X5 osto

PT56
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 05 Marras 2014, 21:24
Auto: 520d F11 x-Drive 2014

Moi,

Ajatuksena päivittää 2014 F11 X-5'een.

Ajonautintoa ajatellen, mitäs lisukkeita ehdottaisitte X5'seen?

Ajan vuosittain öpaut 15k.

Kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

Jouluterveiset kaikille.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

millä koneella tämä tulossa?

Itse olen tykännyt
- comfort jakkaroista
- comfort accessistä
- ledivaloista jossa kaukovaloassistentti - osana innovaatiopakettia
- aktiivivakkarista, vaikka se ei olekaan täydellinen
- vanhojen miesten varusteista - mitä ne nyt onkaan... driving assistant plus
- kamerat ympäriinsä, surround view
- B&O audio
- pimeäkamera ja henkilöiden/porojen valaisu- ja jarrutustoiminto siihen liittyen
- sähköinen peräkoukku

Sitten minulla on M-Sport, connected drive yms jotka ei täysin välttämättömiä. Tuossa M-Sportissa tulee joku aktiivialusta mukana.

Nyt jos tilaisin niin ottaisin myös Applen Car Play tuen jonka saa 2017 iDriveen, vaikka sekään ei ole mitenkään täydellinen.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
PT56
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 05 Marras 2014, 21:24
Auto: 520d F11 x-Drive 2014

Kiitos vinkeistä,

Kone luultavimmin 35i (tai jos muutama muu asia lykästää, niin mahdollisesti 50). Meikäläinen jo seniori ajaja, suuremmat kiireet jo menneet, pääsee perille hieman myöhemminkin.

Tutkin tarkemmin ehdottamiasi optioita, muutamat niistä selkeitä ja jo omallakin peruslistalla.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Hei,

edelleen omaa kokemusta: päädyin itse ostamaan tuon hybridin (40e) koska sen tuntuma ajossa on hyvin diisselimäinen, eli vääntöä löytyy hyvin alhaalta ja menohaluja riittävästi. Ennen ostoa kävin koeajamassa myös 35i:n ja 40d:n ja jos noista kahdesta pitää valita niin olisin ostanut diisselin. Mutta ostin sitten tuon hybridin johon olen kyllä hyvin tyytyväinen, osittain sekin takia että siinä autoverotuksen kautta saa rahalle paremmin vastinetta, erityisesti kun ostaa lähes kaikki kalliit optiot.

Sitten jos takapenkillä kulkee usein porukkaa niin sinne penkinlämmittimet ja 4-alue ilmastointi. Matkustajat tykkää .

Minusta tuo 35i kone, joka on siis loistava ja minulla oli coupeessani, sopii parhaiten pienempään ja kevyempään autoon, kuten 1,2,3,4 ja ehkä 5 sarjaan. Mutta 50i on tuohon X5:seen varmasti paras kone.

Ja vaikka liene selvää nämä vain minun kokemuksia ja mielipiteitäni...
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Minä päädyin myös 40e:hen ja nyt noin 5kk käytön jälkeen olen edelleen hyvin tyytyväinen.
40e:ssä sähkö+polttomoottori toimivat erittäin hyvin yhteen ja sen myötä voimaa on riittämiin tilanteeseen kuin tilanteeseen. Homma pelaa myös silloin kun sähkö on "lopussa", koska akku ei mene koskaan täysin tyhjäksi ja esim. kiihdytyksiin on toistaiseksi aina löytynyt sähköapuja, oli akun tila sitten mikä tahansa. Edellinen maasturini oli Cayenne Turbo. Toki sen paukku on ihan omaa luokkaansa, mutta kyllä 40e:n käytännön voimaominaisuuksissa jotakin bensakasimaista (joku kai voi kutsua sitä myös dieselmäisyydeksi :) ).
40e on suomalaisostajalle myös siinä mielessä hyvä ostokohde että autovero on maltillinen ja toisaalta BMW:n mallistossa ilman veroja 40e sijoittuu X5-mallistossa aloitusmallien yläpuolelle = perusvarustelu on mm. navin osalta kohtuullinen, eli kelvollinen navi on vakiovaruste.
Samoin sitten vuosittainen ajoneuvovero on 40e:ssä vähäpäästöisenä varsin maltillinen verrattuna dieseleihin ja bensakoneisiin.

