E84 X1 tilaukset

J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kuume on kova. Sen on aiheuttanut kaksilitraisen (diesel ja neliveto) automaattivaihteisen X1:sen koeajo. Moottori+vaihteisto tuntui mukavalta ja tehokkaalta, auto on sopivan kokoinen ja sporttisen&erikoisen näköinen. Nelikko pelasi hienosti, auto oli tosi hiljainen ja lämmin (ei eroa E91:een). Näkyvyys mainio kaikkialle paitsi keskipilarin kohdalla jää välillä katvealueita. Hyvät penkit ja isot peilit. Takanäkyvyys menettelee mutta PDC auttaa sen mitä itse ei näe. Sisätilat yhtä hyvät kuin E91:ssä mutta takakontti toki lyhyempi mutta toisaalta sitten korkeampi. Autoon kulku helpompaa kuin 3-sarjassa.

Järkivarusteilla eli Business ja muutama lisäkilke

- etukyynärnoja
- automaattisesti himmentyvä taustapeili
- kangas Median
- PDC taakse
- tummennettu tuulilasin yläreuna (harmaa)
- BMW Radio Professional
- sadetunnistin
- Servotronic
- ulko- ja sisävalopaketti
- Performance control
- kojelaudan koristelistat kiiltävä musta
- usb audioliitäntä
- ristiseläntuki etuistuimiin
- säilytystilapaketti
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Joko pääsit kauppoihin asti, J1978 ?
Tuo pakettisi kuulostaa kyllä oikein houkuttelevalta.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Markku J kirjoitti:Joko pääsit kauppoihin asti, J1978 ?
Tuo pakettisi kuulostaa kyllä oikein houkuttelevalta.

Käyn katsomassa ja kokeilemassa vielä yhtä käytettyäkin. Siinä olisi lisänä vaalea nahkaverhoilu ruskeilla "puulistoilla", hifi-paketti ja tehokkaampi moottori eli se isompi 2-litrainen mutta muuten aikalailla samat varusteet kuin mitä tuossa listassa. Jari Kaupin kanssa olisi huomenna "treffit" ja auto on varattu minua varten koeajoon. Jarin tarjous oli kyllä aika hyvä vaikka pientä hienosäätöä se vielä kaipaa...Mutta väännetään ja katsotaan miten käy. Tuon käytetyn lisäksi olen pyytänyt tarjouksen uudesta autosta samasta konsernista Espoon toimipisteestä ja sitten myöskin Lahden Autosalvasta.
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

Hieno auto tuo X1. Itse pähkäilen F10/F11 ja X1:n (20d tai 23d) välillä. Vaimokin ilmoitti että ihan sama minkä noista laitat, kunhan auto on BMW :thuup: Itsellä ei vielä autokuume polttele niin kuin pitäisi, nuo automyyjätkin ovat aika laiskoja soittamaan asiakkaan perään. Olen jo muutaman bemarin nykyiseltä tutulta myyjältäni ostanut ja hän kyllä tietää että lähiaikoina vaihdan taas. Kyllähän se tietää että itse otan kummiskin yhteyttä kun asia on ajankohtainen. Mutta vaihtamista nopeuttaisi kyllä myyjän aktiivisuus (vink-vink).
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Joy Tourilla kävin kokeilemassa X1 23d:n ja se oli todella positiivinen yllätys. X1 on hyvässä mielessä henkilöautomainen ajettava, kaarteissa hyvin ohjautuva, eikä se tuntunut kärsivän isompien SUVien pintakovuudesta ja siitä johtuvasta epämukavuudesta. Myös 23d kone oli mukava tuttavuus, tuolle korille vaivattoman liikkuvuuden takaava, vaikka ei mikään järisyttävä elämys. Ainoa miinus ilmeisesti koneen karkeasta käynnistä johtuvista resonointi pärinöistä ovipahveissa tai jossain siellä päin.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

