Aika uskomattomalta kierrosalueella tuon videon mukaan kone työskentelee dieseliksi. Suuremmalle vaihto 5500 kierroksen jälkeen ja uuden pykälän aloituskierokset 4200 hujakkeilla. Onkos tuossa myös launch control kun lähdössä kierrokset nousi 3500 ennen kuin jarru vapautettiin?
Fantastinen peli tuo kyllä olisi.
BMW M Performance M550d julkistettu (info, kuvat, videot)
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
En ainakaan muista, että missään pressimateriaalissa olisi mainittu launch control -ominaisuus. Ehkä kuljettaja painoi kaasua samaan aikaan jarrun kanssa. Jos M Performance -malleissa polttoaineen syöttö ei katkea tuollaisessa tilanteessa (kuten näissä "normaaleissa" taitaa tapahtua?), voisi se olla mahdollista.Mrmela kirjoitti:Aika uskomattomalta kierrosalueella tuon videon mukaan kone työskentelee dieseliksi. Suuremmalle vaihto 5500 kierroksen jälkeen ja uuden pykälän aloituskierokset 4200 hujakkeilla. Onkos tuossa myös launch control kun lähdössä kierrokset nousi 3500 ennen kuin jarru vapautettiin?
Hurjat on kyllä kierrokset dieseliksi, mutta itse olisin vaihtanut hieman aiemmin suurempaa vaihdetta. Ehkä jopa lähtenyt 2-vaihteella liikkeelle, koska väännöstä ei ole pulaa (kai voimansiirto sen kestää). Videossa varsinkin 2:lle vaihto menee turhan myöhäiseksi ja teho-/vääntöalue tippuu rajusti, jolloin auto nyykähtää pahasti - sen huomaa jopa nopeusmittarista. Saman huomasi 530dA:ssa, jos jätti isommalle vaihdot liian myöhäiseksi. Mutta siis hieno pelihän tuo on kokonaisuudessaan.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kävin tällä viikolla tsekkaamassa noita kärryjä livenä. Ajanut en kyllä. M550d on ihan lupaavan oloinen. Tehtaan kaveri kertoi alustan osista olevan noin 40% aitoa M-kamaa eli käytännössä M5:stä kopsattua. Tarkemmin en oikein saanut irti juttua. Livenä laite on kyllä normi vitosta räyhäkkäämpi, matalampi ja jotenkin tiukemman oloinen. Sisällä ei mitään radikaalia, ratti aito M-tyylinen, tosin ilman värineuleita. M550d:n saa kuulemma millä sisustalla vaan eli Indiviual ja normivärit onnistuvat. Se onkin hyvä, sillä tuo vakio on tosi kylmän oloinen, en jättäisi siitä juuri mitään jos kärryn ostaisin.
X6 50d tulee muuten vasta keskikesällä ulos, 550d jo nyt keväällä. Jos ei joku siis vielä tiennyt tuota.
X6 50d tulee muuten vasta keskikesällä ulos, 550d jo nyt keväällä. Jos ei joku siis vielä tiennyt tuota.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
autopiltissä 550d vs m5: Hieman yllättävät tulokset. Kiihtyvyydessä aika iso ero (suuri vääntölukema ei auta jos ei ole kierroksia taulussa..), ohituskiihtyvyydessä käsittämättömän suuri ero. Diesel odotetusti hieman hiljaisempi, mutta kulutus taas aika iso kolmilitraiseksi. Bensalla taas yllättävänkin pieni kulutus (V8). Painossa vain pieni ero. Rata-ajossa ero kutakuinkin odotusten mukainen.
