Kiinnostaisi kokemukset äksviis (E53) 4.4, 4.6 ja 4.8 koneilla.
Kulutukset, käyttökustannukset, huoltokustannukset, fiilis, jne.
X5 bensakoneella, kokemuksia?
Täältä ainakin löytyy jotakin:
http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ja täältä:
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=27&t=1224" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=27&t=1224" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 45
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:52
- Auto: E87 120i M sport
E87 118i
E30 M3
E30 M3 Cab.
E70 korimallissa tuo 3.0 bensa 272hv on jo aika järkevä, kun vertaa samanikäiseen dieseliin. Bensassa co2 on 244 ja dieselissä 235.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Voiko muka oikeasti olla noin pieni ero?Convertible kirjoitti:E70 korimallissa tuo 3.0 bensa 272hv on jo aika järkevä, kun vertaa samanikäiseen dieseliin. Bensassa co2 on 244 ja dieselissä 235.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
- Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d
No, tuo pitää osittain paikkansa. Vuosimallin 2008 3.0 si bensassa co2 päästö on tuo 244, mutta 2008 3.0d:ssä päästö on 214 grammaa. Vuosimallin 2007 3.0 d:ssä päästö on 231 grammaa, eli ilmeisesti tuossa vuodenvaihteessa on tapahtunut joku Efficientdynamics päivitys.Convertible kirjoitti:E70 korimallissa tuo 3.0 bensa 272hv on jo aika järkevä, kun vertaa samanikäiseen dieseliin. Bensassa co2 on 244 ja dieselissä 235.
Mutta ei tuo bensakone ohuehkoine alavääntöineen mielestäni kovin hyvin tuon auton luonteeseen sovi ja uskoisin sellaisen olevan mahdollisesti hankala myytävä Suomessa , ainakin näillä bensanhinnoilla
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Voipi olla. Mutta 4.8 bensakone on ihan eri maata noiden pikkukoneiden kanssa. Perusbensa ja 3.0 diesel ovat aika mietoja, mutta tuo 4.8 bensa, se lykkii tiukasti. Sounditkin ovat ihan eri maata ja autoissa yllättävän iso ero perusmallin kanssa. Sitä kannattaa tavoitella, jos oikeasti haluaa potkua. X5M on sitten taas aika overkill ja pois varmaan laskuista.V_K kirjoitti:Mutta ei tuo bensakone ohuehkoine alavääntöineen mielestäni kovin hyvin tuon auton luonteeseen sovi ja uskoisin sellaisen olevan mahdollisesti hankala myytävä Suomessa , ainakin näillä bensanhinnoilla
Joo aika samoilla linjoilla kyllä. Olen tuota 3 litran bensaa X3:ssa ajanut eikä siihenkään oikein sopinut. X5 4,8 bensaa olen muutaman päivän ajellut ja oli kyllä jo mukava. Korkeilla kierroksilla äänimaailma oli hyvä.Pitkis kirjoitti:Voipi olla. Mutta 4.8 bensakone on ihan eri maata noiden pikkukoneiden kanssa. Perusbensa ja 3.0 diesel ovat aika mietoja, mutta tuo 4.8 bensa, se lykkii tiukasti. Sounditkin ovat ihan eri maata ja autoissa yllättävän iso ero perusmallin kanssa. Sitä kannattaa tavoitella, jos oikeasti haluaa potkua. X5M on sitten taas aika overkill ja pois varmaan laskuista.
Harmi vain, että Bemarilla ei löydy remmiahdettua bensaa, koska se on paras vaihtoehto maasturiin (siis bensapuolelta). Esim. Range Roverilla on tuo Jaguarin Supercharged V8 pata ja toimii loistavasti ainakin Range Rover Sportin kanssa. Kulutuslukemat vain suuremmat kuin Bemarin V8-myllyssä.
X5M:ää en ole koeajanut ja olen sen verran vanhan liiton M-kuski, että jo periaattesta hyljeksin moista laitetta, vaikka hienostihan se taitaa kulkea ja kulutuskin vähemmän kuin esim. M5 E60:ssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Jos tuo äänimaailma ykkös juttu, niin miksi et osta M3:sta? Saisit ajettavuuden kaupan päälle.jtodt27 kirjoitti:X5 4,8 bensaa olen muutaman päivän ajellut ja oli kyllä jo mukava. Korkeilla kierroksilla äänimaailma oli hyvä.
