F12/F13 BMW M6 Coupe/Cabrio julkistettu
INFO, KUVAT
BMW M6 Coupe
- kiihtyvyys [0 – 100 km/h]: 4.2 s
- kiihtyvyys [0 – 200 km/h]: 12.6 s
- huippunopeus: 250 km/h, 305 km/h (M Driver’s Package)
- keskikulutus: 9.9 l/100 km
- CO2: 232 g/km
BMW M6 Cabrio
- kiihtyvyys [0 – 100 km/h]: 4.3 s
- kiihtyvyys [0 – 200 km/h]: 13.1 s
- huippunopeus: 250 km/h, 305 km/h (M Driver’s Package)
- keskikulutus: 10.3 l/100 km
- CO2: 239 g/km
Lehdistötiedote
F13 BMW M6 Coupe
F12 BMW M6 Cabrio
F12/F13 BMW M6 sisusta
F12/F13 BMW M6 Coupe/Cabrio julkistettu (info, kuvat)
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kyllä tuo hieno laite on, mutta ei mikään balls to the walls silti. Jotenkin laimennut maku näistä takavetoisia bensakärryistä, kun tuo uusi superdiesel on tullut nelivetoisena markkinoille. Pelkään, että jos M6 ja M650d lyödään rinnan samoilla varusteilla, melkein tarttuu siihen dieseliin ensin. Jopa rataoloissa se voi olla suhteessa lähes samantasoinen kuin M6. Ja suomiveroilla ei tule kuin **tutus kun miettii hintoja. No, diesel on ainakin 50 000e halvempi ja päälle neliveto + ympärivuotinen full-size suorituskyky. Ei ole paha paketti.
Se mitä tarvittaisiin olisi M6 CSL missä 200 kg painoa pois, kaaret ja tehoa 620 hv. Kisa-alusta ja palikkaa alle lisää niin jo olisi kireä. Sellaistahan jotain on luvattu. Sitten alkaa olla taas kiinnostusta enemmän, joskin se hinta on jotain ihan muuta
Se mitä tarvittaisiin olisi M6 CSL missä 200 kg painoa pois, kaaret ja tehoa 620 hv. Kisa-alusta ja palikkaa alle lisää niin jo olisi kireä. Sellaistahan jotain on luvattu. Sitten alkaa olla taas kiinnostusta enemmän, joskin se hinta on jotain ihan muuta
Perästä en oikein tykkää mutta sivuprofiili ja keula on nätit. Noi Penkkivaihtoehdotkin näyttää erittäin houkuttelevilta. oletettavasti nuo paremman perheen penkit on kuvissa ensimmäisinä. Tosi komeat. ja tuo ratti..siinä alkaa olla sitä nostalgiafiilista (kts. E30 m3-ratti)
speksitkin on aika kivat. Sinäänsä olen kyllä pitkiksen kanssa samoilla linjoilla että käytettävyyden suhteen toi diisseli on "järkevämpi" , mutta toisaalta siinä on väärä polttoaine M-autoon ja tuskin näitä muutenkaan järjellä ostellaan :D
speksitkin on aika kivat. Sinäänsä olen kyllä pitkiksen kanssa samoilla linjoilla että käytettävyyden suhteen toi diisseli on "järkevämpi" , mutta toisaalta siinä on väärä polttoaine M-autoon ja tuskin näitä muutenkaan järjellä ostellaan :D
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Lisädataa: http://www.6post.com/forums/showthread.php?t=647170" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Toi ratti ei vaan omaa silmää miellytä ja toinen asia on toi näyttö, sitä syksyllä kutosta cabrioo ajellessa kummastelin, ei oo mielestäni sopiva ton hintaluokan autoon, se on vaan jotenkin heppoisen oloinen ja tuntuu, että on irrallaan muusta kojelaudasta... Paremmin sopisi "upotettu" näyttö.
Kelpaisi mulle toki toi auto tollaisenaankin Keulasta upea
Kelpaisi mulle toki toi auto tollaisenaankin Keulasta upea
- JMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 305
- Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
- Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022
Makea. Varsinkin sivuprofiili on hienostuneen tyylikäs. Mutta ei silti kovin yllättävä paketti, kaikkea noita osasi jo odottaa. Sinänsä mitään suurta vikaakaan en kuvista keksi. Tai no, F30-tyylinen ohjauspyörä oudoksuttaa. Pidän enemmän M5:n ohjauspyörästä. Samoin ohjauspyörän vaihdevivut ovat erilaiset kuin M5:ssä - miksi ovat menneet hyvää muuttamaan? Toki voivathan nuo olla vähintään yhtä hyvät luonnossa, vaikkei ulkonäöllisesti miellytäkään. Muilta osin sisusta/napit ovatkin jo pitkälti M5:stä tuttua.
Coupen punainen lanseerausväri ei ole ehkä sopivin tuohon. Takavalotkin hukkuvat liikaa punaiseen mereen. Frozen Gray voisi olla cool.
Coupen punainen lanseerausväri ei ole ehkä sopivin tuohon. Takavalotkin hukkuvat liikaa punaiseen mereen. Frozen Gray voisi olla cool.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Uusimman tuulilasin mukaan autossa on muiden nopeiden bemareiden tapaan lasikuitukatto
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ehkä se auttaa pitämään kärryn paremmin radalla, ainakin jos SLS:aan vertaa Tuulilasin käsissäAntinontoxic kirjoitti:Uusimman tuulilasin mukaan autossa on muiden nopeiden bemareiden tapaan lasikuitukatto
Tuo M6:n katto on pornon näköinen, varsin aggressiivinen. E92M3:ssa katto on sileä, mutta uudessä M6:ssa uritettu, joka antaa sellaisen päällekäyvän stanssin. Paremman näköinen livenä kuin kuvissa. Uudet penkit eivät kyllä ihan vakuuttaneet, omat M3:n penkit tuntuivat äkkiseltään paremmilta, mutta tämä on sellainen asia mikä selviää vasta pitkässä ajossa oikeasti. Ratti oli aneeminen, mutta kai sen kanssa pärjää...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ihan samaa sanoin F30:n sporttijakkaroista vrt. E90:n vastaaviin. Toivottavasti tämä ei koske kaikkia uusia BMW:n malleja. Jätetään ne huonot penkit mersulle.Pitkis kirjoitti:Ehkä se auttaa pitämään kärryn paremmin radalla, ainakin jos SLS:aan vertaa Tuulilasin käsissäAntinontoxic kirjoitti:Uusimman tuulilasin mukaan autossa on muiden nopeiden bemareiden tapaan lasikuitukatto
Tuo M6:n katto on pornon näköinen, varsin aggressiivinen. E92M3:ssa katto on sileä, mutta uudessä M6:ssa uritettu, joka antaa sellaisen päällekäyvän stanssin. Paremman näköinen livenä kuin kuvissa. Uudet penkit eivät kyllä ihan vakuuttaneet, omat M3:n penkit tuntuivat äkkiseltään paremmilta, mutta tämä on sellainen asia mikä selviää vasta pitkässä ajossa oikeasti. Ratti oli aneeminen, mutta kai sen kanssa pärjää...
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Pelko kai on siinä, että penkkejä pitää keventää. 10 kg kevennys + mukavuuden säilytys voi olla hankala yhdistelmä = painonsäästöstä (kulutus) ei tingitä = mukavuudessa tyydytään siihen mitä painolta jää pelivaraa.Antinontoxic kirjoitti:Ihan samaa sanoin F30:n sporttijakkaroista vrt. E90:n vastaaviin. Toivottavasti tämä ei koske kaikkia uusia BMW:n malleja. Jätetään ne huonot penkit mersulle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Mun silmään nuo penkit ainakin näyttävät hyvältä. En tosin ole ehtinyt koeistumaan, puhumattakaan että olisin ajossa testannut.Pitkis kirjoitti:Pelko kai on siinä, että penkkejä pitää keventää. 10 kg kevennys + mukavuuden säilytys voi olla hankala yhdistelmä = painonsäästöstä (kulutus) ei tingitä = mukavuudessa tyydytään siihen mitä painolta jää pelivaraa.
Tuo kevennys/mukavuus juttu jäi mietityttämään. Tarkoititko Pitkis 10 kg:n kevennyksellä koko penkkisarjaa? Yhdestä penkistä pehmusteita heikentämällä ei saada noin paljoa painoa pois. Ja jos runkoa kevennetään, niin ei se mielestäni pitäisi välttämättä vaikuttaa istuinmukavuuteen. Voin toki olla väärässäkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Huomasin juuri, että nythän puhutaan nimen omaan M-sarjalaisesta Pitäisi lukea otsikot tarkemmin.Jostakin syysrtä ajatus oli normi kutosessa. Nyt ymmärrän paremmin tuon miinus 10 kg, sillä penkit ilm. erilaiset kuin normi kutosessa.fifty kirjoitti:Tuo kevennys/mukavuus juttu jäi mietityttämään. Tarkoititko Pitkis 10 kg:n kevennyksellä koko penkkisarjaa? Yhdestä penkistä pehmusteita heikentämällä ei saada noin paljoa painoa pois. Ja jos runkoa kevennetään, niin ei se mielestäni pitäisi välttämättä vaikuttaa istuinmukavuuteen. Voin toki olla väärässäkin.
