E84 BMW X1 kokemuksia

bittivirhe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05

No, ei kun Laakkoselle sitten taas.. just siellä olin viissatkun kanssa. :blink:

Edit: Laakkosen "etädiagnoosi" on, että lämpöä ei vain riitä tarpeeksi pakkasilla. Voisiko joku muu E84-kuski kommentoida, miten diesel-mallissa riittää lämmintä -25 asteen keleillä?

Edit2: Käytin autoa +2 asteen ulkolämpötilassa tyhjäkäynnillä ja pienellä kaasulla ja sain jäähdytysnesteen lämpötilan nousemaan 88 asteeseen (mistä se lähti laskemaan, kun käynnistin taas raitisilmapuhaltimen). Eli termostaatti toiminee? Hillittömän räntäsateen takia ei tullut tutkittua, mitä jäähdyttimelle kuului testin aikana. Ihmettelen vain, kun X1 2 litran dieselillä tuntuu kuluttavan enemmän polttoainetta kuin 530dX. :wassat:
FreeHeel
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Huhti 2017, 12:10

Alustasta alkoi kuulua töyssyissä kolahtelua mutta ajossa ei tuntunut mitään erikoista. Katsaus alustaan toi kuitenkin aika pahan näyn:

Kuva

Jousi katkennut? Onko muilla ollut vastaavaa?
bittivirhe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05

Minulla kolisee perä, liekö sitten sama juttu..
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Just noiden ongelmien vuoksi vaihdoin Kugaan
mika.t
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 06 Joulu 2017, 19:51

Laitan tämän nyt tännekin josko olisi hyviä neuvoja. 2013 X1 kaipailee bixenonien kaveriksi lisävaloja. Xbb releellä ajattelin homman hoitaa. Kuskin puolelle menevästä johtonipusta, 3 kpl 2,5 neliön(2 ruskeaa ja yksi sinikeltainen) ja 8 hengetöntä johtoa, löytyi johto, jolla lisävalot syttyivät ja tottelivat viiksen käskyjä. Suuntausreissulla kävi ilmi että vasemmalle vilkkua näyttäessä myös lisävalot alkoivat vilkkumaan. Eli takaisin kotiin. Foliota johtojen ympärille koska näin oli ohjeistettu. Eipä auttanut vaikka kuinka yritti eristää. Sitten selviteltiin johtoa vähän kauemmas ja näyttää menevän maadoituspisteeseen? lokasuojan kylkeen josta lähtee näitä ruskeita johtoja useampia. Eli kysymyksessä lienee siis maajohto joka antaa maita muillekin toiminnolle kuin pitkille.
Kysymys: onko muut törmänneet vastaavaan ongelmaan. Löytyisikö tuo varjostinta ohjaava johto esim umpion sisältä? Toisella puolella yhtä huonot tulokset.
miccou
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:43

Minulla on lisävalot kytketty siten, että herätevirta on otettu vänkärinpuolen umpion pinnistä nro 5 (muistaakseni). Näin toimii ilman ongelmia. Mittasin tuon johdon siten, että laitoin johtoon nuppineulan ja yleismittarilla mittasin jännitteen kun pitkä olivat päällä. Johtoon tulee se 12v ja kyseinen johto ohjaa sitä läpän moottoria siellä umpiossa.

Toivottavasti olit jo aikaisemmin löytänyt vastauksen kysymykseesi kun on näköjään hetki aikaa tuosta kun olet viestin laittanut...
Raiski74
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Maalis 2018, 22:00

Täällä uusi E84-kuski ilmoittautuu. Ensimmäinen bemari alla ja täytyy sanoa että kyllä sen laadun tuntee! Tällaista autoa makselee ihan mielikseen. Kyseessä vuoden 2010 23d automaatilla ja varmaan kaikilla varusteilla mitä tuohon aikaan on ollut ruksattavissa. Liekö sitten täysin hyvä asia...
Pari asiaa ihmetyttää, nimittäin konepellin äänieristeen puuttuminen ja se, että usb ei tunnista iphonea, lataa kyllä muttei muuta.
Näitä on ennenkin täällä jauhettu mutta jos jotain uutta niin mielellään kuulisin.
Jerry90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 20 Touko 2018, 19:22

Olen nyt jonkin aikaa ajellut xdrive20d x-line ja tuntuu aivan hyvältä ajateltuna maantie ajoo ja mehtä reissuja (joskin maavaraa toivoisin enemmän).
Huomasin iskareitten olevan puristamalla kiinni ja nostovaraa olisi 3-5cm, onko joku kokeillut nostaa ylemmäs?
Ps. Renkaat on jo suurimmillaan
0yxxy0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Touko 2021, 23:16

Nyt kun alkaa tuleen kokemusta n300tkm ajetuista niin kysyn: Vähän katellut X1 E84 2,0 Diesel koneella 130kW+ ja nelikko vaatimus. Asuntovaunun vetoa tulisi (1500kg) ja siihen paukut pitäs riittää, nyt s80 noilla tehoilla ja on riittänyt. Vetomassa näyttää olevan jarrulliselle 2tkg. Minkälaisia kokemuksia nyt noista 2010 seudun autoista koneen osalta onko tyyppivikoja mitä ja tuo koneen ketjuongelma missä kilometreissä tulee vaihto ajan kohtaiseksi ja onko hinta tietoutta vaihdolle. Pysytäänkö edelleen volvossa vai vaihdetaanko välillä merkkiä
Vastaa Viestiin