E83 lampunpesurit
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Onko mitään siistiä järjellistä keinoa automaattisen lampunpesun estämiseksi. Tarkoitan, että ei pesisi lamppuja tuulilasia pestessä. Pesunestettä kuluu ihan tolkuton määrä hetkessä, etenkin jos on paljon lyhyen matkan ajoa. Sulake pois on tietysti yksi keino, mutta sitten ei toimi ollenkaan. Ideoita?
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
En tiedä. Valot kun on lainsäätäjän mielestä oltava päällä päivälläkin. Täytyy kokeilla jossain välissä tuota, vaikka ei se ongelmaa pysyvästi ratkaisekaan.
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Jos en ole ihan yössä, ksenoneilla varustetussa nykypenarissa saa päivälailliset valot päälle vaikka valokytkin olisi ns. nollilla. Tällöin enkelit loistaa vähän kirkkaammin kuin pelkillä parkeilla ajellessa, jolloin lainsäätäjä on ymmärtääkseni tyydytetty päiväsaikaan.
Vanhemman sukupolven X3:ssä ei ole vielä päiväanjovalot. Pahus.McJones kirjoitti:Jos en ole ihan yössä, ksenoneilla varustetussa nykypenarissa saa päivälailliset valot päälle vaikka valokytkin olisi ns. nollilla. Tällöin enkelit loistaa vähän kirkkaammin kuin pelkillä parkeilla ajellessa, jolloin lainsäätäjä on ymmärtääkseni tyydytetty päiväsaikaan.
- - -
- X-driver
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 25 Helmi 2011, 22:53
- Auto: X3 (F25) 2.0dA '11
Yksi konsti löytyy heittää vettä ainoastaan tuulilasille. Kun pruuttaat vettä, niin vedä pesurin viikseä vain hyvin lyhyen aikaa. Lyhyillä pummpauksilla saa vettä riittävästi lasille, eikä yhtään mene ajovaloille. Ainoastaan pidemmillä vedoilla menee joka viides kerta lampuille
Tämä konsti on toimii myös 3-sarjan bemuissa (ainakin vuosimalleilla -00 ja -03). F25:stä en tiedä (vielä) kun koeajo tuli tehtyä talvella -15C pakkasessa.
Tämä konsti on toimii myös 3-sarjan bemuissa (ainakin vuosimalleilla -00 ja -03). F25:stä en tiedä (vielä) kun koeajo tuli tehtyä talvella -15C pakkasessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Tuo lyhyt nykäisy toimii enimmäkseen, mutta ei ihan aina. Saisikohan tuohon 2008 malliin jotenkin tuon vähän uudemman vm:n ominaisuuden tehtyä? "Jos en ole ihan yössä, ksenoneilla varustetussa nykypenarissa saa päivälailliset valot päälle vaikka valokytkin olisi ns. nollilla. Tällöin enkelit loistaa vähän kirkkaammin kuin pelkillä parkeilla ajellessa, jolloin lainsäätäjä on ymmärtääkseni tyydytetty päiväsaikaan."
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
- X-driver
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 25 Helmi 2011, 22:53
- Auto: X3 (F25) 2.0dA '11
Yksinkertaisempi tapa voisi olla laittaa rele lampunpesurin moottorin piuhaan ja sitä ohjaava erillinen kytkin kabiinin puolelle. Lamppujärjestelmän muutos on varmasti monimutkaisempi.
Nykyisessä X3:ssani (ksenonit) tuo lyhyt nykäisy on toiminut hyvin. Nykäisyn pituuden opettelu vaati ensin hieman opettelua. Hieman liian pitkä nykäisy pruuttasi heti ajovaloille.
Vielä muutama viikko ja sit olis uusi F25 alla...
Nykyisessä X3:ssani (ksenonit) tuo lyhyt nykäisy on toiminut hyvin. Nykäisyn pituuden opettelu vaati ensin hieman opettelua. Hieman liian pitkä nykäisy pruuttasi heti ajovaloille.
Vielä muutama viikko ja sit olis uusi F25 alla...
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Itse tulee tosiaan pestyä tuulilasia aina juuri noilla lyhyillä painalluksilla. Eli jos siitä viiksestä vetää yli sekunnin yhtäjaksoisesti, niin lampunpesimet tulevat mukaan. Jos taas pesun suorittaa lyhyillä "näpäytyksillä" viiksestä, niin ainetta lentää vain ja ainoastaan tuulilasille. Tämä alkaa itsellä olla jo selkäytimessä, mutta vieraat kuskit tykkäävät aina pestä koko keulan kerralla
Jos on vielä nohevampi niin ottaa lampunpesimien sulakkeen kokonaan irti
Jos on vielä nohevampi niin ottaa lampunpesimien sulakkeen kokonaan irti
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 17 Huhti 2014, 21:08
Mielellään ottaisin sulakkeen pois lampunpesureilta, mut mikä se oikea sulake on ? Ja varmaan joutuu tulppaamaan pesurin letkun, jottei vuotais säiliö aina tyhjäks