1srj motorsport-versiosta on huhuiltu pitkään ja hartaasti, välillä auto on ollut tulossa tuotantoon, välillä ei. Nyt "M1" on bongattu jälleen testaamassa joten toivoa sopii, että on tulossa myös pian tuotantoon.
Mitä luulette, mikä tulee olemaan mallimerkintä?
Lähde: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=371795" onclick="window.open(this.href);return false;
E82 - 2011 - BMW 1M coupe
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
135iS ja 135tii varmaan ainakin vaihtoehtoja, jotka voisivat olla mallinimenä...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Saa nähdä mikä tulee mallimerkinnäksi, mutta aika miedolta näyttää levikkeitä lukuunottamatta...
Lähde: http://www.bmwblog.com/2010/04/13/best- ... -m1-or-1m/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.bmwblog.com/2010/04/13/best- ... -m1-or-1m/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ja hieman lisää...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt näyttää olevan paketti jo aika hyvin kasassa
Lähde: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=376495" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=376495" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Kuulostaapas hyvältä
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Monet ovat mietiskelleet uuden tehoykkösen mallimerkintää ja viimeistään siinä vaiheessa vedonneet johonkin muuhun kuin M1-merkintään, kun autosta on kuvissa puuttunut tuplaputket molemmin puolin autoa, joka on tietenkin ollut viime vuosien merkki M-autosta. Nyt tuollaiset putket sitten vihdoin ilmaantuivat testimalliin, joten kuka tietää vaikka tulossa olisi legendaarinen M1...
Lähde: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=384792" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=384792" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Nyt on sitten Bemarilta tihkunut ihan virallisia kuvia ja tietoja uudesta teho-ykkösestä.
Mallimerkinnäksi on varmistettu BMW 1-sarja M Coupe ja se tullaan julkistamaan virallisesti jouluna 2010. Ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille ensi vuoden keväällä.
Lähde: http://www.bimmertoday.de/2010/07/09/in ... power-com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mallimerkinnäksi on varmistettu BMW 1-sarja M Coupe ja se tullaan julkistamaan virallisesti jouluna 2010. Ensimmäiset autot toimitetaan asiakkaille ensi vuoden keväällä.
Lähde: http://www.bimmertoday.de/2010/07/09/in ... power-com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ja ensimmäiset toimittajatkin ovat pääsee ko. auton kyytiin. Lähinnä itseä tässä ihmetyttää kaksi asiaa:
- Autossa vain ~335hv.
- Sanotaan ettei DCT-vaihteisto ole edes lisävarusteena
Itse olisin todellakin odottanut enemmän tehoja ja tuplakytkinaskia. Manuaalissa ei ole mitään vikaa, mutta 335hv kuulostaa kyllä säälittävältä. Toivottavasti edes painoa olisi sitten karsittu oikein urakalla, mutta en jaksa uskoa siihenkään. Kuten jutussa mainitaan, taitaa kyseessä olla vain pullistetut loksut ja korisarja + hyvin vähän lisää tehoa. Luulisi, että ensimmäisiin koeajoihin olisi satsattu kaikki, että ensivaikutelma olisi hyvä, joten en jaksa uskoa että auto tästä kauheasti paremmaksi muuttuisi ennen julkistamista.
Tästä kun meinasi tulla ihan oikeasti hyvä auto...
--------------------------
2012 BMW 1-series M Coupe - Prototype Drive
The new compact M: affordability without compromise.
BY JENS MEINERS, PHOTOGRAPHY BY TASSILO SPELER AND THE MANUFACTURER
July 2010
BMW's M GmbH is responsible for some of the most satisfying cars ever to roam the planet. For the past 25 years, its creations have become ever more powerful and faster—and, accordingly, more expensive. The entry-level M car, the 3700-pound M3 sedan, now comes in at $56,275 and is powered by a 4.0-liter V-8. That's a lot of money and engine, and while the current M3 is a supremely fast and rewarding steed, it does not feel as light and nimble as its E30 forebear.
New M GmbH chief Kay Segler has promised to address concerns about weight, price, and size of his division’s current lineup, and he is poised to deliver. On the occasion of the M3's 25th-anniversary celebration at Spain’s Ascari racetrack, Segler lifted the covers off of an upcoming M version of the 1-series coupe. Even in prototype form, it's almost everything we hoped for.
Despite its light camouflage, the 1-series M Coupe—intentionally named to recall past Z3- and Z4-based M cars—is easy to identify from the outside. The 1-series’ body and track have been widened significantly front and rear, there is a unique front bumper, the trunklid gets a spoiler lip, and the exhaust flows through quadruple tailpipes. The M-specific interior—which was not installed in this prototype—will feature sport seats, unique trim, and special instrumentation.
