Kokeilin kyllä säätää niitä vaikka miten ja ne oli ääniasennossa eli niin levällään kuin ne menee ja silti painoivat/tuntuivat lapaluissani. Jokakerta kun olen istunut E90/E91-mallien autoissa joissa on sportpenkit on tuo sama ilmiö kiusannut vaikka ole säätänyt penkkejä suuntaan ja toiseen. X1:sen sportpenkeissä en ole moista ahdistavuutta tuntenut vaikka penkkien pitäisi olla samat. Ehkei ne kuitenkaan ole ihan samanlaiset tai esim kangas on pehmeämpää tai jotain. Samoin uuden X3:n sportpenkit tuntuvat leveämmiltä kuin 3-sarjan. Siinä nyt toki onkin eri penkit kuin 3-sarjassa. Minusta ne 3-sarjan sportpenkit ovat vaan jopa liiankin muotoillut ja kapeahkot vaikka en ole plösö vaan aika tikku ja painan about 80kg... Minulla oli Golfissa sportpenkit ja nekin oli melko reilut>tosin monen mielestä ne Golf Sportlinen penkit ei ole sportpenkkejä nähneetkään.
Ot:na: siellä se Markun entinen A5 avo edelleen jökötti käytetyjen bemujen joukossa. Oli kyllä kuin just tehtaalta tullut ja komeasti oli pesty ja puunattu. Hieno sisusta ja ulkoväri&sisäväri täydentävät toisiaan. Muistaakseni hinta on tippunut melkoisesti siitä kuin mitä sen auton ohjehinta on. Taitaa tulla Hertsikalle vielä tuosta takkiin kun noin hieno auto ei taida löytää siltikään helposti ostajia.
E84 X1 tilaukset
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Aika jännä homma, jos noin hoikkana koet ne penkit ahdistaviksi. En ole kokeillut muita sporttipenkkejä kunnolla, kuin ex-omani 335 CiA:n. Siinä oli hienoa ne pneumaattiset sivutuet - upeeta käyttää paineilmaa tuossa. Ne sopivat loistavasti jopa minulle, lihavalle, 110 kg:n äijälle.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ehkä kyseessä on vaan tottumiskysymys. Itsellä kun ei ole ollut kuin vain yksi urheiluistuimin varustettu auto viidentoistavuuoden aikana. Eli en ole vaan tottunut sellaisiin.Markku J kirjoitti:Aika jännä homma, jos noin hoikkana koet ne penkit ahdistaviksi. En ole kokeillut muita sporttipenkkejä kunnolla, kuin ex-omani 335 CiA:n. Siinä oli hienoa ne pneumaattiset sivutuet - upeeta käyttää paineilmaa tuossa. Ne sopivat loistavasti jopa minulle, lihavalle, 110 kg:n äijälle.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
En minäkään ole ekspertti näissä ollenkaan. Coupenikin tilasin aikanaan 2007 lopussa ihan "umpimetsästä" - koeajamatta, koeistumatta. Mutta hienot olivat siinä nuo nahkapenkit.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Tarkotit siis että lisähintaa tulee n. 400eur tuon pelkän himmentyvät taustapeilin hinnan päälle...Joo katsoin hinnastoa ja näillä päästöillä 164g tuon 430 varusteen hinta on yhteensä 656,66eur. Taitaa olla liikaa tai sitten pitää jättää metalliväri tai mustat sisälistat (tai molemmat pois tilauksesta). Tosiaan tarkoitus antaa jonkin verran käsirahaa eli sen mitä pystyy siihen mennessä kasaamaan kun auto tulee ja loput sitten rahoituksella ja pitkällä laina-ajalla kuten nykyisenkin auton kohdalla. Laina maksettu pois joko maksimiajassa tai ehkä ennemminkin riippuen maksukyvystä ja muista menoista. Hienoja varusteita olisi kyllä sivutolkulla mutta ei kannata ihan mitä vaan ehdottaa kun kaikkea ei voi hankkia vaikka mieli tekisigestapo kirjoitti:Hei J1978:Ruksaa ihmeessä varuste 430=automaattisesti himmenevät tausta-ja sivupeilit.Lisähintaa tulee n.400e,ja se sisältää tuon jo valitsemasi himmenevän taustapeilin.Lisäksi tulee oikeanpuolen peilin pysäköintitoiminto ja peilien kääntö pysäköintiasentoon.Nuo sivupeilit ovat senverran kookkaat,että niihin "törmäillään" parkkiruudukoissa jatkuvasti.Ja ensimmäisillä pimeillä,kun takana tulee auto, arvostat tuon himmemiset todella korkealle.Hieno valinta sinulla,itselläni on moittimista ainoastaa takapään kolinoista ja alusta on tehty aivan liian kovaksi.Kolinoista varmaan pääsee eroon kun käy liikkeessä valittamassa.Mikähän mahtaa olla toimitusaika jos nyt tilais?
