti: En tiedä kuinka halukkaita ovat ottamaan vaihtoautoja liikkeeseen tänäpäivänä, ilmeisesti vaihtoautovarastot keskimäärin on aika runsaita ja liikkeet täynnä autoja.
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/nyt ... si/a821643" onclick="window.open(this.href);return false;
- Exorcist
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:38
- Auto: E46M3 '04
Audi A3 Tdi '04 - Paikkakunta: Riihimäki
4V nyt omistaneena voi hyvin yhtyä aiempiin kommentteihin. Arkiajossa toimii varsin mallikkaasti, enkä usko että talviajokaan tuottaa mitään ongelmia.
Oma valinta on ehdottomasti manuaali, lähinnä luotettavuuden ja fiiliksen ehdoilla. En tosin koskaan ole päässyt sisälle noihin SMG laatikoihin, rauhallisessa ajossa ne tuntuvat vaan niin vanhanaikaisilta.
Huoltoihin saa näissä autoissa helposti uppoamaan jos kohdalle sattuu huoltamaton tai vähän pommimpi yksilö. Löytyy aina SMG vioista, perän repeämisiin ja vanos ongelmiin. Ostaessa siis historiaan kiinnittäisin pitkälti huomiota.
Parasta E46M3:ssa kuitenkin on se ettei auto tunnu niin vanhalta kuin se jo on.
Ulkonäkö tuntuu vielä suht freesiltä ja kaikilla optioilla varustettu auto on vielä ihan modernin oloinen. Löytyy bluetoothit, navit ja bixenonit jne.
Ajettavuudesta nyt ei voi sanoa mitään negatiivista ja jos modailu on yhtään lähellä sydäntä niin asteikolla päästään melko paljon eteenpäin.
Oma valinta on ehdottomasti manuaali, lähinnä luotettavuuden ja fiiliksen ehdoilla. En tosin koskaan ole päässyt sisälle noihin SMG laatikoihin, rauhallisessa ajossa ne tuntuvat vaan niin vanhanaikaisilta.
Huoltoihin saa näissä autoissa helposti uppoamaan jos kohdalle sattuu huoltamaton tai vähän pommimpi yksilö. Löytyy aina SMG vioista, perän repeämisiin ja vanos ongelmiin. Ostaessa siis historiaan kiinnittäisin pitkälti huomiota.
Parasta E46M3:ssa kuitenkin on se ettei auto tunnu niin vanhalta kuin se jo on.
Ulkonäkö tuntuu vielä suht freesiltä ja kaikilla optioilla varustettu auto on vielä ihan modernin oloinen. Löytyy bluetoothit, navit ja bixenonit jne.
Ajettavuudesta nyt ei voi sanoa mitään negatiivista ja jos modailu on yhtään lähellä sydäntä niin asteikolla päästään melko paljon eteenpäin.
Tekniikaltaan E46 M3 on omasta mielestäni yksi BMW:n hienoimmista malleista. Moottorihan voitti peräkkäin monta "best motor of the year"-titteliä. Voimaa riittää ja vääntöäkin on riittävästi. Maantiellä 8.x l/100km ja kaupungissa 9.6-10.5l/100km.
Omalla kulkineella kilometrejä 192tkm. Toistaiseksi ongelmia ei ole ollut, ja suoraan sanottuna ei kilometrimäärä autossa näy tai tunnu mitenkään. BMW testasi aikoinaan tapansa mukaan M3:sta kehittäessään Nuerbueringillä (80 000 mailia), joten heikot paikat on todennäköisesti löydetty ja normaaliajossa tuskin ilmeneevätkään koskaan. Samaisessa Evon artikkelissa kehittäjät väittivät, että tuo 80 000 mailia Nurrellä vastaa 1 600 000 mailia normaaliajoa. Kyseessä tuskin oli sama auto kokoaikaa.
Arkiajo onnistuu mutkattomasti ja tavarankuljetustilaa on kääntyvien takapenkkien ansiosta riittävästi monin tarkoituksiin. Ei tietenkään vastaa touringia.
Auto on hieman aliohjaava, jos vertaa esim Z3 M Coupeen (joka rata-ajossa erinomainen auto). Painoakin on tosin 100kg enemmän, ja tehoa 22hv enemmän.
BMW:n hyvästä suunnittelusta kertoo esimerkiksi se, että takavanteet, vaikka ovatkin leveämmät kuin etuvanteet, sopivat myös eteen.Tällä kikalla rata-ajossa aliohjaavuus pienenee. Itsellä on nuo toiset takavanteet odottamassa renkaita ja allelaittoa. Joten kokemusta omakohtaisesti ei asiasta ole, miten toimii.
