EemeliOnni2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

Varusteet ym.muut X5 M50d

ViestiKirjoittaja EemeliOnni2018 » 21 Syys 2017, 10:57

Olen hankkimassa autoa Saksasta, todennäköisesti 2014-2015 vuosimallin autoa. Hinnat ovat laskusuunnassa, ehkä kaiken dieselhömpötyksen keskellä..
No anyway, varusteet kiinnostavat ja niiden toimivuus kylmissä olosuhteissa.
Toimiiko B&O kovilla pakkasilla? Vaikka täällä Lounais-Suomessa ei ole kovin kylmää ollutkaan viimeisinä vuosina. Lähinnä tuota "avaus/sulku" mekanismia tarkoitan.
Miltä B&O kuulostaa, onko niin hyvä mitä jostain olen lukenut?
Entä Yönäköpaketti, onko iloa/toimiiko oikeasti? Muistan, että olisin jostain lukenut, että yönäköpakettiin kuuluu lämpökamera, joka havaitsee esim.eläimet tien reunoilla?

Entä M-sarjan paketit, joita on aika moneen lähtöön. Onko suosituksia/kokemuksia, mitä kannattaisi harkita?

Onko autossa jotain tyyppivikaa?

Minkä hintaiset huollot autossa on?

Vakuutuksen hinnaksi sain 870e (täyskasko jne), jota en pitänyt kovin pahana.

Paljonko dieselvero vuodessa?

wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Auto: f15 x5 40e -16, f45 225 xe -16, e46 316ti -04

Re: Varusteet ym.muut X5 M50d

ViestiKirjoittaja wilho » 10 Loka 2017, 10:26

Moi,

jotain kokemuksia x5sta.

B&O toimii pakkasessa. Se soi kyllä hyvin ja kuullostaa puhtaammalta kuin H&K, joka minulla oli 520d:ssä. Volyymiä riittää, bassokin ulottuu hiukan alemmaksi. Sitten se on hämmästyttävää että mikään paikka ei rämise vaikka kuuntelisi kovaa.

Sitten tuo kamera on hyvä lisä, ainakin täällä pohjoisessa, auttaa porojen ja ihmisten (joilla ei ole heijastinta) väistämistä. HUDiin tai mittaristoon tulee keltainen tai punainen varoitus eläimestä tai ihmisestä. Lisäksi sen avulla näkee vastaantulevan auton häikäisevistä valoista "ohi" että onko tiellä jotain lämmintä, eli ihmisiä tai poroja. Toimii paremmin kuin kuvittelin, talvella se on pimeässä aina päällä. Sumussa, vesitihkussa, sateessa ja lumipyryssä ei toimi kunnolla.

M-Sport paketti tuossa minun autossa on alustaltaan aika pintakova. Nyt tilaisin tuon hybridin ilman sitä. Koeajamissani M50d malleissa se taasen on ollut todella hyvä. Dynamic suspension alustaa en tilaisi Suomeen,
on varmasti kallis ylläpitää (DHP?)

Suosittelen Surround view kameraa ja driver assistant plus paketteja, ne on hyvät ja toimii ison auton kanssa. Myös puskurin sisään katoava peräkoukku on mainio ja kallis jälkiasentaa.

Kuinka paljon ajettua katselet?
2004 e46 316ti
2016 225xe
2016 x5 40e
ex f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci

EemeliOnni2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

ViestiKirjoittaja EemeliOnni2018 » 11 Loka 2017, 18:06

Moro,

Kiitos asiallisesta vastauksesta!!
B&O on muistikuvani mukaan 5000e (Suomessa) lisävaruste, joten tuohon hintaan olettaisin soivan aika hyvin.. :)
Ja se mitä olen muuten kuunnellut B&O kotiolosuhteissa, niin aina on vakuuttanut hyvin.
Kiva kuulla silti, että kokemukset ovat myös toimivuudesta kunnossa. Ja räminät.

H&K tulee olemaan myös yksi vaihtoehto, koska B&O autoja todella vähän..
Silloin pitää yrittää puntaroida, haluaako kiinnittää huomiota noin paljon B&O:hon.
Haluaisin sen, mutta liian ohjaava lisävaruste se ei saa olla.
Pitäisi löytää auto, jossa on kaikki.. :) Niitäkin on ollut, mutta helposti hinta karkaa tai sitten kilometreja alkaa olemaan mulle liikaa.
H&K rämisi 520d:ssä?

Onkohan pimeäkamera jossain pimeä/yöpaketissa? Mustaakseni näin jostain lueskelin.
Millä tavalla kamera ei toimi sumussa, vesitihkussa jne?

