F32 M3

Keskustelua ///M-malleista
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

Väittävät että tämän tyyppistä olis luvassa 2012. Eli turboa pukkaa. Tämän perusteella sedani tulee muuttumaan huomattavasti enemmän kun coupe. Eihän se nykyinen E92 pahalta näytä. Yleensä on tainnut olla niin että M3 tulee n.2vuotta sedanin ja n.1v coupen jäkeen että odottelu vois mennä sinne vuodelle 2013.
http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... e517bb62c0" onclick="window.open(this.href);return false;
Liitteet
car_photo_408628_25.jpg
car_photo_408628_25.jpg (74.75 KiB) Katsottu 11814 kertaa
Edell. E92 335iA
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Tos autossa on munaa, moni muu merkki kalpenee tämän kaverin rinnalla :)
Juh1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
Auto: Touring ilman G:tä

On kyllä hieno. Ainut mikä tökkää silmään on nuo mahdolliset (?) päiväajovaloledit tuossa puskurissa. Toivotaan, että ne on sumarit :)
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Keula on kyllä todella raskas. Mieleen tulee muutama tuore jenkkiauto, joissa korkea kylkilinja ja massiivinen keula. Itse kaipaisin enemmän siroutta autoon.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Raimo Miettinen kirjoitti:Keula on kyllä todella raskas. Mieleen tulee muutama tuore jenkkiauto, joissa korkea kylkilinja ja massiivinen keula. Itse kaipaisin enemmän siroutta autoon.
Tähän suuntaan ollaan BMW:llä menossa. Aika monen uuden tai tulevan BMW:n automallin keula on hyvin massiivinen ja hieman kallellaan eteenpäin.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Tuosta keulasta voi jokainen jo heti alkuun mielessään karsia pois nuo päiväajovalotnauhat, splitterit ja aukot keskellä konepeltiä. Perähän tuossa kuvassa näyttää olevan lähes yksi yhteen E92 Coupen kanssa joten ei kannata liian vakavissaan noita kuvanmuokkauksia ottaa :)
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:Tuosta keulasta voi jokainen jo heti alkuun mielessään karsia pois nuo päiväajovalotnauhat, splitterit ja aukot keskellä konepeltiä. Perähän tuossa kuvassa näyttää olevan lähes yksi yhteen E92 Coupen kanssa joten ei kannata liian vakavissaan noita kuvanmuokkauksia ottaa :)
Juuri näin, ihan kiva kuva siitä huolimatta. Keula tulee varmasti 5- ja 7-sarjalaisten tapaan myös uudessa kolmosessa olemaan pystympi, jo pelkästään jalankulkija turvallisuushommeleiden vuoksi. Se lienee jotain joka noudattelee aavistuksen tuota kuvaa. Jälkikäteen sitte parempi arvioida kuinka lähelle mikin lähde photoshoppauksillaan pääsi. Tulis ny edes ensin se F10 M5 ;)
Edell. E92 335iA
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Uusimpien huhujen mukaan F3X M3:n pellin alle tulossa 3.3 litrainen V6 TriTurbo :w00t: Eli ts. F10 M5:n 4.4l V8, josta yksi pari sylintereitä pois ja meillä on 3.3l V6.... katsotaan mitä tuleman pitää, mutta tämä olisi kyllä vähintääkin mielenkiintoinen ratkaisu.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Kolmen turbon lay-out on ollut tiedossa projektialustana jo kolmisen vuotta, mutta tuo V6 on vähän uusi juttu! Kone tulee joka tapauksessa olemaan aikamoinen tykki. M3 on kuitenkin, loppujen lopuksi, BMW:n rajuin laite ja keihäänkärki IMO. Se ei voi olla huono, siihen pistetään kaikki paukut mitä irtoaa.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Pitkis kirjoitti:Kolmen turbon lay-out on ollut tiedossa projektialustana jo kolmisen vuotta, mutta tuo V6 on vähän uusi juttu! Kone tulee joka tapauksessa olemaan aikamoinen tykki. M3 on kuitenkin, loppujen lopuksi, BMW:n rajuin laite ja keihäänkärki IMO. Se ei voi olla huono, siihen pistetään kaikki paukut mitä irtoaa.
Kolmea turboahan ollaan oltu tarjoamassa jo vähän vaikka mihin koneeseen ja ei tuo V6 huhukaan aivan uusi ole. Taisi olla jo toista vuotta sitten kun joku M-pomoista kertoili, että jos V6 todetaan paremmaksi ratkaisuksi kuin suora kutonen, niin silloinhan sellainen sinne pellin alle laitetaan, sanoi historia mitä tahansa. Mutta olisihan se kieltämättä aika radikaali ratkaisu ottaen huomioon historian painolastin. Toisaalta jos se todetaan nimenomaan turbojen kanssa paremmaksi ratkaisuksi, niin silloinhan sellainen on tehtävä. Joka tapauksessa mielenkiinnolla seuraan spekulaatioita...