Automiehet tuntevat M3:sen ja päät kääntyy liikennevaloissa. Joten jos joku harkintaa miettii ja haluaa olla näkymätön, niin hopea tai harmaa väriksi.
Varusteita riittää nykymittapuun mukaankin riittävästi.
Matka-ajossa auto on hieman äänekkäämpi kuin E90.
E90 on lainannut monia "BMW-mäisyyksiä" e46:sta joten ilmeisesti ovat todennettu toimiviksi jo e46:ssa.
Päivittäiseen ajoon e90 etenkin Diesel tuplaturbolla on "mukavampi" kuin M3 huomattavasti suuremman väännön ansiosta. Edellinen on myös taloudellisempi.
Jostain syystä omat mittasuhteet sopivat tuohon M3:seen hyvin ja muutenkin auto tuntuu ns. kuin tilauksesta tehdyltä.
Omalla kulkineella kilometrejä 192tkm. Toistaiseksi ongelmia ei ole ollut, ja suoraan sanottuna ei kilometrimäärä autossa näy tai tunnu mitenkään. BMW testasi aikoinaan tapansa mukaan M3:sta kehittäessään Nuerbueringillä (80 000 mailia), joten heikot paikat on todennäköisesti löydetty ja normaaliajossa tuskin ilmeneevätkään koskaan. Samaisessa Evon artikkelissa kehittäjät väittivät, että tuo 80 000 mailia Nurrellä vastaa 1 600 000 mailia normaaliajoa. Kyseessä tuskin oli sama auto kokoaikaa.
Arkiajo onnistuu mutkattomasti ja tavarankuljetustilaa on kääntyvien takapenkkien ansiosta riittävästi monin tarkoituksiin. Ei tietenkään vastaa touringia.
Auto on hieman aliohjaava, jos vertaa esim Z3 M Coupeen (joka rata-ajossa erinomainen auto). Painoakin on tosin 100kg enemmän, ja tehoa 22hv enemmän.
BMW:n hyvästä suunnittelusta kertoo esimerkiksi se, että takavanteet, vaikka ovatkin leveämmät kuin etuvanteet, sopivat myös eteen.Tällä kikalla rata-ajossa aliohjaavuus pienenee. Itsellä on nuo toiset takavanteet odottamassa renkaita ja allelaittoa. Joten kokemusta omakohtaisesti ei asiasta ole, miten toimii.
Automiehet tuntevat M3:sen ja päät kääntyy liikennevaloissa. Joten jos joku harkintaa miettii ja haluaa olla näkymätön, niin hopea tai harmaa väriksi.
Varusteita riittää nykymittapuun mukaankin riittävästi.
Matka-ajossa auto on hieman äänekkäämpi kuin E90.
E90 on lainannut monia "BMW-mäisyyksiä" e46:sta joten ilmeisesti ovat todennettu toimiviksi jo e46:ssa.
Päivittäiseen ajoon e90 etenkin Diesel tuplaturbolla on "mukavampi" kuin M3 huomattavasti suuremman väännön ansiosta. Edellinen on myös taloudellisempi.
Jostain syystä omat mittasuhteet sopivat tuohon M3:seen hyvin ja muutenkin auto tuntuu ns. kuin tilauksesta tehdyltä.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Kertokaapa auton omistaneet, mihin kannattaa ostaessa kiinittää huomiota? Foorumeita tutkimalla ainakin seuraavat paikat on neuvottu tsekkaamaan:
-Vanos (huomaako huonon kunnon tikityksestä tms.?)
-SMG (voiko muuten tarkistaa kuin että vaihtaa siististi?)
-Takakelkan puslat ja kiinnityspisteet
-Kiertokangen laakerit. Näissä oli ilmeisesti BMW:n takaisinkutsu 2001-2003-malleissa karkeasti. En tiedä kävikö kaikki autot laakereiden vaihdossa, ja antaakohan merkkiliike tietoja, onko takaisinkutsu tehty tietyssä autossa vai ei? Ensimmäisissä autoissa oli siis laakereiden laadussa jotain vikaa ja koneita leikkaili kiinni kun männät ei pysyny siellä missä olis pitänyt.
-Mites öljyvuodot? Tuppaako nämä syömään öljyä vanhemmiten?
-Mitäs muuta?
-Vanos (huomaako huonon kunnon tikityksestä tms.?)
-SMG (voiko muuten tarkistaa kuin että vaihtaa siististi?)
