X6

vma
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 17:21

Itselle on tulossa 2012 mallinen X6 35d Saksasta Suomeen. Yksi omistaja, täysi huoltokirja ja ajomäärä noin 60tkm. Varusteita näyttäisi olevan erittäin paljon, ja se on hyvä. Nastarenkaat ja Webasto pitää hankkia ja se on sitten siinä.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

vma kirjoitti:Itselle on tulossa 2012 mallinen X6 35d Saksasta Suomeen. Yksi omistaja, täysi huoltokirja ja ajomäärä noin 60tkm. Varusteita näyttäisi olevan erittäin paljon, ja se on hyvä. Nastarenkaat ja Webasto pitää hankkia ja se on sitten siinä.
Ettei vain olisi kuitenkin 40d? Taisi tuon koneen mallimerkintä muuttua X6:ssa jo vuonna 2010.
vma
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 17:21

///Marko kirjoitti:
vma kirjoitti:Itselle on tulossa 2012 mallinen X6 35d Saksasta Suomeen. Yksi omistaja, täysi huoltokirja ja ajomäärä noin 60tkm. Varusteita näyttäisi olevan erittäin paljon, ja se on hyvä. Nastarenkaat ja Webasto pitää hankkia ja se on sitten siinä.
Ettei vain olisi kuitenkin 40d? Taisi tuon koneen mallimerkintä muuttua X6:ssa jo vuonna 2010.
Kiitos huomiosta. Kyllä tuo on 35d, mutta vuosimallin olin mielessäni vaihtanut erheellisesti 2012 (jota auto siis ei ole).
Kiitos Markolle tarkkuudesta. Vuosimalli on 2010 siis tuossa vielä Saksassa olevassa autossani.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

tyko kirjoitti:Sen verran olin tuonne Sectoon yhteydessä, että kyseessä on suomiauto. Vuosihuolto tullee tuossa piakkoin eteen.
Tämän henkisellä autollani Audi S5:lla oli ajettu 145 tkm sen ostaessani eikä ensimmäistäkään ongelmaa ole ollut. Nyt mittarissa 191tkm, joten ei pelota nuo X6:n kilometrit. Se on sitten huonompaa hiihtokeliä jos sattuu joku suurempi remppa kohdalle, mutta yhtä lailla niitä voi tulla alemmillakin kilometreillä.
Jep, täysin totta - yhden saksalaismerkin tuotteen omistaneena jossa meni kone alle 50tkm. Tuossa ei sinänsä kai pitäisi mitään erityisempiä isoja tyyppivikoja kuitenkaan olla, joten yksilöstähän se on paljon kiinni. Toki täytyy todeta myös se, että meikäläisen Porsche-vaihe kyllä antoi aivan uuden merkityksen termille "isot ja kalliit tyyppiviat".
Hieno peli hyvillä varusteilla anyway :)
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSi
Mini One

jva kirjoitti:
tyko kirjoitti:Sen verran olin tuonne Sectoon yhteydessä, että kyseessä on suomiauto. Vuosihuolto tullee tuossa piakkoin eteen.
Tämän henkisellä autollani Audi S5:lla oli ajettu 145 tkm sen ostaessani eikä ensimmäistäkään ongelmaa ole ollut. Nyt mittarissa 191tkm, joten ei pelota nuo X6:n kilometrit. Se on sitten huonompaa hiihtokeliä jos sattuu joku suurempi remppa kohdalle, mutta yhtä lailla niitä voi tulla alemmillakin kilometreillä.
Jep, täysin totta - yhden saksalaismerkin tuotteen omistaneena jossa meni kone alle 50tkm. Tuossa ei sinänsä kai pitäisi mitään erityisempiä isoja tyyppivikoja kuitenkaan olla, joten yksilöstähän se on paljon kiinni. Toki täytyy todeta myös se, että meikäläisen Porsche-vaihe kyllä antoi aivan uuden merkityksen termille "isot ja kalliit tyyppiviat".
Hieno peli hyvillä varusteilla anyway :)
Ei bemun bensakasi ole Possua parempi, käytetyistä kannattaa pysyä mahdollisimman etäällä, jos ei halua perehtyä tuohon termiin "isot ja kalliit tyyppiviat" uudelleen. Näitä suunnittelusta lähteviä vikoja on sekä vanhemmassa vaparissa, joka löytyy alkupään E70:n keulalta että tuplaturbossa, joka on sekä E70 että E71:ssä, toki myös Fxx-sarjassa. Toki bensakuutonenkin kannataa tsekata, omat juttunsa on siinäkin riippuen kumpi kone tuossa nyt sitten on, N54 vai N55.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