Miten se sitten käytännössä pelaa? Meikäläisen käytössä erittäin hyvin. Pääosa ajosta on lyhyttä kaupunkiajoa ja latausmahdollisuus on arkirutiiniajoissa molemmissa päissä, joten reilusti yli puolet kaikista kilsoista menee pelkällä sähköllä. Aikaisempiin autoihin verrattuna polttoainesäästö alkaa nyt paljastumaan jo ihan merkittäväksi.
Maantiellä (pelkällä polttomoottorilla) kulutus on ollut maltillisesti ajaen 8 ja 9 litran välissä - tuon kokoiselle autolle siis mielestäni varsin kohtuullinen. Mutta totuuden nimessä silti on sanottava että jos ajo on pääasiassa maantie-/moottoritieajoa ja siellä pidempää siivua kerrallaan niin 40e ei ehkä ole ihan paras valinta, tosin sitten taas jos vuosittainen määrä on 15tkm niin ei dieselkään kokonaiskuluineen taida olla järkevä. Bensakutosen ja 40e:n välillä minun valintani olisi kuitenkin todennäköisesti 40e, oli ajo sitten minkälaista tahansa. Sähkö fiksusti hyödyntäen maantiekulutus kuitenkin jää alle 8 litraan ja paukkua löytyy käytännön ajotilanteisiin sähkön avulla varsin hyvin.

Varustelun osalta en näe juuri muuta "aivan pakollista" juttua kuin nahkaverhoilun. Ilman sitä autosta jää kyllä useimpien makuun puuttumaan jotakin olennaista. Oikeastaan kaikki muu on sitten maku- ja mielipidekysymyksiä, jotka kunkin on ratkaistava mielensä mukaan. Yleisesti ottaen lisävarustelu oli minun mielestäni tuhottoman kallista siihen nähden mitä rahalla lopulta saa = lisävarusteet ovat hiton kalliita TAI yksittäisinä varusteina näennäisesti edullisia, mutta sitten kun listaa ruksii, huomaa että "tätä varustetta ei saa, ellei ota myös...ja....sekä..." jolloin hinta pompsahtaa melkoisesti. Varustelista on kyllä kattava ja monenmoista mukavaa on tarjolla.
Niin no, minulle myös astinlaudat olivat lähes pakollinen varuste. Ne tuovat autoon mukavasti minun makuuni olevaa näköä ja säästävät myös penkkien reunoja aika paljon kulumiselta kun on helpompi nousta autoon/ autosta :)

Olen siis ollut hyvin tyytyväinen 40e:hen - suosittelen, ainakin harkitsemaan.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Olen (taas kerran) onnistunut tekemään autonvaihdosta itselleni iisakinkirkon. Uusi 5srj oli pirunmoinen pettymys ja uudistus mielestäni lähinnä facelift. Auto on epäilemättä hyvä, mutta silti mulla on se olo että ostin ton jo 2012. Nähty ja koettu. V90 ei vakuuttanut sekään, D5 koneen hepat oli piilotettu jonnekin ja alusta liian mukavuuspainotteinen lulla. AMG paketeilla uus eemeli hieno, mutta jos siihen laittaa moottorin, hinta on päätön eikä nelivetoa 350d:stä ole tiedossa koska tulee. Noh, kokeilin Mersun GLE 500e:n. Oikeasti aika makee panssarivaunu. Ostopäätös heiluu ilmassa, mutta huomenna vielä kokeilen 40e X5:sen. Kympin halvemmaksi jää ns itselle pakollisilla varusteilla. Tosin, onko tosiaan niin että urheilupenkit vaatii nahat??