Weight: 2040 kg
0-100 km/h: 5,2 s
0-160 km/h: 12,0 s
Braking (100-0 km/h), warm: 35,6 m
Noise at 130 km/h: 69 dB(A)
Average fuel consumption: 9,2 l / 100 km
M5 M550d
60-100 1,7 2,8
80-120 2,1 3,3
Weight: 1950 kg
0-100 km/h: 4,4 s
0-160 km/h: 8,6 s
Braking (100-0 km/h), warm: 33,9 m
Noise at 130 km/h: 72 dB(A)
Average fuel consumption: 11,6 l / 100 km
Driving Center Groß Dölln lap times:
1:30.11 min – BMW M5
1:33.55 min – BMW M550d xDrive
Weight: 2040 kg
0-100 km/h: 5,2 s
0-160 km/h: 12,0 s
Braking (100-0 km/h), warm: 35,6 m
Noise at 130 km/h: 69 dB(A)
Average fuel consumption: 9,2 l / 100 km
M5 M550d
60-100 1,7 2,8
80-120 2,1 3,3
Weight: 1950 kg
0-100 km/h: 4,4 s
0-160 km/h: 8,6 s
Braking (100-0 km/h), warm: 33,9 m
Noise at 130 km/h: 72 dB(A)
Average fuel consumption: 11,6 l / 100 km
Driving Center Groß Dölln lap times:
1:30.11 min – BMW M5
1:33.55 min – BMW M550d xDrive
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Kova kulutus tolla dieselillä (yhd. 6,3l/100km, tehtaan arvo) ja vastaavasti pieni kulutus M5 bensalla - onko noi kulutuslukemat testiajosta poimittu?
Taasen toi dieseli pettää pahasti tossa kiihtyvyydessä koska sillehän luvattiin 4,7 sec, joten se jää puoli sekuntti luvatusta - kiire kun on aina, niin täytyy heti haukkua romuksi
Onko muuten 535d:ssä kaksi turboa vai yksi? 550d:ssä on kolme jos oikein ymmärsin tosta videosta - mahtaa olla yli 100tkm ajettuna melkoinen pommi...
Taasen toi dieseli pettää pahasti tossa kiihtyvyydessä koska sillehän luvattiin 4,7 sec, joten se jää puoli sekuntti luvatusta - kiire kun on aina, niin täytyy heti haukkua romuksi
Onko muuten 535d:ssä kaksi turboa vai yksi? 550d:ssä on kolme jos oikein ymmärsin tosta videosta - mahtaa olla yli 100tkm ajettuna melkoinen pommi...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
2 turboa on 535d:ssä ja noilal on ajettu yli 300 tkm orkkisturboilla.japi2010 kirjoitti:Onko muuten 535d:ssä kaksi turboa vai yksi? 550d:ssä on kolme jos oikein ymmärsin tosta videosta - mahtaa olla yli 100tkm ajettuna melkoinen pommi...
Tuskin se yhden lisäturbon tuominen riskä kovin paljon kasvattaa,
enneminkin pienentää kun turbo toimii vain osan aikaa käytöstä,
toisin kun esim. korkeasti viritetyllä 1-turboisella.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Pommi tai ei, niin ehdottomasti unelma-autoni. Tällaisen kun joskus saisi, mieluiten alcantara-sisustalla sisäkattoa myöten. Näin kaksi M550d:tä viime vierailulla autoliikkeessäni, carbon blackin ja alpine whiten.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Kävin eilen estekisoja katsomassa ja A. Kontz oli tuonut paikalle sponssi autoiksi M550d;n ja 330D:n. Aika vaatimattomalta näytti tuo kolmonen vitosen vierellä. Olen yrittänyt vaimolle puhuttaa tulevaa kolmosen/nelosen coupea, mutta kun eilen näki tuon sedanin, niin totesi että aika tavalla pitää olla coupe eri näköinen, että kelpaa hänelle. Voipi olla, että ensi keväänä ei tarvitse miettiä auton vaihtoa.
Niin, vielä tuosta M550d:stä; auto oli musta sisältä ja päältä ja tosiaankin ihan ok, vaikka en mikään 5-sarjalaisen fanittaja olekaan.Ehkä tietoisuus siitä mitä konepellin alta löytyy, nosti arvostustusta ko. kulkinetta kohtaan potenssiin jotakin.
Eipä muuten ollutkaan täysin musta tuo auto. Siinä oli sellaiset matta harmaat sivupeilit
Pari kuvaa on kamerassa. Saatan laittaa myöh.
Niin, vielä tuosta M550d:stä; auto oli musta sisältä ja päältä ja tosiaankin ihan ok, vaikka en mikään 5-sarjalaisen fanittaja olekaan.Ehkä tietoisuus siitä mitä konepellin alta löytyy, nosti arvostustusta ko. kulkinetta kohtaan potenssiin jotakin.
