E84 BMW X1 kokemuksia

Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Pari edellistä lumitalvea Helsingin kantakaupungin auraamattomia katuja mananneena ja ”M Sport-pulkalla” ajaneena alkoi mieli tehdä hieman korkeampaa maavaraa ensi talveksi. No, tietysti ei lunta etelään taas tulekaan mutta varaudutaan kuitenkin… Ennen pidin cirymaastureita kohtalaisina turhakkeina mutta pari viime talvea sai mielen muuttumaan…

Tosimiehen tekisi tietysti mieli X6:a mutta kun lompakko ei näyttänyt suopealta sellaiselle, valinta kääntyi X1:een. Toki vanhana VAG-kuskina tutustuin naapurileirinkin uutukaiseen, Q3:een, mutta se ei olemukseltaan ja sisämateriaaleiltaan saanut kuumetta nousemaan. Katselin ja kyselin halleista tai muuten nopealla toimituksella löytyviä X1:ä, mutta aika karuilla varusteilla kaikki oli. Mieli teki kuitenkin kohtuullista varustelua perusbusineksen lisäksi. Kuten muutkin BMW:t, myös X1 on vakiosisustuksella aika karu, joten silmä kaipaa hieman lisukkeita. Nahkasisustus on aina tervetullut, muut varusteet lisäplussaa.

Välillä meinasi katse lipsua korkeamman maavaran yksilöistä myös muihin, koska esim takaveto-F10 on vastaavalla varustetasolla saman hintainen kuin neliveto-X1, ja kyseessä on kuitenkin oikeasti iso ja hienostunut auto. No, järki kuitenkin pysyi mukana sivuajatuksista ja koeajoista huolimatta ja kun Espoon Laakkoselta löytyi yhdellä omistajalla 9400km mittariin kerännyt tyydyttävillä varusteilla oleva X1-yksilö, kaupanteko olikin helppoa ja nopeaa. Varusteista ei jäänyt toivelistalle kuin panoraamakatto, josta siitäkin on käyttäjiltä tietysti ristiriitaisia mielipiteitä. Auto on X1 E84 xDrive 20d A.

Kuukauden päivät on nyt autolla tullut ajettua, ja positiivinen tunne on tuona aikana vain lisääntynyt. Monen E9x:n jälkeen kyseessä tuntuu olevan selkeästi modernimpi auto. Tiloiltaan vastaa 3-sarjan "ylös nostettua" farkkua. Viimeistely on ensiluokkaista ja ajotuntuma kohdallaan. Talvea siis odotellessa. Joku on jossain topicissa esittänyt mielipiteenään, että X1 on sisustaltaan karu ja se varmasti perusvarusteisella autolla pitääkin paikkansa. Mutta kun autossa on kunnon sisustus nahkoineen, listoineen, naveineen ym lisukkeineen, sisusta on kyllä erittäin hienistuneen oloinen. Kojelaudan muotoilukin miellyttää silmää.

Kokemusta on aiemminkin 2-litraisesta dieselistä, enkä oikein koskaan ole oppinut arvostamaan 4-sylinterisen dieselin ääntä. Myöskään X1:n kohdalla tuo moottorin ääni ei ole se paras asia. Taajaman kadunkulmissa se kuuluu turhan karkeana korvaan, tosin sama vaivasi myös F10:n koeajolla kuten myös omissa entisissä 1- ja 3-sarjalaisissani, joten korista se ei ole kiinni. Oma yksilöni olemassa olevilla varusteilla ja bensakoneella olisi se paras kokonaisuus.

Autossa oli ostettaessa tietysti vakiona tulevat 225/50-17 kokoiset runflat kesärenkaat. Tuollainen maltillinen koko ei ole ajamista häirinnyt, vaikka kovaltahan renkaat tuntuu, sitä ei voi kiistää. Suuntavakavuus on kuitenkin ollut ihan hyvä. Vain pahimmissa urissa renkaat ovat autoa heilautelleet. Autoon nyt kuitenkin tulee normaalit 19” kesärenkaat ja talveksi normaalit 18” kitkat.