Ilmeisen tyytyväisiä näyttää foorumin kirjoittajat ekomaasturiinsa olevan. En kyllä tiedä mihin tämän kokoista tankkia nyt tarvitsen, mutta kai se on kokeiltava. Nyt lähinnä kiinnostas että onko jollain kokemuksia GLE/ML vs X5 ja millaisia?
PT56
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 05 Marras 2014, 21:24
Auto: 520d F11 x-Drive 2014

Kiitos kaikille kommenteista.

Pinkan kunnosta se on aina viime kädessä kyse millä koneella & herkuilla uuden auton ottaa.

Koeajoin 50i koneen, vähän turhankin ärjy peli, eli taidan päätyä 40e tai luultavimmin 35i suuntaan.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Raaseri kirjoitti: Ilmeisen tyytyväisiä näyttää foorumin kirjoittajat ekomaasturiinsa olevan. En kyllä tiedä mihin tämän kokoista tankkia nyt tarvitsen, mutta kai se on kokeiltava. Nyt lähinnä kiinnostas että onko jollain kokemuksia GLE/ML vs X5 ja millaisia?
Moi,

jees, minulla hyvin samanlaiset kekemukset ja fiilikset kuin jva:lla 40e:stä. Tosin hölmönä ostin lähes kaiken mahdollisen lisävarusteen, lukuunottamatta lasikattoa ja tuuletettavia penkkejä. Mulla kun saa auton ladattua kotona Wallboxista ja myös töissä, sekalaisessa ajossa johon kuuluu myös 300 km viikonloppumatkoja mökille kulutus on nyt talvikeleissä 4.3 l/100km auton softapäivyksen jälkeen (n 4500 km matkalta) - vaikka tällä tuskin mitään merkitystä tälläisen auton muihin kuluihin verrattuna.

Kävin myös koeajamassa tuon Mersun GLE hybridin ja se on aika hurja panssarivaunu, mutta siinä mielestäni oli kaksi pahaa puutetta tai ominaisuutta. Akku on laitettu peräkonttiin kuin erillinen 15 cm paksu alumiinisalkku (sorry jos liioittelen :) ) ja toinen oli ajotuntuma: tehoa on todella paljon mutta auto tuntui huojuvalta ja tuntuma tiehen puuttui. Suorastaan pelotti ajaa noin vuosi sitten todella liukailla jäisillä asvalttiteillä. GLE coupe isolla dieselillä oli paljon parempi tuntumaltaan ja minusta paremman näköinen.

Jos asut Porschen huoltoverkoston lähistöllä suosittelen ajamaan myös Cayenne hybridin. Olisi saattanut olla mun auto jos huoltoon ei olisi 480km matkaa
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Raaseri kirjoitti: Tosin, onko tosiaan niin että urheilupenkit vaatii nahat??
näin taitaa olla, ei anna konfiguraattori muuta vaihtoehtoa?
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

wilho kirjoitti: Kävin myös koeajamassa tuon Mersun GLE hybridin ja se on aika hurja panssarivaunu, mutta siinä mielestäni oli kaksi pahaa puutetta tai ominaisuutta. Akku on laitettu peräkonttiin kuin erillinen 15 cm paksu alumiinisalkku (sorry jos liioittelen :) ) ja toinen oli ajotuntuma: tehoa on todella paljon mutta auto tuntui huojuvalta ja tuntuma tiehen puuttui. Suorastaan pelotti ajaa noin vuosi sitten todella liukailla jäisillä asvalttiteillä. GLE coupe isolla dieselillä oli paljon parempi tuntumaltaan ja minusta paremman näköinen.