The N54’s Last Stand?
While the 300-hp 135i has switched from the twin-turbo N54 to the single-turbo N55 engine, the 1-series M Coupe—like other BMWs recently unveiled with high-powered inline-sixes—gets a more powerful version of the N54, upgraded to about 335 hp. It's mated to a slick six-speed manual gearbox—no automatic or dual-clutch transmission will be offered.
Segler's troops still may shave a few pounds off the 135i's total of almost 3400, but there is no budget for expensive lightweight materials. Zero-to-60 times should be in the mid-four-second range, and top speed will be governed to 155 mph. As it does with other M cars, BMW might offer the option to raise the limit, but we doubt it would go much beyond 170.
We weren't allowed to slip behind the wheel ourselves, but were treated to a very fast lap in the passenger seat as M GmbH chief engineer Albert Biermann whipped the coupe through the corners and down the straights of the Ascari racetrack. Getting the small M into a slight drift seemed as effortless as recovery, and the kick provided by the uprated engine represents a major step above the 135i. Turbo lag is slight and doesn't significantly detract from the experience. Compared to the M3, you sit lower to the ground, the cabin is more compact, and thus you get a much better sense of speed than in the bigger car.
If we have one criticism, it would be the overly civilized conduct of this compact M. The silky straight-six is pleasing, but the turbos keep the volume down. There is none of the dramatic roar, bellow, and crackle of other M models. This exhaust system needs to be put on steroids—if M won’t do that before the car reaches production, the aftermarket will.
A Super Car, but Not a Supercar
The 1-series M Coupe began life code-named "Pyrat," and BMW thankfully refrained from calling it the M1. That nameplate, after all, is perpetually connected to the Giugiaro-styled and Lamborghini-developed supercar that BMW launched in the late 1970s. Perhaps one day the company will reenter that segment, and if only for that purpose, the nameplate must be left alone.
Meanwhile, look for the 1-series M Coupe at your BMW dealer in the second quarter of 2011. We anticipate a price around $45,000, which seems a bit steep for a suspension, some interior upgrades, and a chip-able 35 more horsepower, but for now, it is the closest we’ll come to the original M3. And it will still be loads of fun.
Lähde: http://www.caranddriver.com/reviews/car ... type_drive" onclick="window.open(this.href);return false;
- Autossa vain ~335hv.
- Sanotaan ettei DCT-vaihteisto ole edes lisävarusteena
Itse olisin todellakin odottanut enemmän tehoja ja tuplakytkinaskia. Manuaalissa ei ole mitään vikaa, mutta 335hv kuulostaa kyllä säälittävältä. Toivottavasti edes painoa olisi sitten karsittu oikein urakalla, mutta en jaksa uskoa siihenkään. Kuten jutussa mainitaan, taitaa kyseessä olla vain pullistetut loksut ja korisarja + hyvin vähän lisää tehoa. Luulisi, että ensimmäisiin koeajoihin olisi satsattu kaikki, että ensivaikutelma olisi hyvä, joten en jaksa uskoa että auto tästä kauheasti paremmaksi muuttuisi ennen julkistamista.
Tästä kun meinasi tulla ihan oikeasti hyvä auto...
--------------------------
2012 BMW 1-series M Coupe - Prototype Drive
The new compact M: affordability without compromise.
BY JENS MEINERS, PHOTOGRAPHY BY TASSILO SPELER AND THE MANUFACTURER
July 2010
BMW's M GmbH is responsible for some of the most satisfying cars ever to roam the planet. For the past 25 years, its creations have become ever more powerful and faster—and, accordingly, more expensive. The entry-level M car, the 3700-pound M3 sedan, now comes in at $56,275 and is powered by a 4.0-liter V-8. That's a lot of money and engine, and while the current M3 is a supremely fast and rewarding steed, it does not feel as light and nimble as its E30 forebear.
New M GmbH chief Kay Segler has promised to address concerns about weight, price, and size of his division’s current lineup, and he is poised to deliver. On the occasion of the M3's 25th-anniversary celebration at Spain’s Ascari racetrack, Segler lifted the covers off of an upcoming M version of the 1-series coupe. Even in prototype form, it's almost everything we hoped for.
Despite its light camouflage, the 1-series M Coupe—intentionally named to recall past Z3- and Z4-based M cars—is easy to identify from the outside. The 1-series’ body and track have been widened significantly front and rear, there is a unique front bumper, the trunklid gets a spoiler lip, and the exhaust flows through quadruple tailpipes. The M-specific interior—which was not installed in this prototype—will feature sport seats, unique trim, and special instrumentation.
The N54’s Last Stand?