-Takakelkan puslat ja kiinnityspisteet
-Kiertokangen laakerit. Näissä oli ilmeisesti BMW:n takaisinkutsu 2001-2003-malleissa karkeasti. En tiedä kävikö kaikki autot laakereiden vaihdossa, ja antaakohan merkkiliike tietoja, onko takaisinkutsu tehty tietyssä autossa vai ei? Ensimmäisissä autoissa oli siis laakereiden laadussa jotain vikaa ja koneita leikkaili kiinni kun männät ei pysyny siellä missä olis pitänyt.
-Mites öljyvuodot? Tuppaako nämä syömään öljyä vanhemmiten?
-Mitäs muuta?
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Muutamasta autosta laitettu tiedusteluja menemään ja yksi vastasi näin: "Mitään ylimääräisiä kolinoita tai jyrinöitä ei kuulu, mutta näissähän on aivan normaalia pieni kolahtelu voimansiirrossa, sitä ei kannata säikähtää.". Pitääköhän tuo paikkansa, kommentoikaahan autoa tuntevat! Kolahtelu voimansiirrossa ei minusta kuulosta normaalilta missään autossa.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Tarkoittaiskohan tuo sitä samaa perän vaimeaa "kumahtelua" mikä on vakiona useimmissa (kaikissa?) E46:ssa?Hiace kirjoitti:Muutamasta autosta laitettu tiedusteluja menemään ja yksi vastasi näin: "Mitään ylimääräisiä kolinoita tai jyrinöitä ei kuulu, mutta näissähän on aivan normaalia pieni kolahtelu voimansiirrossa, sitä ei kannata säikähtää.". Pitääköhän tuo paikkansa, kommentoikaahan autoa tuntevat! Kolahtelu voimansiirrossa ei minusta kuulosta normaalilta missään autossa.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Loistava erään suomalaisen kirjoittama artikkeli M3 csl:stä, tarinaa myös tavallisesta M3:sta. Kuvatkin upeita, varsinkin kun ei ole taidettu photoshoppailla ollenkaan.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=597491
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=597491
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
PH BUYING GUIDE: BMW M3 (E46)
- Introduction http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25931
- Powertrain http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25932
- Rolling chassis http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25933
- Body http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25934
- Interior http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25935
- Introduction http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25931
- Powertrain http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25932
- Rolling chassis http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25933
- Body http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25934
- Interior http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=25935
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Laitampa tännekin vielä linkkiä jos tulee tarpeeseen. Kirjottelin tuonne omalle autosivustolle 3-osaisen E46 M3-juttusarjan, lukaiskaa jos kiinnostaa. Tuonne artikkeleihin otan mielelläni myös korjauksia jos on virheitä tullut asioihin. Ja jos jotakin puuttuu niin saapi kommentoida
http://wastegate.fi/bmw-e46-m3-kokemuks ... ifiilikset
http://wastegate.fi/bmw-e46-m3-kokemuks ... nen-kaytto
http://wastegate.fi/bmw-e46-m3-kokemuks ... stannukset
http://wastegate.fi/bmw-e46-m3-kokemuks ... ifiilikset
http://wastegate.fi/bmw-e46-m3-kokemuks ... nen-kaytto
http://wastegate.fi/bmw-e46-m3-kokemuks ... stannukset
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Kiitos, luin mielenkiinnolla tyyppiviat ja käyttökustannukset -sivun. Hieman harmittavasti kustannuksia ei ole listattu, joten kysytään täällä että minkä hintainen operaatio oli kiertokangen laakerien uusiminen? Jos oikein niin taisit teettää homman ns. harrastajalla?Hiace kirjoitti:Laitampa tännekin vielä linkkiä jos tulee tarpeeseen. Kirjottelin tuonne omalle autosivustolle 3-osaisen E46 M3-juttusarjan, lukaiskaa jos kiinnostaa. Tuonne artikkeleihin otan mielelläni myös korjauksia jos on virheitä tullut asioihin. Ja jos jotakin puuttuu niin saapi kommentoida
http://wastegate.fi/bmw-e46-m3-kokemuks ... ifiilikset
http://wastegate.fi/bmw-e46-m3-kokemuks ... nen-kaytto
http://wastegate.fi/bmw-e46-m3-kokemuks ... stannukset
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Vähän vastaus viiveellä. Kustannuksia en listannut, koska oli osittain ns. kaverihinta tiskin alta ja luulen että tekijä ei halua hintaa näkyviin. Mutta karkeasti kk-laakerien vaihtotyö lienee harrastajalla varmaan 2-400e + osat (ei kovin kallista), olisko huolloissa/marmorilla ehkä 600-1000e paukku? Korjatkaa jos tiiätte paremmin
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d