Eipä muuten ollutkaan täysin musta tuo auto. Siinä oli sellaiset matta harmaat sivupeilit
Pari kuvaa on kamerassa. Saatan laittaa myöh.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Tänään oli Autokeskus airportilla xdrive-päivät ja kävin testaamassa 550d touringin. Muutamalla sanalla voisi kuvailla tehoa ja vääntöä löytyy. Siinä oli se virtuaalimittaristo, joka on hieno mutta jotenkin epäkäytännöllinen ja avaruusaikainen - ehkä ottaisin sen jos automallia olisin hankkimassa mutta silti vanha mittaristo on selkeämpi ja klassisempi.
Moottorin on todella hieno mutta itse en tykkää F11 koska se on niin laiva, tehot saa tässä mallissa hienosti esille maantieajosa mutta kaupunkiajossa liian jäykkä minulle. Helposti irtoaa sakot autolla mutta sama ongelma kuin muissakin "leluissa", siihenkin tottuu todella nopeasti. Kulutus oli 14,3 litraa sadalle, tokihan autolla on kengitetty mutta maantieajossa hetkellinen kulutus nousee helposti yli 10 litran. Ymmärtää pitää että tehojen nousu ja kulutuksen lasku eivät kulje käsi-kädessä. Hieno laite mutta 141000 euron hinta hieman rajoittaa ostajakuntaa
Moottorin on todella hieno mutta itse en tykkää F11 koska se on niin laiva, tehot saa tässä mallissa hienosti esille maantieajosa mutta kaupunkiajossa liian jäykkä minulle. Helposti irtoaa sakot autolla mutta sama ongelma kuin muissakin "leluissa", siihenkin tottuu todella nopeasti. Kulutus oli 14,3 litraa sadalle, tokihan autolla on kengitetty mutta maantieajossa hetkellinen kulutus nousee helposti yli 10 litran. Ymmärtää pitää että tehojen nousu ja kulutuksen lasku eivät kulje käsi-kädessä. Hieno laite mutta 141000 euron hinta hieman rajoittaa ostajakuntaa
Ajan kanssa varmaan tottuu Veyroniin tai Venom GT:hen.
Mutta melko pienellä saa tuonkin kulkemaan. Eihän melkein 400hp pyhällä hengellä liiku, mutta reissulla Espoo - Lahti - Espoo, parin polkasun kera, keskinopeudella 110km/h kulutus oli 7,9l. Mielestäni ihan kohtuullinen lukema.
Mutta melko pienellä saa tuonkin kulkemaan. Eihän melkein 400hp pyhällä hengellä liiku, mutta reissulla Espoo - Lahti - Espoo, parin polkasun kera, keskinopeudella 110km/h kulutus oli 7,9l. Mielestäni ihan kohtuullinen lukema.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Warren:Ilmeisesti omistat kyseisen auton
On hyvä kulutus jos siihen pääsit. On se hieno moottori ja vielä neliveto niin eihän siitä puutu talvella muuta kuin rohkea kaasun painaja
On hyvä kulutus jos siihen pääsit. On se hieno moottori ja vielä neliveto niin eihän siitä puutu talvella muuta kuin rohkea kaasun painaja
Kunpa omistaisinkin
Perheen vanhemmalle sukupolvelle tuli tuollainen F11 kuukausi takaperin, ja se on ollut minulla pariin kertaan testissä, niin on päässyt vähän maistelemaan. Olen huomannut, että oma farmarin tarpeeni on kasvanut viime aikoina huomattavasti
Mutta kulutukseen, kyllä se varmaan vielä pienemmälläkin kulkisi matka-ajossa, jos nopeutta vähän tiputtaa. Tuohon 7,9l sisältyy siis moottoritietä vakionopeussäädin asetettuna 123km/h (tiedän, siellä on 100km/h rajoitus talvella), pikkasen kaupunkiajoa ja pk-seudun kehäteitä.