Viime talvena pihassa oli 2 kpl M Sport –alustaisia autoja ja päivittäiset työmatkat auraamattomilla kaduilla oli tuskaa. Autojakin kävi sääliksi. Nyt katsotaan, auttaako 19,5cm maavara asiaa.

Itselläni on tapana vaihdella autoja mielitekojen mukaan, eikä monikaan auto ole vuosia pihassa ollut. Katsotaan miten pitkään X1 lämmittää mieltä ja mikä on seuraava mielitekojen kohde…

Mielelläni lukisin muidenkin X1-kuskien kokemuksista.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Hyvä kirjoitus Vesa! Omaa kokemusta X1:stä ei ole, mutta samaa mieltä olen tuosta 2-litraisesta dieselistä. Omat kokemukset sekä E90 320 xda ja E60 520 da:sta vaan vahvistivat käsitystä ettei seuraava autoni ole diesel.
Ex: E60/F10
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Oman autoni alkuhistoria juontaa tammikuulle 2010, kun vein kaksivuotiaan E81 116i:n ensi huoltoon.
Huollon ajaksi jäin pälyilemään(JKL laakkonen)BMWn osastolle.Eikä aikaakaan kun sitä istuttiin myyjän vastapäätä ja kaupat tuli tehtyä(siis ehta heräteostos).Auton odotusaika oli n.5kk,jonka aikana varusteita tuli lisäiltyä muutaman viikon välein.
Varusteista mainittakoon esim:
-Käätyvät Xenonit
-PDC eteen ja taakse
-Prof.Navi
-Panoraama lasikattoluukku
-Harman hifi
-Sport jakkarat Puna/musta kangas verhoilulla
-Himmenevät/kääntyvät peilit
-tummennetut taka/sivu lasit
-X line paketti
-ja aika paljon muuta pientä.

Siis autoni on valkoinen X1 sDrive 18dA Business, jonka sain 18.6.2010.
Ainut vika reilun vuoden aikana on ollut kovemmissa(yli 150km/h)nopeuksissa esiintynyt vinkuminen,joka poistettiin takuuseen.
Kesä renkaina on vakio Pirelli P7 run fatit jotka yhdistettynä kovahkoon alustaan välittävät kaiken sisätiloihin,jos autolla ajelee yksin.Auton ollessa kuormattuna jymähtelyt poistuvat täysin!Muutenhan auto on erittäin täsmällinen ajaa,ei paljoa kallistele.

Talvella ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa etenemiskyvyissa,takavedosta huolimatta,vaikka lunta on ollut joskus paljonkin.Nähtävästi automaatti auttaa ettei rengas sutaise niin herkästi.Auto on tosi lämmin ja käyntiin lähtenyt moitteettomasti kylmälläkin ilman lämmitystä.

Moottorin melu kylmänä(pakkasilla etenkin) yhdistettynä luistavaan automaatti vaihteistoon on karseata kuunneltavaa.Sekä sisälle että varsinkin ulkopuoleelle.Mutta niin rohisee myös F10/11 nelonenkin, ulkopuolelle ainakin.Kone pellissä voisi olla edes jonkinlainen eriste vaimentamassa ääntä.Muuten auto on hiljainen ja ei suhise.

Varusteista yksi tulee ylitse muiden:ProNavi.Siihen totuttua on vaikeata kuvitella että olisi sitä ilman seuraavissa Bemuissa.On se vaan hyvä! Kyllähän nuo kääntyvät valot ovat myös kova juttu,puhumattakaan Harmanin musiikkielämyksesta! Kattoluukku(panoraama)on minulla nyt ekakertaa ja kummasti se vaan avartaa sisätiloja.Ja vinkkinä mahdollisille X1 tilaajille:ottakaa varusteeksi ehdottomasti himmenevät/kääntyvät peilit.Nuo peilit ovat niin hyvät/suuret että takaa tulevien autojen valoista on paljon harmia ja pysäköidessä ne saa taitettua sisäänpäin.Sisältää ne myös tuon oikenpuoleisen peilin pysäköinti asennon(näyttää alaspäin).