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Itse priorisoisin ainoastaan HiFin J1978:n listaamien varusteiden päälle. Ja ehdottomasti metallivärinen auto, punainen niistä hienoin minusta. Ja sisään beiget verhoilut, jos ne saa kankaisina X1:een. Se on niin upean valoisa ja raikas. Puhtaanapito on paljon helpompaa, kuin kukaan niitä käyttämätön uskookaan. Minun liisari 520 dA:ta kun palautin noilla beige -kangaspenkeillä, niin se oli uudenveroinen (pari pientä korjaavaa vaahtopesua tein matkan varrella).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Joo kyllä siihen saa beigen kangassisustan ja se kuuluu auton hintaan.
BMW:n sivuilla on kuvat siitä peruskankaasta ja sen kankaan kuviointi tuo vähän mieleen Golf VI Trendlinen. Muita kuvia ei netissä ole sillä kankaalla (tai en ole löytänyt) kun niin moni on tilannut tämän auton Median-nimisellä kankaalla joka maksaa vajaat 200,00eur. Suurin osa netissä myynnisä olevista käytetyistä tai liikkeiden esittelyautoista on tuolla Medianilla tai sitten vaaleilla nahoilla. Peruskankaisia ei ole pahemmin näkösällä tai jos on ovat ne mustilla verhoiluilla.
BMW:n sivuilla on kuvat siitä peruskankaasta ja sen kankaan kuviointi tuo vähän mieleen Golf VI Trendlinen. Muita kuvia ei netissä ole sillä kankaalla (tai en ole löytänyt) kun niin moni on tilannut tämän auton Median-nimisellä kankaalla joka maksaa vajaat 200,00eur. Suurin osa netissä myynnisä olevista käytetyistä tai liikkeiden esittelyautoista on tuolla Medianilla tai sitten vaaleilla nahoilla. Peruskankaisia ei ole pahemmin näkösällä tai jos on ovat ne mustilla verhoiluilla.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Täällähän on paljon pohdintaa X1:stä. Minullahan sellainen on ajossa, emännällä lähinnä, itsekin sillä jonkin verran kaasuttelen. Hyvä laite se on. Uusi bensaturbo-nelonen voisi olla rivakka kone tuohon, joskin 23d on ihan riittävä myös tai oikeastaan mikä vain, jos tykkää niin. Voin jotain vastailla jos siltä tuntuu, lisävarusteina mulla on about kaikki mitä siihen saa pl. peruutuskamera. Sen verran voin sanoa, että panoraamakattoluukku on ainakin ihan turha, se ei näy eikä tunnu kuskille mitenkään, muille takana näkyy jotenkin, mutta ei ole iskenyt oikein. Muutoin kaikki ok. Mitään ei autosta ole hajonnut, hyvin pelannut. Väri on Oyster sisus nahoilla ja metalliruskea päällinen, Marrakesh. Vermillion pelaa varmasti myös hyvin, olen niitä katsellut liikenteessä. Ruskea on hirveän helppohoitoinen, ei likaisen näköinen, vaikka olisi pölyinen kovastikin. Alusta kannattaa ottaa normaalina (ei sport), itsellä sport ja vähän kovahkon tuntuinen. Ei kuitenkaan haittaa koskaan, mutta normaali lienee sopivampi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 09:47
- Auto: X3 20d -11
- Paikkakunta: Helsinki
