X3 30d xDrive M-SPORT vai X5

eetu53
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Helmi 2012, 21:47

Suunnitelmissa päivittää x5 E53 2006 uudempaan.
Joko x3 30d xDrive M-sport2011-2103 tai 2011 X5 xDrive30d . Varusteet ja moottori tietenkin tarjonnasta riippuen mutta x3 kuitenkin ehdottomasti 3.0 diesel.

Onko kukaan vaihtanut x5:sta pienempään x3:een? kokemuksia ??
Paljonko eroa kulutuksessa? jne
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Mulla on X3 35d (313hp) 2012 ja sen keskikulutus sekalaisessa ajossa on noin 8l/100km. Autossa on kaikki alustaan liittyvät varusteet ja muutenkin hyvä varustetaso. Kaverilla on hyvin varusteltu X5 40d (306hp) 2012 ja meinasi että kympin nurkilla pyörii kulutus. Hän ajelee enimmäkseen kaupungissa.

Olen ajanut tuota kaverin autoa sen verran että mielestäni se kumpaan päätyy, riippuu täysin siitä kumpaa ajaa enemmän, kaupunkia vai matkaa. X3 on suorastaan ketterä kaupunkiajossa kun taas X5 comfort-penkeillä ja adaptiivisella alustalla on kuin kotonaan matka-ajossa. Ei sillä etteikö myös X3:lla taita matkaa mielellään.

Itse tykkään pienemmistä autoista muutenkin joten X3 on ollut oikein sopiva kampe minulle. Kohta vaihdan tuon pois ja varmasti jään kaipaamaan sitä.

Ei noissa ainakaan kulutukseen tarvitse pettyä. Varmasti olet tyytyväinen kumman tahansa mallin kanssa jos vanhempi X5 on tuttu jo ennestään.
eetu53
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Helmi 2012, 21:47

Kiitos Markolle kommenteista.
Matka-ajoa enimmäkseen tulee kun maalla asun.9 litran pintaan tuo minun x5 liikkuu optimoinnin jälkeen.Toki allekin menee jos niin haluaa.
Ajattelinkin että litran verran vois olla pienikulutuksisempi tuo x3.
En ole päässyt vielä testaamaan x3:a kolmen litran koneella.Kaksilitraisella kylläkin.Sen jätän muille.

Tuo x3 on ulkomitoiltaan liki sama kuin X5 E53 joten tilanputetta ei siinäkään tule kun yksin tai kaksin pääasiassa ajelee.
Parkkiruuduthan ei ole X5:lle tehtyjä.
R1TR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 10 Kesä 2014, 20:00

Nuo m-sporti penkit ei sopinu x3 mulle puristi niin pirusti kylijistä että pitää olla sellaanen maratoonarin runko ei painijan jos niis meinaa istua jotenka pääryin normi penkiin 3,0d kulutus 7,5-8,3 l
Vastaa Viestiin