X1 20d:stä jäi itselle mieleen 320d:hen verrattuna selkeästi karkeampi käyntiääni sisätiloihin... muuten auto on kyllä todella passelin oloinen. Laatuvaikutelma ehken kolmosessa sitten kuitenkin aavistuksen parempi.
Avatar
alesi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:37
Auto: F30 318dA M-Sport Alpine White

Antinontoxic kirjoitti:X1 20d:stä jäi itselle mieleen 320d:hen verrattuna selkeästi karkeampi käyntiääni sisätiloihin... muuten auto on kyllä todella passelin oloinen. Laatuvaikutelma ehken kolmosessa sitten kuitenkin aavistuksen parempi.
Mulla oli neljä kuukautta sDrive 18d kunnes kuukausi sitten ostin 320da:n. Nykyinen on jo kolmas E9x ja kokemuksesta voin sanoa että laatuvaikutelma X1:n ja 300-sarjan välillä on yllättävän iso. Vaikka X1 perustuukin E91:een on hiljaisuudessa, materiaaleissa ja työn jäljessä isoja eroja 300-sarjan hyväksi.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

X1:n sisusta on minusta kuitenkin modernimpi kuin vanha E9X 300-sarja. Vai mitä mieltä olette?

Iski paha kuume saada E92 335CiA ennen kesää! Täytyy miettiä asiaa.

Niissähän on kuuluisa pumppuongelma, joka voi jopa pysäyttää ajoa?
- - -
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

alesi kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:X1 20d:stä jäi itselle mieleen 320d:hen verrattuna selkeästi karkeampi käyntiääni sisätiloihin... muuten auto on kyllä todella passelin oloinen. Laatuvaikutelma ehken kolmosessa sitten kuitenkin aavistuksen parempi.
Mulla oli neljä kuukautta sDrive 18d kunnes kuukausi sitten ostin 320da:n. Nykyinen on jo kolmas E9x ja kokemuksesta voin sanoa että laatuvaikutelma X1:n ja 300-sarjan välillä on yllättävän iso. Vaikka X1 perustuukin E91:een on hiljaisuudessa, materiaaleissa ja työn jäljessä isoja eroja 300-sarjan hyväksi.

Itse olen hankkimassa X1:sta automaattina, dieselinä ja nelivetona ja ainakin noilla spekseillä ja kohtuullisin varustein pidän autoa ihan laatupelinä.

Dieselin ääni kuuluu aavistuksen enempi X1:n sisään kuin E90/E91:n sisään mutta vastaavasti minulla suhisee E91LCI:ssä edelleen kuskin etuovi, oven lasi, tiiviste tai joku muu mutta X1:ssä ei kuulu samasta kohtaa mitään vaikka tänäänkin oli 120km/h taulussa. Molemmissa etulasi on melko pysty ja kun ajoin molemmilla tänään kovassa tuulessa etulasi "suhisi". Ovet avautuvat ja sulkeutuvat E90/E91:ssä laadukkaammin kuin X1:ssä ja samaten X1:n kojelaudan lokero on vähän rimpula enkä myöskään tajua sitä vaahtomuovilärpäkettä rattiakselin ympärillä mutta muuta eroa en niissä koe olevan. Penkit, mittaristo, ilmastointipaneeli, lasinnostinkytkimet, ratin viikset, ohjauspyörä, valojen kytkimet ja radio ovat samat E90/E91:ssä ja X1:ssä. Joo ja huomasin että keskikonsolin alaosa ja yläosan välissä on X1:ssä pieni rako mistä näkyy kojelaudan "sisälle". Semmoista ei ole E90/E91:ssä. X1:n kynnyslistat ovat myös yksinkertaisemmat kuin E90/E91-mallien joissa on enempi "kromia". E90/E91:ssa on se lämpörulla keskisuuttimissa mutta X1:ssä sitä ei ole. Tarkoitan siis sitä ns. kylmä/kuuma-säädintä. Ajettavuus kummassakin kohdallaan ja tuo työkone lähtee ihan eri malliin kuin 2-litrainen bensa. X1:ssä sopivaa on juuri se ettei se ole ulkomitoiltaan liian suurikokoinen ja maavaraa on hitusen enempi
kuin tavallisessa henkilöautossa jolloin etenemiskyky on hieman parempi mutta auto ei ole maantiella leija kuten monet muut maasturit. Samoin autossa istutaan korkeammalla mutta ei tule vielä ns. pakufiilistä.
X1:n sisäilme on minusta kuitenkin moderninpi, uudempi ja raikkaampi kuin jo vanhahtavan kolmosen.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Vahvasti näyttää siltä että X1:nen menee tilaukseen. Neliveto,automaatti ja diesel.

