MInulla on kesärenkaina 225/45/18 ja pientä vetelyä on havaittavissa verrattuna 225/50/17 talvirenkaisiin. Kummatkaan eivät ole runflatteja. Lisäksi melutaso nousi jonnin verran.
Sanoisin, että 255 on jo aika leveä rengas tämän kokoiseen autoon.
E84 BMW X1 kokemuksia
Eipä tarvinnut pessimistin pettyä. Cinturato P7 rtf renkailla voi vallan mainiosti ajella X1 xdrivellä. Vaativat ne hieman ohjaamista, mutta joka tapauksessa olen yllättynyt positiivisesti. Kokemusta on vasta 3 000 km, mutta uutenahan ne arvioidaan muutkin renkaat.teehetki kirjoitti:Vielä ovat Pirellin uudet flat fun kesärenkaat tallissa. Vakiokokoa ovat, ja pelkään pahoin pettyväni hetken päästä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Noita voi olla vaikea arvoida...F20 on täysin eri auto. Matala, kevyempi yms. Uudempaa suunnittelu- ja mallisukupolvea. X1 omaa vanhan 3-sarjan (E91) farkun alustan ja on sekoitus autona vanhaa ja uutta 1- ja 3-sarjaa, tosin päivitettynä uusilla moottoreilla ja automaattilaatikolla.ilpo kirjoitti:Mitäs mieltä ollaan X1 18dA xDriven ohjaustuntumasta verrattuna takaveto 116dA:han?
Kiitos.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 07 Helmi 2014, 13:38
- Auto: E84 xDrive 18dA -14
- Paikkakunta: Oulu
Sikäli kun oikein tunnistan värin (Sparkling Bronze) niin täälläkin samanmoinen tallissa vielä tänään illalla.ilpo kirjoitti:Tällainen nyt "tallissa"
Luovutus tänään ... kello käy vaan niiiiin hitaasti luovutusta odotellessa
- ilpo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 225
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
- Auto: Suzuki Intruder M1500
- Paikkakunta: Jyväskylä
Sama väri, meillä oli luovutus keskiviikkona. Osaan jo kuunnella puhelimen musiikkiakin autosta , ja kyllä enkku kieiisellä navillakin pärjää. Ei oo kaikki uusimmat tiet kartalla. Mistäs sen navin version näkee ja mikä on uusin? Kiitos viisaammille.
Cic professional navissa mennään navigaattoriin ja painetaan idrive-ohjaimesta options, ilmestyvästä valikosta valitaan navigation system version. Mulla on Road Map Europe Premium 2014-1, julkaistiin noin marraskuun tienoilla ja epäilen että on vielä uusin. Business-navissa on siten jonkun muun nimisiä parikin vaihtoehtoa, yks oli ainakin move. 2014-1 joka tapauksessa pitäis olla.ilpo kirjoitti:Sama väri, meillä oli luovutus keskiviikkona. Osaan jo kuunnella puhelimen musiikkiakin autosta , ja kyllä enkku kieiisellä navillakin pärjää. Ei oo kaikki uusimmat tiet kartalla. Mistäs sen navin version näkee ja mikä on uusin? Kiitos viisaammille.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 30
- Liittynyt: 06 Heinä 2014, 11:32
- Paikkakunta: Lappeenranta
Olisi tarkoitus vaihdella vanha E91 pois ja X1 on erittäin vahva ehdokas tilalle. Oikeastaan avopuoliso on höpöttänyt X1 ja nyt se kuume on puraissut itseenikin. Tarkoitus olisi etsiä hintaluokassa 20t-28t€. Kohtuu kilometrit, sport penkit ja automaattivaihteisto on oltava. En ole vielä käynyt koeajamassa yhtäkään yksilöä. Tarkoitus olisi käyttää autotohtorilla tutkittavana, ettei vaan tule turhia yllätyksiä ja vaikka löytyisi tinkivaraa.
Hirveästi olen lukenut niistä kuuluisista jakoketjuongelmista, onko niitä oikeasti mennyt paljon vai onko se vain peloittelua? Ja eikö riski ole pienempi 2011 alun jälkeen tehdyissä malleissa?? Eli jos päätyy ostamaan 2012 valmistetun, niin ei pitäisi olla hätää?
Nykyinen on E91 on 2005 vuotinen, alkaa ikää olemaan, mutta olen hirveästi tykännyt ajotuntumusta. Alkaa vaan kyllästyttämään ja kilometrejä alkaa olemaan sen verran paljon, että vaihto voisi tehdä terää. Eikä taida olla hirveää pettymystä odotettavissa, jos lähtee X1 etsimään?
Uudemmat 320 nelikot, on hieman kalliimpia ja enemmän ajettuja kuin moni X1, se on myös yksi syy miksi päädyimme etsimään sopivaa X1.
Hirveästi olen lukenut niistä kuuluisista jakoketjuongelmista, onko niitä oikeasti mennyt paljon vai onko se vain peloittelua? Ja eikö riski ole pienempi 2011 alun jälkeen tehdyissä malleissa?? Eli jos päätyy ostamaan 2012 valmistetun, niin ei pitäisi olla hätää?
Nykyinen on E91 on 2005 vuotinen, alkaa ikää olemaan, mutta olen hirveästi tykännyt ajotuntumusta. Alkaa vaan kyllästyttämään ja kilometrejä alkaa olemaan sen verran paljon, että vaihto voisi tehdä terää. Eikä taida olla hirveää pettymystä odotettavissa, jos lähtee X1 etsimään?