Millä autolla ajat tällä hetkellä? Ilmeisesti ei M50d?
Miksi tilaisit Hybridin?
Ilmeisesti tulisi keskusta-ajoa?
Se mitä olen tutustunut hybridiin, niin aika herkästi alkaa ilmeisesti bensaa palamaan ja sitä palaakin aika reilusti.
Silti mietin itsekin kyllä hiukan vielä hybridia..
Ajoa tulee n.30000km vuodessa ja siitä työmatka-ajoa n.10000km. Työmatka n.20km ja se periaatteessa pelkkää maantieajoa. Jolloin hybridi olisi järkevä. Silti loput 20000km tulevat pääasiassa maantie ajosta, enkä usko tällöin paljon hybridin voimaan.

Mikä on DHP?

Luulen, että surround view kamera on vakiona M50d malleissa?

Maksimikilometrit 150000km. Haarukka todennäköisesti tulee olemaan 70000-150000km, jotta mahtuu budjettiin..

wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

ViestiKirjoittaja wilho » 13 Loka 2017, 15:39

H&K ei rämissyt, vaan vahvistin rajoittaa esim bassoja kun kuuntelee vähänkin kovempaa. Lisäksi siinä on minusta sellainen ala- ja ylätaajuuksilta hiukan korostettu soundi eikä basso riitä oikein riittävän alas. B&O soi puhtaammin ja on toki ihan älyttömän hintainen. Yhtä hyvän saa tilaamalla Hifin ja päivittämällä kaiuttimet ja vahvistimet.... Toki tämä on suhteellista koska rengas ja nastamelu peittää ajossa tätä alapäätä.

Pimeäkamera piti mun tapauksessa tilata erikseen.

Ajan 40e:llä koska M50d täysillä varusteilla uutena olisi ollut aivan liian kallis. Hybridin tilasin koska se tuntui hyvältä ajaa ja varusteiden hintaa nostava autovero on paljon kohtuullisempi - halusin autoni hyvin varusteltuna. M50d olisi voinut ostaa Saksasta vähän käytettynä, mutta 40e:ssä rahalle saatava vastine oli minusta parempi. Sisältäen takuun ja paikallisen liikkeen tuen. Kuten täällä on muut kirjoittaneet tuo hybridillä ajo on itse asiassa aika koukuttavaa.

Suomalaiset autolehdet on kyllä kirjoittaneet ihan asian vierestä kun ovat hybrideitä arvostelleet, jos ajo on kuten sinulla hybridi toimii minusta ihan hyvin. Alla perustelua. Jos aja päivittäin tyyliin reilusti yli 100km niin sitten diesel.

Mulla on tullut n 20000 tkm vuoden aikana, viikot ajan 17 km maantie/moottoritie työmatkaa suuntaansa vain sähköllä. Lataus onnistuu siis töissäkin. Viikonloppuina sitten reilusti mökkiajoja 150 km suuntaansa jolloin kokonaiskulutus on pyörinyt 3.8l/100km ja n 7 l/100km välillä ja sähköä on kotona kulunut noin 1600kWh auton lataukseen Wallboxista tarkastettuna. Ihan pelkällä bensalla tyhjällä akulla kaksi maastopyörää katolla 80/100 kmh nopeuksilla kulutus oli noin 11-12 l/100km. Tämä on järkyttävän vähän verrattuna aikaisempaan autooni 335i coupe, jossa kaupungissa harvoin pääsi alle 12l/100km ja maantielläkin meni n 8-9 l/100km. Oikeasti nämä polttoainekulut on näin kalliin auton kanssa pieru sarahassa ja koska M50d on niin mahtava auto ei sitä voi olla suosittelematta. Mutta kerroin tässä omia motiivejani. Saa soittaakin, puh nro yv:llä.

DHP = Dynamic handling package joka sisältää aktiivisen alustan aktiivisilla iskareilla ja kallistuksenvaimennuksella. Täältä lisätietoa: http://f15.bimmerpost.com/forums/showth ... p?t=913797

Surround view ei ole ollut (minun ymmärryksen mukaan) vakiona aikanaan Suomeen tai Saksaan myytävissä autoissa vaan sisältyy mm pysänköinti Plus pakettiin. Briteissä ja Usassa tilanne saattaa olla eri.

Varmista Saksasta ostaessasi että huollot on merkkiliikkeessä tehtyjä ja tehdaskampanjat on hoidettu
2004 e46 316ti
2016 225xe
2016 x5 40e

wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä

ViestiKirjoittaja wilho » 13 Loka 2017, 18:38

Moi,

vielä tuosta pimeäkamerasta.. siis kun sataa niin sade on ainetta, vettä joka heijastaa valoa, mutta myös silmälle näkymätöntä infrapunasäteilyä. Joten ei infrapunakamera voi kunnolla vesipisaroiden läpi nähdä, kuten ei silmä tai normikamera näe kunnolla vesisateen tai sumun läpi
2004 e46 316ti
2016 225xe
2016 x5 40e