While the 300-hp 135i has switched from the twin-turbo N54 to the single-turbo N55 engine, the 1-series M Coupe—like other BMWs recently unveiled with high-powered inline-sixes—gets a more powerful version of the N54, upgraded to about 335 hp. It's mated to a slick six-speed manual gearbox—no automatic or dual-clutch transmission will be offered.
Segler's troops still may shave a few pounds off the 135i's total of almost 3400, but there is no budget for expensive lightweight materials. Zero-to-60 times should be in the mid-four-second range, and top speed will be governed to 155 mph. As it does with other M cars, BMW might offer the option to raise the limit, but we doubt it would go much beyond 170.
We weren't allowed to slip behind the wheel ourselves, but were treated to a very fast lap in the passenger seat as M GmbH chief engineer Albert Biermann whipped the coupe through the corners and down the straights of the Ascari racetrack. Getting the small M into a slight drift seemed as effortless as recovery, and the kick provided by the uprated engine represents a major step above the 135i. Turbo lag is slight and doesn't significantly detract from the experience. Compared to the M3, you sit lower to the ground, the cabin is more compact, and thus you get a much better sense of speed than in the bigger car.
If we have one criticism, it would be the overly civilized conduct of this compact M. The silky straight-six is pleasing, but the turbos keep the volume down. There is none of the dramatic roar, bellow, and crackle of other M models. This exhaust system needs to be put on steroids—if M won’t do that before the car reaches production, the aftermarket will.
A Super Car, but Not a Supercar
The 1-series M Coupe began life code-named "Pyrat," and BMW thankfully refrained from calling it the M1. That nameplate, after all, is perpetually connected to the Giugiaro-styled and Lamborghini-developed supercar that BMW launched in the late 1970s. Perhaps one day the company will reenter that segment, and if only for that purpose, the nameplate must be left alone.
Meanwhile, look for the 1-series M Coupe at your BMW dealer in the second quarter of 2011. We anticipate a price around $45,000, which seems a bit steep for a suspension, some interior upgrades, and a chip-able 35 more horsepower, but for now, it is the closest we’ll come to the original M3. And it will still be loads of fun.
Lähde: http://www.caranddriver.com/reviews/car ... type_drive" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tehon määrä tuskin nousee yli 360 hv:n, mutta muutoin siitä ei ole mitään varmuutta. Samoin 2-kytkinaskista ei mitään faktaa. Puhdasta arvailua koko homma mitä lehdissä lukenut. BMW:llä on 1M ajossa DCT-laatikolla, joten ei se tuotantopäätös vaikea varmaan ole. Homma on kuitenkin vielä varmaan auki.Antinontoxic kirjoitti:Ja ensimmäiset toimittajatkin ovat pääsee ko. auton kyytiin. Lähinnä itseä tässä ihmetyttää kaksi asiaa:
- Autossa vain ~335hv.
- Sanotaan ettei DCT-vaihteisto ole edes lisävarusteena
Itse olisin todellakin odottanut enemmän tehoja ja tuplakytkinaskia. Manuaalissa ei ole mitään vikaa, mutta 335hv kuulostaa kyllä säälittävältä. Toivottavasti edes painoa olisi sitten karsittu oikein urakalla, mutta en jaksa uskoa siihenkään. Kuten jutussa mainitaan, taitaa kyseessä olla vain pullistetut loksut ja korisarja + hyvin vähän lisää tehoa. Luulisi, että ensimmäisiin koeajoihin olisi satsattu kaikki, että ensivaikutelma olisi hyvä, joten en jaksa uskoa että auto tästä kauheasti paremmaksi muuttuisi ennen julkistamista.
Tämä koeajotapahtuma jossa kuskina kaiken päälle oli jo hyvään seniori-ikään ehtinyt insinööri A. Biermann ei oikeastaan tarkoita mitään. Auto oli prototyyppi ja nähtävästi 1M-projektin lykkääntymisen vuoksi piti kehitellä jotain tapahtumaa tähän kesään. Muutoin alkuperäinen auto olisi jo ollut tuotantolaitteena nyt esillä. Tuotantovehkeeseen tulee paljon kaikenlaista sälää vielä lisää, sen näkee sitten aikanaan. Varmaan tuosta ihan ok paketti tulee, joskaan ei mikään supercoupe. Laite pitää käsittää varmaankin M-coupena enemmän kuin 1-sarjalaisen jatkona.
Muutoinkin tuon Ascarin tapahtuman raportointi ei oikein vaikuta. C&D:n GTS-koeajo oli ainakin ihan luokatonta tasoa, ei kertonut yhtään mitään itse autosta...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Siinäpä se onkin kun M3 ei enää ole kovin kaukana jos ykkösestä on saatu karsittua painoa pois ja tehoja olisi luokkaa +350hv. Kuulostaisi hyvältä yhtälöltä, mutta tulisi varmaan liikaa isoveljen tontille.