Jos asut Porschen huoltoverkoston lähistöllä suosittelen ajamaan myös Cayenne hybridin. Olisi saattanut olla mun auto jos huoltoon ei olisi 480km matkaa
Itseassa Cayenne Hybridistä tämä koko homma lähtikin Auto2016-messuilta. Niillä on tällä hetkellä makuhermooni todella osuva Ultimate Edition, jossa suurinpiirtein ainoa tarvittava lisävaruste oli vetokoukku. Tilanne on sellainen jossa edes vaihturia ei tarvi tyrkyttää. Kerroin tilanteen Porschemyymälään ja olin todella ostohousut jalassa menossa kättelemään hommaa. Mutta kun pyysin Porschelta koeajoa, sellaisen kerrottiin onnistuvan mutta se annetaan vain ja ainoastaan 20min koeajolle siten että myyntihenkilö on mukana. Perusteena oli se että näissä autoissa on niin paljon tehoa, ettei niitä voi luovuttaa. V*TTU, pitäkää paskanne totesin välittömästi. Niin ylimielistä palvelua ei saa mistään muualta kuin Porschelta koko maassa. Tämä oli toinen kerta kun yritän Possun hankkia ja aivan varmuudella viimeinen Auto Carreran suuntaan. Toivon että Kesko opettaa noille ylimielisille k*sipäille mikä on nykymaailmassa asiakkaan rooli ja mikä myyjän. Argh!

Pitää odottaa hetki että pulssi tasaantuu. GLE:n akuista olen samaa mieltä. Kuitenkin se on silti 500 litraa vielä rullaverhon alla ja verho auki jo todella paljon. Meille riittävä. Mutta ajotuntumasta minulla taas on hyvin erilainen kuva. Tuossahan on selektiivinen iskunvaimennus vakiona ja olin enemmän kuin yllättynyt miten hienosti se otti mm neljääkymppiä hidastetöyssyjen yli menot ilman tuplapomppuja vain napakasti tömähtäen. Parempi vielä kuin Q7 -tron joka kävi sekin listalla. Ei 2,4tn keijulla rataa kierretä, mutta omasta mielestä se oli paras testaamistani katumaastureista ( Q5, GLC, Q7).

No, tänään vielä X5, joka on paperilla kaiken muun suhteen hyvä paitsi nelosmoottori. GLE:n 333heppainen kutospata oli juovuttava, vaikka ääni vaimea olikin. Minulle tässä tilanteessa kulutus on vähän toisarvoinen, tällaisten vessojen käyttökuluissa polttoaineen kulutus ei ole enää kovin merkittävässä roolissa. Kulu on joka tapauksessa puolentoistatonnin päällä kuussa vaikka miten asiaa yrittäisi itselleen valehdella. Meneekö kuussa sitten 50l enemmän tai vähemmän vaikuttaa ainoastaan tankkausvälimukavuuteen. Priushommelit on erikseen eikä mun juttu alkuunkaan.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Sport-penkit vaatii nahat + sähkösäädöt muistilla, joten se on yksi niitä varusteita jotka ovat hinnastossa näennäisen halpa juttu, tosiasiassa hinta on jotakin muuta.
Moottori- ja kulutuspuolesta sen verran että olin aika vankka V8- ja kutosbokserimies pitkään. Ajatus X5:n neloskoneesta tuntui vieraalta - tosiasiassa se ei ole haitannut tai vaivannut käytännön elämässä lainkaan. Neloskoneen äänet eivät kuulu sisään ja jos kuuluvatkin, niin ei se oikeastaan neloskoneelta kuulosta..liekö sitten moottoriäänet tässäkin tehty muulla kuin aidolla äänellä?
Voimaa moottori+sähkö kombo tarjoaa hyvin, se ei jätä kaipaamaan kutoskonetta eikä oikein edes ahtamatonta kasiakaan.
Polttoaineen kulutuksesta sen verran että edellinen maasturini oli siis jo mainittu Cayenne Turbo ja sen jälkeen lähes mikä tahansa (kaupunki)kulutus on pientä. Ajattelin myös vuosia, ettei sillä ole väliä paljonko kulutus on. Nyt kun vähäinen kulutus todella realisoituu, joudun taipumaan: on sillä väliä. Säästö välillä X5 40e vs aiemmat V8:t ON merkittävä.
Toki kukin arvottaa nämä jutut kohdallaan omalla tavallaan. Viittaan vain siihen, että luulin joskus vakaasti ettei ilman V8:ia voi oikein edes elää ja kulutus on kohtuuhinta siitä ilosta. Yllätyksekseni elän ja voin oikein hyvin myös 2-litraisen neloskoneen ja sähkömoottorin yhdistelmän kanssa :)
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Nyt on kokemuksia hiukka X5:sta. Ei se huono ole. Mutta hankala varusteltava mieleiseksi. Urheilujakkarat vaatis tosiaan nahat. Ikinä enää en nahkoja autoon ota. Alcantarallakin kolmen tonnin pulkat. Ihme kombo. Joku Prof Navi vakiona ja sitä taas en arvosta yhtään. Parkkitutkat tonnin lisävaruste 85k autossa :blink: Oikeesti?