Nämä varusteet ovat jo selviä:

- etukyynärnoja ("ilmainen" sisältyy säilytystilapakettiin)
- automaattisesti himmentyvä taustapeili
- kangas Median black&grey
- PDC taakse
- tummennettu tuulilasin yläreuna (harmaa)
- BMW Radio Professional (tässä setissä tulee joku "ylimääräinen" kaiutin versus Business cd eli ilmeisesti kaksi subbaria yhden sijasta)
- sadetunnistin
- Servotronic
- ulko- ja sisävalopaketti
- Performance control
- kojelaudan koristelistat kiiltävä musta
- usb audioliitäntä
- ristiseläntuki etuistuimiin
- säilytystilapaketti

Väriä pähkäillään vielä. Avokki haluaisi Vermillon red:n ja ei se minustakaan ole hassumpi. Sopii tähän autoon ja pehmentää muotoja. Toisaalta tummanruskea on arvokkaampi ja ehkä tyylikkäämpi ja sekin on harkinnassa (lähinnä minulla) mutta tuo punainen on toisaalta sporttisempi ja harvinaisempi. Tuo ruskea on ehkä vähän "pappa" ja kun menee esim. jonkin VW-talon takapihalle on siellä ruskeita autoja rinteet ja parkkipaikat täynnä odottamassa varustelua.

Ohjauspyörän lämmitys, hifi-paketti, crome-line, urheiluistuimet ovat vielä mietinnässä mutta rajallisen budjetin tai lähinnä heikon palkkatason takia nämä jäävät varmaankin haaveisiin. Paukut ei riitä kaikkeen. Näin se vaan menee!

X3, F10/F11 menee mulle ovh. hinnoiltaan liian kalliiksi ja varsinkin silloin hinta karkaa pilviin jos ottaa niihin hyvät varusteet. Enkä koe tarvitsevani lähes viisimetristä autoa jonka käyttö on hankalaa kaupungissa ja ahtaassa kotipihassa. Töissäkään piha ei ole järin suuri joten kompakti koko on parempi. Meitä on kaksi joskus ehkä tulevaisuudessa kolme joten tuo auton koko on ihan ok.

Eihän tuo X1 nyt ihan joka vinkkelistä kaunis ole mutta se on katukuvassa aika harvinainen auto eli tavallaan uniikimpi kuin vaikka yleisempi 3-sarja ja jakaa ainakin pielipiteet jne. On niitä toki rumempiakin autoja kuten mm. Mini Countryman, Yeti, Nissan Juke, Golf Plus, Golf Variant (perä).

Normaaleihin SUV-autoihin verrattuna tämän auton ajotuntuma on vakaampi, näppärämpi ja sporttisempi. Tämä on on lähempänä ajettavuudeltaan jotain Audi A4 allroadia, Octavia Scoutia tai Volvon V70:n allroad versiota kuin normaalia maasturia. Alusta, akselistot, iskunvaimennus ovat lainaa ja lähes identtiset 3-sarjan E91:n kanssa.

Jotenkin tuo dieselin kova vääntö yhdistettynä automaattiin saa ajon tuntumaan vaivatomammalta ja reippaammaalta kuin miltä tuntuu 318iA:n puikoissa ja miltä varmaan tuntuisi 320iA:n puikoissakin. Onhan nuo aika antiikkisia bensapannuja jos vertaa VAG TSI/TFSI-teknologiaan. Eihän nuo dieselitkään mitään tykkejä ole mutta niiden puikoissa tuntuu että kyllä lähtee ja samaa tunnetta ei tule nelisylinterisen vaparin puikoissa.