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Antinontoxic kirjoitti:Kolmea turboahan ollaan oltu tarjoamassa jo vähän vaikka mihin koneeseen ja ei tuo V6 huhukaan aivan uusi ole. Taisi olla jo toista vuotta sitten kun joku M-pomoista kertoili, että jos V6 todetaan paremmaksi ratkaisuksi kuin suora kutonen, niin silloinhan sellainen sinne pellin alle laitetaan, sanoi historia mitä tahansa. Mutta olisihan se kieltämättä aika radikaali ratkaisu ottaen huomioon historian painolastin. Toisaalta jos se todetaan nimenomaan turbojen kanssa paremmaksi ratkaisuksi, niin silloinhan sellainen on tehtävä. Joka tapauksessa mielenkiinnolla seuraan spekulaatioita...
Noinhan se oikeastaan on. 3-turboista konetta on soviteltu ainakin dieseliin, tuohon I6-bensaan ja kolmisylinteriseen bensakoneeseen. Mitä sitten tulee, nähtäväksi jää. Käsittääkseni ne kaikki ovat kuitenkin toteutumassa, mutta aika ja vaihe ovat epäselviä. V6-huhukin voinee taas olla vähän niin ja näin, esim. M5:stä oli vielä muutama viikko sitten "varma" huhu ettei siihen tule DCT-askia, mutta sekin osoittautui potaskaksi lähes samantien. Silti juttua leviteltiin arvovaltaisissa lehdissä ja esim. CAR-lehdessä on usein ihan selviä virheitä, todella selviä ja tyhmiä, kun puhutaan tulevista BMW-malleista. Mutta mitäpä näillä väliä, jokainen voi aina lähteen arvioida itse ja pohtia asiaa sen pohjalta. Eikös se uusi M3 pitäisi tulla jo noin 2 vuoden päästä ulos? Jossain oli aikataulu, mutta en muista ulkoa. Voisi olettaa, että ensi vuonna alkaa tippumaan ihan faktaa asiasta. Teknisen ylivoiman ylläpitäimiseksi en usko, että mikään perinteinen konstruktio tulisi riittämään - joku radikaaliratkaisu kuten kolme turboa voisi olla ratkaisu päästä muiden yläpuolelle.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Pitkis kirjoitti:Eikös se uusi M3 pitäisi tulla jo noin 2 vuoden päästä ulos? Jossain oli aikataulu, mutta en muista ulkoa. Voisi olettaa, että ensi vuonna alkaa tippumaan ihan faktaa asiasta.
F32 Coupe tulee ulos 2013, joten todennäköisesti uusi M3 on vuosimallia 2014.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Antinontoxic kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Eikös se uusi M3 pitäisi tulla jo noin 2 vuoden päästä ulos? Jossain oli aikataulu, mutta en muista ulkoa. Voisi olettaa, että ensi vuonna alkaa tippumaan ihan faktaa asiasta.
F32 Coupe tulee ulos 2013, joten todennäköisesti uusi M3 on vuosimallia 2014.
Niinpäs oli, F30 tulee ulos Genevessa ensi talvena eli syksyllä varmaan Suomessa? Tai vähän aikaisemmin. Ja coupe perään sitten joskus. Sen muistan hyvin, että E92 tuli Suomeen 9/2006, kun kävin sitä heti koeajamassa. En muista, milloin E90 tuli maahan, mutta 2005 myytiin jo mukavasti ainakin.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Ensimmäiset F30 Suomessa alkuvuodesta 2012.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Antinontoxic kirjoitti:Ensimmäiset F30 Suomessa alkuvuodesta 2012.
3/2012 voisi toteutua jos auto esitellään Genevessä yleisölle ensimmäisen kerran kuten joka puolella on näillä tietoa lausuttu. Yleensä samaan aikaan kärry on jo Suomessa. Tämä tarkoittaisi web-roll-outia joskus 12/2011 ja pressikoeajoja tammi-helmikuussa 2012.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Pitkis kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Ensimmäiset F30 Suomessa alkuvuodesta 2012.
3/2012 voisi toteutua jos auto esitellään Genevessä yleisölle ensimmäisen kerran kuten joka puolella on näillä tietoa lausuttu. Yleensä samaan aikaan kärry on jo Suomessa. Tämä tarkoittaisi web-roll-outia joskus 12/2011 ja pressikoeajoja tammi-helmikuussa 2012.
Jotain tällaista :)
Vastaa Viestiin