No, saahan sitä raksimalla mutta hinta nousi heti komeesti kun aivan perusvarusteet kasasi mukaan.

Joo, on se dynaamisempi ja tarkempi ajaa kuin GLE. Mutta yhteensä reilu 300hp? Siis kerkiäähän tuolla, ei siinä mitään. Mutta aika paljon kulkupuolessa on eroa. Tuli kyllä olo että 30d/i olis ainakin äksvitosessa oikea kaveri sähkölle ja tuskin näkys kulutuksessa. Kakslitranen joutuu tekemään tosissaan töitä ton massan kanssa.

IDrive on kyllä edelleen kukkulan kuningas näissä käyttöliittymissä. Ja ihan reilulla mitalla. Käsittämätöntä että varsinkin Audille on niin vaikeata tehdä kunnollinen UI.

Summana. Hieno auto, mutta ehkä liikaa downsizing/eko tähän tarpeeseen.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Raaseri kirjoitti:
wilho kirjoitti:Mutta kun pyysin Porschelta koeajoa, sellaisen kerrottiin onnistuvan mutta se annetaan vain ja ainoastaan 20min koeajolle siten että myyntihenkilö on mukana. Perusteena oli se että näissä autoissa on niin paljon tehoa, ettei niitä voi luovuttaa. V*TTU, pitäkää paskanne totesin välittömästi. Niin ylimielistä palvelua ei saa mistään muualta kuin Porschelta koko maassa. Tämä oli toinen kerta kun yritän Possun hankkia ja aivan varmuudella viimeinen Auto Carreran suuntaan. Toivon että Kesko opettaa noille ylimielisille k*sipäille mikä on nykymaailmassa asiakkaan rooli ja mikä myyjän. Argh!
Moi,

tähän on kyllä pakko kertoa erilainen kokemus, Porsche oli 2015 talvella kiertueella täällä pohjoisessa ja silloin tuo 20 min ajattajan kanssa piti paikkaansa. Sittemmin kun olen käynyt koeajamassa, tosin muutamaa erilaista käytettyä mutta uudehkoa Porschen Cayenneä, olen saanut erinomaista palvelua ja esittelyä. Myyjä Hesan Autocarrerassa jopa kertoi että mistä löytyy riittävän huono monttuinen hiekkatie jossa pääsee varmistamaan ilmajousituksen toimintaa, lisäksi koeajoon sai reilusti aikaa, olisiko ollut tyyliin 2-3 tuntia.

Tietty sillä on varmaan merkitystä kun kertoo tulevansa 600+ km päästä juuri tiettyä mallia katsomaan.

Minulla on vastaava kokemus paikallisesta Vokkarikaupasta, eivät halunneet esitellä tai saati ehdottaa Q7:aa koeajoon vaikka kovasti autosta kyselin.