Autoon on helpompi kulkea ja tulla sieltä pois (edessä) kuin E91:een ja näkyvyyskin on hitusen parempi joka suuntaan (tai no ehkä taakse vähän huonompi). Tiloista sen verran että akseliväli on sama kuin E91:n eli 2760mm ja kun sekä edessä että takana istutaan hieman ylempänä&ryhdikkäämmin niin taakse jää paremmat jalkatilat. Sinällään taakse kulku ei ole sen helpompaa kun ovi ei aukea kovin leveälle ja oviaukon alareuna on kapeahko. Epäilen kuitenkin etten itse istu koskaan takana joten sillä ei ole väliä. Turvaistuin sinne mahtuu hyvin. Kontti on samaa suunnilleen tasoa E91:n kanssa eli perusasennossa 420 litraa (farmarissa 460 litraa). Kontti ei ole iso muttei pienikään. Jos takapenkit kääntää ns. löhöys-asentoon niin tila pienenee alle 400 litran ja pystyimmässä asennossa tila on sitten lähes 500 litraa. Penkit kaadettuna tila on 1315 litraa versus farkun 1385 litraa. Välipohjan alla on matala pohjan kokoinen säilytystila. X1 on 7,3 senttiä lyhyempi kuin E91 ja se selittänee takakontin pienemmän koon.

Innostus tähän vaihtoon lähti siitä että on tässä viime kevään ja etenkin ensimmäisen kokonaisen BMW talven jälkeen on kyrsinyt se että E91 helmat ovat aina lumessa, jääpaakuissa, sohjossa ja pohja raapii lumivalleihin ja jokaiseen loskapaakkuun sun muihin kökköihin. Kerran on jäänyt kiinni ja se nyt oli lähinnä omaa tyhmyyttä. Hiekkapohjainen ja loskainen sekä usein paksulla lumella päällystetty kotipiha ja aivan järkyttävässä kunnossa oleva kotitie ja lähinnä sen huono hoito innostivat nekin osaltaan kaupoille. X1 ei ole off-road auto mutta maavara on kuitenkin talviajoa helpottavampi. Kokeillaan sitten nyt sitä takapainotteista nelivetoakin yhdistettynä Performance controliin ja kaarrejarrutusjärjestelmään kun sitä kaikki niin kehuvat.

Olen minä käynyt Volvoja, Toyotia, VW:tä, Opeleita ja Skodiakin kylmätyypittämässä sekä koeajamassa mutta aina ne kaikki tuntuivat BMW:n jälkeen jotenkin rimpuloilta ja jollaintapaa epämieluisilta.
Viimeksi muokannut J1978, 26 Maalis 2011, 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Vermillion red käy kyllä oikein mainiosti X1:een :thuup:
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Hei J1978:Ruksaa ihmeessä varuste 430=automaattisesti himmenevät tausta-ja sivupeilit.Lisähintaa tulee n.400e,ja se sisältää tuon jo valitsemasi himmenevän taustapeilin.Lisäksi tulee oikeanpuolen peilin pysäköintitoiminto ja peilien kääntö pysäköintiasentoon.Nuo sivupeilit ovat senverran kookkaat,että niihin "törmäillään" parkkiruudukoissa jatkuvasti.Ja ensimmäisillä pimeillä,kun takana tulee auto, arvostat tuon himmemiset todella korkealle.Hieno valinta sinulla,itselläni on moittimista ainoastaa takapään kolinoista ja alusta on tehty aivan liian kovaksi.Kolinoista varmaan pääsee eroon kun käy liikkeessä valittamassa.Mikähän mahtaa olla toimitusaika jos nyt tilais?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Hyvät varusteet!

