Ja BMWcar lehden mukaan xDrive tekisi tuloaan Briteissä myös henkilömalleihin...?Pitkis kirjoitti:Onko lähdettä? BMW UK on ilmoittanut ainakin Car-lehden mukaan, että koko malli ei tule myyntiin siellä. Eihän tuollaista vääntöä kyllä pelkillä takakumeilla hallitsekaan fiksusti.Putin349 kirjoitti:M550d tulee Briteissä myyntiin pelkästään takavetoisena oikeanpuoleisen ohjauksen takia, muualla sitten Xdrivenä.
BMW M Performance M550d julkistettu (info, kuvat, videot)
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Mutta joo... niinhän tuossa näyttäisi tosiaan lukevan, että britit saisivat takavetoisen version tuostakin
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
M550:n suunnittelu lienee ollut selvästi työläämpää kuin tavallisen mallisarjan auton, jossain siis tavallisen ja M5:n välillä. Tuntuisi kovin epäuskottavalta, että erikseen rakennettaisiin ja testattaisiin takavetoinen malli vain yhden maan markkinoita varten, kun kaikissa malleissa driveline on suunniteltu alusta lähtien nelivedon kanssa kytkettäväksi. Eihän näitä kärryjä myydä joka puolella maailmaa, esim. USA:ssa niitä ei tulla myymään, tuskin hirveän laajasti vielä muuallakaan. Luulen, että tuossa on toimittaja toimittanut nyt niin, että kuvitellut auton tulevan takavetona eikä ottanut huomioon sitä, että BMW UK voi kokonaan pudottaa laitteen tuontiohjelmasta. Car-lehti tuntuu jutelleen pääkallopaikan kanssa ja sen vuoksi pitäisi em. skenaariota todennäköisempänä.
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Kerrassaan ///Mahtava luomus. Tuostahan olikin huhuilua jo joskus joulukuun alkupuolella. Vaikka käytännössä tuo onkin melkein "vain" tuunattu 535dA xDrive, jossa M-Sport-paketti. Onhan tuolla toki liuta teknisiäkin muutoksia, kiinnostavimpana ehkä modattu xDrive-neliveto - sitä olisi kiva kokeilla.
Performance Control on vakiona. Olen ihmetellyt, kun "normaaliin" 5-sarjaan tuota ei saa edes rahalla, vaikka esimerkiksi F25 X3:een sen saa lisävarusteena. No, pärjää ilmankin.
Mallinimi ei ehkä ole onnistunein. Loogisempihan olisi ollut 540dA xDrive M-Sport eli takaluukkuun vain 540d-merkintä, ja autossa vakiona M-Sport-paketti. Mutta halusivat ilmeisesti 50d-nimen käyttöön, koska X5 ja X6 tuntevat jo 40d-merkinnän ja 50d:llä saatiin koko sarja saman merkinnän alle, helpottaa koneversion tunnistamistakin. Ja pyöreä luku parempi kuin 545d. Pitihän siihen vielä M-kirjainkin tunkea mukaan.
Voin vain kuvitella, kuinka rajusti tuo hyökkää paikaltaan eteenpäin täyskaasulla, kun jo 530dA xDrive tuntui niin tykiltä.
Performance Control on vakiona. Olen ihmetellyt, kun "normaaliin" 5-sarjaan tuota ei saa edes rahalla, vaikka esimerkiksi F25 X3:een sen saa lisävarusteena. No, pärjää ilmankin.
Mallinimi ei ehkä ole onnistunein. Loogisempihan olisi ollut 540dA xDrive M-Sport eli takaluukkuun vain 540d-merkintä, ja autossa vakiona M-Sport-paketti. Mutta halusivat ilmeisesti 50d-nimen käyttöön, koska X5 ja X6 tuntevat jo 40d-merkinnän ja 50d:llä saatiin koko sarja saman merkinnän alle, helpottaa koneversion tunnistamistakin. Ja pyöreä luku parempi kuin 545d. Pitihän siihen vielä M-kirjainkin tunkea mukaan.
