Yllättävä lopputulos videolla. Todennäköisesti lopputulos olisi erillainen pidemmällä radalla.
http://autohullut.fi/etusivu/autovideo- ... an-bmw-1m/" onclick="window.open(this.href);return false;
M135i pesee 1M:n yllättäen...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Ei yllätä kyllä yhtään. 150metriä on kyllä aika turha vertailu. Vartilla jo varmasti eroa ja maililla viimeistään.
Vain ja ainoastaan jos laatikon ja perän välitykset ovat samat niin sitten ehkä. Paljonko lienee painoeroakin noissa olevan.
Vain ja ainoastaan jos laatikon ja perän välitykset ovat samat niin sitten ehkä. Paljonko lienee painoeroakin noissa olevan.
Kyllä ainakin minut yllätti. Ero on tosi selvä ja jos tuo on tehty tosiaan niin että lähtö on tasainen niin olisiko 1M:ssä jotain vikaa? Eihän tuossa ole mitään järkeä jos se oikeasti on noin.Kennedy kirjoitti:Ei yllätä kyllä yhtään. 150metriä on kyllä aika turha vertailu. Vartilla jo varmasti eroa ja maililla viimeistään.
Vain ja ainoastaan jos laatikon ja perän välitykset ovat samat niin sitten ehkä. Paljonko lienee painoeroakin noissa olevan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
- Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
- Paikkakunta: Järvenpää
Piti oikein tarkastaa noita speksejä autosta ja enää voi jäädä vain vaikutelma, ettei tuo 1M kuski osaa ajaa.
Paska video, mutta olisko vajaa pari sekunttia ollut ero. Mahtaakohan jossain kohtaa tulla täyspitkä juttu tuosta kun näytti olevan TopGearin setti.
Hetkellinen 50nm lisävääntö tuossa 1M:ssä jo pitäisi oikeasti saada sen hyppäämään ohitse. Silti tuo ei yllätä.
Paska video, mutta olisko vajaa pari sekunttia ollut ero. Mahtaakohan jossain kohtaa tulla täyspitkä juttu tuosta kun näytti olevan TopGearin setti.
Hetkellinen 50nm lisävääntö tuossa 1M:ssä jo pitäisi oikeasti saada sen hyppäämään ohitse. Silti tuo ei yllätä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Oliko 135 8v laatikolla? Se auttaa paljon, mutta toinen on yksinkertaisesti se, että joka vedolla tulee hieman eroja. Olikohan koe toistettu monta kertaa?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Olettaisin M135:n olevan automaatin, niin tuolla matkalla lopputulos ei kummemin yllätä. Spekseiltään noi menee periaatteessa samoihin, 1M on 50kg painavampi, mutta marginaalisesti tehopainosuhteeltaan parempi. Jos M135 on automaatti, niin naapurissani asuva vanhempi rouvakin saa sen aina samalla tavalla irtoamaan viivalta. Manuaali on kuitenkin aina vaikeampi saada irtoamaan viivalta samalla tavalla, ja optimaalisesti, niin jos toi on kertakokeilu, en yhtään ihmettele lopputulosta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 31 Tammi 2013, 20:30
Käsittääkseni oli automaatti
1M jää epäilyttävästi jo lähdössä, launch controll taas takaa M135 aina sopivan lähdön. Todellisuudessahan 1M on hieman nopeampi, löytyyhän siitä M3 lukkoperä taka-akselilta, ero olisi suurempi jos 1M olisi nuo super sport renkaat.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
^Noiden mittausten mukaan 1M vie selvästi. Pidän Sport Autoa luotettavampana lähteenä kuin HK:n Top Gearia. Se vaan noissa noissa SA:n mittauksissa ihmetyttää, että kierrosaikojen ero muuttuu vain sekunnilla Hockenheimiringin ja Nürren välillä (1,6s -> 2,6s).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
ihmettelen kovasti miten rata on niin lyhyt, kuljettajana toimittaja joka selvästikkään ei osaa ajaa autoa koska teki noin huonon lähdön. Manuaalissa tulee olla osaava kuljettaja, sensijaan automaattissa voi olla kuka tahansa joka osaa pitää ratin suorassa ja laittaa oikealla hetkellä lapun lattiaan - ladakin voi mennä M1 ohi jos lähtö huono
Toisaalta jos toi 135 on neliveto automaatti niin kiihtyvyys on about sama.
Toisaalta jos toi 135 on neliveto automaatti niin kiihtyvyys on about sama.
Näyttäisi olevan eri perävälitykset, eli 135:ssa lyhyemmät. Tämä siis olettaen että molemmissa sama 6-lovinen manuaaliboxi.Kennedy kirjoitti:Ei yllätä kyllä yhtään. 150metriä on kyllä aika turha vertailu. Vartilla jo varmasti eroa ja maililla viimeistään. Vain ja ainoastaan jos laatikon ja perän välitykset ovat samat niin sitten ehkä. Paljonko lienee painoeroakin noissa olevan.
Paino, yms. suunnilleen samat eli epäilys olisi että 135:nen oli automaatti tai neliveto tai sitten 1M olisi rikki tai surkea kuski.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Sport Auton testissä näytti olevan manuaalina tuo M135. Sille luvataan 5,1 sataseen ja tuolle 1M:lle puolestaan 4,9, joten sataseen kiihdytettäessä tuon eron pitäisikin olla tuon suuntainen. M135 automaatin taas pitäis olla tuon 1M kanssa yhtä nopea sataseen (4,9) ja taas nelivetona M135:n pitäisi olla valmistajan mukaan hieman nopeampi (4,7). Mielenkiintoista on muuten se, että M135 on nelivetoisena takavetoista nopeampi vielä kilometrinkin kohdalla (muistaakseni 23,6 vs 23,8).Squamish kirjoitti:^Noiden mittausten mukaan 1M vie selvästi. Pidän Sport Autoa luotettavampana lähteenä kuin HK:n Top Gearia. Se vaan noissa noissa SA:n mittauksissa ihmetyttää, että kierrosaikojen ero muuttuu vain sekunnilla Hockenheimiringin ja Nürren välillä (1,6s -> 2,6s).
1M on tietysti oikeana ämmänä nopeampi radalla.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)