Oletko harkinnut X-Line-pakettia? Sopisi lähes jokaisen värin kanssa.

gestapon mainitsema 430 Automaattisesti himmenevät tausta- ja ulkopeilit on varsin hyödyllinen paketti ja uskon että sinäkin arvostat niitä!
- - -
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Tuo X-line on muuten ihan ok mutta en tykkää noista hopeisista sivuhelmojen lisukkeista ja muutenkin tuntuu että tuota hopeista listaa ja alumiinilookia on jo vähän liikaa tuossa paketissa. "Alumiiniset" kattokaiteet on mahdollista laitattaa jälkikäteen jos niin haluaa tehdä ja varmasti munuaisetkin on vaihdettavissa kromisiin.

Tuota peilipakettia täytyy vielä harkita. Mitään ei ole vielä tilattu mutta siltä näyttää että nämä kaupat syntyy Autosalvassa eikä Laakkosella. Koeajan vielä tuon X1:n ensiviikolla avokin kanssa ja sitten katsotaan onko homma selvää. Koeajoauto sattuu olemaan sopivasti Vermillon red ja Median kankaalla, tosin punainen&musta-yhdistelmänä ja tätä sisäväriä ei kuulemma tule :) Median kangas mustan&harmaan yhdistelmänä "pianolakattujen" listojen kanssa käy molemmille.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Hienoa pakettia on J1978 valitsemassa. Puoltoääni punaiselle täältä - se sopii hienosti X1:een ja on pirteän sporttinen. Mukavasti tuo 2 -litran dieselillä liikkuu, ja tilat riittävät lapsiperheenkin käyttöön. Varusteiden osalta itselleni haluaisin listaan vielä HiFi -setin, kun arvostan äänenlaatua korkealle, mutta noinhan se aina menee, että raja on hinnan suhteen johonkin vedettävä.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Sporttipenkit kannattaa kyllä ruksata jos vaan kukkaro mitenkään kestää :) Oletko muuten Autokeskuksesta kysynyt tarjousta?
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

Punainen istuu munkin mielestää X1:een hienosti (kuten valkoinen ja ruskea) myös.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

haba kirjoitti:Sporttipenkit kannattaa kyllä ruksata jos vaan kukkaro mitenkään kestää :) Oletko muuten Autokeskuksesta kysynyt tarjousta?
Autosalvassa oli halliautona X1 jossa oli sportpenkit ja tykkäsin niistä enemmän kuin E90/E91:n sportpenkeistä vaikka niiden pitäisi olla ihan samanlaiset. Persdynolla kokeiltuna niissä on kuitenkin eroa.Lisäksi ne E90 X-driven sportpenkit tuntuivat ajossa paljon kapeammalta kuin hallissa istumani X1:n sportpenkit. Kyllä selkä silti tottui niihin melko nopeasti jo koeajolla mutta vähän niistä jäi epämääräinen ja epävarma kuva.

Koeajoin siis myös E90 320dA X-driven ja se oli varusteiltaan joku Business Comfort tai vastaava jossa oli lisänä sportpenkit. Autosta puuttui Servotronic ja en tiedä mikä rengastus autossa oli alla ja mikä oli koko (RFT:t ne ainakin oli kun oli niin kovat) mutta ohjaus oli älyttömän jäykkä verrattuna omaan E91 LCI:hin jossa on Continentalin uudet nastarenkaat ilman RFT-ominaisuutta koossa 205/55R16. Muutenkin koeajamassani E90:ssä oli paljon kovempi rengasmelu kuin omassa E91:ssä ja rengasmelu oli jopa kovempi kuin ennen sitä koeajamassani Nokian HKPL7 RFT:llä varustetussa X1:ssä. Hyvä auto oli tuo E90 nelikkokin on mutta se oli pilattu todella kovilla ja äänekkäillä renkailla.

En tiedä johtuiko se ajoasennosta vai mistä mutta X1:n ruorissa olo tuntui paremmalta peruspenkeinkin kuin mitä nykyisessä E91:ssä vaikka siinäkin olen jo löytänyt hyvän ajoasennon ilman että selkä vihoittelee.