Uudemmat 320 nelikot, on hieman kalliimpia ja enemmän ajettuja kuin moni X1, se on myös yksi syy miksi päädyimme etsimään sopivaa X1.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Mulla alla eka BMW ja X1 xDrive25D M-Sport 2012 ja toiminut kyllä ihan moitteetta 60tkm ja kaks vuotta. Ainoa oikea ongelma oli, kun yksi parkkitutka hajos keväällä, mut rahallahan siitäkin selvisi Keväällä oli jotain omituisia virheilmoituksia, mutta ne poistuivat kaikki akun vaihdon yhteydessä eli johtuivat liian alhaisesta jännitteestä tms. Mitään muita ongelmia ei ole matkan varrelle tullut, kulutus mun ajolla maltilliset 6,5l/100km vaikka ajan 80% aski sportilla ja ajotyyli vähintään sporttinen . Lähinnä motarin pätkät ajelen normi D:llä...
Kiva auto ollut ja nyt 70tkm ajettuna myynnissä (löytyy myynti- ja autotalli -osioista)
Kiva auto ollut ja nyt 70tkm ajettuna myynnissä (löytyy myynti- ja autotalli -osioista)
Mukava lukea näitä kokemuksia! Minulla on itsellänikin yksi X1 (vm 2010) tuossa kiikarissa. Siinä on varustelutaso on muuten oikein hyvä (business navi, parkkitutkat jne), mutta vakkari puuttuu. Osaako kukaan sanoa, että onnistuuko tähän vakkarin asennus retro fittinä ja paljonko se mahdollisesti maksaisi? Monitoimiratti näkyy olevan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Uusi E84-kuski ilmoittautuu.. Oletteko viritelleet jotain pahvia moottorin suojaksi talviaikaan? Näissä ei vissiin ole sähköisiä kaihtimia, kuten 5-sarjassa? Tuntui noin 20 asteen pakkasessa, ettei hytissä ollut kovin kuuma eikä ollut hirveää vaikutusta, vaikka sinne olisi tilannut 25 astetta.
Entä huohotin, onko saksantuonneissa riskiä jäätymisestä (kone 25d)?
Huomioita: Alusta tuntuu näillä keleillä aika kovalta ja kolisevalta, vaikka alla on nyt 17" kitkat. Kaukovaloautomatiikka sekoilee, välillä ei vaihda lyhyille ollenkaan, välillä taas vaihtaa takaisin pitkille kun vastaantulija on vielä tulilinjalla. Silloin kun "toimii", vaihto pitkille tapahtuu hirveällä viiveellä. Kaukovalot aika onnettomat (xenonit), kaipaisi lisäpitkiä. Moottori mekastaa ja tärisee (olisi pitänyt ottaa bensakoneella).
Kiitos.
Entä huohotin, onko saksantuonneissa riskiä jäätymisestä (kone 25d)?
Huomioita: Alusta tuntuu näillä keleillä aika kovalta ja kolisevalta, vaikka alla on nyt 17" kitkat. Kaukovaloautomatiikka sekoilee, välillä ei vaihda lyhyille ollenkaan, välillä taas vaihtaa takaisin pitkille kun vastaantulija on vielä tulilinjalla. Silloin kun "toimii", vaihto pitkille tapahtuu hirveällä viiveellä. Kaukovalot aika onnettomat (xenonit), kaipaisi lisäpitkiä. Moottori mekastaa ja tärisee (olisi pitänyt ottaa bensakoneella).
Kiitos.
- Liitteet
-
- mopoauto
- 20161114_160417s.jpg (576.88 KiB) Katsottu 18571 kertaa
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Oletko katsonut, että termostaatti toimii kuten pitää?
E91 ja F22 eivät ole vaatineet mitään nokalle.
E91 ja F22 eivät ole vaatineet mitään nokalle.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
Eli katso koneen lämmöt piilovalikosta, öljy noin 100c ja jäähdytysneste noin 89c. Jos paljon alemmat täysin kuumassa koneessa, niin termostaateissa vikaa.
Piilovalikko-ohjeet löytyy etsimällä foorumilta.
Nyt F30 320dA, tulossa F36 420xdA
Piilovalikko-ohjeet löytyy etsimällä foorumilta.
Nyt F30 320dA, tulossa F36 420xdA
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Maksoitko tuon kokonaan itse vai tuliko BMW vastaan? Yleensä tulevat vastaan kun vain kysyy.R1TR kirjoitti:Joko jakopäät kestää ku itteläni meni x1 2011 ku oli 60tkm rupes ääntää lämpöisenä ja maksoi 6000€ on sitten olematoon ketju ei ihme vaikka venyy ja paukkuu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05
Noniin, eilen -25 asteen kelissä ajellessa kyttäsin moottorin (X1/25d) lämpöjä torquella ja alle 80 km/h nopeuksissa körötellessä lämmöt pysyivät 60 asteen tuntumassa, pysähtyessä lämpötila laski 50 asteeseen. Yli 80 km/h ajaessa pitkissä ylämäissä lämpö kävi "jopa" 73 asteessa. Voisi varmaan lämpimämpänäkin käydä?
Latausjännite oli 14.7 - 14.9.
Peräpäässä kolisee joku. Tuntuu, että takaluukussa saattaa olla vähän välystä (kun sitä repii ylöspäin lukittuna), mutta sekö nyt sitten kolissee vai alusta. Mittarissa alle 45000 km.
Latausjännite oli 14.7 - 14.9.
Peräpäässä kolisee joku. Tuntuu, että takaluukussa saattaa olla vähän välystä (kun sitä repii ylöspäin lukittuna), mutta sekö nyt sitten kolissee vai alusta. Mittarissa alle 45000 km.
Onko takuu? Jos on, niin huoltoon. Mutta jos ei niin termarit vaihtoon, nesteen lämmöt nousee kyllä reilusti yli 80c ja öljyt 100c kovillakin pakkasilla jos termostaatit ovat kunnossa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6