Kunnon lukkohan tuossa näyttäisi sentään olevan
Kunnon lukkohan tuossa näyttäisi sentään olevan
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tässä on vähän sama ongelma kuin Audilla on R8:n kanssa. Normaalit sedanit kuten RS5 pitää olla huonompia suorituskyvyltään kuin malliston kärkipään laite. M3 on vähän samanlainen jarru tällä erää. Tosin täytyy myöntää, että 1-sarjalaisen selvästi M3:sta kovemmaksi tuunaaminen olisi vaatinut kyllä potkua reippaasti, mutta kuitenkin idea on tuo. BMW:llä olisi ollut mahis tehdä tästä 1M:stä kunnon strip-off -versio, missa kuppipenkit ja profiloida se kokonaan "rajuksi" laitteeksi. Jenkkimarkkinoiden vuoksi siihen tuskin mennään, mutta jos markkinointiprofiili olisi ollut eri kuin M3:lla, rajumpi suorituskyky ei olisi ollut haitaksi. M3:a perusmallina ei enää saa palautettua lightweigt-sporttivehkeeksi koskaan, sillä siitä on tullut jo GT-auto viimeistään E9x-sarjan myötä. Eri asia tulee olemaan jatkossa erilaiset CSL/GTS-mallit mahdollisesti.Antinontoxic kirjoitti:Siinäpä se onkin kun M3 ei enää ole kovin kaukana jos ykkösestä on saatu karsittua painoa pois ja tehoja olisi luokkaa +350hv. Kuulostaisi hyvältä yhtälöltä, mutta tulisi varmaan liikaa isoveljen tontille.
Kunnon lukkohan tuossa näyttäisi sentään olevan
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Videota auton kyydistä...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Hyvinhän se ulvoo..
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ja uutta tiiseriä...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Lisää kuvia, näyttää muuten todella leveältä
Lähde: http://www.bimmerfile.com/2010/08/27/bi ... -revealed/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lähde: http://www.bimmerfile.com/2010/08/27/bi ... -revealed/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
* Limited Production Run of 2,700 units worldwide
* Three colors: Alpine White - Jet Black - Valencia Orange Metallic
* Manual transmission only
* Three colors: Alpine White - Jet Black - Valencia Orange Metallic
* Manual transmission only
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Huhti 2010, 09:44
- Auto: E92 320 cdA
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Osaako kukaan arvata tai perustella, mikä on yleensäkin logiikka esitellä koko M1 mallisarjan elinkaarensa loppusuoralla? Jos tämä tulee ensivuonna ja uusi 1-sarja esitellään vuoden päästä 2012. Tosin Coupe lienee vähän myöhemmin, mutta kuitenkin. On toki hienoa, että mallisarjat kehittyy ja uusia versioita tulee loppuun asti mutta jotenkin tuntuis että tässä vaiheess kaikki panostus olisi jo siirretty uuteen. ->Tuleeko kuitenkin vielä 2.LCI ja kokonaan uusi vasta 2014-15?? Etuveto 1-sarja (i1?) rinnalle sitä ennen?
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Onhan siihen tosiaan vielä hetki aikaa ennenkuin uusi 1-coupe tulee markkinoille kun ensi vuonna on menossa vasta facelift. Esimerkiksi E86 Z4 coupe tuli markkinoille varsin myöhään roadsterin perään ja siitäkin ehti tulla vielä M-versio, joten ei sikäli aivan tavatonta että vielä tässä vaiheessa elinkaarta esitellään M-malleja. 1M-coupe ehdittiin jo kertaalleen torpata johtoportaan toimesta, mutta niin vain tuli kuitenkin tuotantoon.falsetti kirjoitti:Osaako kukaan arvata tai perustella, mikä on yleensäkin logiikka esitellä koko M1 mallisarjan elinkaarensa loppusuoralla? Jos tämä tulee ensivuonna ja uusi 1-sarja esitellään vuoden päästä 2012. Tosin Coupe lienee vähän myöhemmin, mutta kuitenkin. On toki hienoa, että mallisarjat kehittyy ja uusia versioita tulee loppuun asti mutta jotenkin tuntuis että tässä vaiheess kaikki panostus olisi jo siirretty uuteen. ->Tuleeko kuitenkin vielä 2.LCI ja kokonaan uusi vasta 2014-15?? Etuveto 1-sarja (i1?) rinnalle sitä ennen?
Huomenna mahdollisesti lisää esillä...