Ensimmäisen vuoden keskikulutus oli 5,52 litraa ja öljynlisäyksiä ei ole tarvinnut tehdä.Huoltoon auto tyrkyttää tällähetkellä menemään kun mittarissa olisi 38 000km(nyt26 000km).

Kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen.Voin suositella.
Eipä nyt muuta tällä kertaa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

gestapo kirjoitti:Kesä renkaina on vakio Pirelli P7 run fatit jotka yhdistettynä kovahkoon alustaan välittävät kaiken sisätiloihin,jos autolla ajelee yksin.Auton ollessa kuormattuna jymähtelyt poistuvat täysin!Muutenhan auto on erittäin täsmällinen ajaa,ei paljoa kallistele.
Samat kumit omassani tehtaan jäljiltä ja onhan ne "jämäkät", kun alustakin on aika jämäkkä. Poiketen monesta muusta ajamastani SUV/SAV-mallista tuossa autossa tuntee kuitenkin istuvan auton sisällä, eikä olo ole "päältä ajettavan" oloinen. Jämäkkä alusta hyvään ajoasentoon yhdistettynä tekee ajosta henkilöautomaisen, vaikka maavaraa onkin. Toisaalta kori onkin aika matalaksi muotoiltu joten painopiste jäänee alas.
gestapo kirjoitti:Varusteista yksi tulee ylitse muiden:ProNavi.Siihen totuttua on vaikeata kuvitella että olisi sitä ilman seuraavissa Bemuissa.On se vaan hyvä!
Nykyinen Pro Navi on kyllä toiminnoissaan ja etenkin ulkonäköasiassa mainitsemisen arvoinen. Siihen kun tottuu niin... katsotaan voiko ilman sitä enää autoa ostaa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

X1 on kiinnostava auto. Kävin tyypittämässä xDrive 20d A:n ja yllätyin todella positiivisesti auton ajettavuudesta (=henkilöautomainen) ja 20d-moottorin puhdikkuudesta. Miinuksina mieleen jäi moottoriäänet ja sivuoven (ovipahvin?) resonanssiäänet.
pumafi kirjoitti:Hyvä kirjoitus Vesa! Omaa kokemusta X1:stä ei ole, mutta samaa mieltä olen tuosta 2-litraisesta dieselistä. Omat kokemukset sekä E90 320 xda ja E60 520 da:sta vaan vahvistivat käsitystä ettei seuraava autoni ole diesel.
Pikkudieselin äänimaailmako rassaa vai joku muu tekijä?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Täälläpäs ollaan aivan toista mieltä tuosta 2.0d:stä. 184hv versio käy sivistyneesti ja harvassa ovat ne hetket jolloin tuon moottorin ääni erottuu tai kuuluu kunnolla tai äänekkäästi. Todella hyvin vaimennettu ja sivistynyt moottori ainakin 2011 vuosimallisen E90/E91:n korissa sekä koeajamieni F10&F11 mallien (molemmat 2011 mallia) pellin alla. Tuo on vääntävä, puhdikas, hiljainen, värinätön ja suht pihi moottori. E91 nelivetoautomaatilla kulutus on ollut lähinnä kaupunkiajoa sisältävässä ajossani 7.4l/100km:a. Autolla on ajettu nyt 3200km:a. Helvetin hyvä moottori ja tykkään ihan pirusti. Paras tämänastista autojeni moottoreista ja minusta parempi jopa kuin 1.4 118kW tupla-ahdettu TSI bensa. Tuollaisella padalla varustettu Golf oli joskus jonkinaikaa ajossani mutta auto oli täysi susi joten hävitin sen.

Koin ja koeajoin tuon 2.0d:n X1:n korissakin mutta siinä on se vanhempi versio ja en tiedä oliko vika auton, vanhemman moottoriversion vai minkä mutta siinä tuli korin läpi moottorin tyhjäkäynnillä värinöitä, tutinoita ja tärinöitä joita en ole huomannut noiden muiden mallien 2.0d:n kohdalla. Moottori kävi myös karkeammin ja äänekkäämmin kuin noissa muissa autoissa ja autoa ajaessakin sen oli karkeampi, äänekkäämpi ja erottuvampi. Auto oli 36.000km:a ajettu 2009 tai 2010 vuosimallin X1 177hv padalla. Joko siinä sen auton moottorissa oli jokin vika tai sitten X1 ja sen konetila/koko auto on huonommin äänieristetty kuin E90/E91 2011 tai F10/F11 2011.