Porsche kuumotti siksi juuri että siinä on se extra 100 hp x5:een verrattuna, toki itsekin sen erinomaisen N55 35i moottorin kanssa tämän olisin ottanut. Mutta tuolla pärjää erinomaisen hyvin sähkömoottorin mahtavan nollasta lähtevän väännön avulla kuten jva myös kommentoi.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Sama liike. Ilmeisesti minut leimattiin renkaanpotkijaksi.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Tuosta Cayennesta ja vähän Autocarrerastakin aiheeseen liittyen. Olen ollut useamman auton ajan AC:n asiakas ja sen myötä kokemuksia on kertynyt. Aikoinaan päädyin heidän asiakkaakseen onnistuneen mainoskampanjan kautta. Henk.koht kutsu koeajotilaisuuteen, missä ammattitaitoinen kaveri teki hommansa - ja hankin ensimmäisen Porscheni. Seuraavan kohdalla homma pelasi edelleen. Sujuvaa ja ammattitaitoista kaupantekoa. Seuraavankin kohdalla palvelu oli hyvällä tasolla, mutta hyvitys/väliraha oli jo aivan poskettoman huono. Kauppa syntyi silti. Neljännen kohdalla palvelukaan ei oikein enää pelannut ja nyt hintapolitiikka oli jo kestämätön. Porsche kyllä tuli, mutta ei enää AC:sta. Viimeisimmässä kaupassa Cayenne E-hybrid oli loppusuoralla valinnassa - palvelu ja rahapolitikka käänsi lopulta selkeästi homman BMW:lle.
Se, mista annan varauksettoman kiitokseni AC:lle on huoltotoiminta Viikissä! Ansio siitä kuuluu jo edesmenneelle huoltopäällikölle. Huikea ammattimies ja loistava asiakaspalvelija. Sittemmin myös huollon taso mielestäni laski ja varsinkin muualla kuin Viikissä se on ollut enintään perusmerkkihuoltotasoa (mikä ei paljon ole).
Cayenne on kyllä hieno peli ja urheilullisen tunnelman osalta se on luokassaan omalla tasollaan. Kokonaisuus vain minun kohdallani käänsi voiton X5:lle tässä kaupassa.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Se AC:stä, huomattiinpa että siellä todellakin on edelleen kahden kerroksen asiakkaita.

Yleisesti ottaen voin todeta että Bemu on edelleen omaan makuun eniten. On harmi ettei nyt fleetistä löydy tähän tarpeeseen sopivaa. EHKÄ 530xd vielä menisi mutta niiden toimitukset ovat arviolta kesän jälkeen ja kun "uudistuminen" oli niin maltillinen niin tuskin jaksan sinne asti odotella. Itseasiassa luulen että jos X5 urheilujakkaroista ei tulisi kakkine pakollisine lisukkeineen noin kalliit niin hintaeroa olisi reilummin Bemun hyväksi ja se voisi todella olla vaihtoehto. Koeajoautossa oli nastat ja niiden jollotus yllätti kovuudellaan, mutta uskoisin että sekin on oikeilla renkailla ihan siedettävän hiljainen. Urheilujakkarat oli hyvät, tietysti, nahkoista en pidä mutta onneksi ei ollut pakkasta. Kahdessa osassa aukeava kontti tottumattomalle kömpelö, mutta varmaan tottuis äkkiä. Hyvä ja hieno auto, mutta kovassa seurassa kun naapureilla on isommat padat pohjalla. Oisko se yltiöekoilu sittenkin tietoista? En tiedä.

Uskon kyllä ettei varmaan kamalasti kaduta tai harmita tällaisella ajaa.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Raaseri kirjoitti:Se AC:stä, huomattiinpa että siellä todellakin on edelleen kahden kerroksen asiakkaita.

