F12/F13 BMW M6 Coupe/Cabrio julkistettu (info, kuvat)

Keskustelua ///M-malleista
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

F12/F13 BMW M6 Coupe/Cabrio julkistettu
INFO, KUVAT

Kuva

Kuva

BMW M6 Coupe
- kiihtyvyys [0 – 100 km/h]: 4.2 s
- kiihtyvyys [0 – 200 km/h]: 12.6 s
- huippunopeus: 250 km/h, 305 km/h (M Driver’s Package)
- keskikulutus: 9.9 l/100 km
- CO2: 232 g/km

BMW M6 Cabrio
- kiihtyvyys [0 – 100 km/h]: 4.3 s
- kiihtyvyys [0 – 200 km/h]: 13.1 s
- huippunopeus: 250 km/h, 305 km/h (M Driver’s Package)
- keskikulutus: 10.3 l/100 km
- CO2: 239 g/km

Lehdistötiedote

Kuva

F13 BMW M6 Coupe

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

F12 BMW M6 Cabrio

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

F12/F13 BMW M6 sisusta

Kuva Kuva Kuva Kuva

Kuva
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Kyllä tuo hieno laite on, mutta ei mikään balls to the walls silti. Jotenkin laimennut maku näistä takavetoisia bensakärryistä, kun tuo uusi superdiesel on tullut nelivetoisena markkinoille. Pelkään, että jos M6 ja M650d lyödään rinnan samoilla varusteilla, melkein tarttuu siihen dieseliin ensin. Jopa rataoloissa se voi olla suhteessa lähes samantasoinen kuin M6. Ja suomiveroilla ei tule kuin **tutus kun miettii hintoja. No, diesel on ainakin 50 000e halvempi ja päälle neliveto + ympärivuotinen full-size suorituskyky. Ei ole paha paketti.

Se mitä tarvittaisiin olisi M6 CSL missä 200 kg painoa pois, kaaret ja tehoa 620 hv. Kisa-alusta ja palikkaa alle lisää niin jo olisi kireä. Sellaistahan jotain on luvattu. Sitten alkaa olla taas kiinnostusta enemmän, joskin se hinta on jotain ihan muuta :)
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Perästä en oikein tykkää mutta sivuprofiili ja keula on nätit. Noi Penkkivaihtoehdotkin näyttää erittäin houkuttelevilta. oletettavasti nuo paremman perheen penkit on kuvissa ensimmäisinä. Tosi komeat. ja tuo ratti..siinä alkaa olla sitä nostalgiafiilista (kts. E30 m3-ratti) :)
speksitkin on aika kivat. Sinäänsä olen kyllä pitkiksen kanssa samoilla linjoilla että käytettävyyden suhteen toi diisseli on "järkevämpi" , mutta toisaalta siinä on väärä polttoaine M-autoon ja tuskin näitä muutenkaan järjellä ostellaan :D
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Lisädataa: http://www.6post.com/forums/showthread.php?t=647170" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Toi ratti ei vaan omaa silmää miellytä ja toinen asia on toi näyttö, sitä syksyllä kutosta cabrioo ajellessa kummastelin, ei oo mielestäni sopiva ton hintaluokan autoon, se on vaan jotenkin heppoisen oloinen ja tuntuu, että on irrallaan muusta kojelaudasta... Paremmin sopisi "upotettu" näyttö.

Kelpaisi mulle toki toi auto tollaisenaankin ;) Keulasta upea :thuup:
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

Makea. Varsinkin sivuprofiili on hienostuneen tyylikäs. Mutta ei silti kovin yllättävä paketti, kaikkea noita osasi jo odottaa. Sinänsä mitään suurta vikaakaan en kuvista keksi. Tai no, F30-tyylinen ohjauspyörä oudoksuttaa. Pidän enemmän M5:n ohjauspyörästä. Samoin ohjauspyörän vaihdevivut ovat erilaiset kuin M5:ssä - miksi ovat menneet hyvää muuttamaan? Toki voivathan nuo olla vähintään yhtä hyvät luonnossa, vaikkei ulkonäöllisesti miellytäkään. Muilta osin sisusta/napit ovatkin jo pitkälti M5:stä tuttua.