Tämä hyvityspolitiikka on kyllä mielenkiintoista. Tilasin helmikuussa uuden F25:n ja pyysin tarjouksen muutamasta eri liikkeestä. Herttoniemen Laakkosen hyvityshinta -08 E91:stäni oli lähes 6000 euroa huonompi kuin mitä minulle tarjottiin Keravan Autosalpassa. Ja Tikkurilan Autokeskuksen hyvityshinta oli samaa luokkaa kuin Autosalpan. Eli kuten haba mainitsi niin kannattaa tarkistaa myös Autokeskuksen hinnat. Itse päädyin lopulta Autokeskukseen koska he lupasivat toimituksen heinäkuun puoleenväliin (tuotanto viikolla 18), muualta olisin saanut odottaa ensi talveen!J1978 kirjoitti:haba kirjoitti:Sporttipenkit kannattaa kyllä ruksata jos vaan kukkaro mitenkään kestää Oletko muuten Autokeskuksesta kysynyt tarjousta?
Autokeskuksessä lupaisivat hyvää about 28.000 donaa tästä nykyisestä eli siis aivan onneton tarjous. Autosalvan tarjouksessa hyvitys huitelee 33.000eur paikeilla. Autosalvan tarjous on todella hyvä siihen nähden mitä oli nykyisen auton pyynti silloin kun sen hankin. Espoon Laakkosen kanssa en pääse kauppoihin kun hyvitys on kanssa melko heikko.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulle ei ole sillä merkitystä milloin auto tulee kunhan tulee ennen seuraavaa talvea. Mitä kauemmin kestää niin sen parempi. Jos eivät rokota extraa kertyvistä kilometreistä niin ihan sama vaikka menee puolikin vuotta tai vuosi. Autokeskuksen hyvitys on niin huono että ei kiitos.
Autokeskuksen hyvitys on tuhansia euroja huonompi kuin Autosalvan niin en kyllä en näe omalla kohdallani mitään järkeä hyväksyä huonompaa tarjousta vaikka saisin auton huomenna. Eri asia jos auto on pakko saada heti alle tai tilillä/näpeissä polttelee tuhansia euroja löysää rahaa niin sitten ymmärrän tuollaisen kiireen. X1 tehdään saksassa ja on ollut kauemmin tuotannossa kuin uusi X3 joten en usko että toimitusaika on nyt 4kk:tta enempää.
Autokeskuksen hyvitys on tuhansia euroja huonompi kuin Autosalvan niin en kyllä en näe omalla kohdallani mitään järkeä hyväksyä huonompaa tarjousta vaikka saisin auton huomenna. Eri asia jos auto on pakko saada heti alle tai tilillä/näpeissä polttelee tuhansia euroja löysää rahaa niin sitten ymmärrän tuollaisen kiireen. X1 tehdään saksassa ja on ollut kauemmin tuotannossa kuin uusi X3 joten en usko että toimitusaika on nyt 4kk:tta enempää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulla on tämän X1:n kanssa yksi kilpakumppani joka tuli yllättäen mukaan. Automiehet taitaa kutsua mustaksi hevoseksi Tarjolla olisi kohtuurahaan vajaan vuoden ikäinen ja hyvinvarusteltu A4 Avant Quattro 155kW S-tronic Business urheilualustalla, urheiluistuimilla, kiiltolistoilla, pysäköintitutkalla, metallivärillä, Audi sound systemillä, metallivärillä sun muilla roippeilla. Vakuutusmaksu olisi reilun satasen pienimpi Audissa kuin BMW X1:ssä. Vastaavasti autovero on himpun suurempi päästöjen takia. Autolla on ajettu pikkaisen vähemmän kuin nykyiselläni joten se on periaatteessa kuin uusi. Auto on vuotta tuoreempi kui nykyiseni ja takuuta on jäljellä siis reilu vuosi. Tuossa Audissa on takapainotteinen neliveto eli siltäosin ei varmasti ole huonompi kuin BMW:n Xdrive. Servotonic on vakiona. Vähän vaan pelottaa onko tuo Quattron S-tonic yhtä susi kuin VW:n DSG6 tai DSG7.