Yleisesti ottaen voin todeta että Bemu on edelleen omaan makuun eniten. On harmi ettei nyt fleetistä löydy tähän tarpeeseen sopivaa. EHKÄ 530xd vielä menisi mutta niiden toimitukset ovat arviolta kesän jälkeen ja kun "uudistuminen" oli niin maltillinen niin tuskin jaksan sinne asti odotella. Itseasiassa luulen että jos X5 urheilujakkaroista ei tulisi kakkine pakollisine lisukkeineen noin kalliit niin hintaeroa olisi reilummin Bemun hyväksi ja se voisi todella olla vaihtoehto. Koeajoautossa oli nastat ja niiden jollotus yllätti kovuudellaan, mutta uskoisin että sekin on oikeilla renkailla ihan siedettävän hiljainen. Urheilujakkarat oli hyvät, tietysti, nahkoista en pidä mutta onneksi ei ollut pakkasta. Kahdessa osassa aukeava kontti tottumattomalle kömpelö, mutta varmaan tottuis äkkiä. Hyvä ja hieno auto, mutta kovassa seurassa kun naapureilla on isommat padat pohjalla. Oisko se yltiöekoilu sittenkin tietoista? En tiedä.

Uskon kyllä ettei varmaan kamalasti kaduta tai harmita tällaisella ajaa.
Ymmärrän hyvin - ihan samoja asioita pyörittelin tilausvaiheessa omassa päässäni :)
Sporttijakkarat ovat minulle olleet aika usein aivan "pakollinen" varuste melkein autoon autoon. Nytkin kävin muutamaankin kertaan koeistumassa esittelyautojen jakkaroita pohdiskelun tueksi. Lopulta kuitenkin päädyin vakiomallin penkkiin nahkaverhoilulla. Jos olisi ollut mahdollista, valintani olisi ollut nahka-alcantara - joka ei ollut mahdollinen kuin M-sportin mukana sporttipenkkeihin = hemmetinmoinen kokonaiskustannus mokomasta alcantarasta.
No, päädyin siis sitten vakiojakkaraan nahoilla. Perusteena oli se, että aiemmista kokemuksista viisastuneena tiesin että maasturiin noustaan ja sieltä laskeudutaan, eli päinvastoin kuin mataliin urheiluautoihin. Siinä käytössä sporttipenkkien istuinosan reunukset ovat helposti kovilla ja sen myötä ovat aikaisemmissa autoissa menneet yllättävän nopeasti huononnäköisiksi ja ovat arkisessa kaupunkikäytössä pitkän päälle jopa hiukan hankalat. Ja koska tässä autohankinnassa mentiin selkeästi käytännöllisyys edellä, päädyin lopulta vakiopenkkiin.
Vähän epäileväinen olin aluksi, mutta ihan kelpo jakkaraksi se on se vakiopenkkikin nyt käytössä osoittautunut. Onhan sport-jakkara paremman näköinen silmään ja pitkillä ajopätkillä antaa paremman tuen, mutta yllättävän hyvin tuo vakiopenkkikin toimii tuossa pääosin kaupunkipätkäajossa. Ulkonäöllisestikin vakiopenkissä on päästy edelliseen sukupolveen nähden eteenpäin, eli ei se ihan toivottoman näköinenkään ole - vaikkakin olen ainakin ollut suht vaativa autoni visuaalisten seikkojen osalta.

Ja AC:stä vielä: sinä sen ääneen sanoit. Siellä TODELLA on kahden kerroksen asiakkaita ja riippuen mitä mallia olet kulloinkin hankkimassa määrittää aivan liian selkeästi kumpaan kerrokseen kuulut. Se myös näkyy palvelussa ja kaikessa muussakin. Käytännössä se myös kokemukseni mukaan sanotaan suoraan ääneen - kun olet ylemmän kerroksen väkeä - ja rivien välistä niin ettet voi erehtyä, kun olet alemman kerroksen porukkaa. Näin se asia ei saa mielestäni missään nimessä olla.
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Hyvää jouluaikaa vain kaikille, mukava kuulla että X5 kiinnostaa!

Itse olen ajanut 40e:llä reilut puoli vuotta ja olen ollut siihen myös hyvin tyytyväinen. Ennen sitä ajoin X3 dieselillä, mikä ei sekään mikään hassumpi laite ollut. 40e on tehokas ja taloudellinen sekä ennen kaikkea mukava auto. Toki joissakin tilanteissa hieman iso ja kömpelökin, mutta rennolla asenteella pärjää ahtaammissakin paikoissa.