Koeajoin myös manuaalivaihteisen kymppitonnin ajetun X1 sdriven 18d:nä (vm. 2010) sekä uuden 2011 mallisen automaattivaihteisen auton samalla moottorilla ja ne olivat aivan erilaisia kuin tuo 2.0d X1. Ne olivat kuten nuo muutkin dieselit, eli ei värinöitä/tutinoita ja moottori oli kaikinpuolin hiljainen&sivistynyt. Siinä minun kokemukset BMW:n dieseleistä.

Lisäksi olen ajanut useita vuosimallien 2009-2011 318d:tä, 318dA:ta sekä 118d:tä ja niistäkään ei ole pahaa sanottavaa. Tuon porukan huonoin oli 118d manuaali. Tässäpä minun ajatuksiani ja mielipiteeni.

Minä ainakin tykkään tästä uusimmasta 2.0d:stä ihan hulluna!

E91 320d:n konepellin alapuolella on vakiona ääni-/lämpöeriste (paksu harmaa "vuori") ja varmasti sellaisen saa myös X1:een kun vaan viittii käydä varaosatiskillä tilaamassa tarvittavat osat. Tyhjäkäynnillähän tuokin 320dA raksuttaa jonkin verran mutta ääni häviää kun kone lämpenee ja eipä siitä ole muutoinkaan juurikaan haittaa kun se ei oikein kuulu sisälle. Eipä tuo haittaa jos auton ulkopuolle oliat joutuu kärsimään raksutuksesta kun sisään se ei kuulu. Automaatti pitää kierrokset alhaalla melkein aina joten siksikin moottori on melko hiljaa ja minä ajalen aina D:llä ja sehän on sellainen sivistynyt ajomoodi.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Moi vain,
olen nyt ajellut vuoden X1 x20dA:lla. Tuon vuoden ja 25 tkm aikana ei mitään vikaa tai hankaluutta ole auton kanssa esiintynyt, auto on siis pelannut niinkuin on pitänytkin. Moni positiivinen seikka onkin jo tullut esiin aikaisempien kirjoittajien toimesta.

Jotta juttu ei menisi ihan hymistelyksi, tässä muutama huomio vähän nurjemmalta puolelta:

- vaikka X1:ssäni on Pro-Navi, puuttuu siitä kaikkien perus-navien tärkeä ominaisuus: Pro-Navi ei osaa varoittaa liikennekameroista. Pro-Navi ei myöskään osaa puhua suomea saatikka lukea kadunnimiä eikä se näytä myöskään oikeata nopeutta (ok, onhan autossa nopeusmittari, mutta jos halutaan olla ihan tarkkoja). No navigaattorijutun voi korjata suht. siististi esim. Brodit -kiinnikkeellä ja vaikka TomTom 1000:lla (kaupanpäälle saa Googlen, säät, reaaliaikaisen liikennetilanteen). Toki Pro-Navi on edelleen kätevä "kakkos-kartta", josta voi kivasti tsuumailla yleisnäkymiä.

- Renkaista: itse en pitänyt vakiorenkaina tulevista Pirelli RFT:eistä: minusta ne olivat liaan uraherkät etenkin yksin ajellessa, niinpä vaihdoin alle Michelin'in RFT: omasta mielestäni tuo rengas toimii X1:ssa paljon paremmin

- Vaikka X1:ssäni ovat kääntyvät Xenonit, on päivänajovalo (DRL) toteutus H8 halogeeneilla ikävän näköinen (keltainen H8 ei näytä kivalta valkoisen Xenonin kanssa). Uusimmissa BMW malleissa (F10, F20, F25) tämä on korjattu näyttävillä LED DRL rinkuloilla. X1:ssäkin asiaa voi korjata vaikka tämän puljun tuotteella:http://www.luxangeleyes.com/products