Aattelin vaan että onko ollenkaan järkevää hankkia diesel kun nytkin olen ajanut vuodessa vain 12.900km:a. X1:n dieselveron hinnalla saa sentään monta tankkia bensaa vaikka toki tuo X1 nelikko kulkee pienemmällä polttoaineella etenkin kaupungissa ja taajamissa jossa pääasiassa ajelen. Onhan toki diesel vielä halvempaakin kuin bensa ja kun tuollainen turbollinen bensa tykkää mieluummin 98E:stä niin en oikein tiedä. Paperilla kaupunkiajon keskikulutus on tuolle jotain 9,4 litraa. Mitä lienee sitten teoriassa. X1 vie kylillä jotain alle 8 litraa keskikulutuksellaan ja alle sen minäkin pääsin vaikka rilluttelin räväkästi ympäri stadia ja 120km/h taulussa (navakassa tuulessa) pikkupätkän motaria. VAG TSI/TFSI:lle maistuu vielä monesti lisäysöljykin ja aika hanakasti eikä mua oikein sellainenkaan öljyjen lorailukaan kiinnostaisi. Hyvityskin tietty ratkaisee jotain. On vähän sellainen kuva että BMW-liikkeet ei arvosta Audia ja Audi-liikkeet ei arvosta BMW:tä mitä tulee hyvityksiin. Eli vaihtamalla BMW:hen BMW:hen saa paremman hyvityksen ja samaan tapaan käy kun vaihtaa Audin Audiin.
Aattelin vaan että onko ollenkaan järkevää hankkia diesel kun nytkin olen ajanut vuodessa vain 12.900km:a. X1:n dieselveron hinnalla saa sentään monta tankkia bensaa vaikka toki tuo X1 nelikko kulkee pienemmällä polttoaineella etenkin kaupungissa ja taajamissa jossa pääasiassa ajelen. Onhan toki diesel vielä halvempaakin kuin bensa ja kun tuollainen turbollinen bensa tykkää mieluummin 98E:stä niin en oikein tiedä. Paperilla kaupunkiajon keskikulutus on tuolle jotain 9,4 litraa. Mitä lienee sitten teoriassa. X1 vie kylillä jotain alle 8 litraa keskikulutuksellaan ja alle sen minäkin pääsin vaikka rilluttelin räväkästi ympäri stadia ja 120km/h taulussa (navakassa tuulessa) pikkupätkän motaria. VAG TSI/TFSI:lle maistuu vielä monesti lisäysöljykin ja aika hanakasti eikä mua oikein sellainenkaan öljyjen lorailukaan kiinnostaisi. Hyvityskin tietty ratkaisee jotain. On vähän sellainen kuva että BMW-liikkeet ei arvosta Audia ja Audi-liikkeet ei arvosta BMW:tä mitä tulee hyvityksiin. Eli vaihtamalla BMW:hen BMW:hen saa paremman hyvityksen ja samaan tapaan käy kun vaihtaa Audin Audiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 09:47
- Auto: X3 20d -11
- Paikkakunta: Helsinki
Ymmärrettävää, tuollaisessa tilanteessa itsekin valitsisin tietenkin halvimman. Itselleni Autokeskus antoi lähes yhtä hyvän hyvityksen kuin Autosalpa - ja 4-5 kuukautta aiempi toimitus kyllä sinetöi diilin.J1978 kirjoitti:Mulle ei ole sillä merkitystä milloin auto tulee kunhan tulee ennen seuraavaa talvea. Mitä kauemmin kestää niin sen parempi. Jos eivät rokota extraa kertyvistä kilometreistä niin ihan sama vaikka menee puolikin vuotta tai vuosi. Autokeskuksen hyvitys on niin huono että ei kiitos.