Voin vain kuvitella, kuinka rajusti tuo hyökkää paikaltaan eteenpäin täyskaasulla, kun jo 530dA xDrive tuntui niin tykiltä.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Olen vähän selvitellyt noita eroja ja näyttäisi olevan jokseenkin vähän sellainen meininki, että 535xd:n ja 550xd:n välillä on eroa jokseenkin yhtä paljon kuin 550i:n ja M5 kanssa. Kone uusi, alusta uusiksi, driveline uusiksi ja aika lailla kaikki muukin. Tiedot tosin ovat vähäisiä vielä, mutta kuukauden kuluttua viimeistään selviää enemmän kun pääsen tehtaan kaverien kanssa naamatusten juttelemaan. Tässä pitää vielä huomioida, että käytännössä kaikki viime aikojen M-autot ovat yllättäneet selvästi positiivisemmin kuin ennakkotiedoissa kaikki ovat arvanneet. Lähinnä suurin miinus mielestäni on sisätilat, jotka ovat liian lähellä normia. Enemmän M-valikoimaa ainakin toivoisin. Mutta lisävarusteet ovat vielä epäselviä, joten ei nyt hötkyillä, tilanne voi vielä korjaantua.JMV kirjoitti:Kerrassaan ///Mahtava luomus. Tuostahan olikin huhuilua jo joskus joulukuun alkupuolella. Vaikka käytännössä tuo onkin melkein "vain" tuunattu 535dA xDrive, jossa M-Sport-paketti. Onhan tuolla toki liuta teknisiäkin muutoksia, kiinnostavimpana ehkä modattu xDrive-neliveto - sitä olisi kiva kokeilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 174
- Liittynyt: 24 Marras 2011, 13:28
- Auto: - F11 520xda LCI
- Supra mk4 LHD 6mt Single - Paikkakunta: Helsinki
Voimaa ei ole ikinä liikaa. Mutta tarkoitin tuolla kyllä lähinnä noit 3.0d piristeliöitä, jos vaan suuttimet passaa muihin malleihin kun ongelma on ettei näihin BMW dieseleihin oikein ole saanut suuttimia niinkuin noihin VAGgilaisiin.fifty kirjoitti:Joo, tokihan tuo auto virittämistä kaipaakin.Toni.S kirjoitti:Tossahan on sit isommat suuttimetkin, mikä lienee hyvä uutinen virittäjille
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Taitavat olla kaikki tulevatkin M Performance -mallit nelivetoja tai ainakin suurin osa. BMW:n virallinen taho oli maininnut tulevasta, että "Intelligent all-wheel-drive system BMW xDrive would also play a significant role in the BMW M Performance Automobiles.". Ilmeisesti bensiinimoottorisiakin tulossa tarjolle tulevaisuudessa.o335 kirjoitti:Takaveto kiitos!!!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
- Auto: 2008 E91 330d M-sport
Video M550d:n äänimaailmasta ja 0-250 kiihdytys -> http://www.bmwblog.com/2012/02/21/video ... 0-250-kmh/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Huhhuh! Aika iloisesti jaksaa vetää vielä tuolla 180-220 kieppeillä. Ei paljoa vauhti tunnu. Äänimaailma on toki vähän dieselmäinen, mutta ehkä sen kestäisi 380hp tehoilla... :D
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 16 Huhti 2011, 09:39
http://www.insideline.com/bmw/5-series/ ... drive.html
Aika herkulta vaikuttaa, harmi kun kaikki rahat menee mökki- ja taloraksaan.. F11!!
Aika herkulta vaikuttaa, harmi kun kaikki rahat menee mökki- ja taloraksaan.. F11!!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Mmmm... Tuolla pääsee sujuvasti rekasta ohi!