Istuimista oli tuossa edellä puhetta. Itse valitsin comfort-istuimet autooni enkä ole niitä katunut. Toki ne maksoivat jonkin verran, mutta mukavat ja tukevat ne ovat. Ainoa heikkous ehkä niistä on se, että takapenkin jalkatilasta ne ottavat osan itselleen. Mutta kyllä toki tilaa vielä silti pidemmillekin henkilöille taakse.

Hybriditeknologia on toiminut täysin moitteettomasti ja muutenkin olen pitänyt auton laadusta, mikä on huomattavasti parempi kuin edellisessä F25:ssa. Toki kun hintakin oli käytännössä yli 100 tuhatta autolla, on syytäkin odottaa tiettyä laatutasoa.

Toivottavasti mieluinen malli löytyy valikoimasta. Vaihtoehtoja toki riittää ja jokaisessa on omat hyvät puolensa. Huonoja niistä ei varmasti ole mikään!
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Täälläkin noussut ajatus käytetyn X5:n ostosta F10:n seuraajaksi.

Minä kaavailen Ruotsin tuontia, Suomen hintapyynnöt ja tarjonta on mitä on.
Haussa M-sport ja vähintäänkin kuutosdieseli.
Verotaulukoita tutkaillut ja näyttäisi kohtuulliselta ostaa Ruotsista n.45keur hintainen kulkine ja veroihin varattava ainakin 25keur.
Katsotaan josko saisi projektin toteutettua.

Tuolla rahalla ei kovin hääviä G30:a lunasta ja ajolleen tykkään kyllä kovasti X5:n kyydistä.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

jusape kirjoitti:Täälläkin noussut ajatus käytetyn X5:n ostosta F10:n seuraajaksi.


Haussa M-sport ja vähintäänkin kuutosdieseli.
Verotaulukoita tutkaillut ja näyttäisi kohtuulliselta ostaa Ruotsista n.45keur hintainen kulkine ja veroihin varattava ainakin 25keur.
Mulla oli ennen näitä hallituksen autoveroselvityksiä X5:n päivitys suunnitteilla, mutta nyt sitten holdissa :mad: Mutta jaetaan hieman tietoa. Kun 2014 malli on kysessä ajettu <70tkm, 30d:n (190kW) vero on 17-20k€ välissä, M50d jää 25k€ huitteisiin. Hakukulut Ruotsista on minimaaliset, mutta huomaa että alv on siellä 25%, joka on selvästi isompi kuin Saksassa (19%) eli tuon hintanen auto kannattanee hakea enemminkin Saksasta. Toki aina kun käytetystä on kyse, se sopivin voi löytyä Ruotsistakin.
Uuskoriset M50d ovat tällä hetkellä Saksassa 55k€ ylöspäin ja varustelu ei ole vaatimaton :) Nuo 30d M-sporttien hinnat alkavat noin 45k€, mutta jos verrataan autoja joissa on samat varusteet kuin M50d malliessa hinta nousee hyvin nopeasti 50k€ ja yli.
X5 40e mallien hinnat alkaa 70k€ hujakoilta, mutta niillä hinnoilla kauppa ei käy vaan auto möllöttää myymättä kuukaudesta toiseen. Kun listalle ilmestyy hyvin varusteltu auto alle 65k€ se menee kaupaksi muutamassa viikossa. Alle 60k€ autoja en ole vielä nähnyt yhtäkään, halvin täydellisesti varustettu 25tkm ajettu 2015 loppuvuonna rekisteröity oli 62k€ tuohon vero n 9k€, niin ei olisi tuokaan huono vaihtoehto :drool: Hinta samoissa, mutta vuoden uudempi ja pienemmän kilometrit. Jos ajot jää alle 20tkm vuodessa, pistokehybridi on käyttökustannuksiltaan varmasti näistä paras. Kova käyttövoimavero on noiden raskaiden dieselien akilleenkantapää.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Vastaa Viestiin