Mutta sitten vähän kehuja:
X1:en sekalaisia hyviä ominaisuksia, joita ei tässä threadissä vielä ole paljastettu (...osin yleisiä BMW iDrive ominaisuuksia):
- iDriven yhteydessä oleva sisäinen kovalevy, jolla oma musiikkikokoelma on aina valmiina
- Hyvät vahvistimet & kaiuttimet (omassani HiFi "taso")
- Blootooth HF yhdistettynä iDrive toiminnalisuuteen: tämä on minusta ihan ehdoton juttu (iDrivesta näkee kätevästi puhelinluettelon, kuka soittaa ja vielä tekstiviestitkin)
- Itse konfiguroitavat 8 kpl toimintanäpäimiä
- Auto on sopivan kokoinen (no kuka mitäkin sopivalla tarkoittaa): se ei ole liaan järkälemäinen maastoauto, mutta kuitenkin hiukan korkeampi tavallista farmaria ja sitten se neliveto: viime talven lumilla se osoitti kykynsä!
- Ajonvakautus puuttuu tilanteisiin sivistyneesti (...oma vertailukohtani on vuoden 2008 3-sarja E90)
- Automaattilaatikko toimii jouhevasti ja huomaamattomasti (...tosin se uusi 8-vaihteinen olisi ilmeisesti vielä parempi)
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

J1978 kirjoitti:
E91 320d:n konepellin alapuolella on vakiona ääni-/lämpöeriste (paksu harmaa "vuori") ja varmasti sellaisen saa myös X1:een kun vaan viittii käydä varaosatiskillä tilaamassa tarvittavat osat. Tyhjäkäynnillähän tuokin 320dA raksuttaa jonkin verran mutta ääni häviää kun kone lämpenee ja eipä siitä ole muutoinkaan juurikaan haittaa kun se ei oikein kuulu sisälle. Eipä tuo haittaa jos auton ulkopuolle oliat joutuu kärsimään raksutuksesta kun sisään se ei kuulu. Automaatti pitää kierrokset alhaalla melkein aina joten siksikin moottori on melko hiljaa ja minä ajalen aina D:llä ja sehän on sellainen sivistynyt ajomoodi.
Täytyypä kysellä tuota äänieristettä tuohon konepeltiin.Oishan sen olettanut kuuluvan vakiovarusteisiin :)
Tuo diselnelkku kuuluu kyllä kylmänä liikkeelle lähdetteässä ULOSpäin aika karseelta,oli auto E9Xtai F1X.
Tuon 520dA:n kuulin itseasiassa vasta uuden ykkössarjalaisen esittelyn yhteydessä ,kun auto lähti koeajolle.Piti oikein kääntyä katsomaan,että mikäs se siinä rankuttaa.Sisälle ei varmaankaan kuulu mitään.Hyvä moottorihan se on,ei siit mihinkään pääse!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

jpk kirjoitti:
Mutta sitten vähän kehuja:
X1:en sekalaisia hyviä ominaisuksia, joita ei tässä threadissä vielä ole paljastettu (...osin yleisiä BMW iDrive ominaisuuksia):
- iDriven yhteydessä oleva sisäinen kovalevy, jolla oma musiikkikokoelma on aina valmiina

- Blootooth HF yhdistettynä iDrive toiminnalisuuteen: tämä on minusta ihan ehdoton juttu (iDrivesta näkee kätevästi puhelinluettelon, kuka soittaa ja vielä tekstiviestitkin)
- Itse konfiguroitavat 8 kpl toimintanäpäimiä
-Tuo kovalevy tallennointi on se melkein makein juttu,tallentaa myös CD:ltä,biisejä jo varmaan yli pari tuhatta...
-Bluetoothin unohtaminen oli suuri harmi.
-Nuo ohjelmoitavat näppäimet ovat kanssa kovassa käytössä ja nämäkin toiminnot siirtyvät auton avaimen muistiin(key memory),saa kukin ohjelmoida mitä haluaa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