tiko kirjoitti: Ei bemun bensakasi ole Possua parempi, käytetyistä kannattaa pysyä mahdollisimman etäällä, jos ei halua perehtyä tuohon termiin "isot ja kalliit tyyppiviat" uudelleen. Näitä suunnittelusta lähteviä vikoja on sekä vanhemmassa vaparissa, joka löytyy alkupään E70:n keulalta että tuplaturbossa, joka on sekä E70 että E71:ssä, toki myös Fxx-sarjassa. Toki bensakuutonenkin kannataa tsekata, omat juttunsa on siinäkin riippuen kumpi kone tuossa nyt sitten on, N54 vai N55.
No joo, näin se taitaa olla. Tosin Possun koneissa on yleisemminkin ottaen ollut isohkoja (laatu)ongelmia 90-luvun lopulta ainakin sinne 2010 paikkeille. Sylinterien pinnoitteet, IMS, RMS noin alkupaloiksi mainittuna. Hitonmoisella prosentilla on Suomessa kilvissä olevia bokserikoneita tuossa ikäryhmässä mennyt.
Cayennen V8:ien ongelmat ovat sitten oma lukunsa. Sylinteripinnoitteissa on niissäkin ollut ongelmia, lisäksi nokka-akseleissa sekä sitten vielä lisäksi 955-sarjan V8:ssa suunnittelijan suunnittelukukkanen: muoviset jäähdytysnesteputket sylinterilohkojen välissä ( menevät väistämättä rikki ennemmin tai myöhemmin). 957-mallissa tuo sentään on korjattu alumiinisilla putkilla.
Väittävät muuten, että Cayenne Turbo olisi noista vapari-kasin koneongelmista lähes vapaa - tiedä siitä sitten, sama kasihan se pitäisi teoriassa olla, ilman ahtimia vain.
Eipä siinä, Possut ovat ehdottomasti hienoja autoja ominaisuuksiltaan, mutta tarkkana saa olla noiden noin 2010 malleja vanhempien kanssa - tai ainakin tiedostaa ostaessaan mitä "kallis tyyppivika" tarkoittaa ja että sellaisen mahdollisuus on todellinen.
Toki sitten uusin Cayenne on jo vikavapaampi - mutta se on sitten makuasia pitääkö siitä enemmän kuin esimerkiksi X6:sta. Henk.koht olen pitänyt X6:sta sen esittelystä saakka.
Maastureiden kanssa on tietysti aina painiskeltava tuon moottorivaihtoehdon kanssa. Bensakoneen jos tahtoo, niin X6:n kaltaiseen sporttisen olemuksen omaavaan autoon melkein täytyy olla se V8, bensakutoset kun ovat helposti vähän laiskoja painavaan autoon - toki tuo 35i ahdettuna tapailee hiukan vaparikasin tuntuma.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

N54/N55 35i on loistava moottori 1- ja 3-sarjalaisessa, mutta oma vaatimaton mielipiteeni on että X6:een se ei enää olekaan yhtä sopiva kone, ei ainakaan 6-vaihteisen steptronicin kanssa, vaan tuntuu jotenkin aneemiselta. X6:n suurempi massa ja ilmanvastus verottavat väistämättä fiilistä. Oma fiilikseni perustuu pidempään suhteeseen 135i:n kanssa ja lyhyehköön koeajoon X6 35i:llä. Pidän kyllä sinänsä X6:sta erittäin paljon, kabiinin fiiliksessä on uskomaton ero vastaavaan X5:een, mikä sekään ei ole huono.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Joo, tuo on aina vähän hankala tuo bensakone - maasturi yhdistelmä pl. jo mainitut V8:t. Toisaalta on ehkä sitten oma kysymyksensä sekin, miten maasturin/SUV:n pitää liikkua. 135i ja 335i ovat kuitenkin täysin eri luonteisia autoja kaikin mahdollisin tavoin kuin X6, joten samaa fiilistä on varmasti vaikeata löytää, mutta onko se edes tarpeen?
Dieselin väännöt sopivat varmasti monen mielestä maasturiin paremmin, mutta kyllä tuo 35i varmasti kuusipyttyisten bensakoneiden parhaimmistoa on maasturin keulalle kuitenkin.
vma
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Helmi 2016, 17:21

Milläs jäsenkunta on avannut öljynsuodattimen säiliön hattua konehuoneessa? Itsellä ei noin isoa hylsyä pikahaulla ollut, ja pihdeillä en ihan ensimmäisenä viitsisi ruvata muovista kantta muovaamaan. Vinkkejä otetaan kiitollisuudella vastaan. Ja auto oli X6 d35.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

motonetistä löytyy sopiva avain noihin, ei ole kallis. Yritin hihnasysteemillä, ei toiminut hyvin
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Vastaa Viestiin