Perheen vanhemmalle sukupolvelle tuli tuollainen F11 kuukausi takaperin, ja se on ollut minulla pariin kertaan testissä, niin on päässyt vähän maistelemaan. Olen huomannut, että oma farmarin tarpeeni on kasvanut viime aikoina huomattavasti
Mutta kulutukseen, kyllä se varmaan vielä pienemmälläkin kulkisi matka-ajossa, jos nopeutta vähän tiputtaa. Tuohon 7,9l sisältyy siis moottoritietä vakionopeussäädin asetettuna 123km/h (tiedän, siellä on 100km/h rajoitus talvella), pikkasen kaupunkiajoa ja pk-seudun kehäteitä.
- hege
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 172
- Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
- Auto: G30 530e Luxury Line
- Paikkakunta: Espoo
Tuli eilen käytyä ajamassa tämä. On kyl varsin räyhee peli. En kyl vaan tykkää tosta että ne äänet ei oo aidot mitä sisällä kuuluu.. mutta muuten kyllä hienoin auto mitä koskaan tullut ajettua.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
- KariFi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
- Auto: F11 M550d -13
- Paikkakunta: Janakkala
Kulutuslukemat ovat 10 tkm matkalla vaihdelleet 6.7-8.2 l/100 km tankillisella. Autobaanalla aggressiivinen tyyli nosti keskilulutuksen reiluun 13 litraan, mutta Suomen käytännön ajonopeuksilla on kulutus yllättänyt hyvin positiivisesti. Siistillä maantieajolla menee hieman pienemmällä kuin E60 530 dAT, ja taajamanopeuksia käytettäessä huomattavasti pienemmällä. Talvinopeuksilla pitkällä matkalla on pääsee varmasti vitosella alkavaan lukemaan. Sitten kun käyttää tehovaroja niin tietysti myös soppa maistuu.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 22:50
- Auto: BMW X5 45e
MB CLK 320 cabrio
Vaihdoinpa juuri täysin palvelleen E60 530dx:ni m550d:hen.
M550d:n kiihtyvyys ja mukavuus ovat tietenkin omaa luokkaansa, mutta pakko myöntää että mäkisellä mutkatiellä tulee hetkittäin ikävä E60:stä. En tiedä, onko kyse siitä että olin tullut täysin sinuiksi E60:n kanssa vai siitä, että F10 on painavampi paketti.
Mutta etuna todettakoon, etteivät kaikenmaailman nöösit enää roiku takapuskurissa. Saa ajella omaan rauhalliseen tahtiin.
M550d:n kiihtyvyys ja mukavuus ovat tietenkin omaa luokkaansa, mutta pakko myöntää että mäkisellä mutkatiellä tulee hetkittäin ikävä E60:stä. En tiedä, onko kyse siitä että olin tullut täysin sinuiksi E60:n kanssa vai siitä, että F10 on painavampi paketti.
Mutta etuna todettakoon, etteivät kaikenmaailman nöösit enää roiku takapuskurissa. Saa ajella omaan rauhalliseen tahtiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 02 Joulu 2015, 15:56
- Auto: BMW 530e (G30) vm. 2017
Vieläkö omistat auton? Millaisia kokemuksia on kerääntynyt?itv kirjoitti:Vaihdoinpa juuri täysin palvelleen E60 530dx:ni m550d:hen.
M550d:n kiihtyvyys ja mukavuus ovat tietenkin omaa luokkaansa, mutta pakko myöntää että mäkisellä mutkatiellä tulee hetkittäin ikävä E60:stä. En tiedä, onko kyse siitä että olin tullut täysin sinuiksi E60:n kanssa vai siitä, että F10 on painavampi paketti.
Mutta etuna todettakoon, etteivät kaikenmaailman nöösit enää roiku takapuskurissa. Saa ajella omaan rauhalliseen tahtiin.
Ymmärrän mitä tarkoitat tuolla "tuli ikävä E60:sta". Itselläni on 530xd vm. 2007, ja olen päässyt muutaman kerran ajamaan tuttavani F10 530xd:tä, ja ohjaus on kyllä kivempi tuossa E60:ssa. Se on jollain tavalla luonnollisempi. Lähes kaikki muu on kyllä sitten paremmin tuossa F10:ssä... No, pitää olla tyytyväinen siihen mitä pihalta jo nyt löytyy