gestapo kirjoitti:
J1978 kirjoitti:
E91 320d:n konepellin alapuolella on vakiona ääni-/lämpöeriste (paksu harmaa "vuori") ja varmasti sellaisen saa myös X1:een kun vaan viittii käydä varaosatiskillä tilaamassa tarvittavat osat. Tyhjäkäynnillähän tuokin 320dA raksuttaa jonkin verran mutta ääni häviää kun kone lämpenee ja eipä siitä ole muutoinkaan juurikaan haittaa kun se ei oikein kuulu sisälle. Eipä tuo haittaa jos auton ulkopuolle oliat joutuu kärsimään raksutuksesta kun sisään se ei kuulu. Automaatti pitää kierrokset alhaalla melkein aina joten siksikin moottori on melko hiljaa ja minä ajalen aina D:llä ja sehän on sellainen sivistynyt ajomoodi.
Täytyypä kysellä tuota äänieristettä tuohon konepeltiin.Oishan sen olettanut kuuluvan vakiovarusteisiin :)
Tuo diselnelkku kuuluu kyllä kylmänä liikkeelle lähdetteässä ULOSpäin aika karseelta,oli auto E9Xtai F1X.
Tuon 520dA:n kuulin itseasiassa vasta uuden ykkössarjalaisen esittelyn yhteydessä ,kun auto lähti koeajolle.Piti oikein kääntyä katsomaan,että mikäs se siinä rankuttaa.Sisälle ei varmaankaan kuulu mitään.Hyvä moottorihan se on,ei siit mihinkään pääse!
Tää homma taitaa mennä nyt BMW:llä kuten monella muullakin merkillä siten että ensin esim. ääriste kuuluu kaikkien mallien konepellin alle ja sitten jossain vaiheessa otetaan sellainen tyyli että kuuluu vakiona vain tietyillä moottoreilla varustettuihin tai tietyn hintaluokan autoihin. Tällälailla ainkin muut merkit nyt tekee.

Sama homma on käynyt sitten myös niissä säätyvissä jäähdyttiminen säleiköissä: ensin ne olivat melkein kaikissa BMW:n malleissa ja versioissa ja nyt ne on vain muutamissa malleissa ja moottoriversioissa.
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Squamish kirjoitti:Pikkudieselin äänimaailmako rassaa vai joku muu tekijä?
Juuri se. Ajoni on paljon nurkkapyörittelyä ja äänimaaailma ei todellakaan miellytä. Makuasioita nämä toki on ja nöyrästi on molempien koneet toimineet, mutta paluu bensaturboon on ohjelmassa :thup:
Ex: E60/F10
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

jpk kirjoitti:- Blootooth HF yhdistettynä iDrive toiminnalisuuteen: tämä on minusta ihan ehdoton juttu (iDrivesta näkee kätevästi puhelinluettelon, kuka soittaa ja vielä tekstiviestitkin)
Tuo toimii kyllä todella kätevästi. Monessa muussakin autossa mulla on ollut bt-hf mutta yleensä sen käyttö on jäänyt ensi kokeilun jälkeen. Pro navin ison näytön ja iDriven kanssa toiminta on todella selkeää.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

pumafi kirjoitti:
Squamish kirjoitti:Pikkudieselin äänimaailmako rassaa vai joku muu tekijä?
Juuri se. Ajoni on paljon nurkkapyörittelyä ja äänimaaailma ei todellakaan miellytä. Makuasioita nämä toki on ja nöyrästi on molempien koneet toimineet, mutta paluu bensaturboon on ohjelmassa :thup:
Tämä on se toistaiseksi ainoa itseänikin ärsyttävä asia...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