Nuo sportpenkit sekä hifipaketti alkaa olla jo sen hintaisia vermeitä että persaus ei kestä kumpaakaan yhdessä eikä varmaan erikseenkään. Mulle tulee kuitenkin se nelisuuntaisesti säätyvä ristiseläntuki joten uskoisin että noilla tavallisillakin jakkaroilla pärjää. Ne ei tunnu niin kovilta kuin 3-sarjan jakkarat.

Autokeskuksessä lupaisivat hyvää about 28.000 donaa tästä nykyisestä eli siis aivan onneton tarjous. Autosalvan tarjouksessa hyvitys huitelee 33.000eur paikeilla. Autosalvan tarjous on todella hyvä siihen nähden mitä oli nykyisen auton pyynti silloin kun sen hankin. Espoon Laakkosen kanssa en pääse kauppoihin kun hyvitys on kanssa melko heikko.

Herttoniemessä olisi yksi käytetty X1 jossa osittain samoja varusteita kuin mitä olen itsekin ajatellut ja lisänä vielä vaaleat nahkapenkit sekä ruskeat "puulistat", hifipaketti, parkkitutka edessä (myös takana), 2xrenkaat aluilla ja säteilylämmitin mutta sillä on ajettu yli 31.000km:a eli puolet enempi kuin mun autolla. Takuuta ei siinä autossa ei ole enää jäljellä kuin vuosi ja nokassa&konepellissä on paljon kiveniskemiä, kyljissä konepesun aiheuttamia hankaumia sekä vaaleissa sisämuoveissa muutamia mustia kengistä tulleita hankaumia. Auto on kuulemma vaihdettu uuteen samanlaiseen ja syy oli se että asiakkaan mielestä nahkapenkit olivat tänä talvena pirun kylmät. 2000,00eur suuremmalla välirahalla saan muualta uuden auton 2v takuulla ja ajamattomana. Toki uudessa autossa ei ole etututkaa eikä nahkajakkaroita, "puulistoja", hifipakettia, kaksia renkaita tai lohkolämppäriä mutta uusi on aina uusi. Eikä siinä käytetyssä autossa ole sitten taas varusteina säilytyslokeropakettia, ristiseläntuen säätöjä, usb-yhteyttä, tummennettua tuulilasin yläreunaa eikä Professional soitinta.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

J1978 kirjoitti: Autosalvassa oli halliautona X1 jossa oli sportpenkit ja tykkäsin niistä enemmän kuin E90/E91:n sportpenkeistä vaikka niiden pitäisi olla ihan samanlaiset. Persdynolla kokeiltuna niissä on kuitenkin eroa.Lisäksi ne E90 X-driven sportpenkit tuntuivat ajossa paljon kapeammalta kuin hallissa istumani X1:n sportpenkit. Kyllä selkä silti tottui niihin melko nopeasti jo koeajolla mutta vähän niistä jäi epämääräinen ja epävarma kuva.
Lienee ollut sivutuet eri tavalla. Penkin etunurkalla on keinukytkin jolla voi säätää kuinka kapea penkki on tuosta kylkien kohdalta. Ihan ne samat penkit pitäisi olla.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Ilman muuta kannattaa valita ennemmin uusi, kuin tuo 31 tkm ajettu, jos hintaero on noin pieni. Se on upeeta saada korkkaamaton auto niillä vermeillä, joita itse arvostaa - vaikka muutamasta herkusta tinkienkin. Enkä ole itsekään ihan satavarmasti enää nahkapenkkien kannattaja. Niissä näkyy venymät ja kiillottumat jo siinä vaiheessa, kun kangaspenkki näyttää ja tuntuu vielä tehdasuudelta. Vaaleana beigenä nahka kylläkin on suosikkini - kangaspenkki ei näytä vaaleana ihan yhtä luksukselta. Punaiseen ulkoväriin sopisi kyllä vaaleakin sisustus oikein hyvin.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Vastaa Viestiin