Coupen punainen lanseerausväri ei ole ehkä sopivin tuohon. Takavalotkin hukkuvat liikaa punaiseen mereen. Frozen Gray voisi olla cool.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Uusimman tuulilasin mukaan autossa on muiden nopeiden bemareiden tapaan lasikuitukatto :rolle:
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Carbonfibre = lasikuitu :dumb:
Ex: E60/F10
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Antinontoxic kirjoitti:Uusimman tuulilasin mukaan autossa on muiden nopeiden bemareiden tapaan lasikuitukatto :rolle:
Ehkä se auttaa pitämään kärryn paremmin radalla, ainakin jos SLS:aan vertaa Tuulilasin käsissä :)

Tuo M6:n katto on pornon näköinen, varsin aggressiivinen. E92M3:ssa katto on sileä, mutta uudessä M6:ssa uritettu, joka antaa sellaisen päällekäyvän stanssin. Paremman näköinen livenä kuin kuvissa. Uudet penkit eivät kyllä ihan vakuuttaneet, omat M3:n penkit tuntuivat äkkiseltään paremmilta, mutta tämä on sellainen asia mikä selviää vasta pitkässä ajossa oikeasti. Ratti oli aneeminen, mutta kai sen kanssa pärjää...
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Pitkis kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Uusimman tuulilasin mukaan autossa on muiden nopeiden bemareiden tapaan lasikuitukatto :rolle:
Ehkä se auttaa pitämään kärryn paremmin radalla, ainakin jos SLS:aan vertaa Tuulilasin käsissä :)

Tuo M6:n katto on pornon näköinen, varsin aggressiivinen. E92M3:ssa katto on sileä, mutta uudessä M6:ssa uritettu, joka antaa sellaisen päällekäyvän stanssin. Paremman näköinen livenä kuin kuvissa. Uudet penkit eivät kyllä ihan vakuuttaneet, omat M3:n penkit tuntuivat äkkiseltään paremmilta, mutta tämä on sellainen asia mikä selviää vasta pitkässä ajossa oikeasti. Ratti oli aneeminen, mutta kai sen kanssa pärjää...
Ihan samaa sanoin F30:n sporttijakkaroista vrt. E90:n vastaaviin. Toivottavasti tämä ei koske kaikkia uusia BMW:n malleja. Jätetään ne huonot penkit mersulle.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Komea pirssi sekä coupena että cabriona! Mutta tekisivät tuolle rimpularatille nyt jotain :sick: .
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Antinontoxic kirjoitti:Ihan samaa sanoin F30:n sporttijakkaroista vrt. E90:n vastaaviin. Toivottavasti tämä ei koske kaikkia uusia BMW:n malleja. Jätetään ne huonot penkit mersulle.
Pelko kai on siinä, että penkkejä pitää keventää. 10 kg kevennys + mukavuuden säilytys voi olla hankala yhdistelmä = painonsäästöstä (kulutus) ei tingitä = mukavuudessa tyydytään siihen mitä painolta jää pelivaraa.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Pitkis kirjoitti:Pelko kai on siinä, että penkkejä pitää keventää. 10 kg kevennys + mukavuuden säilytys voi olla hankala yhdistelmä = painonsäästöstä (kulutus) ei tingitä = mukavuudessa tyydytään siihen mitä painolta jää pelivaraa.
Mun silmään nuo penkit ainakin näyttävät hyvältä. En tosin ole ehtinyt koeistumaan, puhumattakaan että olisin ajossa testannut.
Tuo kevennys/mukavuus juttu jäi mietityttämään. Tarkoititko Pitkis 10 kg:n kevennyksellä koko penkkisarjaa? Yhdestä penkistä pehmusteita heikentämällä ei saada noin paljoa painoa pois. Ja jos runkoa kevennetään, niin ei se mielestäni pitäisi välttämättä vaikuttaa istuinmukavuuteen. Voin toki olla väärässäkin.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

fifty kirjoitti:Tuo kevennys/mukavuus juttu jäi mietityttämään. Tarkoititko Pitkis 10 kg:n kevennyksellä koko penkkisarjaa? Yhdestä penkistä pehmusteita heikentämällä ei saada noin paljoa painoa pois. Ja jos runkoa kevennetään, niin ei se mielestäni pitäisi välttämättä vaikuttaa istuinmukavuuteen. Voin toki olla väärässäkin.
Huomasin juuri, että nythän puhutaan nimen omaan M-sarjalaisesta :dumb: Pitäisi lukea otsikot tarkemmin.Jostakin syysrtä ajatus oli normi kutosessa. Nyt ymmärrän paremmin tuon miinus 10 kg, sillä penkit ilm. erilaiset kuin normi kutosessa.
No hienolta ne silti näyttää.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

fifty kirjoitti:
fifty kirjoitti:Tuo kevennys/mukavuus juttu jäi mietityttämään. Tarkoititko Pitkis 10 kg:n kevennyksellä koko penkkisarjaa? Yhdestä penkistä pehmusteita heikentämällä ei saada noin paljoa painoa pois. Ja jos runkoa kevennetään, niin ei se mielestäni pitäisi välttämättä vaikuttaa istuinmukavuuteen. Voin toki olla väärässäkin.
Huomasin juuri, että nythän puhutaan nimen omaan M-sarjalaisesta :dumb: Pitäisi lukea otsikot tarkemmin.Jostakin syysrtä ajatus oli normi kutosessa. Nyt ymmärrän paremmin tuon miinus 10 kg, sillä penkit ilm. erilaiset kuin normi kutosessa.
No hienolta ne silti näyttää.
Juuri näin. Muistaakseni mun M3:n penkit painaa jotain 35 kg/kpl sähkötoimisena. Eli ihan tajuttomasti. 10 kg säästö on helppo tai sitten ei. Sähköt pitää säilyttää ja mukavuuskin. Töitä saa tehdä, riski mukavuuden heikentymiseen on mahdollinen. Kylmiltään istuessa mukavuus oli tosiaan huonosorttinen, mutta eipä noita ämmläisen penkkejä ennenkään ole tosissaan mittailtu prässihousut jalassa. Tosin täytyy myöntää, että kun liki kaikki mahdolliset urheiluauton penkit on tullut testattua kylmiltään, kyllä ne muut oikein hyviltä tuntuvat heti saman tien. Vaikkapa nyt uusi Fefen F12 ihan esimerkkinä tai Gran Coupe, joka tosin ei ole urheiluauto, mutta kuitenkin. Toisaalta penkkikysymyksessä tosiasia on se, että sillä ei ole mitään väliä miltä ekat 15 min tuntuu vaan miltä se penkki tuntuu 3h päästä. Ja silloin se äkkimukava ja äkkiepämukava kääntyvät mahdollisesti toisinpäin.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Kyl minä olen sitä mieltä et ainakin M3 penkit ovat minun perseelle parasta missä olen istunut - onhan niitä sohvia ja muita pehmeämpiä jakkaroita mutta ajotuntuman pitää säilyä. Esim 5 sarjan M-sport penkit ovat hyvät ja mukavat mutta ajontuntumaa niissä katoaa. Nämä on makuasioita ja kuskin koon mukaan meneviä, joten kukin tyylillään...
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Kyllä ne E9xM3:n jakkarat ovat ihan järkyttävän hyvät - pisin ajopäivä on ollut 15 tuntia (1200 km tms) eikä tuntunut missään. Ja alla oli jo kaksi 12h ajopäivää sitä ennen. Kyseessä on aivan harvinaislaatuisen laadukkaat penkit kaikilla mittareilla.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Pitkis kirjoitti:Kyllä ne E9xM3:n jakkarat ovat ihan järkyttävän hyvät - pisin ajopäivä on ollut 15 tuntia (1200 km tms) eikä tuntunut missään. Ja alla oli jo kaksi 12h ajopäivää sitä ennen. Kyseessä on aivan harvinaislaatuisen laadukkaat penkit kaikilla mittareilla.
Kaikella muulla tapaa hyvät, mutta jäävät liian korkealle.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Antinontoxic kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Kyllä ne E9xM3:n jakkarat ovat ihan järkyttävän hyvät - pisin ajopäivä on ollut 15 tuntia (1200 km tms) eikä tuntunut missään. Ja alla oli jo kaksi 12h ajopäivää sitä ennen. Kyseessä on aivan harvinaislaatuisen laadukkaat penkit kaikilla mittareilla.
Kaikella muulla tapaa hyvät, mutta jäävät liian korkealle.
Jääkö vielä korkeammalle kuin E90:n sporttipenkit?
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

///Marko kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Kyllä ne E9xM3:n jakkarat ovat ihan järkyttävän hyvät - pisin ajopäivä on ollut 15 tuntia (1200 km tms) eikä tuntunut missään. Ja alla oli jo kaksi 12h ajopäivää sitä ennen. Kyseessä on aivan harvinaislaatuisen laadukkaat penkit kaikilla mittareilla.
Kaikella muulla tapaa hyvät, mutta jäävät liian korkealle.
Jääkö vielä korkeammalle kuin E90:n sporttipenkit?
Varmaksi en osaa sanoa, mutta väittäisin että jäävät korkeammalle. E92:n ja E90:n sport-penkeissä molemmissa pari vuotta istunut ja en muista että niistä olisi jäänyt korkeaa fiilistä.
Vastaa Viestiin