BMW M3 F80

Keskustelua ///M-malleista
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Nähtävästi tulevan Ämmän kutoskone jo kuvattu:
- http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=744293" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

On kuitenkin vielä suora kuutonen :thuup:
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Näköjään suunniteltu vuoto, BMW ottanut kuvan ja antanut jakoon. Mikäs siinä. On kyllä todella stiffin näköinen paketti, mutta samalla myös erittäin ahdas. Miten mahtaa ahdettuna lämmöt pysyä kurissa? Kai jotenkin, mutta sopivan hidas ja kuormittava rata nostaa kyllä lukemat koviksi. Tai sitten ei. Joka tapauksessa lämmönhallinta on haastavaa jo aikaisemminkin ollut, mutta nyt varmasti entistä hankalampaa.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Pitkis kirjoitti:Miten mahtaa ahdettuna lämmöt pysyä kurissa? Kai jotenkin, mutta sopivan hidas ja kuormittava rata nostaa kyllä lukemat koviksi.
Olettaisin, että tuokin paketti on suunniteltu pääasiassa normaaliin tieliikenteeseen eikä välttämättä rata-ajoon.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

fifty kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Miten mahtaa ahdettuna lämmöt pysyä kurissa? Kai jotenkin, mutta sopivan hidas ja kuormittava rata nostaa kyllä lukemat koviksi.
Olettaisin, että tuokin paketti on suunniteltu pääasiassa normaaliin tieliikenteeseen eikä välttämättä rata-ajoon.
Totta kai, mutta rata-ajoahan tuolla harrastetaan paljon ja sen tietää myös valmistaja. Onhan esitteetkin täynnä kuvia enemmän radalla otettuna kuin maantiellä. Tuon auton suorituskyvystä ei maantiellä tarvi kuin murto-osaa, joten jos siitä haluaa päästä selville, pakko mennä radalle. Kyllä M-auton pitää pystyä ajamaan radalla kohtuullisen hyvin oletuksena, ei joutaisi olla suuria rajoituksia, kun missään muualla ei sitä suorituskykyä pysty edes testaamaan. Normimalleilta en odota ratakestävyyttä lainkaan.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Pitkis kirjoitti:Tuon auton suorituskyvystä ei maantiellä tarvi kuin murto-osaa, joten jos siitä haluaa päästä selville, pakko mennä radalle.
Totta. Enpä ajatellut asiaa tuolta kantilta.
moniveto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 63
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 19:44
Auto: 2002 Turbo -75
M5 -86
325iX -88
X5 4,8i -07
Paikkakunta: Joensuu

Hyvän kokoinen vesicooleri. Varmasti reagoi ahdetuksi varsin hyvin. On lyhyet ahtoputket. Mutta kertokaas mikä on tuo konehuoneen vasemmassa kulmassa oleva kotelo, josta menee putki moottorin etupuolitse ja näyttäisi taittuvan alaspäin?

Ilmanputsarikotelo on kuitenkin omalla paikallaan oikeassa etukulmassa ja ilmamassamittari siinä perässä ennen ahdinta/ahtimia. Näyttää ihan ylimääräiseltä torvelta. Mihin sitä tarvitaan? :dumb:
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Millos malli virallisesti tuodaan kuvien kera julki ja mikähän mahtaa olla hinta suomen kamaralla? Päästöjen mukaan ne verot ohjautuu ja varmasti jää alle 200, joten verojen ei pitäsi olla lähelläkään sitä mitä esim nykyisen M3 mallin kohdalla on, eli n.57 tuhatta autoveron osuutta..
jnijni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:09

japi2010 kirjoitti:Millos malli virallisesti tuodaan kuvien kera julki ja mikähän mahtaa olla hinta suomen kamaralla? Päästöjen mukaan ne verot ohjautuu ja varmasti jää alle 200, joten verojen ei pitäsi olla lähelläkään sitä mitä esim nykyisen M3 mallin kohdalla on, eli n.57 tuhatta autoveron osuutta..
Tässä sitä arvioitua tietoa, tuskin virallisia kuvia paljoakaan ennen markkinoille tuloa:

Expected to hit the market in 2014, the F80 M3 has been conducting road testing since the summer of 2011. Here is the most up to date facts known about the F80 M3 (as of July 2012):
•Lighter than current M3
•Faster than current M3
•More powerful than current M3
•More efficient than current M3
•Powered by an inline 6 cylinder turbo engine
•Offered with optional or standard manual transmission
•Electric Power Steering (completely reworked for precision for M3/M4)
•Tires (from prototype) - Michelin Pilot Super Sport: 255/35/19 (front), 275/35/19 (rear)
•Front styling to feature elements from the M6 and 1M coupe, with Air Curtain technology (our render)
•Hood to feature power/vent bump
•M3 Introduced late 2013 - early 2014 (concept debuts earlier)
•M4 Introduced no earlier than late 2014

Stay tuned for more information on the F80 M3 sedan and keep track of our ongoing coverage: http://www.bimmerpost.com/m3/f30m3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

[quote="jnijni"
jnijni kirjoitti:
japi2010 kirjoitti: •Offered with optional or standard manual transmission
Tuosta on väitelty. Mainittu olisi, että tulee vaan automaatilla, mutta joku on taas sanonut, että varmasti manu myös. Minä en tiedä missä mennään, mutta varmaa kai ei ole mikään.

Hintapuoli tulee varmaan olemaan järkevämpi kuin nyt, mutta kun tämä maailman viisain valtiovalta jaksaa muuttaa veroja koko ajan niin hanuristahan tämä koko juttu on. Maksaa kuitenkin 150 ke kun aikanaan tulee tänne.
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

japi2010 kirjoitti:Millos malli virallisesti tuodaan kuvien kera julki ja mikähän mahtaa olla hinta suomen kamaralla? Päästöjen mukaan ne verot ohjautuu ja varmasti jää alle 200, joten verojen ei pitäsi olla lähelläkään sitä mitä esim nykyisen M3 mallin kohdalla on, eli n.57 tuhatta autoveron osuutta..
Huonosti on verosäästöt siirtyneet kuluttajille malleissa M5, 328i, 125i jne...
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

http://m.youtube.com/#/watch?v=BE0_fhs8 ... E0_fhs8QQE

Uusi M3 bongattu testeissä. Härskin tylyt äänet, toimii.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Mielenkiintoista dataa..

http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=847578" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Huipputehoa näyttäisi olevan ohjelmallisesti leikattu, voisi ehkä ohjelmistopäivityksellä tuottaa yli 500 heppaa... Aika julmaa.

Onko tuo videolla oleva M3 manuaali vai miksi se vetää koko ajan noin matalilla kierroksilla?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Kuva
F80

Kuva
F82

http://www.dragtimes.ru/en/blogs/view/134" onclick="window.open(this.href);return false;
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

F80 on hienoimmista BMW-tuotteista ulkonäöllisesti koskaan. Yksi tänne, Kiitos.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Onko farmarista ollut puhetta?

Siinä hieman liikettä.

Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, 12 Joulu 2013, 19:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Edit: olin myöhässä ja väärässä ketjussa...

Tässä virallista tietoa uudesta M3/M4:sta:
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=923203
Kuvankaappaus 2013-12-12 kello 18.46.50.jpg
Kuvankaappaus 2013-12-12 kello 18.46.50.jpg (251.07 KiB) Katsottu 29878 kertaa
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Upean näköisiä. M4 on kyllä sellainen ruoska ettei paremmasta väliä. Hinta tullenee olemaan M4 automaattina hyvinkin tarkkaan 115 000e eli todellinen halpis suorituskykyyn nähden. 15-20ke varusteita niin se on siinä. Houkuttelee todella paljon. Jos i8 ei olisi nyt tässä vaiheessa, M4 lähtisi varmaan heti tilaukseen. Esim. possun 911 samoilla suorituskyvyillä maksaisi helposti yli 200ke ja M4 on IMO paremman näköinenkin vielä.
Vastaa Viestiin