Ok, ehkä olet perheellinen ja tarvitset tilaa lastenrattaille tai jotakin. Mutta jos näin ei ole, niin suosittelen sitä V8:sia sellaiseen koppaan, jonka kanssa siitä voi oikeasti nauttia. Just my opinion.
En tuota X5:sta loppujen lopuksi silloin ostanut. Eihän tuollaisessa se äänimaailma tärkein juttu ole, mutta tuossa autossa lisäbonuksena tulee.fifty kirjoitti:Jos tuo äänimaailma ykkös juttu, niin miksi et osta M3:sta? Saisit ajettavuuden kaupan päälle.
Ok, ehkä olet perheellinen ja tarvitset tilaa lastenrattaille tai jotakin. Mutta jos näin ei ole, niin suosittelen sitä V8:sia sellaiseen koppaan, jonka kanssa siitä voi oikeasti nauttia. Just my opinion.
Totta on, että V8 moottorista nauttii enemmän muun tyyppisissa tuotteissa. Eihän tuollaisella nyt lähdetä loirottaa Ahvenistoa tai Ouninpohjaa viimeistä päivää, mutta onhan nuo hauskoja yksittäistapauksia kuitenkin. Joissakin tapauksissa vain more is more.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Jos tuolta M-topiceista katsoo niin taitaa jtodt27:lla juurikin olla sellainen M3 V8:llafifty kirjoitti:Jos tuo äänimaailma ykkös juttu, niin miksi et osta M3:sta? Saisit ajettavuuden kaupan päälle.jtodt27 kirjoitti:X5 4,8 bensaa olen muutaman päivän ajellut ja oli kyllä jo mukava. Korkeilla kierroksilla äänimaailma oli hyvä.
Ok, ehkä olet perheellinen ja tarvitset tilaa lastenrattaille tai jotakin. Mutta jos näin ei ole, niin suosittelen sitä V8:sia sellaiseen koppaan, jonka kanssa siitä voi oikeasti nauttia. Just my opinion.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
No sitten joku Fefen Californialla tulee ja kysyy samaa M3-kuskilta? "Miksi ajat perheautolla kun voisit pistää V8 padan tähän ja nauttia oikeasta urheiluautosta". Niinpä niin. Mielestäni jos ollaan ostamassa jotain kärryä, ensin tsekataan millä koneella se olisi paras. Sitten katsotaan hintalappua ja jos oikeasti kärry kiinnostaa ja budjetti ok, totta kai se mieleisin mylly pitää hankkia. 3.0 ja 4.8 bensakoneilla oli järkyttävä ero X5:n ajossa, aivan täysin yllättävän suuri. Ei mitään jakoa siitä, kumpi parempi. "Paras" tosin nykypäivänä lienee 3-turboinen diesel, mutta se onkin toinen juttu.fifty kirjoitti:Jos tuo äänimaailma ykkös juttu, niin miksi et osta M3:sta? Saisit ajettavuuden kaupan päälle.jtodt27 kirjoitti:X5 4,8 bensaa olen muutaman päivän ajellut ja oli kyllä jo mukava. Korkeilla kierroksilla äänimaailma oli hyvä.
Ok, ehkä olet perheellinen ja tarvitset tilaa lastenrattaille tai jotakin. Mutta jos näin ei ole, niin suosittelen sitä V8:sia sellaiseen koppaan, jonka kanssa siitä voi oikeasti nauttia. Just my opinion.
Autojutut on fiilishommia ja jos se puuttuisi, kaikki ajettaisiin jollain Datsuneilla tai Kialla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Muistaakseni kirjoitinkin tuolla "Onko X6 ruma" ketjussa hyvin saman sisältöisen kommentin kuin tuo sinun ylläoleva.Pitkis kirjoitti:Autojutut on fiilishommia ja jos se puuttuisi, kaikki ajettaisiin jollain Datsuneilla tai Kialla.