-V- kirjoitti:
pumafi kirjoitti:
Squamish kirjoitti:Pikkudieselin äänimaailmako rassaa vai joku muu tekijä?
Juuri se. Ajoni on paljon nurkkapyörittelyä ja äänimaaailma ei todellakaan miellytä. Makuasioita nämä toki on ja nöyrästi on molempien koneet toimineet, mutta paluu bensaturboon on ohjelmassa :thup:
Tämä on se toistaiseksi ainoa itseänikin ärsyttävä asia...
Ei liity suoranaisesti enää E84:seen, mutta kannattaa käydä kokeilemassa uutta F20 ykköstä. Minulle oli todella iso yllätys miten sivistyneeltä uusi nelosdiesel kuulosti. Myyjällekin kehuin miten paljon paremmalta nelosdiesel kuulosti uudessa ykkösessä kuin esim nykyisessä kolmosessa tai X1:ssä.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ajelin tänään n.250km matkan keski-suomen mutkaisilla/mäkisillä teillä.
Mittasin kulutuksen joka oli 4,72l/100km.Ei paha.
Autossa Contin nastarenkaat,tie märkä/kostea,vak.nop.säädin asetettu 88km/h(oikea nop.84kmh) kahdeksankympin alueella.
Bemulla on nyt ajettu 26 500km. Jotenkin 25 000km:n jälkeen auto tuntui nöyristyvän kummasti ja kulutuskin laski.
Taitaapi olla sisäänajettu!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
JaW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 01 Maalis 2011, 20:46
Auto: E84 X1 xDrive 23da -10

Tämmöinen X1 olisi kiikarissa kun tuo entinen 330xda tuli myytyä. Juttujen perusteella ei huonolta vaikuta. Yhtä käytettyä kävin koeajamassa ja kyllähän se hyvältä tuntui. Kävin myös kokeilemassa lci:tä wetterillä, mutta jostain syystä tuo vanhempi tuntui kotoisemmalta. Ja sehän nyt ei tieten haittaa, kun nuo lci:t on vielä niin hinnoissaankin. Kertokaahan lisää kokemuksia ja jos näissä on jotain mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Onko esim. termarit samanlaista kulutustavaraa kuin e9x ym.
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Täällä on myös X1 kiinnostus herännyt. Ilmeisesti 23d on aika pettymys ja isompaa diesel konetta ei ole tarjolla. Ykkösvaihtoehtona onkin 28i, jossa saisi mukavasti tehoa ja kuitenkin suht pienet päästöt (verotukselisistä syistä). Onko kellään kokemusta tuosta koneesta? Saksastahan tuo pitää raahata varusteiden takia, mutta hinnat vuoden kaksi vähän ajetuilla vehkeillä on aika maltilliset.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

laituri kirjoitti:Täällä on myös X1 kiinnostus herännyt. Ilmeisesti 23d on aika pettymys ja isompaa diesel konetta ei ole tarjolla. Ykkösvaihtoehtona onkin 28i, jossa saisi mukavasti tehoa ja kuitenkin suht pienet päästöt (verotukselisistä syistä). Onko kellään kokemusta tuosta koneesta? Saksastahan tuo pitää raahata varusteiden takia, mutta hinnat vuoden kaksi vähän ajetuilla vehkeillä on aika maltilliset.
Niin en tiedä mitä pitää pettymyksenä, mutta kyllähän 23d jo ihan ripeältä tuntuu tuossa korissa. Pitkiksellähän sellainen taitaa ainakin olla. 8-vaihteinen automaatti teki kyllä todella hyvää X1:seen joten faceliftiin kannattaa panostaa jos se on mahdollista.
Avatar
JaW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 01 Maalis 2011, 20:46
Auto: E84 X1 xDrive 23da -10

Tuo koeajamani prelci 2.0da tuntui yllättävän pirteältä verrattuna entiseen 330xda. Osansa varmaan oli automaattilootalla, joka tuossa x1:ssä vaihtoi huomattavasti ripeämmin kuin -05 330. Kun taas tuo wetterin facelift samalla moottorilla tuntui yllättävän laiskalta...Minulla on kiikarissa tuollainen 2010 vuoden 2.3da, ja huomena pääsen sen koeajamaan :)
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

JaW kirjoitti:Tuo koeajamani prelci 2.0da tuntui yllättävän pirteältä verrattuna entiseen 330xda. Osansa varmaan oli automaattilootalla, joka tuossa x1:ssä vaihtoi huomattavasti ripeämmin kuin -05 330. Kun taas tuo wetterin facelift samalla moottorilla tuntui yllättävän laiskalta...Minulla on kiikarissa tuollainen 2010 vuoden 2.3da, ja huomena pääsen sen koeajamaan :)
Minusta taas facelift 20d tuntuu ihan sopivan pirteältä arkiajoon :)
Vastaa Viestiin