No hienolta ne silti näyttää.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Juuri näin. Muistaakseni mun M3:n penkit painaa jotain 35 kg/kpl sähkötoimisena. Eli ihan tajuttomasti. 10 kg säästö on helppo tai sitten ei. Sähköt pitää säilyttää ja mukavuuskin. Töitä saa tehdä, riski mukavuuden heikentymiseen on mahdollinen. Kylmiltään istuessa mukavuus oli tosiaan huonosorttinen, mutta eipä noita ämmläisen penkkejä ennenkään ole tosissaan mittailtu prässihousut jalassa. Tosin täytyy myöntää, että kun liki kaikki mahdolliset urheiluauton penkit on tullut testattua kylmiltään, kyllä ne muut oikein hyviltä tuntuvat heti saman tien. Vaikkapa nyt uusi Fefen F12 ihan esimerkkinä tai Gran Coupe, joka tosin ei ole urheiluauto, mutta kuitenkin. Toisaalta penkkikysymyksessä tosiasia on se, että sillä ei ole mitään väliä miltä ekat 15 min tuntuu vaan miltä se penkki tuntuu 3h päästä. Ja silloin se äkkimukava ja äkkiepämukava kääntyvät mahdollisesti toisinpäin.fifty kirjoitti:Huomasin juuri, että nythän puhutaan nimen omaan M-sarjalaisesta Pitäisi lukea otsikot tarkemmin.Jostakin syysrtä ajatus oli normi kutosessa. Nyt ymmärrän paremmin tuon miinus 10 kg, sillä penkit ilm. erilaiset kuin normi kutosessa.fifty kirjoitti:Tuo kevennys/mukavuus juttu jäi mietityttämään. Tarkoititko Pitkis 10 kg:n kevennyksellä koko penkkisarjaa? Yhdestä penkistä pehmusteita heikentämällä ei saada noin paljoa painoa pois. Ja jos runkoa kevennetään, niin ei se mielestäni pitäisi välttämättä vaikuttaa istuinmukavuuteen. Voin toki olla väärässäkin.
No hienolta ne silti näyttää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Kyl minä olen sitä mieltä et ainakin M3 penkit ovat minun perseelle parasta missä olen istunut - onhan niitä sohvia ja muita pehmeämpiä jakkaroita mutta ajotuntuman pitää säilyä. Esim 5 sarjan M-sport penkit ovat hyvät ja mukavat mutta ajontuntumaa niissä katoaa. Nämä on makuasioita ja kuskin koon mukaan meneviä, joten kukin tyylillään...
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Kyllä ne E9xM3:n jakkarat ovat ihan järkyttävän hyvät - pisin ajopäivä on ollut 15 tuntia (1200 km tms) eikä tuntunut missään. Ja alla oli jo kaksi 12h ajopäivää sitä ennen. Kyseessä on aivan harvinaislaatuisen laadukkaat penkit kaikilla mittareilla.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Kaikella muulla tapaa hyvät, mutta jäävät liian korkealle.Pitkis kirjoitti:Kyllä ne E9xM3:n jakkarat ovat ihan järkyttävän hyvät - pisin ajopäivä on ollut 15 tuntia (1200 km tms) eikä tuntunut missään. Ja alla oli jo kaksi 12h ajopäivää sitä ennen. Kyseessä on aivan harvinaislaatuisen laadukkaat penkit kaikilla mittareilla.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Jääkö vielä korkeammalle kuin E90:n sporttipenkit?Antinontoxic kirjoitti:Kaikella muulla tapaa hyvät, mutta jäävät liian korkealle.Pitkis kirjoitti:Kyllä ne E9xM3:n jakkarat ovat ihan järkyttävän hyvät - pisin ajopäivä on ollut 15 tuntia (1200 km tms) eikä tuntunut missään. Ja alla oli jo kaksi 12h ajopäivää sitä ennen. Kyseessä on aivan harvinaislaatuisen laadukkaat penkit kaikilla mittareilla.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Varmaksi en osaa sanoa, mutta väittäisin että jäävät korkeammalle. E92:n ja E90:n sport-penkeissä molemmissa pari vuotta istunut ja en muista että niistä olisi jäänyt korkeaa fiilistä.///Marko kirjoitti:Jääkö vielä korkeammalle kuin E90:n sporttipenkit?Antinontoxic kirjoitti:Kaikella muulla tapaa hyvät, mutta jäävät liian korkealle.Pitkis kirjoitti:Kyllä ne E9xM3:n jakkarat ovat ihan järkyttävän hyvät - pisin ajopäivä on ollut 15 tuntia (1200 km tms) eikä tuntunut missään. Ja alla oli jo kaksi 12h ajopäivää sitä ennen. Kyseessä on aivan harvinaislaatuisen laadukkaat penkit kaikilla mittareilla.