Akrapovic

Keskustelua ///M-malleista
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Onko kenelläkään kokemuksia Akrapovic-pakoputkista. Käyttävät näköjään aika harvaa (100 cpsi) katalysaattorikennostoa tehon lisäämiseksi ja painon pudottamiseksi. Tuleeko ongelmia katsastuksen päästömittauksessa. Ilmeisesti nuo putket ei kelpaa ainakaan Kalifornian kaduille.
JukkaE60

marko kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Akrapovic-pakoputkista. Käyttävät näköjään aika harvaa (100 cpsi) katalysaattorikennostoa tehon lisäämiseksi ja painon pudottamiseksi. Tuleeko ongelmia katsastuksen päästömittauksessa. Ilmeisesti nuo putket ei kelpaa ainakaan Kalifornian kaduille.
Huono sanoa; mulla on Laserin putki ja hyvin on pysytty vauhdeissa mukana. Pari kertaa on sinipunavaloilla oltu takana mutta aina eri aikaan on menty kahveille.... Jaa niin tää tais koskee autoja....
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

marko kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Akrapovic-pakoputkista. Käyttävät näköjään aika harvaa (100 cpsi) katalysaattorikennostoa tehon lisäämiseksi ja painon pudottamiseksi. Tuleeko ongelmia katsastuksen päästömittauksessa. Ilmeisesti nuo putket ei kelpaa ainakaan Kalifornian kaduille.
Pitkiksellä on Akrapovicin putkisto E92 M3:ssa. Kannattaa kysellä häneltä vaikka yv:llä.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

///Marko kirjoitti:
marko kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia Akrapovic-pakoputkista. Käyttävät näköjään aika harvaa (100 cpsi) katalysaattorikennostoa tehon lisäämiseksi ja painon pudottamiseksi. Tuleeko ongelmia katsastuksen päästömittauksessa. Ilmeisesti nuo putket ei kelpaa ainakaan Kalifornian kaduille.
Pitkiksellä on Akrapovicin putkisto E92 M3:ssa. Kannattaa kysellä häneltä vaikka yv:llä.
Katsos, huomasin tämän vasta täällä. Mulla on tuo full EVO Akralta. Kaveri osti juuri samanlaisen myös, samanlaiseen autoon. Hyvin on pelannut, 100% problem free. Soundeihin olen tyytyväinen ollut koko ajan. Kilometrejä on tullut 40 000 km noilla putkilla, kaikki ok. Katukelpoisuudesta ei hajua, vien katsastukseen keväällä. Jos ei mene läpi, pohditaan juttuja. Pois en noita ota, se on selvä. Nuo putket on paras tuunaus mitä autoon olen tehnyt, ehdottomasti suosittelen.
Avatar
marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 06 Syys 2012, 11:39

Pitkis kirjoitti:Katukelpoisuudesta ei hajua, vien katsastukseen keväällä. Jos ei mene läpi, pohditaan juttuja. Pois en noita ota, se on selvä. Nuo putket on paras tuunaus mitä autoon olen tehnyt, ehdottomasti suosittelen.
Ilmeisesti ainakin OBC saadaan hämättyä tuolla Delete-R-mokkulalla, joka kiinnitetään OBC-portin eteen. Ei tule Check Engine valoja. Katsastuksessa kai tsekataan OBC mahdollisten päästöihin liittyviin vikailmoituksiin eli periaatteessa toi Delete-R olis pakollinen lisävaruste. Varsinaisesta päästömittauksesta sen saa varmaan helpommin menemään läpi, jos katit on kuumina ennen kuin menee testiin.

Täällä on Amerikan poikien keskustelua päästöistä: http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=473262" onclick="window.open(this.href);return false;

Mulla ei ole mitään hajua miten Amerikan päästövaatimukset rinnastuvat Suomen vastaaviin, mutta ainakin ne vaihtelevat osavaltiosta toiseen ja Kalifornia lienee tiukin.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

marko kirjoitti:Ilmeisesti ainakin OBC saadaan hämättyä tuolla Delete-R-mokkulalla, joka kiinnitetään OBC-portin eteen. Ei tule Check Engine valoja. Katsastuksessa kai tsekataan OBC mahdollisten päästöihin liittyviin vikailmoituksiin eli periaatteessa toi Delete-R olis pakollinen lisävaruste. Varsinaisesta päästömittauksesta sen saa varmaan helpommin menemään läpi, jos katit on kuumina ennen kuin menee testiin.
Joo, mulla on Delete-R. Näkee nyt kun vie kuumana katsastukseen, mikä on tilanne. Tosin katsastus on vasta ensi kesänä, joten siinä mielessä jää ensi vuoden puolelle pohdinta.
Vastaa Viestiin