Autokeskuksen hyvitys on tuhansia euroja huonompi kuin Autosalvan niin en kyllä en näe omalla kohdallani mitään järkeä hyväksyä huonompaa tarjousta vaikka saisin auton huomenna. Eri asia jos auto on pakko saada heti alle tai tilillä/näpeissä polttelee tuhansia euroja löysää rahaa niin sitten ymmärrän tuollaisen kiireen. X1 tehdään saksassa ja on ollut kauemmin tuotannossa kuin uusi X3 joten en usko että toimitusaika on nyt 4kk:tta enempää.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
J1978:
Hieno auto se on tuo kuvailemasi Audikin quattrona. Se on aikailla takavetomainen ajaa mutkissa kesällä, kun voimanjako on 60% taakse. Pidin itse A4:n ajettavuudesta kovasti. Bensa sille maistuu, ja helposti palaa liki 10 l/100 km nurkkapyörityksessä. Öljyä saa varautua lisäämään litran per 5 tkm, mutta se ei ole iso ongelma. S tronic toimii hienosti - minulla on ollut niitä 2 kpl. Kestävyydestä en osaa sanoa, mutta rikkoontumisia ei ole raportoitu VAG -palstalla sille, kuten on 7 -vaihteiselle DSG:lle. Veikkaan niiden tulevan eri valmistajalta. S tronic kestää vääntöä yli 500 Nm ja on märillä kytkimillä varustettu.
Hieno auto se on tuo kuvailemasi Audikin quattrona. Se on aikailla takavetomainen ajaa mutkissa kesällä, kun voimanjako on 60% taakse. Pidin itse A4:n ajettavuudesta kovasti. Bensa sille maistuu, ja helposti palaa liki 10 l/100 km nurkkapyörityksessä. Öljyä saa varautua lisäämään litran per 5 tkm, mutta se ei ole iso ongelma. S tronic toimii hienosti - minulla on ollut niitä 2 kpl. Kestävyydestä en osaa sanoa, mutta rikkoontumisia ei ole raportoitu VAG -palstalla sille, kuten on 7 -vaihteiselle DSG:lle. Veikkaan niiden tulevan eri valmistajalta. S tronic kestää vääntöä yli 500 Nm ja on märillä kytkimillä varustettu.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Jep jep...Espoon Audilla olisi kova hinku myydä tuo auto minulle tarjoamalla vanhasta suunnilleen sama hyvitys kuin mitä BMW-liike tarjoaa täällä.Markku J kirjoitti:J1978:
Hieno auto se on tuo kuvailemasi Audikin quattrona. Se on aikailla takavetomainen ajaa mutkissa kesällä, kun voimanjako on 60% taakse. Pidin itse A4:n ajettavuudesta kovasti. Bensa sille maistuu, ja helposti palaa liki 10 l/100 km nurkkapyörityksessä. Öljyä saa varautua lisäämään litran per 5 tkm, mutta se ei ole iso ongelma. S tronic toimii hienosti - minulla on ollut niitä 2 kpl. Kestävyydestä en osaa sanoa, mutta rikkoontumisia ei ole raportoitu VAG -palstalla sille, kuten on 7 -vaihteiselle DSG:lle. Veikkaan niiden tulevan eri valmistajalta. S tronic kestää vääntöä yli 500 Nm ja on märillä kytkimillä varustettu.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Pieni X1-polte on alkanut vaivaamaan. En ole noista citymaastureista niin kovasti yleensä kuuumeillut mutta alkukesästä kävin koeajamassa yhden yksilön ja tällä viikolla "ohi mennen" toisen kerran. Kunnon varusteilla hinnat tietysti kiipeävät pilviin ja niillä hinnoilla saa muitakin hienoja autoja. Mutta tällaistahan tämä ikuinen autokuumeilu on. Talvella ei ehkä olisi pakko olla 335d:n tehoja... Saa nähdä.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA