BMW X3 E83 3.0D M-Sport (218hv) 2006 - Alustan päivitys hakusessa - Suosituksia?

iglu303
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Helmi 2017, 09:25

Hakusessa on siis päivittää X3sen alusta, BMW vakio alustahan on melko... huono... Asun ranskan alpeilla ja näillä vuoriteilläkun painaa menemään tuntuu siltä että mutkissa auto niiaa pahasti. Toisekseen tuntuu siltä että auto on erittäin kova ja epämukava jossain tilanteissa. Ajatuksena on siis a) tiputtaa autoa jonkunverran b) vaihtaa iskarit parempiin c) jouset parempiin. Tavoitteena on saada pehmeä, mutta jämäkkä alusta ja keventää kulutusta auton tiputtamisen jälkeen. Oletan että tekniikka on menny 10 vuodessa roimasti eteenpäin ja päivittäminen auttaisi kyseiseen pulmaan.

Tässä kun olen yrittänyt etsiä hyvää settiä verkosta, niin ei tunnu oikein löytyvän mitään kultasta keskitietä. Käännyyn siis teidän puoleen jos jollain on ollut vastaavia kokemuksia ja ajatuksia siitä mitä kannattaisi tehdä.

kaikki ehdotukset otetaan ilomielin vastaan, ja toivottavasti tätä keskustelua ei ole vielä käyty ja jos on, olen pahoillani (laittakaa linkki, koska en sitä itse löytänyt). kiitosta vaan :drink:
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

iglu303 kirjoitti:Tavoitteena on saada pehmeä, mutta jämäkkä alusta ja keventää kulutusta auton tiputtamisen jälkeen.
Taitaa olla mahdoton yhtälö. Eli pehmeä ja jämäkkä alusta X3:een. Perus vakioalusta on löysähkö. Meidän vessassa on OEM M-sport alusta. Se on tuohon kaappii omasta mielestä riittävän jämäkkä. Mutta se on pintakova :thdw: . Ja taitaa olla ihan haaveilua,että alustan muutoksilla saisi oikeasti kulutuksia tiputettua. Rengaskoolla voi pieniä vaikutuksia olla. Tosiaan ei näihin traktoreihin hirveästi ole alusta vaihtoehtoja. Ainakaan sellaista,joka täyttäisi nuo sinun toiveesi. No etsivä (ehkä) löytää.
iglu303
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Helmi 2017, 09:25

Heguli31 kirjoitti:
iglu303 kirjoitti:Tavoitteena on saada pehmeä, mutta jämäkkä alusta ja keventää kulutusta auton tiputtamisen jälkeen.
Taitaa olla mahdoton yhtälö. Eli pehmeä ja jämäkkä alusta X3:een. Perus vakioalusta on löysähkö. Meidän vessassa on OEM M-sport alusta. Se on tuohon kaappii omasta mielestä riittävän jämäkkä. Mutta se on pintakova :thdw: . Ja taitaa olla ihan haaveilua,että alustan muutoksilla saisi oikeasti kulutuksia tiputettua. Rengaskoolla voi pieniä vaikutuksia olla. Tosiaan ei näihin traktoreihin hirveästi ole alusta vaihtoehtoja. Ainakaan sellaista,joka täyttäisi nuo sinun toiveesi. No etsivä (ehkä) löytää.
Joo tiedän mahdottomuuden mutta ajattelin et tekniikka olisi mennyt 10 vuodessa sen verran eteenpäin että siellä olisi ollut joku loistava ratkaisu. Tossa kulutuksen pudottamisessa ajattelin vaan kun autoa tiputtaa hieman niin samalla ilmavastus pienenee ja sitäkauttaa jonkunverran säästöä olisi tullut. Nooh täytyy jatkaa etsimistä ja harkita edes koko vaihtoa. Oletan että meikäläisellä on kanssa toi M-Sport EOM alusta, tuntuu vaan että kaarreajossa se niiaa pahasti, perässä tulevat ranskalaiset patongit pysyy hienosti perässä, painovoima tulee vastaan eikä uskalla kovempaa ajaa. Tähän oikeestaan haen sitä lääkettä.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Ei se kultus siitä mihinkään muutu ellet madalla roppakaupalla ja asenna samalla superkapeita Nankangeja :mus:
Ja jos ongelma on että halpisautot kyykyttää cittarin kurveissa, niin ehkä kannattaa vaihtaa autoa.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

iglu303 kirjoitti:Oletan että meikäläisellä on kanssa toi M-Sport EOM alusta, tuntuu vaan että kaarreajossa se niiaa pahasti, perässä tulevat ranskalaiset patongit pysyy hienosti perässä, painovoima tulee vastaan eikä uskalla kovempaa ajaa. Tähän oikeestaan haen sitä lääkettä.
X3->M3,niin patongit putoaa. Jos se on tärkein kriteeri alppiteillä...
Vastaa Viestiin